Ainii noist lääkärikäynneistä.
Elämässäni eniten mun on tarttenu laukata lääkärissä parikymppisenä. Just silloin kun oli ajokortit, kouluhaut, työnhaut ja yllättävän monessa paikassa vaadittiin lääkärintodistus, joka ei saanut olla kolmea kuukautta vanhempi. Siinähän perusterve nuori mies laukkasi lääkärissä vain kertoakseen, että mua ei vaivaa mikään, kirjoita todistus. Hieman nolotti, koska se vei kumminkin aina yhden vastaanottoajan.
Ja helvetin hyvin muistan sen päivän kun mulla oli ihan saatanallinen migreeni. Soitin terkkariin, niin sieltä sanottiin, että kaikki lääkäriajat ovat jo menneet, mutta tule tänne niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Hemmetisti helpommin sanottu kuin tehty. Mutta sain raahattua itteni terkkariin, jossa oli ihan jumalaton ruuhka.
Vastaanottohoitaja sanoi, että tänään ei lääkäriin pääse, mutta hän voi kirjoittaa mulle päivän sairaslomaa... hittojako mä sairaslomalla teen kun saan olla sairaana ihan omalla ilmoituksella. Menin siinä toivossa, että saisin jotain migreeniin tepsivää tai edes tappavaa.
Samana päivänä mulle selvis, että sinä päivänä Kimmo Kinnunen heitti MM- kultaa ja mulle selvis sekin, että poikkeuksellinen ruuhka terkkarissa johtui televisionkatselupuutostaudista.