kyllä mun mielestä tupakointi on tapakin. Tai siitä on tehnyt itelleen tavan.
Tupakkipaikalla (töissä, baarissa missä vaan) puhutaan aina parhaat jutut ja juorut.
Jää mukamas jostain paitsi jossei ole mukana
Porukka on ollut monta tuntia ilman röökiä ja nikotiini on poistunut kehosta. Kun vihdoin päästään tupakalle tauolla, on siellä iso joukko ihmisiä joilla kaikilla aivot antaa viestiä hyvästä olosta. Naurattaa ihan miten helpottaa
kun lopetin, huomasin että niillä jotka jää kahvihuoneeseen kun osa menee tupakalle, on ihan yhtä hyvät jutut ja hauskaa.
Systerillä käydessä, kun otetaan kaffekupit mukaan, jätetään muksut leikkiin ja mennään takaterassille tupakille, se on päivän huokasu hetki jollon höpistään kaikkea mitä muksujen ei tartte kuulla.
Kun on noin tunnin polttamatta, alkaa stressi hormooni nousta. Lasten melu kuulostaa kovemmalta ja ärsyttää enemmän. Hetki terassilla kun saa tankata nikotiinia helpottaa ilman muuta. Pelkkä terassi ei tätä tee, ilman röökiä. Kokeile vaikka. Kun lopetin ja olin ollut kuukausia ilman, huomasin ettei ne muksut edes kavereineen edes väsytä tai ärsytä juuri ollenkaan.
Mulla voi mennä melkein koko päivä ilman tupakkia ettei tee edes mieli,
mut kahvia en osaa juoda ellen mee kahvisauhuille.
Kofeiini-nikotiini yhdistelmä on tutkitusti koukuttava. Kahvi on kuin nikotiini. Päivän kahvihetket on koukuttavia, koska kofeiini. Riippuen miten koukussa on, sitä useammin on saatava. Yleensä ihminen kehittää tapoja nikotiini ja kofeiini ringin ympärille ja kuvittelee kolkuttavan aineen olevan tapa, asia on toisinpäin. Aamulla on saatava tietty määrä nikotiina ja kofeiinia koska on pitkä yö ilman=aamukahvi röökillä. Ei siis tapa, vaan monta tuntia ilman kofeiinia ja nikotiinia, siksi aamulla tarvitsee useamman annoksen kerralla kuin myöhemmin päivän aikana. Jotkut voi olla tupakatta pidempään, se on aivokemiaa miten kukakin koukuttuu. Sama alkoholilla. Jotkut tarvii annoksen joka päivä, joku pärjää viikon ilman, mutta sitten on jo saatava. Äitini poltti 30-vuotta yhden röökiä päivässä. Oli silti koukussa. Oli vaikea nukahtaa ilman sitä unitupakkaa.. Koska, nikotiini.
Siks melkein aina kun oon lopettanut polttamisen, lopetan kahvinjuonninkin jokskin aikaa...