The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mulle se nimenomaan on tapa. En oo kertaakaan elämässäni kokenut että keho tarvitsee nikotiinia, en oo koskaan saanut vierotusoireita enkä ole kokenut ongelmaksi olla päivää tai paria polttamatta tarpeen vaatiessa. Välillä käy sillain että tupakat loppuu just lapsen iltapuuhien tienoilla, ja kauppaan pääsee vasta seuraavana päivänä ja se on ihan ok. Ei oo elämä eikä mieliala heilahtanut mihinkään suuntaan.

Enkä muista että oikeasti olis koskaan tehnyt mieli tupakkaa, se on vaan tapa että kahvia ja tupakkaa. Mitäs nyt tekisin, no menen tupakalle. Käyn tupakalla sillä aikaa kun teevesi kiehuu. On tylsää, menen tupakalle. Korkkasin kaljan, poltan tupakkaa. Kaveri pyytää tupakalle, poltan seuraksi.
huomaakko miten ovelasti sun aivonystyrät kehittelee tilanteita missä olis hyvä päätyä vetäisemään savut
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
huomaakko miten ovelasti sun aivonystyrät kehittelee tilanteita missä olis hyvä päätyä vetäisemään savut
Huomaan, mutta koen että se on silti vaan tavan vuoksi. Nikotiiniriippuvuus on mun mielestä sitä että hermostuu tai tuntee olonsa epämukavaksi jos ei saa tupakkaa ja/tai tulee fyysisiä vierotusoireita. Muutamalla tutulla alkaa kädet hiota ja täristä ellei nikotiiniannos ole saatavilla. Jos mä en saa, niin ei mulle tapahdu mitään.
 
kyllä mun mielestä tupakointi on tapakin. Tai siitä on tehnyt itelleen tavan.

Tupakkipaikalla (töissä, baarissa missä vaan) puhutaan aina parhaat jutut ja juorut.
Jää mukamas jostain paitsi jossei ole mukana :D

Porukka on ollut monta tuntia ilman röökiä ja nikotiini on poistunut kehosta. Kun vihdoin päästään tupakalle tauolla, on siellä iso joukko ihmisiä joilla kaikilla aivot antaa viestiä hyvästä olosta. Naurattaa ihan miten helpottaa ;) kun lopetin, huomasin että niillä jotka jää kahvihuoneeseen kun osa menee tupakalle, on ihan yhtä hyvät jutut ja hauskaa.

Systerillä käydessä, kun otetaan kaffekupit mukaan, jätetään muksut leikkiin ja mennään takaterassille tupakille, se on päivän huokasu hetki jollon höpistään kaikkea mitä muksujen ei tartte kuulla.

Kun on noin tunnin polttamatta, alkaa stressi hormooni nousta. Lasten melu kuulostaa kovemmalta ja ärsyttää enemmän. Hetki terassilla kun saa tankata nikotiinia helpottaa ilman muuta. Pelkkä terassi ei tätä tee, ilman röökiä. Kokeile vaikka. Kun lopetin ja olin ollut kuukausia ilman, huomasin ettei ne muksut edes kavereineen edes väsytä tai ärsytä juuri ollenkaan.

Mulla voi mennä melkein koko päivä ilman tupakkia ettei tee edes mieli,
mut kahvia en osaa juoda ellen mee kahvisauhuille.

Kofeiini-nikotiini yhdistelmä on tutkitusti koukuttava. Kahvi on kuin nikotiini. Päivän kahvihetket on koukuttavia, koska kofeiini. Riippuen miten koukussa on, sitä useammin on saatava. Yleensä ihminen kehittää tapoja nikotiini ja kofeiini ringin ympärille ja kuvittelee kolkuttavan aineen olevan tapa, asia on toisinpäin. Aamulla on saatava tietty määrä nikotiina ja kofeiinia koska on pitkä yö ilman=aamukahvi röökillä. Ei siis tapa, vaan monta tuntia ilman kofeiinia ja nikotiinia, siksi aamulla tarvitsee useamman annoksen kerralla kuin myöhemmin päivän aikana. Jotkut voi olla tupakatta pidempään, se on aivokemiaa miten kukakin koukuttuu. Sama alkoholilla. Jotkut tarvii annoksen joka päivä, joku pärjää viikon ilman, mutta sitten on jo saatava. Äitini poltti 30-vuotta yhden röökiä päivässä. Oli silti koukussa. Oli vaikea nukahtaa ilman sitä unitupakkaa.. Koska, nikotiini.

Siks melkein aina kun oon lopettanut polttamisen, lopetan kahvinjuonninkin jokskin aikaa...
Ehkä ihan viisasta.
 
Mä myönnän olevani nikotiiniriippuvainen, päänsärkyä pukkaa jos on vuorokautta kauemmin ilman.

Mutta Silti parhaiten mulle toimii nikotiinittomat korvausjutut.
Laastareita testasin ja sain reiden täyteen palorakkuloita, vissiin allerginen tms.
Purkat tekee mahan ja kurkun kipeäksi, inhalaattori hujahti "päähän" niin että meinas taju lähteä.
Nikotiiniton sähkötupakka taas toimii.
Saan pitää sen tavan, ne rutiinit, käydä tupakilla vaikken sitä ah niin ihanaa nikotiinia saakkaan :D

Ja sen oon huomannut että kun on tylsää, saattaa käydä kolmekin kertaa tunnissa tupakalla, mutta kun on tekemistä, saattaa vierähtää puoli päivää ajattelematta koko asiaa (kunnes keittää ne pirun kahvit ja taas sitä mennään :D )
 
Nikotiiniton lopetus toimii parhaiten! Nikotiini purkalla vain ylläpidetään riippuvuutta. Moni nikotiinipurkan valmistaja on sama heebo joka touhuaa töissä tupakafirmassa. Myydään nikotiini eri paketissa. Itse söin nikotiinipastilleja loppujen lopuksi kaksi vuotta! Ennenkuin tajusin mistä on kyse. Söin niitä muka huvikseen.. Joopa joo..

Kannattaa lukea muuten stumppaa tähän. Carr allen on selittänyt nikotiiniriippuvuuden siinä super hyvin!
 
Ennen mulle oli se aamukahvin kanssa poltettu tupakka tärkein, ja se oli 5-10min heräämisestä. Nykyään en jaksa mennä pihalle paleleen heti aamusta, ja tänäänkin vaikka heräsin jo 6.00, menin tupakille ekan kerran 9.30.

Mun veljellä, kun kumpikaan veli tai hänen vaimo ei polta,
ei tuu välttämättä mentyä koko päivänä tupakille.
Ei siel oo kiva yksin istua :D

Ja tosiaan systerillä tai jollain kaverilla joka polttaa, tulee ravattua jatkuvasti :rolleyes:

Mutta kun näin hyvin tietää oman tupakoimiskäyttäytymisensä, osaa ehkä tunnistaa jo aika hyvin ne riskin paikat. Mulle ne on sosiaaliset tilanteet.
Yksinäni pärjään ihan hyvin ilmankin.

Ja esim. riitatilanteet ukon kanssa.
Mä voin mennä pihalle tuulettuun ilman tupakkaakin,
mutta se nyt vaan tuntuu tyhmältä seistä siellä ilman mitään...
Tupakka on se tekosyy mennä hetkeks rauhottuun.
 
Nikotiiniton lopetus toimii parhaiten! Nikotiini purkalla vain ylläpidetään riippuvuutta. Moni nikotiinipurkan valmistaja on sama heebo joka touhuaa töissä tupakafirmassa. Myydään nikotiini eri paketissa. Itse söin nikotiinipastilleja loppujen lopuksi kaksi vuotta! Ennenkuin tajusin mistä on kyse. Söin niitä muka huvikseen.. Joopa joo..

Kannattaa lukea muuten stumppaa tähän. Carr allen on selittänyt nikotiiniriippuvuuden siinä super hyvin!
huu, mä oon lukenut sen kaks kertaa :D
 
Nytteko on leipätaikina väännetty omin pikku kätösin (praise the lord, ylistys sille joka on keksinyt muovikäsineet joiden ansiosta en sotkenu kättäni yhtään taikinaa vaivatessa :heart: ), vois ulostautua ton lapsosen kanssa leikkipuistoon. Sitten alkaisin kova kokkaaminen. Heippa!
 
Viimeksi muokattu:
Päivää taloon!

Huomenna olis sitten vielä keikkaa autokaupoille,en yhtään ollut varma siitä mihin jo luulin päätyneeni kun toinen auto on vallanut mielen joten huomenna vielä katsomaan....ja samalla kuulemma voitas käydä joku toyota katsomassa joka on nyt kuulemma jossain tarjouksessa ja siihen saaa ainakin talvirenkaat samaan kauppaan.En nyt tiedä kiinnostaako se mua mutta iskä nyt meinas et samalla vaivalla käydään sekin katsomassa.Ei se tainnut kauheesti tykätä et rupesin empimään tota jo melkein päätettyä mutta en osta sellasta mistä en ole varma...pitää käydä vielä katsomas se ja se mikä mielessä on kokoajan.
 
Viimeksi muokattu:
Mutisin tuossa ittekseni että tuleekohan sitä lunta kun vähän lupaili...
Ja muksu säntäsi juoksujalkaa ikkunaan ja aloitti ulvomisen
-ÄITI, ei siellä ole luntaa yhyyy, byäää!
- no ei siellä nyt ole, mutta VOI olla että tänään sataa.
-Äitiii! Siellä ei sada mitään lunta! Mikseivsiellä sada lunta!!??
- Sitä VOI sataa illemmalla, ei siellä NYT vielä sada, pitää odottaa iltaan.

Likka mököttää kyyneleet valuen lattialla.
Hetken päästä säntää uudelleen ikkunaan
-ÄITI! Ei siellä sada mitään lunta vieläkääään! Äitiiiii!
Ja kauhee poru päälle...

Elämä on rankkaa :D
 
Mutisin tuossa ittekseni että tuleekohan sitä lunta kun vähän lupaili...
Ja muksu säntäsi juoksujalkaa ikkunaan ja aloitti ulvomisen
-ÄITI, ei siellä ole luntaa yhyyy, byäää!
- no ei siellä nyt ole, mutta VOI olla että tänään sataa.
-Äitiii! Siellä ei sada mitään lunta! Mikseivsiellä sada lunta!!??
- Sitä VOI sataa illemmalla, ei siellä NYT vielä sada, pitää odottaa iltaan.

Likka mököttää kyyneleet valuen lattialla.
Hetken päästä säntää uudelleen ikkunaan
-ÄITI! Ei siellä sada mitään lunta vieläkääään! Äitiiiii!
Ja kauhee poru päälle...

Elämä on rankkaa :D
Täällä elämä oli eilen rankkaa kun äiti on tyhmä valehtelija. Sanoin että saa suklaapatukan jälkiruoaksi jos lautasen syö tyhjäksi, mutta viiden lusikallisen jälkeen saa poistua pöydästä jos ei syö kaikkea. Ait viiden lusikallisen jälkeen YHYY MÄ HALUAN SITÄ SUKLAATA ÄITI MINÄ SÖIN! TYHMÄ ÄITI SINÄ VALEHTELIT MINULLE.

Tänään on rankkaa vain mulla kun ko lelukopat on kumottu lattialle, peitot, tyynyt ja patjat lakanoineen pyöritelty sinne sekaan. Ruokakin oli tyhmää ja pahaa eikä kelvannu (nam tämä on hyvää vaihtu pahaksi kolmannen haarukallisen jälkeen).
 
Miten mulla voi olla aina tiskattavaa...just tiskasin ja taas on allas täynnä tiskiä.Ja mä sentään käytän samaa lautasta ja mukia useamman päivän,huuhtelen vaan käytön jälkeen. Kuka täällä sotkee?!
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa Kiraffi kauheen tutulle.
Tuolla likalla on järkyttävä uhma päällä,
Jokapäivänen raivoominen kuulostaa jonkun eläimellisen demonin ulvonnalta..

Niiiin kiltistä tytöstä on kuoriutunut seinään piirtelevä, tavaroita paiskova ja hurjalla äänen voimakkuudella huutava kauhukakara. Näsäviisaskin se osaa jo olla!
Ja viaton pikkusisko parka saa myös osansa.
Kiva käydä tökkäämässä\nipistämässä\kopsasemassa ihan muuten vaan.

Siis jonkun kynän terän katkeaminen on meillä nykyään ihan maailmanlopun paikka!

Kyllä äitiys on välillä ihanaa.

Ps. Nyt sitä tanan lunta sataa :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä