The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
kahvikirahvi
Tuo tietty kovasti riippuu ja roikkuu lemmikistä. Kisut tietty hirveen harvoin tekee mitään kauheen kamalaa. Mut jos koira puree vaikkakin kuinka kauhukakaraa, niin se on entinen koira heti.
Mää en kyllä pitäis sellasta kissaakaan joka huvikseen raatelee lasta tai edes aikuista. Ja ainakin mulla on puhetta siitä että jos lapsi härnää tahallaan ja kissa räppäsee itsepuolustukseksi. Mutta tottahan se on että koirien ja kissan puremajäljessä ja -vahvuudessa on himpun verran eroa. Ja kissat useimmiten käyttää ennemmin kynsiä kun hampaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;28988476:
Totta turiset. Kisun raapaisua tässä tarkoitin ja varsinkin tilanteessa missä lapsi itse härnää tahallaan.
Mulla oli aikanaan koira, tai siis on niitä ollut useampikin. Mut tuo Nöfföländeri oli tapaus, joka tykkäs lapsista ihan hirveesti. Jos ei tykänny lasten leikkitavoista, niin lähti pois. Pahimmissa tapauksissa otti viikarin käden leukojensa väliin ja siten ilmoitti, et tämmöinen leikki ei koiran mielestä ole kivaa. Tota ei lasketa puremaksi, koska koskaan jälkeäkään ei jäänyt. Jos olisi purrut, niin tolla puruvoimalla menis aikuisen reisiluu poikki silmänräpäyksessä.
Oli muutenkin mahdoton koiruus. Sitä ei voinu viedä lähellekään uimarantaa, koska tulkitsi siten, et jokainen vedessä oleva on pelastettava. Siinä asiassa ei isännän käskyt auttaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Mulla oli aikanaan koira, tai siis on niitä ollut useampikin. Mut tuo Nöfföländeri oli tapaus, joka tykkäs lapsista ihan hirveesti. Jos ei tykänny lasten leikkitavoista, niin lähti pois. Pahimmissa tapauksissa otti viikarin käden leukojensa väliin ja siten ilmoitti, et tämmöinen leikki ei koiran mielestä ole kivaa. Tota ei lasketa puremaksi, koska koskaan jälkeäkään ei jäänyt. Jos olisi purrut, niin tolla puruvoimalla menis aikuisen reisiluu poikki silmänräpäyksessä.
Oli muutenkin mahdoton koiruus. Sitä ei voinu viedä lähellekään uimarantaa, koska tulkitsi siten, et jokainen vedessä oleva on pelastettava. Siinä asiassa ei isännän käskyt auttaneet.
OI, nöfföt on kyllä niin :heart: :heart:
 
kahvikirahvi
Hyvin se menee, ei se liukasajo mitään ydinfysiikkaa ole. Pitää vaan muistaa ajaa, että ennakointi on kaiken aa ja oo.
Nimimerkki 19 vuotta kortti ollut ja yli 1,5 miljoonaa kilometriä henkilöautoa ajanut. ;)
En mä sitä ajamista niin jännitä, vaan nyt joudun ajamaan jonkun tuntemattoman opettajan kanssa. Kortinhan ajatti siis autokoulussa työharjottelussa ollut sukulainen.
Eka liukas rata piti ajaa monta kertaa, kun hidastin vauhtia aina liikaa etten päässy opettavan mielestä tarpeeksi tuntumaan siitä liian nopeasta vauhdista liukkaalla.
 
kahvikirahvi
Meikä luovuttaa ja lähtee pedin puolelle mirrien seuraksi. Sinnittelen yhden addamssin vielä, sit nukkumaan ja huomenna sitten päivä uus. Heippa ja hyvää yötä kaikille :wave:
 
En mä sitä ajamista niin jännitä, vaan nyt joudun ajamaan jonkun tuntemattoman opettajan kanssa. Kortinhan ajatti siis autokoulussa työharjottelussa ollut sukulainen.
Eka liukas rata piti ajaa monta kertaa, kun hidastin vauhtia aina liikaa etten päässy opettavan mielestä tarpeeksi tuntumaan siitä liian nopeasta vauhdista liukkaalla.
Tää on kyllä toisinaan ongelma :(
 
En mä sitä ajamista niin jännitä, vaan nyt joudun ajamaan jonkun tuntemattoman opettajan kanssa. Kortinhan ajatti siis autokoulussa työharjottelussa ollut sukulainen.
Eka liukas rata piti ajaa monta kertaa, kun hidastin vauhtia aina liikaa etten päässy opettavan mielestä tarpeeksi tuntumaan siitä liian nopeasta vauhdista liukkaalla.
No, hyvin se menee, kun otat vaan rauhallisesti. :)
Toisaalta ymmärrän tuon autokoulunopettajan pointin siinä määrin, että onhan liukkaalla kelillä ajaessa 40 km/h ja 80 km/h ihan eri asia. Mutta sitten taas henkilökohtainen mielipiteeni on, että paskalla talvipyrykelillä ei voi ajaa liian hiljaa - talvi on meinaas semmosta aikaa, että edes minä en aja ylinopeutta kunnon pöperökelillä. Muutenkin talvella nopeusrajoitukset pitävät mulla aika hyvin, moottoritietä ehkä lukuunottamatta.

Pidän sulle peukkuja, hyvin ja onnistuneesti se menee!
 
kahvikirahvi
No, hyvin se menee, kun otat vaan rauhallisesti. :)
Toisaalta ymmärrän tuon autokoulunopettajan pointin siinä määrin, että onhan liukkaalla kelillä ajaessa 40 km/h ja 80 km/h ihan eri asia. Mutta sitten taas henkilökohtainen mielipiteeni on, että paskalla talvipyrykelillä ei voi ajaa liian hiljaa - talvi on meinaas semmosta aikaa, että edes minä en aja ylinopeutta kunnon pöperökelillä. Muutenkin talvella nopeusrajoitukset pitävät mulla aika hyvin, moottoritietä ehkä lukuunottamatta.

Pidän sulle peukkuja, hyvin ja onnistuneesti se menee!
En mää sitä onnistumista epäile, opettajaa jännitän. Vaikka siellä mukavat opettajat onkin mutta silti. Mää en aja minkäänlaisella kelillä ylinopeutta, ja oon muutenkin ihan tunnontarkka mummokuski :D
 
Mää en aja minkäänlaisella kelillä ylinopeutta, ja oon muutenkin ihan tunnontarkka mummokuski :D
Parempi niin kuin toisinpäin.
Ja kyllä se vielä rutinoituu ja mummous jossain vaiheessa karisee.
Tosin, mummokuskit sanan varsinaisessa merkityksessä voi olla vaarallisia; nehän ovat sellaisia, että 80 ajetaan joka paikassa, oli se valtatie tai kylän keskusta. :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä