The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Back in palsta:wave:

Nyt on outo olo,sunnuntai,aatonaatto ja muut hiljenee jo pikkuhiljaa jouluun ja mä meen töihin aamulla! silti jotenkin hyvä olo kun nyt olen ketonut porukoille et haluan olla huomenna itekseni illalla että en vaan jaksa sitä joulun viettoa ja nyt saan sitten olla ihan itekseni:) saa nähdä onko huomenna sitten yksinäinen olo kuitenkin,mutta iltapäivään asti on kuitenkin seuraa kun töissä on:)
 
On täällä noi kersat. Alkoholitonta nääs - mun jouluuni ei kuulu alkoholi. En tiedä, miksi näin, mutta ei ole koskaan kuulunut.
Ei sen alkoholin tarviikaan kuulu,ei mua haittaa jos joku ottaa mutta ei haitaa sekään jos ei ota.Lapsiperheissä tosin en ite toivois et hirveesti kitattais mut ei se ruuan kanssa nyt mikään synti ole ottaa lasillista. Minä en nyt muutenkaan voi sit kauheesti sitä alkoo nauttia kun tässä vielä töitä muutama päivä.
 
Ei sen alkoholin tarviikaan kuulu,ei mua haittaa jos joku ottaa mutta ei haitaa sekään jos ei ota.Lapsiperheissä tosin en ite toivois et hirveesti kitattais mut ei se ruuan kanssa nyt mikään synti ole ottaa lasillista. Minä en nyt muutenkaan voi sit kauheesti sitä alkoo nauttia kun tässä vielä töitä muutama päivä.
Vähän samoilla linjoilla olen, mutta jotenkin ei jouluna alkomahooli maistu. Mä en viiniä juo ja mietoja... No, joskus kaljaa ja lonkeroa, mutta mieluiten kirkasta, eikä sitä oikein joulujuomalistalla yleensä ole. Enkä kyllä kaipaisikaan. :D

Mutta, jokainen taaplaa tyylillään.
 
Mistä näitä karkkeja oikein tulee:D

Yritin pistää lähes kaikki namit lahjoihin mutta mitä vielä,tänään saanut kauheet satsit nameja lahjaks...Ei auta kun kiikuttaa niitä sitten työpaikalle muiden nautittavaksi,muutamia toki itelle jättäen mutta suurin osa sit vaan töihin.
 
Heipsistä mussukat :kiss:

Kinkku olis kohtapuoliin valmista maistettavaksi :p Kävin tossa kääntymässä kaverilla kahvilla, muksut on suihkussa, vähän jo ovat rauhottuneet siitä päiväisestä, mutta jännitystä on ilmassa.

Vielä tarvis tehä nuo saviruukut valmiiksi, mut niissä ei kovin kauan mene, sitte ku lapset nukahtaa, niin gölgimuki käteen ja sohvalle, ellen sitte ite nukahda lapsien kanssa samaan aikaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
kahvikirahvi
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27750684:
Heipsistä mussukat :kiss:

Kinkku olis kohtapuoliin valmista maistettavaksi :p Kävin tossa kääntymässä kaverilla kahvilla, muksut on suihkussa, vähän jo ovat rauhottuneet siitä päiväisestä, mutta jännitystä on ilmassa.

Vielä tarvis tehä nuo saviruukut valmiiksi, mut niissä ei kovin kauan mene, sitte ku lapset nukahtaa, niin gölgimuki käteen ja sohvalle, ellen sitte ite nukahda lapsien kanssa samaan aikaan :D
Täällä on vaan v-käyrä korkealla, mutta kuusen sain koristeltua. Sun päivä kuulostaa paljon kivemmalta :)
 
Uuuh :p....tää aloitti melkoisen urakkansa eli läksin sitten kasaamaan hermonriekaleitteni kanssa tuota piparkakkutaloani :D siivouksen ohessa.

Ja juu, tuvassa on "tunnelmaa" - sisarukset ottavat urakalla menetettyä yhteisaikaansa kiinni, kun jopa olivat troikastansa erossa pari päivää...mä kuljen kuulosuojaimet päässäni :D

Joulurauhaa totta tosiaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Täällä on vaan v-käyrä korkealla, mutta kuusen sain koristeltua. Sun päivä kuulostaa paljon kivemmalta :)
'Mä en oo mikään jouluihminen... mä oikeesti vihaan joulua. Nii mä en ota mitää stressiä mistään, meillä ei oo sivoiltu eikä mitään joulun vuoksi, ainut mitä on tehty nii pikkunen muovikuusi hommattu, kinkku paistettu ja maksalaatikkoa ostettu kaupasta :D Nii ja lahjat tietty. Mennään kyllä kyläilemään jokasena joulunpyhänä, joten ei niin hirveesti tarvii sit kotona laittaakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tinkuliini
Jouluevankeliumi Oulun murteella

Siihen aikaan anto keisari Aukustus ooterin, että koko maasa hääty kerätä verot. Se
oli ensimänen kerta ja tapahtu sillon, ku Kuirinius oli Syyrian viskaalina. Kaikki meni
laittaan nimesä verolujettelloon, jokkainen ommaan kaupunkiisa.
Niin se Joosehviki lähti Kalileasta, Nasaretin kaupungista ja meni veronkerruuta varten Juuteaan, Taavetin kaupunkiin Peetlehemmiin, sillä se kuulu Taavetin sukkuun.
Se meni sinne kihilatun hellusa Marian kansa, joka oli siunatusa tilasa.
Ku ne oli siellä, niin eiköhän tämä Maria alakanu synnyttään, ja se synnytti pojan,
esikoisesa. Se kapaloitti sen sikiön ja pani sen pilttuuseen, ku niille ei ollu kortteeria majatalosa.
Niillä seuvun oli paimenia yöllä ulukona vahtaamasa laumaasa. Yhtäkkiä niijen eesä seiso Herran enkeli, ja Herran kirkkaus rävötti joka puolella.
Pelottammaahan se rupesi paimenia, mutta se enkeli sano niille: “Elekää peläkkö!
Minulla on ilosia uutisia teille ja koko sakille. “Tännään on teille Taavetin kaupungisa
syntyny Vappauttaja. Se on Ristus, Herra. Pankaapa tämä korvan taka: te löyvättä
lapsen, joka makkaa kapaloisasa pilttuusa.”
Ja siinä siunaamasa oli enkelin ympärillä iso taivaan sotajoukko, joka kehu Jumalaa
näinikäsesti: “Jumalan kunnia korkeuksisa, maan päällä rauha ihimisillä, joista se tykkääpi.”
Ku ne enkelit oli menny takasin taivaaseen, niin ne paimenet sano toisillesa: “Nytte Peetlehemmiin! Siellä me nähhään mitä on tapahtunu, sen minkä Herra ilimotti
meille.”
Ne lähti hääsäsä ja koppeutti Marian ja Joosehvin ja pikkuraukan, joka makasi ölövinä pilttuusa. Ku ne näki sen, niin ne kerto, mitä niille oli sanottu siitä herrallahajasta. Kaikki jokka kuuli mitä ne paimenet sano, alakovat lointelemmaan, että jo on ihime.
Vaan se Maria pani takitilleen muistiisa kaikki, mitä oli sattunu ja vunteerasi sitä.
Paimenet lähti takasi ja kiitteli ja kehu Jumalaa päntiönnään siitä, mitä ne oli kuullu
ja nähäny. Kaikki oli justiisa niinku niille oli sanottu.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä