The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ja iltawilleroisia pukkaa :D...ipanat kavivat jo saunassa pulisemassa ja suihkussa lotrailemassa..ma hilpasen sinne kohta kans ottamaan ne lassynlaa- loylyt :)

Esikoinen varmaan nautti olostansa saunanlauteilla suunnattomasti, oli isona apuna paivan aikana pihaa puhdistaessa :)...mun isopieni :love:
 
En olisi uskonut minäkään. Mutta sellaista. Usa:n kansa on puhunut.
Mut vaalituloksia vääristää se, että Yhdysvalloissa on niin paljon ihmisiä, joilla ei oo lainkaan äänioikeutta. Ja Clinton sai käsittääkseni enemmän kansalaisten ääniä, mut Trump sai valitsijamiesten äänienemmistön. Ne äänestysluvutkin suhteutettuna koko maan väkilukuun oli aika järkyttäviä. Ei ainakaan mun vinkkelistä oo kansan mielipide.

Mutta anyway ja anyhow, olen pettynyt tulokseen ja jännityksellä jään odottamaan, mitä toi vallanhaluinen, a-luokan sovinistisika tekee maalle ja koko maailmalle.
 
Mut vaalituloksia vääristää se, että Yhdysvalloissa on niin paljon ihmisiä, joilla ei oo lainkaan äänioikeutta. Ja Clinton sai käsittääkseni enemmän kansalaisten ääniä, mut Trump sai valitsijamiesten äänienemmistön. Ne äänestysluvutkin suhteutettuna koko maan väkilukuun oli aika järkyttäviä. Ei ainakaan mun vinkkelistä oo kansan mielipide.

Mutta anyway ja anyhow, olen pettynyt tulokseen ja jännityksellä jään odottamaan, mitä toi vallanhaluinen, a-luokan sovinistisika tekee maalle ja koko maailmalle.
Väärin äänestetty?
 
Mut vaalituloksia vääristää se, että Yhdysvalloissa on niin paljon ihmisiä, joilla ei oo lainkaan äänioikeutta. Ja Clinton sai käsittääkseni enemmän kansalaisten ääniä, mut Trump sai valitsijamiesten äänienemmistön. Ne äänestysluvutkin suhteutettuna koko maan väkilukuun oli aika järkyttäviä. Ei ainakaan mun vinkkelistä oo kansan mielipide.

Mutta anyway ja anyhow, olen pettynyt tulokseen ja jännityksellä jään odottamaan, mitä toi vallanhaluinen, a-luokan sovinistisika tekee maalle ja koko maailmalle.
onko sulla jotain meitä sovinistisikoja vastaan:cautious:
 
mitäs muita ryhmiä siel on ilman äänioikeutta kun vangit. en jaksa nyt googletella.
Usa.gov:n sivuilta:

"Who CAN’T Vote?

- Non-citizens, including permanent legal residents
- For President in the general election: U.S. citizens residing in U.S. territories
- Some people with felony convictions. Rules vary by state. (Check with your state elections office about the laws in your state.)
- Some people who are mentally incapacitated. (Rules vary by state.)"

Ja vangeista vielä, joissain osavaltioissa vankeustuomion myötä lähtee äänioikeus lopullisesti, joissain määräaikaisesti ja osassa äänioikeuden anominen takas on niin hankalaa, että suurin osa jättää sen tekemättä.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan, on siellä ollut näyttelijäkin presidenttinä.
Kauheasti paheksuttiin hänenkin valintaansa silloin Euroopassa vaikka oli kaveri joka sai NL:n kyykkyyn.
Villi länsi, Ronald ja Nancy
Jippi-ai-jippi-oi
Uudisraivaajien tiellä
Ronald ratsastaa ja siellä
Pyssyt paukkuu ja neutronit soi

Saapui takaa mustain vuorten
Vanhain sankari ja nuorten
Otti huoneen ullakolta saluunan
Pyysi viskin, sylkäs känsiin
Katsoi kuorotyttö Nancyyn
Sanoi isännälle: "Tuon mä haluan"

Ronald tappaa ammatikseen
Hän ei koskaan jätä sikseen,
Muuan emigrantti nyt on hommanaan
Laukkuryssä, mustakulma,
Arkajalka, rosvo julma,
Kommunisti jonkun oudon itämaan

Villi länsi, Ronald ja Nancy
Jippi-ai-jippi-oi
Uudisraivaajien tiellä
Ronald ratsastaa ja siellä
Pyssyt paukkuu ja neutronit soi

Pisti ryssä hulinaksi,
Valtas talon, valtas kaksi
Ronald häntä vain ei saanut satimeen
Ronald ampui joka taloon,
Teki kunnon hulabaloon,
Rouva Thatcher hän sai luodin varpaaseen

Ullakolla ennen yötä,
Ronald riisui toista vyötä,
Sanoi Nancylle: "Dead or alive.
Huomenna kun menemme hommiin,
Aion luottaa tähän pommiin
Se on kuudestilaukeava Neutron Eighty Five"

Villi länsi, Ronald ja Nancy
Jippi-ai-jippi-oi
Uudisraivaajien tiellä
Ronald ratsastaa ja siellä
Pyssyt paukkuu ja neutronit soi

Ryssä saapui, ovi aukes,
Saluunassa pommi laukes,
Nancy turvaan syöksyi Ronnyn kainaloon
(Talo palaa. Don't worry)
Ohimennen Ronald örisi: "Alakerta palaa.
Perkele, palakoon"

Villi länsi, Ronald ja Nancy
Jippi-ai-jippi-oi
Uudisraivaajien tiellä
Ronald ratsastaa ja siellä
Pyssyt paukkuu ja neutronit soi
(Once more times)

Villi länsi, Ronald ja Nancy
Jippi-ai-jippi-oi
Uudisraivaajien tiellä
Ronald ratsastaa ja siellä
Pyssyt paukkuu ja neutronit soi
(Fifteen thousand dollars)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä