Historiassa on paljon asioita, mitä ei saisi koskaan tietää, jos ei ole katsonut tätä ohjelmaa:Ihan selvennykseksi kaikille jotka ei tiiä (ehkä lähinnä "vierailija" lukijalle):
Sotahan ei koskaan ole mikään miellyttävä asia, mutta hyvä se on tietää historiansa.
Mitä väliä jos ei tiedä? Ei kaikkia kiinnosta historia.Ihan selvennykseksi kaikille jotka ei tiiä (ehkä lähinnä "vierailija" lukijalle):
Sotahan ei koskaan ole mikään miellyttävä asia, mutta hyvä se on tietää historiansa.
En kirjoittanutkaan että tarvii tietää vaan että on hyvä tietää: itse koen että on hyvä tietää...Mitä väliä jos ei tiedä? Ei kaikkia kiinnosta historia.
Laita mustaa tylliä ikkunaverhoiksi. Tarvii vaan muistaa vetää verhot kiinni, ennen kun lähtee talosta. Hirmuhelppo, mut tarvis paistaa aurinko siihen verhoon... Säleverho mustana kiinni sisäpuolella ajaa samaa asiaa.Talon lämpeäminen kestää noin vuorokauden. Ja sit kun se on miellyttävä, lähdetään taas pois ja se on jälleen kylmä kun palataan.
Vaikkei se oikeastaan oo ees onglma. Vähän vaan epämiellyttävää.
Aamulla on kiva kun hengitys huuruten voi hörppiä kahvia ja lämmitellä takan ääressä.
Mielestäni pitäisi jokaisen tietää historiaa sen verta että tietää kuka on.Mitä väliä jos ei tiedä? Ei kaikkia kiinnosta historia.
Mua ei kiinnosta lukea niistä.En kirjoittanutkaan että tarvii tietää vaan että on hyvä tietää: itse koen että on hyvä tietää...
Mutta olet kyllä siinä oikeassa, että ei kaikkia kiinnosta, eikä tarvitsekaan.
Mä en koe tärkeäksi tietää niitä asioita.Mielestäni pitäisi jokaisen tietää historiaa sen verta että tietää kuka on.
Jossei kiinnosta niin ei sitte.
Lukeminen on ihan liian yliarvostettua.Mua ei kiinnosta lukea niistä.
Mut telkusta olen joskus katsonut ohjelmia siitä aiheesta.
Mä en koe tärkeäksi tietää niitä asioita.
No ei sitte. Itse omalta kohdaltani luen lähihistoriaa että ukki oli konekivääriampuja jatkosodassa (Erp12) ja omien sanojensa mukaan tappoi ainakin tuhat ryssää. Mannerheimin ristin esitys jäi kuulemma venäläisille ja he ei jostain syystä laittaneet sitä eteenpäin.Mä en koe tärkeäksi tietää niitä asioita.
Olen mittaillut tallentavalla digimittarilla eri paikkoja huushollissa (autiotalo oli silloin) ja kaikkein kylmimmät olivat kuistin ovi eteiseen, kellariin ja vintille. Niitä vanhoja ovi löytyi sitten tori.fi- sivustolta jopa lämpöikkunoilla, joten suosittelen pientä askartelua, mittaamista ja ovien vaihtoa. Monesti niitä sai ilmaiseksikin annetaan- palstalta.Talon lämpeäminen kestää noin vuorokauden. Ja sit kun se on miellyttävä, lähdetään taas pois ja se on jälleen kylmä kun palataan.
Vaikkei se oikeastaan oo ees onglma. Vähän vaan epämiellyttävää.
Aamulla on kiva kun hengitys huuruten voi hörppiä kahvia ja lämmitellä takan ääressä.
Joko sois aamupalan aika.ja huomenta
Joohei aattakkee nyt minua kiusataan
Mitäkätä - kuka kiusaa!!!!?? *huitoo kiivaasti nyrkeillään joka suuntaan*hei aattakkee nyt minua kiusataan
Heti kerrot niin alakaa kiusaajan turpavärkki väräjäämään!hei aattakkee nyt minua kiusataan