• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Noi muuttosekoilut on tosi vaikeita. Jos vaa kamat mahtuu, niin ne voi tosiaan olla pakussa yön yli (jos ei saa vuokranantajan kanssa sovittua joustoa). Varmaan voi kans johki maksulliseen varastoon viedä yheksi yöksi, mutta sit on tavallaan kaks muuttoa, niin vaatii kyllä hermoja.
 
Toi on ongelma johon jokainen muuttava törmää. Et vanhan kämpän pitäis olla tyhjä ja uuden kämpän täysi samalla silmänräpäyksellä. Ja tietty lähtö- ja tulosiivottuna ja ikkunat pestynä ja ja...

Ekaks järjestät sillai, että poikanen on muuttoajankohdan isällään.
Ämpärit hyötykäyttöön ry.

Toisekseen ihan pakuunkin mahtuu uskomaton määrä tavaraa jos sen osaa lastata. Kaikki mitä mun nukkumaluukussani on menee heittämällä Sprintteriksi kutsuttuun humppakuutioon.
Bändikamat on joskus viettäneet parikin viikkoa pakussa koska laiskana en ole niitä keikkojen välillä viittinyt purkaa. Ei ne ole siitä koskaan miksikään menneet.

Unipaikka sit on ainoo joka jää ratkaistavaksi.
Mut niinku sanoin, niin mikäli näille nurkille olet muuttamassa niin mun vuodesohvallani on tilaa. Siinä on yöpynyt muutama mies ja muutama nainen. Yksi lisää ei ole ihmeellinen asia.
Poikaselle on hoito jo sovittu koko viikoksi ja ittestäni en oo huolissani, mut muuttoporukka on työssäkäyvää väkeä eikä välttämättä arkipäivänä onnistu muutto sen puolesta enkä tiedä mistä iskä lainaa muuttoautoa ja kuinka kauan sitä saa pitää lainassa/mihin hintaan, plus mihin iskän ja muut muuttoporukat majoittaisi :confused: Ja mun kortti ei välttämättä sit ees riitä sen kokosen auton ajamiseen, etten tie onnituisko sekään, et ite ajelisin edeltä ja muuttoporukka perässä. Ellei sitten menis sukulaisille majailemaan muuttoauton kanssa, heittäis kamat uuteen kotiin, tulis tekemään loppusiivouksen ja palauttamaan avaimet ja menis sit asettumaan uuteen elämään..
En tiiä, mut onhan tässä vielä aikaa sumplia. Ihme kikkailua. VTS:n muutot suju paljon kivuttomammin ku takuuvuokra pysy samana, muuttopäiväks sai sopia mitä tahansa ja ne vastas aina puhelimeen. Toki muuttomatkatkin oli paljon lyhyempiä ja avainten luovutus/palautus oli joustavampaa.. Mut eiköhän tää jotenkin järjesty. Tai sit meen muuttoauton kans hoas:in oven eteen nukkumaan yhdeks yöks :sneaky:
 
Mun kaveri muutti just. Saman kaupungin sisällä kylläkin, mutta jokatapauksessa. Samaan aikaan, kun se teki omaa muuttoa pois, uus asukas toi omia tavaroitaan sisälle ja tän mun kaverin viedessä uuteen kämppäänsä tavaroita niin sieltä kanto vanha asukas tavaroitaan ulos.

Mut tosiaan laissa on määrätty tuo, että viimeisen päivän jälkeisenä arkipäivänä tapahtuu muutto. Yleensä siinä on määritelty joku kellonaika, jolloin viimeistään pitää palauttaa avain, jolloin seuraava vuokralainen kerkeää vielä iltapäivän aikana viemään tavaransa.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mun kaveri muutti just. Saman kaupungin sisällä kylläkin, mutta jokatapauksessa. Samaan aikaan, kun se teki omaa muuttoa pois, uus asukas toi omia tavaroitaan sisälle ja tän mun kaverin viedessä uuteen kämppäänsä tavaroita niin sieltä kanto vanha asukas tavaroitaan ulos.

Mut tosiaan laissa on määrätty tuo, että viimeisen päivän jälkeisenä arkipäivänä tapahtuu muutto. Yleensä siinä on määritelty joku kellonaika, jolloin viimeistään pitää palauttaa avain, jolloin seuraava vuokralainen kerkeää vielä iltapäivän aikana viemään tavaransa.
Noinhan toi menee.
Ei uutta asukkia hirveesti harmita selkeesti pakatut ja lähdössä olevat kamat. Kunhan saa oman sängyn, sohvan ja telkkarin potkittua paikalleen.
Muuttolaatikoita suositellaan olevan yks per neliö. Mut jos multa kysytään niin määrä on syytä tuplata. Tarpeeksi on liian vähän. Liikaa on tarpeeksi. (vanha roudarin ohje)

Tsuferaffi on niin kiva likka, et hänen ei tartte tuhlata aikaa ihmettelemällä mistä muuttoon löytyisi apua.
 
Noinhan toi menee.
Ei uutta asukkia hirveesti harmita selkeesti pakatut ja lähdössä olevat kamat. Kunhan saa oman sängyn, sohvan ja telkkarin potkittua paikalleen.
Muuttolaatikoita suositellaan olevan yks per neliö. Mut jos multa kysytään niin määrä on syytä tuplata. Tarpeeksi on liian vähän. Liikaa on tarpeeksi. (vanha roudarin ohje)

Tsuferaffi on niin kiva likka, et hänen ei tartte tuhlata aikaa ihmettelemällä mistä muuttoon löytyisi apua.
Entä jos vaan soitan porukoille ja kavereille ja sanon, et olkaa ihan rauhassa töissä älkääkä huolehtiko musta, kaksplussa hoitaa mun muuton? :ROFLMAO:
 
ja jotku muuttaa viel monta kertaa vuodes! Tosin itel on nyt kun ei niit asuntoi löydy,kun ei mul kelpaa ihan mikä vaan niin jos talveks löytyis joku ja sit ens kevään kattelis paremmin....mutta kun ei kiinnostais sitä muuttorumbaa todellakaan tehä montaa kertaa.
 
Entä jos vaan soitan porukoille ja kavereille ja sanon, et olkaa ihan rauhassa töissä älkääkä huolehtiko musta, kaksplussa hoitaa mun muuton? :ROFLMAO:
Sanotaanko sillai, et mä olen kantanut flyygeleita ja pianoja kierreportaissa.
Roudaamani kamamäärä on semmoinen, että sitä ei lasketa.
Hoitamiani muuttoja en muista.

Jos mä ilmaiseksi tarjoan apuani niin tarttee olla tyhmä joka kieltäytyy.
 
vierailija
Mä en oo ees pyytäny ketään muuttamaan, kaikki on vaan ilmoittaneet tulevansa ja iskä paukautti samaan syssyyn, et muuttoauto on hänen harteillaan, koska suhteita suhteita. Ja koska isin tyttö :love:
muuttoväkee ei ole muuten hyvä olla liikaa ettei mene ihan sirkukseksi

meillä oli kerran apuna laumallinen avuliaita aatuja ja frukrut ei kerenny paimentamaan niitä että mikä mööpeli menee minnekkin

saatiin seuraavana päivänä siirrellä kaikki uudelleen
 
muuttoväkee ei ole muuten hyvä olla liikaa ettei mene ihan sirkukseksi

meillä oli kerran apuna laumallinen avuliaita aatuja ja frukrut ei kerenny paimentamaan niitä että mikä mööpeli menee minnekkin

saatiin seuraavana päivänä siirrellä kaikki uudelleen
Viimeksi taisi muutossa olla minä + 5 tyyppiä. Ei menny montaa tuntia koko operaatiossa. Ajomatkat vei suurimman osan ajasta. Muutettiin kahden hevosen mentävällä kuljetuskärryllä, lava-autolla ja farkulla :D Oon täällä asuessa hukannut isoimmat huonekalut sohvaa ja ruokapöytää lukuunottamatta ja kaiken muun saa purettua palasiksi. Et itse kantohommat ei tuu tuottamaan ongelmia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä