The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Pitikin istua alas nyt ei saa irti enää mitään. Kaappeja koljasin taas läpi,4 pussia uffiin vein. Täällä kun tuntuu olevan tapa että rappukäytävään kuskataan tavaraa ja lappu päälle että saa ottaa niin pitäisiköhän koittaa itekin että veis jotain...joko ne mitä tuol on ollu niin on kelvannu jollekin tai sit joku kuskaa ne roskikseen.Ihan sama mulle olis minne ne sit päätyis.Vois koittaa...tilpehööri kaappi pitäs viel katsastaa loman aikana läpi. Niin ja häkkivarasto,ei vaan oikeen kiinnostais sitä kun oon tunkenu sinne kaiken mikä ei kaappeihin mahdu ja sit siellä on vaikka ja mitä.
 
vierailija
plaa plaa plaa---- reumasairaista on huomattu jo 10 vuotta sitten:
"...suomalaiset reumatologit havahtuivat tulehduskipulääkkeiden aiheuttamaan nivelreumapotilaiden ylikuolleisuuteen viimeistään vuonna 1989. Silloin Riitta Luosujärvi kokosi väitöskirjaansa varten aineistoa vuonna -89 kuolleiden reumapotilaiden kuolinsyistä.

Luosujärven tutkimustuloksena nousi esiin reumapotilaiden kuolleisuuden lisääntyminen tulehduskipulääkkeiden käytön seurauksena ja ne liittyivät pääasiassa mahasuolikanavan verenvuotoihin ja puhkeamiin."

Ihan vaan tajunnanvirran tuomaa, kun oli niin huolestunut ilme sulla. Nythän eletään vuotta 2016.... !
 
vierailija
plaa plaa plaa---- reumasairaista on huomattu jo 10 vuotta sitten:
"...suomalaiset reumatologit havahtuivat tulehduskipulääkkeiden aiheuttamaan nivelreumapotilaiden ylikuolleisuuteen viimeistään vuonna 1989. Silloin Riitta Luosujärvi kokosi väitöskirjaansa varten aineistoa vuonna -89 kuolleiden reumapotilaiden kuolinsyistä.

Luosujärven tutkimustuloksena nousi esiin reumapotilaiden kuolleisuuden lisääntyminen tulehduskipulääkkeiden käytön seurauksena ja ne liittyivät pääasiassa mahasuolikanavan verenvuotoihin ja puhkeamiin."

Ihan vaan tajunnanvirran tuomaa, kun oli niin huolestunut ilme sulla. Nythän eletään vuotta 2016.... !
 
Täällä ei todellakaan näytä siivotulta, kämppä on ihan sikin sokin. Ainoastaan muksun huoneessa on tavarat paikoillaan :oops: Vieraita tulossa parin tunnin päästä ja aikamoisen sotkun keskelle tulevat. Maalailut loppusuoralla ja huomenna olisi ollut valmista.
 
Pitikin istua alas nyt ei saa irti enää mitään. Kaappeja koljasin taas läpi,4 pussia uffiin vein. Täällä kun tuntuu olevan tapa että rappukäytävään kuskataan tavaraa ja lappu päälle että saa ottaa niin pitäisiköhän koittaa itekin että veis jotain...joko ne mitä tuol on ollu niin on kelvannu jollekin tai sit joku kuskaa ne roskikseen.Ihan sama mulle olis minne ne sit päätyis.Vois koittaa...tilpehööri kaappi pitäs viel katsastaa loman aikana läpi. Niin ja häkkivarasto,ei vaan oikeen kiinnostais sitä kun oon tunkenu sinne kaiken mikä ei kaappeihin mahdu ja sit siellä on vaikka ja mitä.
Sitten topakasti tyhjennät koko häkkivaraston keltsun käytävälle ja käyt tavarat ja laatikot läpi. Kaikki turhanaikunen yhteen läjään poiskuljetettavaksi ja tarpeelliset kapineet nätisti järjestät varastoon.
 
tsuferaffi
Oiskohan kuinka rangaistavaa tai tuomittavaa antaa kiltin ja rauhallisen 5-vuotiaan olla kotona yksin kauppareissun ajan, 10-15 minuuttia? o_O On rauhallinen ja fiksu, en pelkää että karkais tai tyhmäilis. Vai onko ton ikänen vielä liian pieni?
 
tsuferaffi
Täällä ei todellakaan näytä siivotulta, kämppä on ihan sikin sokin. Ainoastaan muksun huoneessa on tavarat paikoillaan :oops: Vieraita tulossa parin tunnin päästä ja aikamoisen sotkun keskelle tulevat. Maalailut loppusuoralla ja huomenna olisi ollut valmista.
Min olen ollu tänään reipas. Sain tehtyä tänään kaiken siivoukseen liittyvän mitä en eilen jaksanut. Heti kun lapsi on saanut murkinaa, ajattelin reippailla vielä sen verran, että kuuraisin vessan.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Oiskohan kuinka rangaistavaa tai tuomittavaa antaa kiltin ja rauhallisen 5-vuotiaan olla kotona yksin kauppareissun ajan, 10-15 minuuttia? o_O On rauhallinen ja fiksu, en pelkää että karkais tai tyhmäilis. Vai onko ton ikänen vielä liian pieni?
No eikä oo mikään rangaistava teko, höpö höpö :).

Itse tunnet pp:n parhaiten ja tiedät miten on eikä toi aikakaan, mitä yksin olisi, ole pitkä. Ja vallankun jos itse sitä haluaa niin - kokeiluun vain (y). Kännykän jättäisin turvaksi kuitenkin, voi soitella tilannetiedoituksia...jos nyt joutaakaan:D.

Meillä on aloitettu tossa viiden vanhana olemaan itsekseen pieniä hetkiä, toki on riippunut lapsesta - keskimmäinen hiukan arempi ollut mutta viimeistään eskarikesän kynnyksellä hänkin - ja ihan oma- alotteisesti ovat ilmoittaneet että eivät esim. haluakaan mukaan kaupoille. Yleensä sitten se isompi pala ja kynnys onkin ollut mulla :D, ipanapa ei ole huomannut ollenkaan ajankulkua vaan ehti suuresti hämmästyä kun JO NYT tulin kotiin :D

Kokeilemalla selviää ja lasta kuuntelemalla :) - pääasia että kokeilusta jää positiivinen kuva ja pärjäämisen (vaikkei vielä olekaan pakko!) maku sekä turvallinen olo lapselle.
 
tsuferaffi
Tsekkasin aamulla facebookin ja huomasin et serkkutyttö oli laittanu mulle viestiä, et se kaipais huolille murheille luotettavaa kuuntelijaa, joka ymmärtäisi häntä ja pyysi ilmottamaan koska mulla on semmonen hetki, että joudan juttelemaan.

Olin silleen et aww, oonko mä se luotettava ymmärtäjä, vaikka ei pidetä ihan hirveän usein ees yhteyttä. Sepä sit avautu ja helppohan siihen oli samaistua. Huomaa, et meidän äidit on siskoksia, ihan samanlaiset ongelmat on meillä tyttärillä. Serkku :love: Olen otettu.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
tsuferaffi
rauhallinen jeppe kahtoo tuon vertasen ajan lastenohjelmia ilman probleemia
Jos ton istuttais pleikkarin äärelle, niin jäbä ei varmaan huomais vaikka olisin koko päivän poissa kotoa :ROFLMAO:

Ja kattiselle: puolikkaalla ei oo omaa puhelinta enkä ehkä jonkun satunnaisten varttien takia semmosta viitis vielä semmosta hankkiakaan. Vai onko yksinolon harjoittelu no no ilman kännykkää?

t. uusavuton äiti_91
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä