The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kävinpäs lenkillä. Aluksi 12 minsaa niin lujaa kuin pääsin ja sit metsään katsomaan joko niitä kantarelleja olisi. Vaan pah! Huipuksi "eksyin" ja tupsahdin pöpelikköön missä oli haapaa ja pajua ja puhisten kömmin niiden alta ja päältä ja välistä ja tupsahdin pusikosta tiellä naapurin ihmettelevien silmien eteen... Varmaan luuli mua vähitnään karhuksi kun kuunteli lähestymistäni.
...no aika ihana "karhu" sieltä ois tupsahtanu :), tommonen mesikämmen ois meille ainakin tervetullut :)
 
kivat yli 13 tunnin unet, nyt jaksaa taas. (y)



höpöhöpö(n)
Hei, oli mun mielipide :)- tuitui sulle :)

Mä en vois itelleni erakkoutta kuvitellakaan, se ois mulle...varmaan kuolemaksi. Osaa ja pärjään ja tulen itekseni toimeen ja yksinäisyys ei peikko ole mutta - mä rakastan ihmisiä ja ympärillä olevaa elämää ja maailmaa niin paljon, että...:)

Anteeksi, jos loukkasin. Jokainen elää tavallaan..kunhan on onnellinen :)
 
vierailija
Täähän olikin hyvä, teki mieli jo pakata retkivehkeet autoon ja laittaa keula pohojoseen päin.
Siksi sen laitoinkin, kun olin katsonut. Ei olla sinne vielä ehditty, mutta Himalajalla vaan olen käynyt ja siellä oli kamalat ukonilmat joka ilta... Mites tuolla?
Ei muuten ole sääskiä kotomassakaan vielä! Pääskysistä kun pitää huolen, ei tule liikaa:)
Mulla kiinnostais tietää niistä taloista, mitä muinaiset norjalaiiset ovat rakentaneet purojen päälle - siis juokseva vesi on ollut alla, aina puhtaana ja raikkaana:)
Oletko nähnyt sellaisia, missä voisi käydä visiitillä, kunhan autolla pääsis...Norjaan---?
 
Yinksu
Pelottaa vaan et montako vuotta tähän menee et toipuu...jos nyt ikinä. Edelliseen meni joku 3v kaiken kaikkiaan. Tosin se suhde nyt oli paljon pidempi mut ei se sitä katso. Tää tuntu sydämes enemmältä ja suuremmalta.
 
Pelottaa vaan et montako vuotta tähän menee et toipuu...jos nyt ikinä. Edelliseen meni joku 3v kaiken kaikkiaan. Tosin se suhde nyt oli paljon pidempi mut ei se sitä katso. Tää tuntu sydämes enemmältä ja suuremmalta.
Elä nuin ajattele...että "tässä menee vähintään miljoona vuotta"...kun et voi tietää :)

Saumaahan on sillekin että...voi tapahtua jotain yllättävää ja ihanaa:)

Päivä kerrallaan :)
 
Siksi sen laitoinkin, kun olin katsonut. Ei olla sinne vielä ehditty, mutta Himalajalla vaan olen käynyt ja siellä oli kamalat ukonilmat joka ilta... Mites tuolla?
Ei muuten ole sääskiä kotomassakaan vielä! Pääskysistä kun pitää huolen, ei tule liikaa:)
Mulla kiinnostais tietää niistä taloista, mitä muinaiset norjalaiiset ovat rakentaneet purojen päälle - siis juokseva vesi on ollut alla, aina puhtaana ja raikkaana:)
Oletko nähnyt sellaisia, missä voisi käydä visiitillä, kunhan autolla pääsis...Norjaan---?
Yli kymmenen vuotta joka kesä pari viikkoa pohjois-Norjassa liikkuneena en ole nähnyt ensimmäistäkään puron päälle rakennettua mökkiä. Ei ees pysty semmoseen paikkaan rakentamaan kun keväisin ne purot on valtavia kuohuja jokka veis mökit mennessään. Rorbuja meren päälle rakennettuja kalastajamökkejä on kyllä. Pieni palanen sydäntäni jäi Andorjaan, sitä voisin suositella. Meren rannalla kun seisot niin edessäsi 300m syvä vuono ja selkäsi takana yli 1000m korkeat vuoret. Tämmösen sain sieltä, ruma ku piru mutta hyvää!
(kuva napattu muualta, mie en ole tuossa:) )
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
Norja on kyllä kauneimpia maito missä olen käynyt.

Pohjoinen on jylhä mutta etelä-norjan matalat vuonot ja niihin laskevat kirkkaat joet uomineen lämmittävässä auringonpaisteessa. Oivoi.

Mahtaisko tänä kesänä ehtiä edes pikkuvisiitille Bergeniin?
 
  • Tykkää
Reactions: epek
Huh, googlailin sen kylän nimen ja samaa kalaa tuli esille useampikin veneellinen:)
Kiitos tiedosta - se mökkijuttu oli telkkarista kauan sitten. Sinne ei saanut ajaa autolla...
Tällaisen löysin:
---ehkä kotitörmä sittenkin riittää:)
Laupstadissa oltiin silloin, mie en kerrenny kiipeillä vuorille kun pyysin kallaa koko ajan, lapset kävi äitinsä kans sielä about samassa paikkaa mistä Laupstadin kuvat oli otettu videolle.
Andorjan sillalta pyytävät makrillia ihan kuin Lauttasaaren sillalta pyyvetään silakoita. Videollakin näkyi muutama kalastaja sielä.

Straumbotnin perukoilla laskee joki sinne, sieltä saa taimenia. Joki nimitys tuntuu suomalaiselta liioittelulta, puro melekein. Taimenia sieltä vain tullee. Ihan siinä joen vieressä on muutama pöytäki laitettu ja iso tila leiriintymiseen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä