The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Täällä onki aika monilla semmonen split system jolla voi lämmittää tai viilentää. Vaan eipä sitä viitti alkaa vuokrataloon laittaan.

En tiijä sähkön hintaa tarkoin paitti että on kuulemma kallista. Lämmityksessä suuri ongelma on myös kun talot on ihan harakanpesiä, ohuet seinät ja yksinkertaset ikkunat.
mulla kans haluttas laittaa tommonen mutta harmillisesti meidän torpassa ei ole sille oikein järkevää paikkaa

olis hienoo jäähdyttää kämppää helteillä
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
vierailija
Anteeks mitkä? :D Ei tässä talossa oo ku yks hikinen kamiina, muu lämmitys hoituu irtopattereilla. Joita taas ei oo kellään varaa pitää koko ajan päällä etenkään avoimemmissa tiloissa, niin tuo keittiö jää sit aina kylmilleen :cautious:
No mutta patterit vie kallista sähköä? Eikö kannattaisi investoida sinne isoimpaan huoneeseen uunitakka? Monesti ongelmana on se, ettei kesällä voi lämmittää liian suurta uunia, liian kuuma tulee helposti:)
---Paitsi jos ei ole kuivia polttopuita itsellä, eikai sitten enää kannata?
 
Mikä madafakin DIN?
Jumaliste äijä rupee puhumaan kielillä heti aamutuimaan :unsure:
Mr. Bitch heränny aamulla ja unipöpperössään puhunut DINistä???
Kun kyseessä on muusikonrenttu niin hän on nähnyt unta 70- tai 80 luvusta ja silloin käytössä ollesta DIN- liittimestä (yleisimmin ns. viispiikki) joita tuohon maailmanaikaan näki esim kasettidekkien takapaneelissa.
On vieläkin käytössä digitaali- instrumenttien midi- liittimenä.
 
Nii ja päivää ketjuun.

Ilmaiskirjasaaliina tänään:
Katz - Orvar Kleinin kuolema
Roy Gutman - Kansanmurhan todistaja
Ondaatje - Englantilainen potilas
Jonas Jonasson - Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosi

Kahvit tulille ja parveketta kohti käy matkani nyt.
 
Mr. Bitch heränny aamulla ja unipöpperössään puhunut DINistä???
Kun kyseessä on muusikonrenttu niin hän on nähnyt unta 70- tai 80 luvusta ja silloin käytössä ollesta DIN- liittimestä (yleisimmin ns. viispiikki) joita tuohon maailmanaikaan näki esim kasettidekkien takapaneelissa.
On vieläkin käytössä digitaali- instrumenttien midi- liittimenä.
 
Tsgäbäduu!!!

Oonko mä hengissä...siis kiesus MIKÄ päivä, raato ilmottautuu! Mistä hiiestä noi kiireet pukkaa päälle, yhtäkkiä pitää olla sen sadassa eri paikassa kouhottamassa ja välissä muistettava omatkin juoksut....mutta tämän päivän hommat siistissä paketissa kehujen kera*röyhistelee rintamustaan :D*

Meinasin lähtee esikoisen kans katteleen missä kunnossa on meijen kesärantsu mutta poika onkin jo hilpassu kaiffareitten kans jonnekin...ja ite just hokasin että iltakin menee juostessa ja säätäessä, unohdin yhdet pirskeet kokonaan.

Eli pikahuokaisut talossa, sitten leikkimään käärmenaista ba suoriutumaan jollain tavalla suihkusta - mulla on molemmat peukalot siteissä paketoituna eli juu- u, hyvin menee ja kasvatan varoaluettani, liki ei ainakaan kannata tulla :D...ei sillä, ei ole pelkoakaan * yläpeukuttaa*

Tarviin kahvikupillisen, aurinko onkin vielä paikalla...ihan huikeeta keliä :)!Nautiskellaan!
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs Misukan peukaloisille on sattunut?
Onnistuin sähläämään ja rötväämään, että siinä sivussa sitten tuli peukalot poltettua tärviölle huolella. Tyyliin sykkii ja sattuu ja melkein itkettää....ihme parantumista odotellessa siis.

Eli olotilanen on kaikkea muuta kuin misukkainen, lähinnä jäteasemalle joutava*tarkistaa varpaitaan*..

Voipi muuten tulla itkua ja huutoa ja piip piip- kieltä kohta kun meen suihkuun...kattotuolit taas tuulettuvat kunnolla :D
 
Hmpfh, mä niin kohta nakkaan tämän hilavitkuttimen jonnekin pimmeeseen paikkaan!!! Viskoo minne sattuu, jumittaa ja sitten kun käyttäjäkin käy joko jähmeenä tai liian säpäkkänä, niin sanomistahan siitä tulee.

Pitäs vissiin tältä päivältä pysyä pois kaikenmaailman vehkeitten lähettyviltä*varovaisena elli epäluuloisena*...:D
 
Hmpfh, mä niin kohta nakkaan tämän hilavitkuttimen jonnekin pimmeeseen paikkaan!!! Viskoo minne sattuu, jumittaa ja sitten kun käyttäjäkin käy joko jähmeenä tai liian säpäkkänä, niin sanomistahan siitä tulee.

Pitäs vissiin tältä päivältä pysyä pois kaikenmaailman vehkeitten lähettyviltä*varovaisena elli epäluuloisena*...:D
Enkö mä jo kuukausi takaperin sanonu, että hanki ittelles nettisurffiin parilla kympillä joku käytetty pöytäkone. Ei hilavitkuttimista ole muuhun kuin hilan vitkutukseen ja sitä harvemmin tarttee harrastaa.
 
Enkö mä jo kuukausi takaperin sanonu, että hanki ittelles nettisurffiin parilla kympillä joku käytetty pöytäkone. Ei hilavitkuttimista ole muuhun kuin hilan vitkutukseen ja sitä harvemmin tarttee harrastaa.
Juu, sanoit kyllä :)...eli oma vika sujuvasti kun tällä kehvelillä häslään. Nuitten vempaitten hankkiminen on vain hyvin kaukana meikäläisen vahvuusalueista, joten...näillä nyt menen ja jalostan luonnettani :D
 
Juu, sanoit kyllä :)...eli oma vika sujuvasti kun tällä kehvelillä häslään. Nuitten vempaitten hankkiminen on vain hyvin kaukana meikäläisen vahvuusalueista, joten...näillä nyt menen ja jalostan luonnettani :D
Ei luonne tommoisilla konsteilla jalostu.

Sen sijaan kun on masu täynnä pyttipannua, hyvä kirja, leppoisa laiskanlinna, massillinen piippukessua ja kenties jokunen siivu konjakkia... niin luonne tuotapikaa jalostuu semmoiseksi tyynen rauhalliseksi mielentilaksi jossa oikeastaan mikään ei pysty pahemmin potuttamaan.
 
No mutta patterit vie kallista sähköä? Eikö kannattaisi investoida sinne isoimpaan huoneeseen uunitakka? Monesti ongelmana on se, ettei kesällä voi lämmittää liian suurta uunia, liian kuuma tulee helposti:)
---Paitsi jos ei ole kuivia polttopuita itsellä, eikai sitten enää kannata?
Eipä sitä kehtaa vuokralla asuessa kovin investoida, sitten kyllä jos laitetaan oma.
 
...tuota..olo ilman peukaloita on kuin olo ilman peukaloita :D

Eli ei suju. Erään vaatekappaleen poisottamisessa ja kiemurtelussa meinas mennä järki ja tulla noutaja. Saati sitten päälle laittamisessa...

Ja tämän pöwwökasan peseminen peukalottomana oli..ankeuttavaa, ei MITÄÄN näppituntumaa.

...hyvänen aika sentään, multahan irtoo varsinaista uliuliuli- settiä, jeeee :D!

Mutta mun pitää ryhtyä jotenki laittautumaan ja varmaan pitäs nää peukalotkin teipata jotenki uudestaan jajaja...onneksi huomenna on keskiviikko jo :)!
 
Ei luonne tommoisilla konsteilla jalostu.

Sen sijaan kun on masu täynnä pyttipannua, hyvä kirja, leppoisa laiskanlinna, massillinen piippukessua ja kenties jokunen siivu konjakkia... niin luonne tuotapikaa jalostuu semmoiseksi tyynen rauhalliseksi mielentilaksi jossa oikeastaan mikään ei pysty pahemmin potuttamaan.
Nyt vänkään vastaan :)

Mun luonne jalostuu kyllä....kun tässä oikein innostun ja harjoittelen kiukkuamisen ja nirinarinan jaloa taitoa :)

...tosin nyt jo huomaan etten jaksa narista :D että se siitä jalostamisesta*nolopoloilee* savolaiseksi supersankariksi meni tääkin homma :D
 
...tuota..olo ilman peukaloita on kuin olo ilman peukaloita :D

Eli ei suju. Erään vaatekappaleen poisottamisessa ja kiemurtelussa meinas mennä järki ja tulla noutaja. Saati sitten päälle laittamisessa...

Ja tämän pöwwökasan peseminen peukalottomana oli..ankeuttavaa, ei MITÄÄN näppituntumaa.

...hyvänen aika sentään, multahan irtoo varsinaista uliuliuli- settiä, jeeee :D!

Mutta mun pitää ryhtyä jotenki laittautumaan ja varmaan pitäs nää peukalotkin teipata jotenki uudestaan jajaja...onneksi huomenna on keskiviikko jo :)!
Naisihmiselle on yleensä helpohkosti tarjolla apuja vaatekappaleiden poisottamiseen.

Mutta jos asuu niin kaukana, että keskiviikkokin on vasta huomenna niin apujoukot ei ihan heti ehdi paikalle.
 
Onnistuin sähläämään ja rötväämään, että siinä sivussa sitten tuli peukalot poltettua tärviölle huolella. Tyyliin sykkii ja sattuu ja melkein itkettää....ihme parantumista odotellessa siis.

Eli olotilanen on kaikkea muuta kuin misukkainen, lähinnä jäteasemalle joutava*tarkistaa varpaitaan*..

Voipi muuten tulla itkua ja huutoa ja piip piip- kieltä kohta kun meen suihkuun...kattotuolit taas tuulettuvat kunnolla :D
Voi sinnuu ;) halaus. " Puhaltaa kipeisiin kohtiin "
Mulla on kiva päivä :)
 
Naisihmiselle on yleensä helpohkosti tarjolla apuja vaatekappaleiden poisottamiseen.

Mutta jos asuu niin kaukana, että keskiviikkokin on vasta huomenna niin apujoukot ei ihan heti ehdi paikalle.
Ööö..että mitkähä?
Eiks tänään ookaan keskiviikko?

Eiku ei, ei ookaan!!! Piti ihan kalenterista kattoo...halvattu, tää peukalottomuus alkaa vaikuttaan päättömältä touhulta*luimistelee*...mutta joo, oon nä tossa menemisessäni kuitenkin oikeessa. Se on tänään. Ihan kohta :)


...tai siis...no halvattu, kohtahan sekin selviää, että oonko mä laittanu kalenterin aivan solmuun.. .
 
Ööö..että mitkähä?
Eiks tänään ookaan keskiviikko?

Eiku ei, ei ookaan!!! Piti ihan kalenterista kattoo...halvattu, tää peukalottomuus alkaa vaikuttaan päättömältä touhulta*luimistelee*...mutta joo, oon nä tossa menemisessäni kuitenkin oikeessa. Se on tänään. Ihan kohta :)


...tai siis...no halvattu, kohtahan sekin selviää, että oonko mä laittanu kalenterin aivan solmuun.. .
Tänään on keskiviikko :D Mulla vapaapäivä,jos olis tiistai ni mä olisin ollu töissä :eek:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä