• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Yngh, ryhtiliiketta pitas taman akan tehda....ja kun olo on nyt yllattaen plaah:X3:...eika mun tyrmaavat mulkaisutkaan nuihin mun kapalia huutaviin askareisiin toimi ollenkaan, mitaan ei tapahdu...on senyt kumma:mad:

Tarviisin piiskaajan. Kits.
 
Kirpparit on mahtavia aarreaittoja :)! Mie oon monesti tehny reissuillani hiien upeita hankintoja muutamalla hassulla eurolla. Ipanat ovat kiitelleet - ja samalla myos sivussa oppineet etta kaiken ei tarvii olla ns. pakasta repaistya. Ja etta omastaankin voi luopua, laittaa kiertoon toisen hyvaksi.

Ja jos on taitoja hyppysissa, niin niista kirppiskamoista voi itse viela tehda enemman itsensa nakoiset, olipa sitten kyseessa vaate tai muu kayttoesine :).

Viimeksi muuten hankin parit lautaset kirppikselta eteenpain tuunattavaksi..ja tarttui mukaan myos yksi pirtsakka hupparikin.

Ja paivaa kaikille :)
Toi on hyvä taito lapsille opettaa.
Esim. kirjan arvohan on siinä sisällössä. Sen arvo ei muutu vaikka kyseinen kopio olisi nuhruinen ja kiertänyt kymmenen omistajaa.
Se on eri asia, et kirppislöytönä käytetty pleikka2 ei ole sama kuin toivottu pleikka 20.000.

Kenkiä mä olen kirppikseltä ostanut vain jos olen tarttenu "keikkakenkiä". Siis väriltään vihreitä/pinkkejä/kanarialinnun keltaisia. Käyttöpopot olen ostanut aina uutena ja käyttänyt ne loppuun.
 
Ei ole ompelukonetta eikä mielenkiintoa ompelemiseen. Housut voin lyhentää. :whistle:
Uuuh..."..hei, ma voin kylla tehda naista caprit.."...naksnaks.."..tota hei, sielta on kesa kuitenkin tulossa niin tommoset citybermudatkin on tosi kivat, eik;.."...naksnaks..."...tai tiiatko, mikroshortsitkin on tosi makeet.."....naksnak...."...kuule......"...

:D
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja ruuttis
Toi on hyvä taito lapsille opettaa.
Esim. kirjan arvohan on siinä sisällössä. Sen arvo ei muutu vaikka kyseinen kopio olisi nuhruinen ja kiertänyt kymmenen omistajaa.
Se on eri asia, et kirppislöytönä käytetty pleikka2 ei ole sama kuin toivottu pleikka 20.000.

Kenkiä mä olen kirppikseltä ostanut vain jos olen tarttenu "keikkakenkiä". Siis väriltään vihreitä/pinkkejä/kanarialinnun keltaisia. Käyttöpopot olen ostanut aina uutena ja käyttänyt ne loppuun.
Kengat makin tykkaan kylla ostaa uusina, ipanoille eritoten.

Mutta muutoin sitten silmat avoinna :)...hei, vanhat verhot tai poytaliinahassakat on muuten makeita, koska niista voi tehda itelleen niksnaks- tunikoita tai sitten tirpanalle mekkoja/hameita...tai tyynyliinoja tai istuintyynyja...tai...
 
Yngh, ryhtiliiketta pitas taman akan tehda....ja kun olo on nyt yllattaen plaah:X3:...eika mun tyrmaavat mulkaisutkaan nuihin mun kapalia huutaviin askareisiin toimi ollenkaan, mitaan ei tapahdu...on senyt kumma:mad:

Tarviisin piiskaajan. Kits.
Mä voin piiskata.
Jos saan tehdä sen itse lojuen sohvalla luoden kaljaa.
Mut aina kun tunnet tarvitsevasi piiskausta niin tuo vaan peppu piiskattavaksi, mutta älä laita sitä telkkarin eteen.
 
Boobabe
Uuuh..."..hei, ma voin kylla tehda naista caprit.."...naksnaks.."..tota hei, sielta on kesa kuitenkin tulossa niin tommoset citybermudatkin on tosi kivat, eik;.."...naksnaks..."...tai tiiatko, mikroshortsitkin on tosi makeet.."....naksnak...."...kuule......"...

:D
En tykkää capreista. Shortseja en käytä julkisilla paikoilla. :oops:
Kesällä vältän aurinkoa jos mahdollista. En välitä ruskettumisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Mä voin piiskata.
Jos saan tehdä sen itse lojuen sohvalla luoden kaljaa.
Mut aina kun tunnet tarvitsevasi piiskausta niin tuo vaan peppu piiskattavaksi, mutta älä laita sitä telkkarin eteen.
..eli teikalaiselle toiseen kapalaan hilijaakalijaa ja toiseen sitten se pitkasiimainen ruoska (y)...muttamutta...mihin sa meinasit sen kaukosaatimen survasta:confused::alien:?!
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
En tykkää capreista. Shortseja en käytä julkisilla paikoilla. :oops:
Kesällä vältän aurinkoa jos mahdollista. En välitä ruskettumisesta.
Hei, en makaan grillaa itteeni, ihan vahingossa vaan tarttuu kun ulkosalla viipotan menemaan :)...enka ma viela taman enempaa jaksa edes tulevaa kesaa ajatellakaan, kun tassa on viela taa kevatkin edessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
..taijan kohta roudata taman sohvan lahemmas ulko-ovea, kun tassa on selkeesti joku valuvika...sen kerran kun peffansa tahan asettelee natisti ja sievasti, niin kahdelle jalalle paluuta ei ole olemassakaan...:barefoot:

...eli ma varmaan kohta kiemurtelen tassa lattialla kuin onkimatonen, kun jotenkin saan itteni valahdetuksi tasta....:alien:
 
..eli teikalaiselle toiseen kapalaan hilijaakalijaa ja toiseen sitten se pitkasiimainen ruoska (y)...muttamutta...mihin sa meinasit sen kaukosaatimen survasta:confused::alien:?!
Kaukosäädintähän tarvitaan vain jos töllöttimesta alkaa tulla ostosteeveetä tai V'tun puhelinmyyjiä.
Eli vaikka se kaukosäädin onkin kuningasvaltikkani, niin ei siihen koko aikaa tartte koskea.
 
Hei!! Nyt kelestankettu!! Totaali koomaa pukkaa ja paakkosessa surraa ihan muut mietteet ja suunnitelmat kuin kotihommien teot:notworthy:...niin tekee mieli ottaa varit ja siveltimet ja kynat kapaliin ja laittaa musat kaakkoon...

Ha! Mun brutukset on naemma saapuneet omilta fillarikruisailuiltaan - munhan piti tanaan kans mut taa yks komistus teki oharit (suon sen kylla, omat kaiffarit on sata kertaa parempi juttu kuin daaa...aiti )...huomenna sitten...mutta siis - pojat on naemma kuulema pihalla ja humpatkin autossa kohdillaan eli kesatyspihabileet alkoivat JO nyt meilla :)...


Ja pikainen kurkkaus partsilta...OHO!!! Meilla pestaan fillareita...vapaaehtoisesti...oliko noi ollenkaan edes meikalaisen ipanoita...:confused:...:D
 
Taijampa savustaa kalan joka on matkustellut enempi kuin minä. Tai pidemmällä ainakin käynyt. Eli Norjassa kasvatettu, lentokoneella jäissä Kiinaan lennätetty, kiinassa fileoitu ja lennätetty takaisin norjaan missä on pakattu. Rekka-autolla sen jälkeen tuotu Keskon jakeluvarastolle josta toisella rekalla lähtenyt puksuttamaan kohti kotoisaa Kouvolaa. Kouvolan Veturista kalanfile matkasi vielä henkilöauton perärontissa puolisen tunnin ajan.
Nyt vihdoin saa levähtää kun makkoo suolan peittämänä, (pikkusen sokeria kans) eipä tiijä että tukehutan sen kohta lopullisesti kuumalla savulla.

Muoks. Thaimaassa siis käynyt.
Muoks. v.1.02 Thaikuissa fileoitu, Kiinassa pakattu.
Muoks. v.1.03 Kuulusteluissa selevisi että tämä kyseinen ns. "Norjan lohi" onkin Chilessä kasvatettu, Thaimaassa fileoitu, Kiinassa pakattu, Norjasta myyty.
 
Viimeksi muokattu:
Taijampa savustaa kalan joka on matkustellut enempi kuin minä. Tai pidemmällä ainakin käynyt. Eli Norjassa kasvatettu, lentokoneella jäissä Kiinaan lennätetty, kiinassa fileoitu ja lennätetty takaisin norjaan missä on pakattu. Rekka-autolla sen jälkeen tuotu Keskon jakeluvarastolle josta toisella rekalla lähtenyt puksuttamaan kohti kotoisaa Kouvolaa. Kouvolan Veturista kalanfile matkasi vielä henkilöauton perärontissa puolisen tunnin ajan.
Nyt vihdoin saa levähtää kun makkoo suolan peittämänä, (pikkusen sokeria kans) eipä tiijä että tukehutan sen kohta lopullisesti kuumalla savulla.
Noi Norjan kalankasvattamojen tuotteet ovat semmoisia joista kannattaa pysyä erossa. Vaikka ovatkin oikeaa lohta.

Jokseenkin kaikki Norjan kalankasvattamot päätyivät pankkien haltuun. Ja pankkien ydintoimintaa ei tosiaankaan ole kalankasvatus. Joten Norjalaiselle lohelle määrättiin polkumyyntitulleja ympäri maailmaa.

Joka taas tekee tommoisen "reissukalan" mahdolliseksi. Fileoinnilla se Norjalainen fisu muttuu Kiinalaiseksi kalatuotteeksi, jota polkumyyntitullit eivät koske.

Sitä johtuen sitä saa aina vaan marketista halvemmalla kuin onkimalla itte affenia järvestä.
 
Hyvää broileriwokkia mussutin ja oi ihanuus mie pääsin pitkästä aikaa talven jälkeen pienelle kävely- hölkkälenkille musiikin kera:p :love:(y)
Voi vietava, tais olla ihanaa vaan menna ja nollata paata ja nauttia olosta ja kropasta :)!

Ma ite ootan niin kovin fillarointia, siis joo - asfalttitieta pitkin nyt paasis vemputtaan vaikka ja miten mutta se on tylsaa vaikka maisemat vaihtuukin ja sitapaitti....ihan intona en oo tosta maantieajosta autojen keskella...mutta siita nyt en voi mitenkaan valttya jos vaikka mettateita pitkin ensin toikkaroisinkin.

Mutta noi mettatiet on viela niin lallikurassa, etta siita on ajonautinnot kaukana*sniif* eli maantielle huomenna hakemaan tuntumaa (eli peffaa kippeeks :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ja aijaa *kapalat puuskassa rinnuksilla*!

Sita sitten vaan kovasti tyksitaan kun meikalainen siirtyy takaviistoon vasemmalle kokonaan polisemasta, hmphf. Etta ollos hoveli vaan ja pysy seinatapettina, kits.

No. Tulinpahan vaan pikasesti allistelemaan, etta vissiin joku kevatpistoskin on mahdollista saada:confused:...meikalaisen reinokin on sitten pestyna ja sitten toi yksi meni ja vasas kesiksetkin alle...

Mutta joo, jatkakaa vaan :). Ma lahden hehkuun silitysraudan kans ja viikkaileen vermeita viivotinsuoraan pinoon *vilkuttaa*...lallaspyyt vaan teillekin :D eli lauvvantain huumaa(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja epek
Sitä johtuen sitä saa aina vaan marketista halvemmalla kuin onkimalla itte affenia järvestä.
No juu, ei aina. Santahaminassa asuessani kalaa sai pienin kustannuksin merestä, varsinkin kevätjäillä ahventa. Meritaimenta ja siikaa keväällä, kuhaa kesällä. Ahventakin sai mukavasti kesälläkin. Totta sinänsä että jos laskee veneet ja kaikki pilkit, vavat, siimat, bensat, moottorit, kelat niin niiden hankkimis hinnalla olisin saanut ostettua tuhansia kiloja lohta. Enkä mie niin paljon vuosien saatossa kalaa sieltä pyytänyt, nippanappa ehkä 200 kiloa kymmenen vuoden aikana.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä