Moikka moiKivaa päivää kaikille, moikka!
Mä yritin nukkua päikkärit mut ei tullu mitään.
Väsyttää mutta ei tullut nukuttua. Makoilen sängyssä.Mä yritin nukkua päikkärit mut ei tullu mitään.
Mun mies just tossa laski (kun juniorin vuokrakämppään moinen taloyhtiön puolesta asennettiin) että jäähdytyshinnaksi tulee noin euro vuorokaudessa. Mut se ei ollut mikään kovin iso vempele kun ei kämpässä oo neliöitäkään kuin vajaat viiskymmentä.panasokin seer-luku on 10,5
tämä tarkoittaa sitä, että se poistaa huoneesta lämpöä 10,5 kWh jokaista sähköverkosta ottamaansa kWh:ta kohden
hellekesänä kuluu tietenkin enemmän kuin kylmänä kesänä ja koska mulla ei ole ko. laitetta vielä niin en osaa sanoa paljonko esim. viikon mittaisen hellejakson torjuminen tulee kustantamaan
en minä nyt sentää ihan kaikkea tiedä minäkään
mistä se tiesi montako kWh lämpöä huoneistosta pitää poistaa että saadaan siedettävä lämpötila?Mun mies just tossa laski (kun juniorin vuokrakämppään moinen taloyhtiön puolesta asennettiin) että jäähdytyshinnaksi tulee noin euro vuorokaudessa. Mut se ei ollut mikään kovin iso vempele kun ei kämpässä oo neliöitäkään kuin vajaat viiskymmentä.
Mies laski sen silleen että masiina posottaa koko vuorokauden täysillä. Eli euroa kalliimmaksi se ei voi tulla, edullisemmaksi toki kyllä.mistä se tiesi montako kWh lämpöä huoneistosta pitää poistaa että saadaan siedettävä lämpötila?
poistetun kilowattitunnin hinta on tietenki = sähkönhinta/seer
kokonainen euro kuulostaa aika paljolta, jos seer olis 10 niin sillä rahalla saa poistettua 100kWh
joo, tuolleen saa tosiaan laskettua maksimihinnanMies laski sen silleen että masiina posottaa koko vuorokauden täysillä. Eli euroa kalliimmaksi se ei voi tulla, edullisemmaksi toki kyllä.
Kolmekymppiä kuukaudessa siitä että on viileää kuulostaa minusta pienenpieneltä rahalta.
Oikeasti pare olla vaan ja rojottaa. Mahdollisimman vähissä vaatteissa.Nakuna sängyllä ja tuuletin pyörii.
Kävin prismalla,niin tuli kauhee hiki ja kuuma.
Jep,niin on.Oikeasti pare olla vaan ja rojottaa. Mahdollisimman vähissä vaatteissa.
Päivää olitko päikkäreillä ?Huomenta
Majuria muistaaksemme, ketjussa on aina päivä.Huomenta
Kissan kanssa yritin katella Käktijöitä, mutta siitä mitään tullut kun toi yks laittoi tassut poskille ja alkoi nuolemaan leukaa..hetken päästä nukahin kissan kehräysääneen ja heräsin tovi sitten suihkuun..Päivää olitko päikkäreillä ?
MajuriMajuria muistaaksemme, ketjussa on aina päivä.
Mulla taas menkkojen takia turvotusta tullut sen pari kiloa ja olo on sen mukanen...Piipahdin puntarilla lievästi peloissani kun tuli aikalailla mässättyä lomalla.
Mutta! Reilu kakskytkilsaa vaativassa ylös-alas-maastossa näemmä kulutti rutoisti. Miinus kilo viikon aikana!
Tosin täytyy näin jälkikäteen todeta, ettei oo järkevän ihmisen toimintaa se että lähtee moisille vaelluksille kolmenkymmenenasteen helteiden aikaan.
Mun tarttee laittaa jotain päälle jos meinaan käydä kaupassa ja itse asiassa jos meinaan mennä parvekkeelle.Jep,niin on.
Tosin keittiöön ja olkkariin mentäessä on laitettava jotain päälle