The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

r0s
panasokin seer-luku on 10,5

tämä tarkoittaa sitä, että se poistaa huoneesta lämpöä 10,5 kWh jokaista sähköverkosta ottamaansa kWh:ta kohden

hellekesänä kuluu tietenkin enemmän kuin kylmänä kesänä ja koska mulla ei ole ko. laitetta vielä niin en osaa sanoa paljonko esim. viikon mittaisen hellejakson torjuminen tulee kustantamaan

en minä nyt sentää ihan kaikkea tiedä minäkään
Mun mies just tossa laski (kun juniorin vuokrakämppään moinen taloyhtiön puolesta asennettiin) että jäähdytyshinnaksi tulee noin euro vuorokaudessa. Mut se ei ollut mikään kovin iso vempele kun ei kämpässä oo neliöitäkään kuin vajaat viiskymmentä.

Mun mies just tossa laski (kun juniorin vuokrakämppään moinen taloyhtiön puolesta asennettiin) että jäähdytyshinnaksi tulee noin euro vuorokaudessa. Mut se ei ollut mikään kovin iso vempele kun ei kämpässä oo neliöitäkään kuin vajaat viiskymmentä.
mistä se tiesi montako kWh lämpöä huoneistosta pitää poistaa että saadaan siedettävä lämpötila?

poistetun kilowattitunnin hinta on tietenki = sähkönhinta/seer

kokonainen euro kuulostaa aika paljolta, jos seer olis 10 niin sillä rahalla saa poistettua 100kWh

r0s
mistä se tiesi montako kWh lämpöä huoneistosta pitää poistaa että saadaan siedettävä lämpötila?

poistetun kilowattitunnin hinta on tietenki = sähkönhinta/seer

kokonainen euro kuulostaa aika paljolta, jos seer olis 10 niin sillä rahalla saa poistettua 100kWh
Mies laski sen silleen että masiina posottaa koko vuorokauden täysillä. Eli euroa kalliimmaksi se ei voi tulla, edullisemmaksi toki kyllä.

Kolmekymppiä kuukaudessa siitä että on viileää kuulostaa minusta pienenpieneltä rahalta.

r0s
Piipahdin puntarilla lievästi peloissani kun tuli aikalailla mässättyä lomalla.
Mutta! Reilu kakskytkilsaa vaativassa ylös-alas-maastossa näemmä kulutti rutoisti. Miinus kilo viikon aikana! :ROFLMAO:

Tosin täytyy näin jälkikäteen todeta, ettei oo järkevän ihmisen toimintaa se että lähtee moisille vaelluksille kolmenkymmenenasteen helteiden aikaan.

• Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Piipahdin puntarilla lievästi peloissani kun tuli aikalailla mässättyä lomalla.
Mutta! Reilu kakskytkilsaa vaativassa ylös-alas-maastossa näemmä kulutti rutoisti. Miinus kilo viikon aikana! :ROFLMAO:

Tosin täytyy näin jälkikäteen todeta, ettei oo järkevän ihmisen toimintaa se että lähtee moisille vaelluksille kolmenkymmenenasteen helteiden aikaan.
Mulla taas menkkojen takia turvotusta tullut sen pari kiloa ja olo on sen mukanen...:notworthy:

Jep,niin on.
Tosin keittiöön ja olkkariin mentäessä on laitettava jotain päälle :D:D
Mun tarttee laittaa jotain päälle jos meinaan käydä kaupassa ja itse asiassa jos meinaan mennä parvekkeelle.
Muuten voisin olla munasillani ympäri vuoden.
Ja kun saan vaatteet päälleni niin en mä jaksa niitä riisua tai vaihtaa ihan joka hetki.

• Tykkää
Reactions: Kais

Yhteistyössä