The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

niitähän voisi massutella samalla(y)
Näitä voisi mussutella päivät pitkät :p. Harmi kun ei ole omia puskia. Kalliita tuppaavat olemaan, mutta kai sitä turhempaakin voisi rahansa hassata.

Kohta sitten kuolaan kieli pitkällä lakkaa eli hillaa eli suomuurainta :p. Sitä mitä joskus kuulee kutsuttavan myös valokiksi, lintiksi tai jopa nevamarjaksi. Siitä vaan jokainen valitsee omaan suuhunsa sopivan nimityksen :LOL:.
 
Näitä voisi mussutella päivät pitkät :p. Harmi kun ei ole omia puskia. Kalliita tuppaavat olemaan, mutta kai sitä turhempaakin voisi rahansa hassata.

Kohta sitten kuolaan kieli pitkällä lakkaa eli hillaa eli suomuurainta :p. Sitä mitä joskus kuulee kutsuttavan myös valokiksi, lintiksi tai jopa nevamarjaksi. Siitä vaan jokainen valitsee omaan suuhunsa sopivan nimityksen :LOL:.
onko siellä sitten mahdollisuus kerätä tuota hillaa itse vai ostetaanko nekin kaupasta.
 
onko siellä sitten mahdollisuus kerätä tuota hillaa itse vai ostetaanko nekin kaupasta.
Ei ihan lähettyvillä ole tilaa missä voisi poimia itse. Poimin siis ihan suoraan kaupan marjatorilta :D. Siis niitä vadelmia. Hillamaille on aika matka täältä vuorelta myös. Mummon maille kun matkustelisi saa kerätä niin paljon kuin jaksaa :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ei ihan lähettyvillä ole tilaa missä voisi poimia itse. Poimin siis ihan suoraan kaupan marjatorilta :D.
eipä tuota itsepoimimistakaan täällä lähettyvillä myöskään pysty harjoittamaan.Jonkin matkaa täytyisi autolla ajella.Toisaalta en kyllä ole innokas marjanpoimija muutenkaan joten varmaan sieltä kaupan tiskiltä tulisi haettua:D
 
  • Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
Näitä voisi mussutella päivät pitkät :p. Harmi kun ei ole omia puskia. Kalliita tuppaavat olemaan, mutta kai sitä turhempaakin voisi rahansa hassata.

Kohta sitten kuolaan kieli pitkällä lakkaa eli hillaa eli suomuurainta :p. Sitä mitä joskus kuulee kutsuttavan myös valokiksi, lintiksi tai jopa nevamarjaksi. Siitä vaan jokainen valitsee omaan suuhunsa sopivan nimityksen :LOL:.
Hilla:love:
Tai suomuurain. Tai mummin myös käyttämä keltaista kultaa:)

Vieläkin muistan sen jännityksen tunteen, kun mummi sanoi että nyt mennään kattomaan hilloja. Kun suolle, nääs:). Joka kerta mun piti jännittää sitä että jääkö mun kumppari - pahimmassa tapauksessa toinenkin! - johonkin mättääseen ikuisiksi ajoiksi...tai näkyiskö karhua...

Ja se tuoksumaailma:love:!

Kintuissa tuntui kun lompsittiin mummilaan takas..ja voi miten kiva olikaan nähdä se talo kun tiesi että ihankohtapian saa potkaista porstuassa kumpparit nurkkaan:D


Tulipa mummia ikävä:love:
Ja toisaalta myös sitä lettipäistä pikkulikkaa...
 
Hilla:love:
Tai suomuurain. Tai mummin myös käyttämä keltaista kultaa:)

Vieläkin muistan sen jännityksen tunteen, kun mummi sanoi että nyt mennään kattomaan hilloja. Kun suolle, nääs:). Joka kerta mun piti jännittää sitä että jääkö mun kumppari - pahimmassa tapauksessa toinenkin! - johonkin mättääseen ikuisiksi ajoiksi...tai näkyiskö karhua...

Ja se tuoksumaailma:love:!

Kintuissa tuntui kun lompsittiin mummilaan takas..ja voi miten kiva olikaan nähdä se talo kun tiesi että ihankohtapian saa potkaista porstuassa kumpparit nurkkaan:D


Tulipa mummia ikävä:love:
Ja toisaalta myös sitä lettipäistä pikkulikkaa...
Siulla on niin samat muistot kun miullakin. Ja voi hyssykät kuinka paljon marjoja aina olikin. 10 litran sankot ääriään myöten täynnä. Mustikoita myös. Se mustikkamaito mummolassa :love:.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Siulla on niin samat muistot kun miullakin. Ja voi hyssykät kuinka paljon marjoja aina olikin. 10 litran sankot ääriään myöten täynnä. Mustikoita myös. Se mustikkamaito mummolassa :love:.
..ja kuinka kiva oli poimia kun ei tarvinnut kuin siirtyä mättäältä/varvulta toiselle. Ja sitten tiesi että kohta sais istahtaa toviksi kannon tai kaatuneen puunrungon päälle tai sinne varvukkoon syömään eväitä ja ryystämään termarista kahvia:)...

Ja todellakin mustikkamaito ihan ensimmäisestä saaliskerrasta! Ja aamulla kahvin kans viiliä mustikoilla ja talakkunalla:p
 

Yhteistyössä