~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on jo ennestään massiiviset mega varustukset tossa edessä. D/DD-E rintaliiveillä mennään jo ennen raskautta. pelottaa ajatella että mitä näistä vielä tulee jos tästä alkaa oikeen paisumaan. ei olisi niinkään tarvetta enää tästä pullistua kun tarpeeksi jo ennestäänkin haittaa.

oliko että toisella raskaus kolmanneksella saattaa alkaa jo tihkumaan rinnoista nestettä.
 
Pieniminä Oliko hienoa käydä ekassa neuvolassa? Mulla se on vielä monen viikon päässä edessä ja kovasti odotan jo sitä :)

Mulla toista päivää jatkuu pahoinvointi, muutaman kerran päivässä pitää oksentaa ja melkeen koko muun ajan on etova olo. Tänään jopa 12-15 oli hyvä olo mut siihen se sit loppukin :) Yritin vähän käydä tuossa ulkoilemassakin sen jälkeen kun oli oksentanut kun sen jälkeen on aina pieni hetki ennen kuin huono olo tulee uudelleen. Omituista muuten, että mies toi suklaata johon oon hulluna ja nyt ei tee mieli sitä edes silloin kun on ihan ok. Tuntuis et just nyt tekis mieli kaikkee namia :) Nyt taidan käpertyä sohvalle kattoon telkkaria :)

6+5
 
niin, onhan se 4mm näin ajateltuna pieni lukema, mutta sit kun miettii kokonaiskokoa ja kasvun määrää esim. viikossa niin se on yllättävän paljon. eikä sillä, että olis tarvinnut muuttaa yhtään mitään, mutta olis voinu ilmottaa, että koko viittaa nyt näihin ja näihin viikkoihin, mut mitään ei muuteta. kun tuolla heinäkuisissa kysyin np:n aikaa ja vauvan pituutta niin kyllä ne tosi paljon vaihtelee ja päivät sen mukaisesti. monelle oli muutettu yhdenkin päivän takia. noh, toisaalta ihan sama, mutta jäi vain mietityttämään... enpä jaksa sillä nyt enää vaivata päätäni. huoh.

kukas kyseli, onko rinnat paisunu...? yllätyksekseni voin sanoa, että eivät ole. se oli se, mitä olisin ehkä olettanut, kun muuta ei ole, mutta eipä ole muuttunut vielä ainakaan. kuitenkin vähän on jo omastakin takaa, joten ajattelin että sinne tulee ekana lisää, mutta toisaalta hyvä näin! :D

miten tää viikko tuntuu näin pitkältä???!!! :eek:

sartsa onnea pyöreestä kympistä!!! :heart: :heart:

13+2 :heart:
 
Heippa taasen!

Täällä alkanut 24/7 kuvotus.. ei siinä muuten mitään, mutta kun teen tosi pitkää päivää duunissa ( joka on aika raskasta, ilman taukoja.. natsimeininki tiedän :LOL: ) ja tälläkin vkolla taas 6 päivänen vko, niin oon kyllä ihan kuollu näin duunipäivän jälkeen (ja oikeestan suurimman osan ajasta töissäki). Ei millään jaksais, mut eihän sitä voi 8 kk saikullakaan olla! Täytyy ehkä jutella pomon kanssa, etten oikeesti jaksais enää tehdä ihan näin paljoa töitä.

Onko kenelläkään muulla ollut alkuraskaudessa niin, ettei tee mieli syödä mitään?! Oon kuullu vaan kauheesti kaikista himoista, mitä ihmisille tulee.. mutta mulla on työn ja tuskan takana, et saan syötyä jotain. Jopa kaikki kevyt ja raikas, kuten hedemät, ällöttää. Tänäänkin väkisin söin ennen töitä pizzaa ja töissä jäätelöä ja suklaata (kaikkea mahd. energiapitoista, että tulis vähän enemmän kuin joku 500 kcal/pvä).

lauru me mennään samoilla viikoilla, mullakin tänään 6 + 5 :)
 
LauraAnnika Mullakin on vähän semmonen olo että ei tee ruokaa mieli. Mutta toki se varmaan liittyy meillä molemmilla tuohon etovaan oloon. Aamuisin ei pysy mikään sisällä niin inhottaa syödä kun tietää että se tulee sit ulos. Illalla jos on parempi olo niin yritän sit ahtaa sinä aikana väkisten jotain että tosiaan sais niitä kaloreita kerrytettyä. Ehkä ne mielihalut alkaa sitten kun tää pahoinvointi loppuu :) Minkälaista työtä teet jos joudut tekeen tuommoisella tahdilla töitä ja vielä ilman taukoja? Eihän se voi olla edes laillista kun tauot on kuitenkin lakisääteisiä...

Mua harmittaa kun oisin halunnut alkaa taas käydä aktiivisesti jumpassa näin uuden vuoden kunniaksi kun on ollut muutaman kuukauden tauko. Mutta miten meet hytkymään mihinkään kun tulee pian oksennus kesken jumpan :D
 
LauraAnnika Mulla oli alkuraskaudessa niin ettei tehnyt mieli syödä mitään. Tai ehkä se oli enemmänkin niin ettei pystynyt hirveän pahoinvoinnin takia. Oli ihan sama oliko maha tyhjä vai täys niin silti oli hirvee olo :D Mäkin kuulin kaikkia juttuja että ruokailuhimot ne vaan nousee kun tulee raskaaksi mutta eipä se vaan niin mennyt... Nyt kyllä pystyn jo syömään onneksi.

Tänään neuvola... Jännittää. Heräsin jo kuuden jälkeen vaikka kymmeneltä se neuvola vasta on. :D Ja eka yö pitkästä aikaan kun en herännyt siihen lantiokipuun! Jihuu! Aamulla ihmettelin että miksköhän sitä ei tullukaan :) No mutta en mä kyllä kertaakaan herännyt edes vessaan vaikka normaalisti niin käy monta kertaa yössä :eek:

Pokspoks 15+0 :heart:
 
Hei! päätinpä minäkin liittyä joukkoon :)

Grenie86...24...31.8...Oys

Ei ole ollut vielä mitään pahoinvointia, rinnat on alkanu kasvamaan ja nännit on aika kipeänä tai herkkänä. Kauhean flunssan sain tuossa neljä viikkoa sitten. Ruoka on maistunut vähän liiankin hyvältä.

Eilen kävin neuvolassa. Vähän on tuota ylipainoa kertynyt. BMI 26. Tästä on hyvä jatkaa :)

7 :flower:
 
lauru

hassulta se lähinnä tuntui mennä sinne juttelemaan tädille elämästään. en ole vieläkään sinällään varma asiasta että raskaana ollaan vaikka kaikki oireet on ja menkkoja ei ole. silti on se en usko tunne vieläkin päällä.

ruuasta

minulla ei edelleenkään tee mieli syödä sitten yhtään mitään mutta pakko jotain tunkea kokoajan suuhun. niin raju pahoinvointi painaa edelleen päälle että jos et syö niin kärsii kyllä urakalla. uloskaan en voi kauheasti mennä koska poikkeuksetta hetken kävelyn jälkeen alkaa järkyttävä olo ja saa juosta kotiin pönttöä halaamaan.
 
Pieniminä Musta tuntuu kyllä tismalleen samalta ku susta, eli ei vaan osaa ajatella että joku tuolla masussa kasvaa. Kai sen sitten vasta tajuaa kunnolla kun alkaa maha kasvamaan. Tai sitten kun on käynyt siellä neuvolassa. Jotenkin on tuntemuksetkin vielä niin neutraaleita tätä kohtaan kun ei vaan usko todeksi.

Munkin piti eilen ottaa lenkille paperia mukaan ihan siltä varalta että tulee huono olo ja joutuu käydä jossain puskassa kesken lenkin :) Onneksi ei ollut kuitenkaan tarvetta.

Mietin tuossa semmoista, että jos mulla on la 1.9. niin kannattasko mun pitää kesäloma elokuussa ja jäädä suoraan sit äitiyslomalle vai pitääkö jäädä esim kuukautta aikaisemmin äitiyslomalle? Eli jos pitäisin heinäkuun kesälomaa ja sit elokuun oisin äitiyslomalla. Kun Sitä äitiysrahaahan saa korotettuna ekoina kuukausina vai miten se meni niin sillonhan periaatteessa ei kannattais jäädä äitiyslomalle ollenkaan ennen sitä laskettua aikaa vaan pitää vaan kesäloma sillon. Säästäs tavallaan yhden kuukauden korkeamman äitiysrahan kun kesälomalta mulla tulee kuitenkin se normaali palkka. Jostain oon kuullut että työnantaja maksas ensimmäisiltä muutamalta kuukaudelta palkan, mutta oon saattanut kuulla/ymmärtää väärinkin. Onko jollain mitään käsitystä tuosta?
 
Sartsa83
Pieniminä :) Kiva kuulla hyviä uutisia. :) Juu, näin mäkin oon kuullu et toisella kolmanneksella alkais tihkuu maitoa rinnoista. Heh.. mitäs me isorintaset. ;)

jendde Jep. Täällä on kans tissit kasvanu. Mulla oli ennen raskautta tissit D-kuppia mutta käytin E:n liivejä kun se meni jotenki kupin ja ympäryskoon mukaan.. noh, kun tissit alko paisuun, kävin hakee uusia liivejä, koko pomppas liiveissä G:hen eli se ois sitten tissikoossa niinku E:t :) Kerrohan hei miten neukussa meni? :) Ja onnea poksumisista. :)

lauru Eka neuvola on ihan kiva. :) Käydään läpi joitakin perus asioita, painoa ja muuta ja kirjotellaan äitiyskortti valmiiks. Neuvolatäti puhuu ruoasta ja sen merkityksestä raskausaikana (ainakin mulla) ja sitten kyseltiin ihan omaa jaksamista ja miltä raskaus nyt tuntuu. Ja kun sitten hän huomas et mulla on kohtu eteenpäin kallistunu niin halus sitten kokeilla kuuluuko sydänäänetkin jo ja nehän kuulu. :)

bambina Kiitos. :heart: Musta tää viikko on menny nopeeta mut muuten tuntuu et aika menee hitaasti. Jotenki.

LauraAnnika Et kai Lidlissä ole töissä? Siellä oon kuullu olevan natsimeininki eikä taukoja sallita. Ainoastaan jos on menkat, täytyy olla punanen huivi kaulassa et voi käydä ylimääräsillä vessakäynneillä. :eek: Sairasta. Mutta laissa säädetään että taukoja pitää olla työssä ja etenkin kun sä oot raskaana, sulla pitäis olla tarvittavat tauot. Tuosta vois melkein nostaa kanteen.

Grenie Lämpimästi tervetuloa. :) :wave: Elä huoli painosta. Mulla on BMI 27 eikä neuvolatäti siihen muuta todennu kun et "kun menee 25:n yli, tulee automaattisesti sokerirasitus" .. mut muuten ei sanonu mitään. Koska en ole lihavan näkönen enkä edes pyöreä. Ainoa pyöreä osuus mussa on mun takapuoli, jossa kaikki rasva sijaitseekin. Vyötärö on ollut aina pieni. Ja pituutta on noin 170cm.

lauru Vähintään 50 päivää ennen laskettua saa jäädä äippälomalle. Mutta viimestään 30 päivää ennen laskettua jäädään yleensä äippälomalle, joten jos sulla on kuukauden kestävä kesäloma, niin periaatteessa voit jäädä suoraan kesälomalta äippälomalle. :)

ON: Huomenna verikokeisiin aamusella ja vedin tossa yöllä taas hirveet paniikit kun pelkäsin et oon nyt töissä altistunu myrkylliselle maalikärylle mutta pitosuudet ei ole kuulemmat vaaralliset mutta neuvolatäti lupas että kuunnellaan kuitenkin verikokeiden jälkeen sydänäänet jotta mun pieni pääni rauhottuu.. sanoin ettei se ihan välttämätöntä ole, että eiköhän siellä kaikki ole hyvin mutta täti oli sitä mieltä että parempi mun mielenterveydelle että kuunnellaan ne joka tapauksessa. :D .. se on niin ihanan huolehtiva ja tukea antava täti. :heart:
 
Sartsa83


HEINÄKUUSSA POKSUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS

ELOKUUSSA POKSUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........19.8......................KHKS
Pieniminä.................19v..........22.8......................SATKS
bubunen..................30v..........31.8......................TYKS
LauraAnnika............................................................
Grenie86..................24v..........31.8......................OYS

SYYSKUUSSA POKSUU

lauru........................25v..........1.9.......................OULASKANGAS




 
Grenie86 Tervetuloa ja onnea raskaudesta! :heart:

Neuvolassa meni hyvin. Paino taas noussut mutten vieläkään päässyt 50kg vaikka odotin että olis ollu jo tai ylikin, mut oli sit 49.8 :LOL: Neuvolantäti sanoikin siihen ettei olis kannattanu ottaa kenkiä pois sittenkään :D No ens kerralla sit on varmasti jo yli viidenkympin kun seuraava neuvola on sit rakenneultran jälkeen 19.2. Verenpaineet sun muut oli hvyät ja kaikki muutenkin kunnossa. Sydänääniä sai kylläkin hakea pienen tovin ennenkun kuului... Kyllä siinä kerkes oikeen kunnolla pelästyä. Mut sit onneks ne kuului. Paitsi aina pikkunen malttoi olla vaan muutaman sekunnin paikallaan ja sit juoksi karkuun ja äänet hävis :D Mutta 3 kertaa ne sit lopulta saatiin hyvin kuuluviin.

Tänään sit hain mammafarkut postista ja hyvät on! On niin mukavaa kun ei kiristä mistään ja näissä on vielä sentään kasvunvaraakin. Maha vaan kasvaa. Nyt sen huomaa jo varmaan kaikki. Kyllä mun pakko laittaa kuva siitä teille koska se on jo ihan järkyttävä! Ei mee takki enää kiinni (tai menee kyllä, mut sit on aika vaikee hengittää). Ja kun en omista mitään isompia takkeja :D
Tässä nyt se maha isolla m:llä:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5557424.jpg

Anteeks nyt tämmönen omanapainen viesti, kirjottelen jossain vaiheessa lisää teille :heart:
 
Hello,

kirjoittelen vaan nopeasti omat kuulumiset, nukkumatti kovasti jo kutsuu mua unten maille.. Pahoinvointia ei oo ollut pariin päivään ollenkaan, mahan nippailut on onneksi taas lisääntyneet. Eilen nippaili jo vähäsen ja tänään on ollut välillä kunnon menkkajuilimisia ja välillä törkeitä nippailuja, eli kohtu ottaa varmaan taas kasvuspurttia. :D Mä oon ihan turvonnut koko ajan, ihan kunnolliset jenkkakahvatkin löytyy ensimmäistä kertaa elämässä. :p Mutta ei haittaa!

Huomenna aamulla menen ekalle neuvolakäynnille, se vähän jännittää vaikken edes tiedä miksi. Paitsi että purkkiin pissaamista jännitän ihan sikana, se on jotenkin niin kammottavaa aina joka kerta.

Mäkin pyydän anteeksi omanapaista viestiä, luin kyllä teidän kaikkien kuulumiset! :heart:
 
Heissan, mäkin pikaisesti kirjoittelen ennen nukkumaan menoa...

Bambina ei ne vissiin helpolla taida vaihtaa (ainakaan kaikissa paikoissa) laskettua aikaa, kun niitä kasvupyrähdyksiä voi tulla ja mennä... Mut kyllähän se tuossa vaiheessa aika iso ero on. No, loppujen lopuksihan nämä meidän pienet tulee ulos ihan juuri silloin kuin päättävät tulla, oli laskettu aika mikä tahansa :heart: :heart: :hug:

LauraAnnika eiköhän Suomessa ole ihan lait siitä, miten taukoja pitäisi olla. Ymmärrän, että niihin on paha mennä esimiehelle vetoamaan, jos työpaikan yleinen henki on se että painetaan töitä tauotta ja täysillä, mutta ehkäpä nyt raskaana ollessa itsesi suojelemiseksi voisit kevyesti vihjaista... Tsemppiä töissä jaksamiseen! :hug: :hug: No, eipä kyllä mullakaan pahemmin mitään taukoja ole, mutta pystyn kuitenkin järjestämään itselleni tauon jos olo on sellainen... Että siinä mielessä parempi.

Kyselit LauraAnnika niistä syömisistä. On ihan tuttu tunne, että ei tee mieli syödä mitään, kaikki ällöttää. Mut kokemuksesta voin sanoa, että kun pakottaa itsensä vaan syömään, niin se todella helpottaa sitä pahaa oloa. Mä yritän syödä nyt tosi usein jotain pientä, niin mulla on ainakin auttanut. Pahan olon tunne pysyy vähän kurissa, ja pystyy syömään. Tsemppiä siihenkin, koita ihmeessä! Ainakin mulla ja parilla kaverilla toiminut.

Grenie tervetuloa!

Sartsa kaikki on varmasti ihan hyvin. Onneksi sulla on tuollainen kannustava neuvolantäti!!! Tsemppiä matkaan ja huomenna kuulet taas ne sydänäänet :heart: :heart: :heart:

Siili ihanaa, eka neuvola!!! Tule sitten kertomaan millaista oli! Tsemppiä sullekin ja eikös ole ihanaa päästä juttelemaan pikkuisesta oikein kunnolla :heart: Turvotus on tosi tuttua täälläkin, mulla tuossa edessä... Tosi huvittavan näköinen pallo mulla tossa vatsan kohdalla :D Hassua on se, että nyt näytän todella raskaana olevalta, vaikka oikeasti siellä ei raskausmahaa ole yhtään :) :)Eikä sitä pysty oikein vetämään sisään niin kuin yleensä jos turvottaa, se on jotenkin niin epämiellyttävän tuntuista. Mut nautitaan turvotuksesta, sitä se pikkuinen jostain syystä tarvii kasvaakseen kait :heart: :heart: :hug:

Jendde aivan ihana vatsa sulla jo!! :heart: :heart:

ON: Jouduin olemaan töistä pari päivää poissa pahoinvoinnin takia, se yltyi niin kovaksi :ashamed: :ashamed: Voin pahoin koko yön, enkä pystynyt nukkumaan, ja aamulla kovaa oksentelua ja etomista. Uh. Toivottavasti ensi yö ja päivä on parempi, yritys mennä töihin on ainakin kova. Onneksi meidän omistaja ja mun pomo on itse aika monen lapsen äiti, ja tietää et joskus olo voi olla tosi kamala.
 
Sartsa83
jendde Selvästihän siinä masu jo näky. :) Awwww.. ompa ihana. :heart: :hug: Ootpa sä LAIHA!!!!!!!!!!!! Alta 50kg!!!!!!!!! :eek: Auta armias.. paljon sä oot pitkä? Tunnen itteni valaaks jo tässä vaiheessa painon puolesta. Huh huh... no mutta, eiköhä se paino siitä nouse. :) Ja kiva et äänet kuulu kumminki. :) Meillä oli varmaa tänää sama tilanne neuvolassa (siis kävin ihan ylimääräsellä käynnillä kun neuvolatäti vaati) niin pikkunen kans karkas siitä sauvan alta koko ajan eikä suostunu olee siinä kuunneltavana.. varmaan kiukkus mulle kun en ollu syöny vielä lounasta. :D Mutta sitten semmosella toisella laitteella sykkeet näky selvästi, et kaikki oli onneks kans kunnossa. Nyt onki sit lepoa tää ja huominen kun iski kunnon flunssa.

Siili :hug: :heart:

bubunen Jees. Ei kuulunu mut näky. :) :D ... kiitos. Juu, tuo neuvolatäti on kyllä ihan huippu. :) Hauska kerrassaan ja jotenkin niin ihanan empaattinen. :heart: Nonii.. sielläki jouduttu pahoinvoinnin takia oleen pois töistä. Toivottavasti menee ohitte. :)

Mä elättelen toivoa että pääsisin päikkäreille NYT mutta yläkerta päätti alottaa popittamisen.. VITTU MÄ VIHAAN TÄTÄ SAATANAN PASKA TALOA!!!!!!!! Kun pääsiskin pois.... ainaki isompaan sit ku vauva syntyy jos ei päästä rakentaan... *huokaa*

10+2 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
bubunen Kiitos :heart: Toivottavasti pahoinvointi alkaa helpottaa :hug: Hyvä kuitenkin että sun työpaikalla ymmärretään.

Sartsa Kiitos :heart: Joo mä oon aika laiheliini.. Mut en mä oo kun 156cm pitkä niin ei se tohon painoon verrattuna niin paha oo :D Ennen olin vielä laihempi, painoin jotain 44kg tai alle monta vuotta ja se paino ei vaan noussut. Mut sit jossain vaiheessa tuli pari kiloa lisää ja ennen raskautta painoin 46kg. Nyt oon saanu vähän kasvatettua itteeni mikä on kyllä mun mielestä hyvä juttu vaan :D En mä nyt kuitenkaan onneksi sellanen ole että luut paistais, vaikka ennen ehkä olin :whistle:
Kiva että teilläkin on vilkas lapsi :D Koita paranella flunssaa :hug:

Nyt mua odottaa hirmunen tiskivuori :headwall: Plaaahhh.... Ties miten kauan ne on tuolla seissy kun ei vaan mitenkään huvita tiskata :kieh:

15+1 :heart:
 
Sartsa83
jendde Aaaaa.. sä oot semmonen "taskuraketti" niinkun Anna Abreu. ;) :hug: No juu, sitten oot oikein ihannepainossas tällä hetkellä. Mä oon ite n. 170cm niin siinä mielessä ei tietty päälle 70kg oo paljoa, mut ekassa neuvolassa se oli 80kg. Mä en siis näytä lihavalta mutta mulla on tota takamusta ihan kiitettävästi ja reisissä kans.

Joo, taitaa olla menevä kaveri. :D ... kiitos, aika hyvältä tuntuu jo kun join pari mukia kuumaa mustaherukkamehua ja nukuin kunnon päikkärit. :) Onneks meil on tiskikone! Jouduttii tiskaan 2kk kun kone hajos eikä oo kyllä yhtää ikävä! Tiiän miten ketkumaista se on.

Awww... sulla jo poksuu 16. raskausviikko. :heart: :hug: Ihanaa!!!
 
Sartsa muru,laitatko mutkin tuohon listaan?Vai pitääkö olla tietyt viikot kasassa ennen kuin siihen pääsee?
Taffo............28 v.........................20.9.2010................LS
Ihana lukea teidän juttuja kun olette niiiin paljon pidemmällä kuin mä..Sain tänään neuvola-ajan,oli todella mukavantuntuinen täti,nyt lasken päiviä sinne! :heart:
 
Sartsa :LOL: taskuraketti :LOL: Joo, pienihän mä olen :D Ei munkaan mielestä toi sun paino kuulosta suurelta verrattuna pituuteen. Ja pitäähän sitä nyt jotain olla luiden päällä!! Mä voin sanoa, että mielummin olisin vähän pulleampi kuin semmonen luuviulu. Hirveen vaikeeta mulla on joskus ollu löytää sopivia vaatteita kun kaikki housutkin roikkuu takamuksesta vaikka olis pienintä kokoa. Mut nyt eilen olin ihan onnessani kun h&m:llä kokeilin yksiä mammahousuja jotka oli kokoa 36 ja ne oli oikeen hyvät ja sopivat, ehkä jopa liiankin tiukat. Kun toi 36:nen on aina ollut mulle ihan liian iso niin nyt oikeen nautin tästä kasvamisesta :D

Mäkin niin tahoisin tiskikoneen! Toi tiskaaminen ottaa välillä niin päähän :headwall: Varsinkin kun mun tapoihin kuuluu se etten jaksa tiskata ikinä, ja sit täytyy vasta tiskata kun siellä on niin hirvee vuori että joutuu vedenkin vaihtamaan vaikka kuinka monta kertaa...
Hyvä että flunssa jo vähän helpottaa :heart: :hug:
Sullakin menee jo 11 viikko nyt :) Jännää miten ne viikot meneekin noin... Että nyt kun 15 viikkoa niin kuitenkin on jo 16 :D

Taffo Kiva että oli mukavanoloinen neuvolantäti :) Tsemppiä vaan sitten neuvolan odotteluun!! Mäkin täällä kuumeisesti odottelen rakenneultraa.. Vielä olis 4 viikkoa.

Mä taidan tuntea jo pikkusen liikkeet! Monesta paikasta oo lukenut että se voi olla ihan hyvin mahdollista jo tässä vaiheessa... Mulla kuitenkin kohtu on niin tossa edessä... Kun vatsassa tuntuu sellasia tökkimisiä ja pulputuksia pari kertaa päivässä. Ei siis tunnu yhtään samalta kun ne tavalliset pulputukset. Oli aika hassua, kun eilenkin siellä neuvolassa se kuunteli sydänääniä ihan tosta navan korkeudelta ja siitä ne kuuluikin :heart: Kun viimeks piti kuunnella niin alhaalta.
 
bambina mulle sanottiin tänään neuvolassa, että laskettu aika muutetaan ultran jälkeen, jos alkion koko heittää yli viikolla lasketusta ajasta. Eli sulla ei varmaan sen takia muutettu, kun se koko ei kuitenkaan heitä yli viikolla.

Grenie tervetuloa mukaan!

bubunen mulla on sama juttu, mahaa ei voi vetää sisään kun se tuntuu epämiellyttävältä. Tänäään lounaalla mun maha turposi ja tuli ihan pinkeäksi, se näytti jo vähän oikealta raskausmahalta. :D

Neuvolassa oli tosi mukavaa ja neuvolantäti oli itse asiassa kummallekin tuttu! :D Ja sama neuvolantäti jatkaa sitten myös lapsen synnyttyä, mikä oli mun mielestä tosi kiva juttu! Saatiin paljon, paljon tietoa ja nyt pitää viedä kaksi erilaista pissanäytettä ja käydä verikokeissa ja sitten on lääkäri puolentoista vkon päästä ja helmikuun alussa np-ultra. Saatiin sellainen paperi, joka pitää täyttää ja viedä mukana ekaan ultraan, siinä kysytään muun muassa meidän sairauksista ja jotain tollasta perusjuttua. Sitten siinä kysyttiin nimiehdotusta pojalle ja tytölle ja toiveita synnytyssairaalalle. Apua! Eihän me sellaisia vielä osata sanoa! No, onneksi on hetki aikaa miettiä. :)
Ai niin, ja neuvolantäti myös varoitteli netin keskustelupalstoista, niissä kun ihmiset keksii ja liiottelee asioita, kun haluavat pelotella ja järkyttää odottajia. Lupasin olla vierailematta niillä turhan usein ja että pidän järjen päässä enkä usko kaikkea mitä kirjoitetaan. Mutta ehkä mä teitä "tuttuja" uskon. ;)

Sartsa tänäänkö sä kävit neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa? :) Hassua kuinka eri käytännöt on eri paikkakunnilla, meillä sydänäänet kuulee lääkärin tutkimuksessa. Toi neuvolakäynnillä sydänäänten kuuntelu ois paljon kivempaa! Tsemppiä flunssan nujertamiseen!

jendde voi sä oot kyllä pieni! Mä oon 158 cm ja nyt oli paino 53 kg, 1 kg on siis jo raskauden aikana tullut painoa lisää.

Koskas Taffolla eka neuvola-aika? Joko jännittää? :D

Mua väsyttää edelleen ihan kamalasti, tänäänkin otin tunnin päikkärit matkalla töistä kotiin. Ja nyt oisin ihan valmis nukkumaan. Joten.. Hyvää yötä! :)

EDIT: Laskettu aika muuttui päivällä ja on nyt 18.8.

Siili ja Känkkäränkkä 9+1 :heart:
 
Iltaa/yötä!

Heh, en oo töissä Lidlissä.. kokkina oon "fine dining"-ravintolassa. Tällä alalla vaan on vähän sellanen kirjottamaton sääntö, ettei paljoa taukoja pidellä. Eikä meillä edes ole mitään taukotilaa, jonne istumaan pääsis, ei sitä oikeen viiti paukata istumaan sinne asiakkaiden joukkoon saliin ;) Mutjoo, täytyis yrittää vähän rauhallisemmin ottaa, onneks nää pari hullua vkoa on kohta ohi, ens vkolla ihan normi 5 päivänen työvko :)

"Kiva" kuulla, että tällanen väkisin syöminen on ihan normaalia alkuraskaudessa.. täytyy tosiaan silti yrittää mahd. usein jotain suuhun tunkea. Äsken sain syötyä jopa kaks mandariinia :D

Tosta listasta puuttuikin vielä mun tiedot, eli

LauraAnnika.....23v.....1.9.....Helsingin naistenklinikka tai kättäri ( sori, en tiedä lyhenteitä :ashamed: )
 
Sartsa83


HEINÄKUUSSA POKSUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS

ELOKUUSSA POKSUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........19.8......................KHKS
Pieniminä.................19v..........22.8......................SATKS
bubunen..................30v..........31.8......................TYKS
LauraAnnika............................................................
Grenie86..................24v..........31.8......................OYS

SYYSKUUSSA POKSUU

lauru....................25v..........1.9.....................OULASKANGAS
LauraAnnika
.................23v..........1.9.......................HUS
Taffo82....................28v..........20.9.....................LS



 
Kp 32/28-30 ja aamulla tuli ihan selkeä plussa CB:n testissä välittömästi, kun pissin tikkuun. :) Mutta eilen jo oikeastaan tiesin, tuli vain sellainen jännä olo.
Miehekkeen kanssa oltu aikamoisen alkushokin vallassa koko aamu, itkeskelty ja naurettu vuoronperään. Huhhu. :p
 

Yhteistyössä