~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
bambina, toivotaan että olis vaan jotain harmitonta.. :hug: :hug: Voi ei :( No mutta ei se välttämättä mitään vaarallista ole. Oon kuullut tutulta, että jossain viikoilla 13 vuosi verta tosi paljon, mutta silti pikkunen ollut hengissä. Toivon tosiaankin parasta nyt sulle!!! :heart:
 
bambina: Täällä mennään samoissa tunnelmissa :'( Mulla alkoi veren ja valkovuodon sekainen vuoto eilen illalla myöhään töissä. Just eilen aamulla käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin.. tuntuu niin epätodellista ja pelottavalta. Toivon koko sydämestäni, että meillä molemmilla on kyse ihan harmittomasta vuodosta!! Meinaatko mennä käymään lääkärillä ultrassa? Mä ajattelin nyt seurailla vähän aikaa, miten tilanne kehittyy.. jos vuoto kovaksi yltyy, niin sitten heti lääkäriin. Vielä kerran pidän peukkuja pystyssä meille :hug:
 
Hei, täällä on tuttuja!

Saaks tulla mukaan, jookos, jookos???? :D Jos joku ei ole käynyt lukemassa haaveilupuolta, niin viime sunnuntaina testasin haamun, joka maanantaina varmentui plussaksi ja nyt jos kaikki menee hyvin, niin laskettu aika on noin 25.9.2010. Ja TYKS on tuleva synnäri. Loppuviikosta soitan neuvolaan. Nyt on alkanut seuraamaan itseään ihan liikaa, vaikka yritän olla ajattelematta kaikkia muutoksia. On kylmä ja nälkä ihan koko ajan ja alavatsanippailuja. Mutta ennen kaikkea vielä on hieman epätodellinen olo, vaikkei plussaan nyt mennytkään kauhean kauan. Luulisin, että eka neuvolakäynti sitten pudottaa takaisin arkeen.
 
no niin...nyt on päästy vihdoin kotiin lepäämään...siis: aamulla alkoi vuoto ja kovat vatsakrampit. soitin neuvolaan, josta oma hoitaja sai ujutettua mut lääkärille ylimääräisenä. lääkäri laittoi sitten lähetteen sairaalaan gynepolille. neuvolassa lääkäri sai jo sydänäänet kuulumaan, mutta sanoi että saan nyt oikeastaan itse päättää, haluanko sen lähetteen vielä kuitenkin sinne ultraan. no halusinhan minä. pääsin sinne ja kaikki oli ihan hyvin. eivät löytäneet selitystä vuodolle, "sitä vaan tulee raskauden alussa". ehkä siksi pelästyin kun en koe että enää niiiiiiiin alussa kuitenkaan olen, kun keskenmenon riskikin on pienentynyt. mutta kun mietin, niin olenhan mä nyt vielä ihan alussa kuitenkin. vatsakivut voivat kuulemma olla jo supistuksia, ja sainkin loppuviikon saikkua. sanoi, että voi olla myös liitoskipuja. ja sanoi myös, että sikiö liikkui tosi paljon, että kivut voivat myös johtua hänen "puskemisestaan". eli loppujen lopuksi varsin mukavastakin syystä voivat johtua. eivät vaan tunnu yhtään mukavilta! tarkasti vielä, vastasiko koko viikkoja ja sanoi, että vastaa ihan runsaastikin noita viikkoja. eli varmaan pari päivää edellä mennään (niinku jo sillon np:n jälkeen arvelin), mutta mitään ei mihinkään muutettu. se on oikeestaan nyt ihan se ja sama. pääasia, että kaikki oli ok. nyt pitää vaan levätä, ja toivoo, että kivut eivät ole supistuksia. esikoinen kun on kyseessä, niin ei oikeestaan tiedä miltä supistukset tuntuvat... nyt on tosi uupunut olo... ai niin, ja sanoihan se vielä, että mitään keskenmenoon viittaavaa tai uhkaavaa ei ollut näkyvissä.
anteeksi pitkä vuodatukseni, oli aika pitkä ja raskaalta tuntuva päivä... :ashamed:

terp ONNEA!!!!!! tervetuloa tänne puolelle! kyllä täälläkin siis tämä jännittäminen osataan, se on vaan vähän erilaista!! :p muistan nuo kaikki tunteet, mitä käyt läpi, ihan kuin itse olisin ollut niiden edessä juuri eilen! vieläkin on hieman epätodellinen olo, vaikka olen käynyt neuvolassa, ultrassa nyt jo 4 vai 5 kertaa ja tänään kuullut ensimmäistä kertaa sydänäänet!! :heart: :D eli se epätodellinen olo voi olla että on sun kaverina vielä pitkään! koita vaan alkaa nauttimaan.... :heart:

LauraAnnika mä kun kävin ennen joulua pariin otteeseen ensiavussa lievien ongelmien takia, niin siellä tehtiin alapäätutkimus ja sen jälkeen tuli myös verta. seuraavana päivänä kun menin sinne uudestaan, niin sanoivat että yleensä gynekologisen tutkimuksen jälkeen voi tulla verta ja se ei ole vaarallista. jos veri on kirkasta, niin se on tullut vaan pintaverisuonista eikä sieltä syvyyksistä...jos ymmärrät mitä tarkoitan. joten toivotaan, että sun verenvuoto johtuisi vaan siitä, ja että sullakin olis kaikki hyvin!!!!! :hug: :hug:

14+2 :heart: :heart: :heart:
 
LauraAnnika Toivoin sullekin parasta ja että olisi vaan jotain harmitonta :hug: :hug:

Tervetuloa tänne [/b]terp!! Ja iiiiisot onnittelut plussasta! Toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)

Täällä ollaan tänään pitkästä aikaan voitu vähän huonosti... Pientä pahoinvoinnin tunnetta oli aamupäivästä ja hirmusta päänsärkyä myös :headwall: Onneks jo helpotti. Närästys on myös inhottavana riesana!! Anteeks tämä valitus :ashamed:

Missä vaiheessa te muut muuten olette ajatteleet alkaa hankkimaan ihan kunnon tavaroita lapselle, (vaunut, turvaistuimet, yms. yms.)? Mä ajattelin että jospa tässä pikkuhiljaa jo vois alkaa jotain kattelemaan. Että jos vaikka siinä 20 viikon tienoilla rupeis hankkimaan ettei tarvi sit lopussa enää stressata. Pinnasänky, sitteri ja hoitopyödän taso meillä jo on (mutta ne ollaan vaan saatu). Mut ihan ykkösenä tässä taloudessa on nyt kylläkin se isompi kämppä!! :D

15+6 (huomenna taas poksuupi) :heart:
 
bambina Hienoa kuulla että sulla on kaikki täysin kunnossa!

Mulla on taas vaihteeksi ollut parempi viikko, ei oo ollut pahoinvointia ollenkaan sen kamalan lauantain jälkeen. Ainoa vaiva on vaan kummallinen ilman tunne tuossa kaulan alla. Tai siis tuntuu koko ajan että röyhtäsyttää ja on semmoinen paine :) Mutta ei onneks siis närästä eikä satu eikä mitään. Pääsin taas lenkillekin viikon tauon jälkeen ja olik kyllä mukavaa vaikka olikin ihan törkeän kylmä viima tuolla ulkona. Hoksasin just että mulla paukkuu ylihuomenna 8 viikkoa rikki :eek: Kamalan nopsaa menee aika... Ja ens viikolla on jo se neuvolakin.

7+5
 
bambina Hienoa, et kaikki oli hyvin.

Mä arvasin et tässä käy näin, et heti kun alan edes ajattelemaan tulevia töitä, niin suunnitelmat menevät täysin uusiksi. Olen nyt aktiivisesti etsinyt tulevaa työpaikkaani tammikuun alusta ja käynyt parissa paikassa haastattelussakin. Onneks mun alalla työnantaja on melko joustava. Otin puheeksi tulevan mahdollisen äitiysloman ja se ei tuntunut olevan kuitenkaan mikään este paikan saamiselle. Jos olisin hakenut ihan minne tahansa muualle, en varmasti olisi edes puhunut asiasta... Sain kaksi viikkoa aikaa kertoa haluanko paikan vai en. Edellisellä viikolla kävin toisessa paikassa, joka kyllä huokuttelisi enemmän, mut tarvii sieltä kysäistä mitä mieltä ovat, jos jään lomalle melkein heti (3 kk jälkeen). Vielä perjantaina olis yks haastattelu... Pari muutakin paikkaa olis tiedossa, mutta nyt taidan sitten pitää kuitenkin kesälomaa, jos en saa haluamaani paikkaa.
 
Ai kamala bambina kyllä on varmasti säikäyttänyt ja pahasti tuo vuoto!! Onneksi lopputulos oli kuitenkin hyvä ja nyt vaan lepoa ja rauhaa.

Toivottavasti myös LauraAnnikalla on kyse ihan harmittomasta alkuraskauden vuodosta :hug:
 
Ihanaa bambina että kaikki on hyvin!!! Mä oon koko päivän murehtinut sun vauvan puolesta :heart: Ja onnittelut vielä terp :hug: Mä oon niin iloinen sun puolesta!!! :flower: =) Kyllä ne työkuvioitkin varmasti järkkääntyy. Mä niin haluaisin kans olla samassa pisteessä kun te, mutta ei auta märehtiä, ei se sillä parane =)

Tsemppiä teille masunkasvattajille! :hug: Nauttikaahan tilastanne oikein minunkin edestä :D
 
kiitos marta, raitakissa, lauru, jendde, terp, taffo, sartsa...ja kaikki!! ihanaa tässä on just tämä, että jos käyt suoltamassa murheitasi täällä, niin tiedät, että sua kuunnellaan ja ihmiset oikeasti välittävät miten sun käy. kiitos teistä kaikista!!!!! :heart: :hug: onneksi kävi näin hyvin, en tiedä miten olisin kestänyt jos olisikin käynyt toisin. mutta onneksi sitä ei nyt tarvitse ajatella!!! huh.

LauraAnnika mikä tilanne sulla on?

raitakissa ihanaa kun käyt täällä tsemppaamassa!! :heart: :hug: voi kun olisi jotain mitä voisi tehdä jotta teilläkin onnistais!!!

terp toivotaan että työasiat selviää!! onhan sulla ainakin sitten se toinen... ja täytyykö sun ilmoittaa sinne toiseen että jäisit heti pois. eihän se tavallaan tässä vaiheessa niille kuulu. mun yksi ystäväni otti työn vastaan ja oli raskaana. ei kertonut tilastaan sinne, vaan se selvisi heille siinä ajan mittaan. eihän sille sitten mitään voinut, eivätkä olleet kovin pahoillaan, koska mikään ei velvoita sua kertomaan raskaudestasi. toki ymmärrän, että haluaa olla alusta asti rehellinen, mutta jos luulet että se vaikuttaa työn saantiin, niin sinuna en ilmottaisi... tympeä minä!! :LOL:

14+2 :heart:
 
Sartsa83
MAHTAVAA bambina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: Voi mä niin pienessä sydämessäni toivoin hartaasti että kaikki on hyvin! :) :heart:

terp :wave: heipä hei vaan hei, ONNEKSI OLKOON ja tervetuloa!!! :hug:

Onnea Raitakissa koitokseen!! Toivotaan tärppiä!!!!

Meikä jatkaa sairastamista. :( ... 12.30 lääkäriin ja saikkua ainaki tää ja ehkä varmaan huominenkin.. kuka tietää... *mutisee*.. ärsyttää kun menee koko työharjottelu näin.. joka viikko jollaki sairaslomalla mut minkä mä voin.. en oo koskaan ollu raskaana.
 
Sartsa83


KESÄKUUSSA POKSUU

Marta.......................27v............24.6....................SKS

HEINÄKUUSSA POKSUU

jendde.....................18v..........7.7........................KOS
bambina...................26v.........16./18.7................KHKS

ELOKUUSSA POKSUU

Sartsa83..................26v..........10.8......................TAYS
Siili H........................24v..........19.8......................KHKS
Pieniminä.................19v..........22.8......................SATKS
bubunen..................30v..........31.8......................TYKS
Grenie86..................24v..........31.8......................OYS

SYYSKUUSSA POKSUU

lauru....................25v..........1.9.....................OULASKANGAS
LauraAnnika.............23v..........1.9.......................HUS
Taffo82....................28v..........20.9.....................LS
terp.........................................25.9.....................TYKS



 
Raitakissa Toivon kovasti että teilläkin kohta tärppää :) :hug: Mukavan positiivinen olet kuitenkin asian kanssa. Kauanko teillä on yritystä takana?

terp Tsemppiä työkuvioihin, toivottavasti ratkeaa pian :)

Koita Sartsa parannella itteäs :hug: Ei varmasti oo kivaa olla jatkuvasti saikulla, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa suttaannu.

lauru Mulla on ihan samanlaista paineen ja "ilman" tunnetta kurkussa, just niin kun kuvailit. Se on hirveen inhottavaa, mut mulla menee yleensä ainakin hetkeksi ohi kun syön jotain. Vaikka jotain hedelmää tms. Mulla vaan monesti tuo tunne on sen merkki että kohta alkaa närästää oikeen olan takaa :kieh: Kiva että sulla on ollut parempi ja pahoinvoinniton viikko :heart:

Vähän omaa napaa vielä tähän loppuun... Nyt oon alkanut tuntemaan vauvan liikkeitä ihan oikeasti. Noin viikon on tuntunut semmosta kummallista kuplintaa, mutta eilen illalla ja tämän päivän aikana ihan kunnon mätkäisyjä. Että ei voi niistä erehtyä! Tänä aamuna puol unisena tunsin taas yhden potkun, oli kyllä ihana tapa herätä :heart:

POKSPOKS 16+0 :)

Niin ja toivottavasti LauraAnnikalla on kaikki hyvin, kovasti odottelen jo kuulumisia :heart:
 
täytyy tulla oikeen tänne ihmettelmään, kuinka salakavalasti tää aika kuitenkin menee koko ajan, vaikka välillä tuntuu, että se ei mee mihinkään. pari päivää sitten sain ensimmäisen 80 tabl. raskausvitamiinipurkin tyhjäksi... noh, niitähän otetaan 2 päivässä, mutta kuitenkin tuntuu että just vasta sen aloitin!! tällasista asioista sen sitten huomaa, että päivät ne vaan kuluu. ite toivoisin, että voisin elää näitä päiviä sillai ettei edes ajattelisi tätä asiaa vaikka yhtenä koko päivänä vaan olisi niin paljon muuta mietittävää. ettei parin kuukauden päästä tarvitsisi ajatella, että mihinköhän sekin aika sitten meni. ei sillä, kyllä tässä on kiirettä pitänyt, mutta toivoisin, että joskus vaikkapa nuo viikot poksuisi ihan sillee huomaamatta!! :p eli ettei tää pyörisi päässä 24/7, vaikka niin ihana asia onkin!!!!! :heart: :heart: :heart: toivottavasti joku ymmärsi! en siis todellakaan kadu tätä asiaa eikä mitään muutenkaan negatiivista, mutta toivoisin ettei nämä päivät mene sellaisessa pelossa, paniikissa, välillä huumaavan onnellisessa tilassa, sumussa...että tästä jäisi jotain mieleenkin... :) voi ei, mä huomaan olevani vaan tällanen sekavien tekstien kirjoittaja, ja te mietitte siellä että onkohan se muistanut ottaa lääkkensä!! :LOL:

sartsa pikaista paranemista!!! mulla myöskin loppuviikko saikkua. vatsakrampit jatkuvat edelleen, välillä helpompaa ja välillä taas vihlasee tosi kovaa... :(


mihinkäs siili on kadonnut?? siis onko teillä muutakin elämää kuin tämä pino, WHAAAAT??! :LOL: :LOL:

14+3 :heart:
 
Sartsa83
jendde ja bambina Kiitos murut. :heart: Sain loppuviikon tosiaan saikkua. Virusperänen influenssa jolle vaan ei mahda mitään. Lämmintä ja viileää juotavaa, tarvittaessa parasetamolia naamariin. Mut muuten.. lepoa. Ei oo muuta vaihtoehtoa. *huokaa*..

11+1 :heart:
 
Sartsa83
By the way.. jos mä joskus satun olemana hävöksissä ja tota listaa tarttis päivitellä, niin kuka tahansa saa sen tehdä. Ihan vain tiedoksi. Kun musta on välillä tosi raskaasta lukea km juttuja ja jos niitä alkaa tännekin ilmestyy niin mun on kadottava. Itsekästä mutta kukapa ei tahtois suojella itseään. :ashamed:
 
oon näissä kyllä aina niin tosi huono, mut yritän nyt kuitenkin, jos osaisin... eli masukuvaa!! jos joku siinä vielä mitään näkee. onhan tuo helppo vielä lökäreillä ja hupparilla peittää, mutta saa myös jotenkin jo näkyviin, jos haluaa... :D hope onnistun!!



14+3 :heart:


MUOKS! JIHUU, onnistuin!!! :D
 

Yhteistyössä