~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa Niinhän sitä sanotaan juu, että ne ekat pari viikkoa synnytyksen jälkeen on aika tunneherkkää aikaa. Ja sen kyllä huomas monestakin asiasta. Mutta mä kyllä pystyin ihmeen hyvin pitämään kaikki ärripurrit sisälläni, etten äksyillyt ihan joka käänteessä niinkun tein koko raskausajan :D

Joo, tosi tutulta kyllä kuulostaa noi sun oireet mitä sulle on nyt tullu. Mulla just nimenomaan ne supistelut lisääntyi kauheesti loppua kohden. Muistat varmaan itekkin kun täällä niitä aina valittelin :D Kohta se sullakin on tosipaikka edessä ;) Se oli jännä, kun sitä synnytyksen alkamista odotti niin kauheesti, niin sit se alkoikin just sillä sekunnilla kun vähiten odotti! Mä ajattelin silloin vesienmeno aamuna, että ei nyt vielä, mä haluun nukkua rauhassa vielä tän aamun :LOL:

Noin mäkin ajattelin, että niin kauan yrittää sinnitellä kun vaan pystyy ja sit kun käy liian tuskaseks niin sitten sitä kivunlievitystä. Mulla ilokaasu auttoi alussa ihan hyvin, kun olin jotain 4-5cm auki. Se vei sen pahimman terän pois niistä supistuksista. Mutta sit kun ne supparit voimistui kokoajan, niin enää se ei auttanut samanlailla, vaan vei pois pelkän supistuksen alun mutta se pahin ja tuskaisin vaihe jäi kuitenkin. Ja siinä vaiheessa pyysin epiduraalia. Ja oman kokemuksen perusteella suosittelen sitä! Tietty nuo vaikuttaa kaikilla eri tavoilla, mutta mun kokemukseni siitä oli erittäin positiivinen. Sanottiin, että menee noin 20min ennen kuin alkaa vaikuttaa, mutta mulla se helpotti jo heti seuravan supistuksen kanssa. Puudutuksen jälkeen tunsin enää 3 supistusta ja nekin lievinä. Loppuvaiheessa tunsin ponnistuksen tarpeenkin tosi hyvin, ehkä vähän liiakin hyvin kun aivan sairas paineen tunne siitä kuitenkin jäi. Vai mitä oot ite ajatellut kivunlievityksenä? :)

Omaa. Täällä valvotaan tähän aikaan, kun Neela-neiti päättikin ettei nyt nukuta :D Käytiin sen kanssa 23 aikaan nukkumaan ja herättiin tossa puol 3. Koskahan tuo neiti haluais takasin unten maille, äiskää ainaki väsyttäis :D No ei pidä valittaa, toi ei sentään öitä huutele, vaan tää on tällästä että pitäis seurustella sen kanssa.. Toinen tapittaa vaan silmät pyöreinä ja ihmettelee :heart:

Eilen käytiin neitin kanssa ekan kerran kauppareissulla.. Vähän jännitti että miten se sujuu, alkaako siellä samantien huuto vai mitäkö. Mutta hyvinhän se meni, tyttö vaan nukkui koko ajan :) Sit vielä käytiin tunnin mittaisella vaunulenkillä sen kanssa. Nukkui tosi tyytyväisenä vaunussa, ja jatkoi unia vielä kotonakin. Yhteensä se veti silloin unta 6h putkeen. Miksei semmosta vois olla öisin?? :D

jende & Neela :heart:
 
Sartsa83
jendde :hug: Pakko ihan halata ensteks kun on niin ihanaa että sä voit jo oikeasti noin paljon paremmin! :heart:

Hih, saa tosiaan nähdä että millon tässä sitte ite... mulla on jotenki kauhukuvia siitä että mä tuskailen tuolla 43+ viikoilla että "JOKO NE NYT KÄYNNISTÄIS TÄN?" Asiaahan ei auta että kaveri sano poikien viihtyvän äidin mahassa pidempään kuin tyttöjen, siks ne on kuulemma niin äidin poikia yleensä. :ashamed: Mä en ala! :LOL: Ei vaan... jospa tän kans sais neuvoteltua tän tilanteen sopivasti. :p Enkä mä usko että tää on niin äidin poikaa.. koska mun mies ei anna kyllä pojan täysin riippua mussa kiinni. :D

Hihi, voin kuvitella et ite ajattelen lähestulkoon kans just noin jos/kun vedet menee:"Ei nyt sittenkään ihan vielä.. jos nyt pieni hetki vielä.." :D

Mulla on nyt vaihdellu toi kivunlievitys asia mielessä.. en mä viitti itteeni turhaan alkaa rääkkäämään, mutta katsotaan sitten mimmoset kivut on.. jos pystyn omalla hengittelyllä ja muulla taisteleen kipuja vastaan niin toki meen silleen niin pitkään kuin suinkin.. jos taas oon sairaalaan mentäessä jo tosi tuskissani niin alan pyytää samantien kivunlievitystä.

Hihi.. ihana neiti! Vaikka valvottaakin äiskää keskellä yötä. :D Mut ku on ASIAA!! :D :heart: Sillon pitää seurustella. Vaikka se jutustelu hältä onkin vielä tuommosta tapitusta, niin pitäähän sitä nyt tuijotella ja äiskän kanssa on kiva hengailla. :heart:

Vauvat kuulemma vau'kirjan kirjojen mukaan nukkuu 18h vuorokaudessa ensimmäisinä viikkoinaan. Se jakautuu pitkin päivää. Kaikki ei kuitenkaan ihan noin montaa tuntia nuku ja jos päivällä nukuttaa pidempään, voi olla että yöllä sitten valvottaa. Joten teillä luultavasti neiti sai tarpeeksi unta päivällä ja nyt halusi sitten seurustella. :) Kyllä se unirytmi siitä muodostuu ja mitä enemmän neiti kasvaa, niin voi alkaa ihan omilla toimillaan luomaan rutiinia. Illalla tietty nukkumaanmenoaika tietyin rutiinein ja päivällä sapuskat ja päiväunet. Valveilla olon aikana seurustelua ja leikkimistä vauvan kanssa ja sitten taas unille. :) Tämmösiä kaikkia sitä on ite tullu lueskeltua noista kirjoista. :) Ja kaikillahan muodostuu tosiaan omat systeemit lastensa kanssa. :)

Sartsa ja Pähkis 37+3 :heart:
 
Sartsa Voih kiitos! :hug: :heart: Paremmalta tää näyttäis :)

Heh, toi on varmaan aika monen kauhukuva :D Mut kyllähän ne synnytykset kai yleensä lähteen ihan itestään käyntiin. Ja parempihan se aina oliskin niin päin. Toivottavasti Pähkis osais ulostautua hyvissä ajoin :D Ja eiköhän se osaakin, tulee sitten kun on tullakseen :) Eli ihan koska vaan! Heh, jospa se olis sitten enemmän isin poika :D :heart:

Juu ei kai tota kivunlievitysasiaa liikaa kannatakaan miettiä. Kyllä sen sit siinä ite tilanteessa viimeistään tietää. Ja eipä sitä etukäteen edes kannata kauheesti suunnitella, koska asiathan voi mennä ihan toisin.
Toi on kyllä hyvä valmistautuminen sulla, että tilanteen mukaan sitten. Ihan hyvin voi pärjätä ilman lievityksiäkin. Mun täytyy kyllä nostaa hattua niille jotka siihen pystyy, ite en olis pystynyt! Mutta niinhän se on, että kaikki tuntee ne kivut ihan erilailla. Toisia ei satu paljonkaan ja toisista sit tuntuu kuin kuolema tulis, kuten mullakin. Noooh, eipä noita pidä liikoja miettiä :)

Niin, totta. Meillä se just noin meneekin nyt, että päivisin kyllä unta riittää, mutta yöllä sit heräilee. Ei se yleensä semmonen ole, mutta tuo viime yö oli kyllä aivan toivoton. Nukahti sitten viimein neljän jälkeen, ja sit meni 20 minuuttia niin heräs taas uudestaan. Ja tota jatkui aamu 9-10 asti, eli eipä tullu paljoa nukuttua! Noh, ei se mitää. Ehkä ens yö on sitten vähän parempi :)

jende & Neela :heart:
 
Mä tässä mietin, että tuleekohan multa tarpeeksi maitoa edes. Kun neiti heräili viime yönä niin useesti syömään, niin ajattelin että se ei varmaan saa sit tarpeeksi sitä. Oon kyllä huomannu, että nyt parina päivänä sitä maitoa ei tuu yhtä paljon kuin aikasemmin. Vaikka mä kyllä syön ja juon paljon niin ei varmaan siitä johdu. Aamulla se vetäs heti imetyksen jälkeen vielä 50ml korviketta, eli nälkä varmaan vielä jäi mut multa ei maitoa enää tullu kummastakaan tissistä. Loppuko se maidontulo nyt tähän? :eek: En mä haluais tolle alkaa korviketta antamaa, vaan haluaisin kyllä imetellä niin pitkään kun vaa mahollista. Kyllä siinä imetyksen aikana ihan selvästi maitoa tulee, koska tunnen sen itekkin tosi hyvin kun se rupee oikeen virtaamaan ja sit valuu vielä tytön suustakin yli. Hmmmm.. Mutta ei sit varmaan tule tarpeeksi :( Kauhee kun tämmönenkin vetäsee mielen ihan maahan, kun tulee jotenki epäonnistunu fiilis kun/jos ei pysty antamaan tarpeeks ravintoa tolle pienelle.. :/
 
Sartsa83
jendde se voi olla et neidillä on vaan niin kova ruokahalu, et sen takia lisämaito rintamaidon lisäks on tarpeen. Mutta jos haluat yrittää, niin kokeile sitä pientä määrää vaikka viiniä iltasin, et onks sillä tehoa ja/tai sitten mikä se yks luonnontuote oli, mikä kans tehostaa sitä maidontuloa.. sitä kans kokeilis. Jos susta tuntuu siltä että tulis liian vähän.

Oot hassu! Elä nyt tuommosia höpsöjä mieti et oisit epäonnistunu. Toisilla tulee maitoa enempi ku toisilla ja toisilla se loppuu tosi varhasessa vaiheessa. Sille kun ei mitään mahda. Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon ja juttele vaik neuvolassa. Siel osataa kyl neuvoa!!! :heart:
 
Sartsa83
Että semmonen yö sitten.. rupes jo tuntumaan siltä että nytkö tässä tuli lähtö vai mitä. :D Koko yön sattu julmetusti alapäähän, paineen tunnetta oli peräaukon lähellä ja tunne että kakattaa koko ajan. Missään asennossa ei pystyny olemaan, ainoa jokseenkin järkevä oli jalat koukussa vasemmalla kyljellä, tyyny ja peitto jalkojen välissä.. ja sillonkin kouristeli tosi lujasti munasarjoista. Siis todella kivuliasta menkkasärkyä. Päätä särki myös aivan uudella tavalla (siis mitä tässä jos on raskauden aikana särkeny). Kaiken kaikkiaan jo mietin että pitäiskö sitä soittaa jonnekin vai koittaako vaan nukkua. Valitsin sit kuitenkin jälkimmäisen ja puol yötä menikin pyöriessä ja ettiessä asentoa ja tuskaillessa noitten kipujen kanssa. Tossa sitten joskus kolmen tienoilla nukahdin ekan kerran kunnolla, mies tuli neljän aikaan kotiin palohälytyksestä, jonne lähti kymmenen jälkeen illalla ja sen jälkeen saikin sitten hienosti nukuttua kymmeneen saakka, toki vessassa käymistä oli, mutta ihan eri tavalla kun yöllä. Liekö tuo kaikki sitten enteilly oikeasti sitä ettei kovin kauaa enää mene. Limatulppa (ei ainakaan tietääkseni) ole vielä irronnu, joten sinällään ei pysty synnytyskään vielä käynnistyyn. Ens viikon keskiviikkonahan tässä saa uutta tietoutta kun menee sinne synnytystapa- ja kokoarvioon. Ja sitten meitsi ottaa jonku listan mukaan et muistaa kysellä kaikki mahdolliset jutut liittyen synnytykseen.. ei mulla siis oo kun pari asiaa oikeesti selvitettävänä ja varmasti ehkä molemmat onnistuiskin, mutta kun ekaa kertaa menee, niin tarvii kysellä. ;)

AINIIN ja jalat sekä kädet tuntu puutuneilta.. jaloissa puutuneisuus tuntu varpaissa mutta käsissä se tuntu kyynärvarren kohdalla.

Sartsa ja Pähkis 37+5 :heart:

ps. Mä perustin tuosta elokuussa 2010 synnyttävistä uuden pinon tonne syntyneitten puolelle nimellä elokuussa 2010 syntyneet (vai synnyttäneet) ja mietin että oisitteks te halunnu että meistäkin tehää uus pino, et haluutteko jatkaa jutustelua kun vauvat on syntyneet? Ainakin jendde käy ahkerasti täällä juttelemassa meidän kanssa, mutta miten on???
 
Sartsa Täytyy varmaan kokeilla tota, että juo vaikka lasin jotain viiniä tai jotain. Kun mulla välillä on sellasia päiviä ettei maitoo tule, mutta sti taas jotkut päivät sitä oikeen pursuaa. Täytyy varmaan neuvolassakin ottaa puheeksi tämä :)

Jänniä oireita sulla ;) Lähtö lähenee! Usko pois.. Veikkaan täältä ettei enää mee kauaa :D Niihän sitä sanotaan, että olo alkaa käydä tukalaksi kun synnytys lähenee. Mullakin kävi niin. ;)

Joo ja olis kiva saada meillekin uus pino! Mä ainakin haluisin jatkaa juttuilua! :) :heart:
 
Sartsa83
jendde... mä oon nyt tän päivän aikana alkanu toivomaankin että jos se alkaiski vaikka syntyyn ja kävi mielessä, et jos koittaisin siivoomista ja tommosta vähän raskaampaa tekemistä, jos se vaikka auttas asiaan. :p Hih.. ei vaan, en mä viitti liikaa alkaa elätteleen toiveita, jos ei sit mitää ala täs tapahtuunkaan. :)

Juu, kysy ihmeessä neuvolasta. :)

Okei. Mä perustan sit samalla tonne uuden pinon meillekin ja pistän tänne sit linkin, mistä se löytyy. :)
 
Sartsa83
Noni, se kävi äkkiä.. elikäs tuolta löytyy uus pino. :) Jos jendde haluaa bambinan kans jo siirtyä sinne tai käydä ns. "ilmottautumassa" niin olkaapa hyvät. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1795004#m21435954
 
Heippa!

Kiitos kun Sartsa ja Jendde pidätte tätä ketjua pystyssä! Me muut ollaan taidettu enemmän tai vähemmän hiipua kesän helteissä... Tunnustan ainakin itse. Mä en yksinkertaisesti kestä tätä koneesta huokuvaa kuumuutta (meillä on kannettava ja mä kirjoitan aina kone sylissä ) yhtään, tää kuumuus on muutenkin ollut mulle liikaa. Ja nyt miehellä on ollut lomaa ja ollaan nähty ystäviä yms. kun munkin on olo on noiden supistelujen suhteen helpottanut ja pystyn taas liikkumaan kodin ulkopuolella :) Tosin nyt sais alkaa jo uudestaan, että pääsis sit ajallaan synnyttään. tai vaikka mieluiten ihan vähän ennen laskettua aikaa!!

Sartsa ja Jendde kyllä mäkin mielelläni jatkan juttelua vauvan syntymän jälkeen, tosin luulen että ne omat tuntemukset ja ajan käyttö selviää oikeasti vasta sitten. Asiat voi mennä helposti, tai olla ihan yhtä hyvin olla menemättä, ja oma suhtautuminen siihen selviää sitten vasta. Sekavasti sanottu mut ehkä ymmärsitte mitä tarkoitin :hug: Mun silmiin muuten tuo odotusaika -puoli näyttää aktiivisemmalta kuin tämä plussanneiden, et jos halutaan uusia kirjoittelijoita siihen ketjuun niin olisiko sit sinne..?

Sartsa jänniä tuntemuksia sulla! Niin se H-hetki lähestyy, joka tapauksessa! Toivon sun puolesta (ja todella myös omastani), ettei tarvi kärvistellä 43+ viikolla enää et josko käynnistettäisiin... :) Limatulppa ei muuten välttämättä irtoa ennen synnytystä, joten se ei tarkoita sitä etteikö vois synnytys alkaa! Ja käsittääkseni jos se irtoaa, niin siitä voi mennä tunteja, päiviä, tai jopa kuukausi silti synnytyksen alkuun. Näin kertoi yks kätilökaveri :)

Jendde tosi ihanaa kun kertoilet meille vauva-arjesta :heart: Tuleeko neidistä Neela, saako kysyä? Kaunis nimi!

Et ole millään tavalla epäonnistunut, vaikka maidon tulo vähenisi/loppuisi!!! Älä sellaisia mieti! Ei sille sitten mitään voisi. Totta kai useimmat meistä haluaisivat imettää ja onnistua siinä, mutta jos jotain tulee esteeksi niin ei sille mitään voi. Suomessa mun mielestä ihan turhaan jonkun verran syyllistetään imetyksellä. Ole huoletta, jos maitoa ei tulisi riittävästi niin meillä on hyvät korvikkeet ja sinä äitinä pidät Neelasta hyvää huolta.

Unirytmi vissiin tulee vasta muutaman kuukauden iässä, eikä kaikille vielä silloinkaan? Koita saada levättyä vaikka sitten päiväunien aikana, jaksamista. Kuulostat ihanan onnelliselta vauvasta, se oikein huokuu sun teksteistä. Ihanaa Jendde! :heart: :heart: :hug:

Mä olin eilen polttareissa. Oon aika sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, mutta nyt loppuvaiheessa huomaa että mä olen ainakin enemmän käpertynyt tänne kotipesään kuin yleensä... Oli mukava päivä, mutta oli koti-ikävä koko päivän... :D Ja olin superonnellinen kun päivän päätteeksi käännyin kotipihaan ja pääsin omaan kotiin ja miehen kainaloon :heart: Lisäksi oon herkistynyt entisestään tosi paljon, itkeskelen milloin mitäkin asiaa, ilosta ja surusta. Kai mulla on joku hormonimyrsky meneillään :D

Ensi keskiviikkona on synnytystapa-arviointi. Olettaisin et pystyisin synnyttämään alakautta, kun vauvasta ennustellaan pientä, toivon ainakin kovasti niin. Sit tarttis mennä hakemaan pari lipastoa Ikeasta, ja sen jälkeen kun ne on koottu niin kaikki on vauvaa varten valmista! Tervetuloa vaan maailmaan, oikeastaan melkein koska tahansa... :) :heart:

Bubunen ja POKS POKS neiti-Vonkale 35+0
 
Sartsa83
bubunen siel odotuspuolella on niin ihmeellistä väkeä.. niillä on niin omat juttunsa, ettei siellä pääse mihinkään mukaan. Mieluummin oma pieni jengi ja jos tähän jengiin haluaa lisää liittyä porukkaa sitten, niin ne on tervetulleita ja ne otetaan mukaan.

Juu, ei hätiä mitiä. :) Kirjottelet sinäkin tänne aina kun ehdit, jaksat ja pystyt. :) Mulla kun on toi elokuussa 2010 synnyttävät pinokin tossa, niin tulee sielläkin kirjoteltua ja siellä on vähän enempi porukkaa kun täällä, niin sinne ilmestyy tasaseen tahtiin juttua. :) Mutta ei onneks liian useesti. :)

Ja ihan ymmärrettävästi selitit. :) Sen tosiaan näkee sitten miten lähtee arki sujumaan. Kaikki ajan kanssa ja omalla painollaan. :)

Juu ja eikä lapsivesikään mee välttämättä kuin vasta sairaalassa. Näitä on joka lähtöön.. sen näkee miten tää mun kohdalla menee. :) Jeps, mä toivon ihan samaa meille, ettei tarvi sitten 43+ enää kärvistellä. ;) Mä luin juur tossa oliko se nyt sitten alkuviikosta täällä kaksplussan odotus&synnytys osiossa noista synnytysoireista ym. ja siellä sanottiin että limatulpan irtoamisesta menee 1-10 vuorokautta yleensä kun synnytys käynnistyy. Ja yleensä lapsiveden menosta 24 tunnin sisällä syntyy, koska muuten alkaa olla todellinen tulehdusriski. Mutta kai sekin voi olla mahdollista että menee pidempikin aika kun tuo 10 vuorokautta limatulpan irtoomisesta. Sekin varmasti on tapauskohtasta. :)

Ja ollos hyvä uudesta pinosta. :)

Voi bubunen :heart: Tuota tommosta "hormonimylläkkää" tuntuu olevan meillä kaikilla raskaana olevilla. :D Ollaan ku mitäki "itkupillejä" oli sit hyvä tai paha asia. :D Mä kans vollotan ihan alvariinsa. Viimeks tossa joku aika sitten tänään kun kuuntelin musiikkia ja jammasin sen tahtiin muistellen tanssineeni sitä jossain baarissa ja tuli hirmu hyvä fiilis siitä biisistä ja samoin tein herkistyin sille. :LOL:

Sullakin on ens ke synnytystapa arviointi! :) Meillä on kans. :) Se vähän jänskättää ja ootan että pääsen kyseleen kaikkia kysymyksiä siellä liittyen synnytykseen, kun mun kutsussa tonne luki että kannattaa hyödyntää käynti kyselemällä hoitajilta ja kätilöltä synnytykseen liittyviä kysymyksiä. :)

Ja onnea poksumisesta! Sul on enää 2vkoa täysaikasuuteen!!!!!! :hug: :heart:
 
Sartsa Kiitokset uudesta pinosta! :heart: Mä kävin jo ilmottaa itteni sinne :)

Mäkin pidän sulle peukut pystyssä, että pääsisit kohta tosi toimiin ;) Niin tai näin, ei siihen ole enää kauaa! Jännääääää :p Mä niin jo odotan, että muutkin saa jo vauvelinsa ulkomaailmaan sieltä mahasta! :D Kokeile vaan noita siivous-juttuja ja muita, ei sitä tiiä vaikka auttaiskin. Mä pistin merkille tossa, että tein kunnon suursiivouksen silloin edellisenä päivänä siitä kun vedet meni. Tiedä sitten vaikuttiko se asiaan, mutta näin oli kuitenkin :D Oli muutenkin jotenkin raskas päivä silloin. Voidaan ajatella vaikka niin, että siitä se vesien meno ehdottomasti johtui ja toivoa, että sullakin käy vaikka samat :D On sulla kyllä niin paljon uusia oireita tullut, että luultavasti lähtö lähenee! :hug: Mutta ei kai siitä pidä masentuu vaikka ei heti lähtiskään syntymään, tulee se sieltä kuitenkin sitten kun on valmis :heart: Vaikka tiiän kyllä, ettei toi lohduta yhtään, kun sen haluais HETI! :LOL: Nauti nyt loppuajasta kuitenkin täysillä ja nuku paljon, nyt kun se on vielä mahollista, sillon kun huvittaa! Ja bubunen myös! Mulle myös moni sanoi tota samaa, kun oli viimeisilläni ja sillon mietin että "joo joo, miks ihmeessä kaikki jauhaa tota samaa..", mutta nyt ymmärrän! :LOL:

bubunen Joo, neidistä tulee Neela :) Kiitos! :heart:

Ja toisen kerran Kiitos :heart: Mä kyllä tiiän, ettei sille mitään voi jos maidontulo loppuisikin kesken, mutta kai nää hormoonit tekee tollasia, että miettii ittensä siinä epäonnistuneena. Eipä sille mitään kuitenkaan voi, niin kun sanoit.. Ehkä se olis mulle kova pettymys, jos ei pystyis enää imettää kun sitä haluais kuitenkin. Ja siitä se epäonnistumisen tunne. Noh, nyt on taas tänään maitoa tullut kuin saavista kaatamalla, joten ei se ainakaan vielä loppunut, sittenkään :D

Niin nuo unirytmit kehittyy kaikille ajallaan, usein siinä parin kuukauden iässä käsittääkseni. Vauvathan syntyy tänne ihan ilman mitään rytmejä tai tajua sen kummemin yöstä ja päivästä. Joten eihän sille mitään voi jos toinen on yöllä pirteä kuin mikä, ja päivät vetelee unta :p
Kiva tietää, että tämä onnellisuus näkyy tekstistäkin läpi! On tää vaan niin käsittämätön tunne, tuo oma lapsi :heart: Että mitä noin ihmeellistä on saanutkaan aikaseksi :)

Kuulostaa tollaset hormoonimyrskyt hyvinkin tutuilta! Ja ei ne raskauteen loppunut, nyt voisi sanoa, että synnytyksen jälkeen sitä on vielä herkempi :D
Mä myös odotusaikana käperryin mielummin omiin oloihini, kun taas muuten olen minäkin tosi seurallinen ihminen. Jännä juttu. Kai siihen monikin asia vaikuttaa. Väsymykset ja kaikki, ja siihen uuteen elämänmuutokseen valmistautuminen ;)

Tsemppiä synnytystapa-arviointiin! Toivottavasti alatiesynnytys onnistuisi. Eiköhän se onnistu, jos kerta vauvastakin on luvattu pientä. Ja yleensähän ne aina onnistuukin, aika harvassa taitaa olla ne joilla ei onnistu :)
Kiva homma, että teilläkin on kaikki vauvaa varten kaikki valmiina!

Omaa. Osaakohan kukaan sanoa, että kuinka kauan noiden tikkien sulamisessa oikein kestää? Jostain kuulin, että 2 viikossa pitäis alkaa jo sulamaan. Mutta kun tota välilihan haavaa katsoo, niin kyllä siinä edelleen ne tikit rehottaa. Ei ole paljoa muuttunut sitten synnytyksen :eek: Nyt on kuitenkin jo sen verran parantunut, että pystyy suht hyvin istumaan, mutta mitään äkkinäisiä liikkeitä ei pysty tehä, eikä kaikissa asennoissa pysty olla. Vois mun puolesta alkaa jo paranemaan kunnolla. Kipeitä ne on kuitenkin edelleen. Ja mies haluais jo seksiä! Yrittänyt ehdotellakin jo. HERRANJUMALA!!! Mä en uskalla edes ajatella moisia vielä piiiiitkään aikaan! :LOL: Kun on tuolla sisäpuolellakin se melkosen suuri repeämä.

Sitten mietin, että jos ei imukuppia oltais jouduttu käyttämään, niin oliskohan edes revennyt paikat näin pahasti. Luultavasti ei olis. Kun Neelasta ei ollut vielä mitään ulkona vielä siinä vaiheessa kun se kuppi laitettiin. Ja muutama minuutti meni sen jälkeen ja oli kokonaan ulkona. Eikös se ole jotenkin niin, että jos kudokset saa venyä rauhassa ja hitaammin niin silloin tulee vähemmän repeämiä? Kai se sitten sen takia niin pahasti repesi, kun jouduttiin melkeenpä väkisin ottaa ulos. Harmittaa nämä tämmöset repeämät. Jos mä joskus vielä synnytän, niin toivon ettei tule samanlaisia! Jos vaikka muutenkin pääsis vähän helpommalla, ettei tarvis imukuppeja tai tuntia leikkauspöydällä makoilua synnytyksen jälkeen... :|

Muuten tänne ei kuulu kummempaa. Vaunulenkit on otettu nyt tavaksi. Joka päivä ollaan käyty kävelemässä pitkä lenkki. Neela nukkuu niin nätisti ja tyytyväisenä siellä vaunuissa :)
Ja ihanaaa, (!!!) sain vihdoinkin shoppailtua tuolla h&m:n nettikaupassa oikein kunnolla, nyt kun olen taas omissa mitoissa! B) Maha palautui yllättävän hyvin, eipä tuossa enää ole oikein mitään jäljellä, onneksi. Ihan pikku pömppis vaan, mutta sellanen nyt varmaan löytyy melkeen kaikilta. Synnyttää lähin kera 62kg, ja takas tulin 52kg:n kanssa. Nyt paino tasan 50 ja tähän sais jäädäkin, en halua enää olla semmonen luuviulu niin kuin olin ennen raskautta :) Mä niin pelkäsin tuon mahan puolesta, että jää semmonen pullataikina, mutta ei onneksi! :D

jende & Neela-neiti 3vkoa :heart:
 
jaahas jaahas...pitkästä aikaa!! :wave:

enpä taaskaan lukenut juurikaan noita aiempia kirjotuksia, oon kyllä niin laiskistunut tämän koneen käytön kanssa... :ashamed: en jotenkin jaksa istua koneella eikä viime aikoina jostain syystä ole kiinnostanut sitä tehdäkään. :/

kiva kuulla jendde, että teillä menee mukavasti!! mitä nyt vähän yöllä valvotaan... ;) ja tosiaan täytyy myös sanoa, että ihanan nimen olette valinneet! :heart:

kerrotaanpa lyhyesti hieman meidänkin vauva-arjesta... :) eli täytyy kyllä sanoa, että jos valita voi, niin kyllä tosiaan otan ennemmin uudestaankin tuollaisen tuskallisen ja kamalan synnytyksen jos takuuna tulee noin ihana, kiltti ja rauhallinen vauva!!!!!!! :D :heart: synnytys kestää kuitenkin suhteessa huomattavasti lyhyemmän aikaa kuin esim. jos tulisi koliikki... joten meillä on mennyt kyllä erittäin hyvin, sen ensimmäisen viikon jälkeen. silloin mulle iski kyllä se baby blues josta sairaalassakin varoteltiin, ja se on kuitenkin ihan normaalia. ja tosiaan kun taustalla oli se kahden viikon käynnistysrääkki, niin ei se kai ihme ole, jos henkinen puoli ei pysy ihan kasassa... :ashamed:
yhtenä yönä valvottiin viiteen aamulla, mutta muuten on yöt menny kyllä aivan mahtavasti! viime yönäkin illalla syötiin joskus 22-22.30 ja seuraavan kerran kolmelta ja sitten seitsemältä aamulla!! :eek: :D siis jotain aivan mieletöntä! ja perjantaina oltiin päiväreissulla mökillä ja viikonloppu sukulaisilla turussa ja kaikki meni tosi mahtavasti! oon päättäny että heti yritetään tehdä tällasia pieniä juttuja, niin tulee itellekin sitä rohkeutta ja lapsi tottuu heti meidän elämäntyyliin. vauveli nukkui päivällä 5h ja saatiin käytyä Myllyssä shoppailemassa ja Naantalissa viettämässä ihanaa kesäpäivää! :heart:
kylpeminen on lähtenyt sujumaan ihan kivasti. se on iskän puuhaa... =) vaipanvaihtokin sujuu ihan ongelmitta, ja navan antaa putsata ihan mielettömän kiltisti! eli ei valita muuta kun nälkää ja sit kun vatsaa vähän vääntää... ja tosiaan sen ekan viikon mielialojen vaihtelun jälkeen kaikki on alkanut sujua ihan mukavasti ja sitä luottaa itseensä jo ihan erilailla. vähän tietty välillä miettii että mikähän nyt on, ja osaako pukea näillä keleillä oikein jne. mutta kyllä se tästä! :D päivä päivältä paremmin. ja on ihanaa kun mies on tukena! :heart: miehellä olis nyt loppunu kesäloma mutta pitää vielä kaksi viikkoa isyyslomaa. se on ihan huippua, koska kyllä olis ehkä vähän jännittäny nyt jo jäädä yksin vauvan kanssa... mutta hyvä näin! :) :heart:

että sellasta tänne... :p anteeksi kun tuli ihan vaan omaa tarinaa tällä kertaa. :ashamed:
ai niin, ja on meillä ristiäispäivä ja pappikin varattuna. nimi vielä vähän pohdinnassa...joten ehdotuksia otetaan vastaan! :D

b & poikanen 16 vrk
 
bambina Kiitos! :heart:
Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia! :heart: Ja ihan mahtavaa kuulla että teillä menee hyvin! Kuulostaa kyllä varsin kiltiltä tapaukselta tuo teidän poika :)
Samaa mä oon miettinyt, että ottaisin kyllä uudenkin hirveän synnytyksen jos sillä saisi näin helpon vauvan :D
Mullekin iski babyblues, tai se taitaa jatkua kyllä edelleen jollain tapaa.. Mullekin sanottiin, että se on normaali reaktio varsinkin jos takana rankka synnytys ja sulla vielä plussana päälle nuo viikkoja kestäneet käynnistelyt :/
Tiedän poika vaikuttaa aika samanlaiselta tapaukselta kuin tuo meijän neiti :) Kiltti ja antaa käsitelläkin rauhallisesti, niinkun just nuo navan puhdistamiset ja vaipan vaihot. Helpompi aina niin että on helpompaa :D
Tuolle tytölle vaan on alkanut edes jonkinlainen temperamentti kehittymään, se raivostuu aina jos ei saa tissiä suuhun, koska ei löydä sitä unenpöpperöissään kun ei tajua silmiään avata :LOL:
Hyvä homma, että sulla mies pystyy vielä lomailemaan. Mulla mies lähtee huomenna takas töihin ja jänsäkättää kyllä miten pärjäilen täällä päivät yksin! Varmaan ihan hyvin kuitenkin, toivottavasti :)
 
Sartsa83
jendde oooooh! Sä oot palautunut MAHTAVASTI tosta synnytyksestä!!! Ihan huikeeta! :heart:

Juu, katsotaan kui tässä käypi. Lisäilen kohta tähän vähän neuvolakuulumisia ja samalla kerron mitä siellä sanottiin. ;) :D

Täytyy nukkua aina kun siltä tuntuu, mut jotenkin päivisin vain ei osaa. Ellei oo sit tooooosi väsy.

bambina oi, onnea siitä miten hyvin on lähteny teidän arki sujumaan! :heart: Ihanaa! :) Oon niin ilonen sunkin puolesta, kuten jenddenkin. :) Meillä meinaa mies kans sitten olla heti sairaalasta päästyä 3vkoa kotona opettelemassa arkea vauvan kanssa. :) Mut nyt hällä on niin paljon töitä et jos vauva syntyis nyt, niin voi olla ettei hän pystys vielä jäämään kotiin. Mut katsotaan millon täällä meinataan ulostautua.

Sitten omaa eli niitä neuvolakuulumisia.

26.7. (15.7.)
37+6 (36+2)
Prot. - (ei otettu)
Hb: 105 (9.7. otettu 106)
RR: 127/86 (117/92)
Paino oli taas noussu mut niin oli turvotustakin. Edelliskerralla paino oli laskenu, vaikka turvotusta oli vähän.
Sf: 35 (35,5)
Syke: +148 (+145)
Liikkeet: ++ (++)
Ja edelleen raivotarjonta. :)

Ja sitten masussa ollaan nyt asettauduttu lähtökuoppiin. ;) Siellä ei enää pää heilunu ja sen takia myös ihmiset on näköjään sanoneet että maha on laskeutunu selvästi. :) Neuvolatädin pitkän kokemuksen mukaan, yleensä hänen urallaan suurin osa vauvoista on syntynyt 2viikkoa pään asettumisen jälkeen, mutta mikäänhän ei koskaan ole niin varmaa kuin epävarmaa. Toivossa on hyvä elää, mutta pettymyksiä kannattaa välttää. :)

Jänniä aikoja elellään... joka tapauksessa maximissaan muutaman päivän yli 4 viikkoa!!! :D Katsotaan mitä tämä kaveri masussa päättää, koska on valmis tulemaan...

Ja toisilla on käyny loppuajan alatie tutkimuksissa (kuten tuo synnytystapa-arviointi) että synnytys joko käynnistyy siellä tai sitten muutamia päiviä sen jälkeen... mutta sekin on tapauskohtaista, joten oletan että mun kohdalla tuskin käy niin.

Sartsa ja pähkis 37+6 :heart:
 
Sartsa Kiitos :) Kyllä omasta mielestä myös palauduin paremmin kuin mitä odotin. Nyt vaan oottelen, että tulis jäkitarkastus jo niin pääsis reenaamaan ja kohottaa kuntoa vähän, nyt täytyy tyytyä liikunnasta vaan noihin vaunukävelyihin. Jälkitarkastus kylläkin vasta 9.9 ja kättärillä(?) miks lie siellä, kun yleensähän ne tehään neuvolassa :whistle:

Niiiiin totta, ei päivisin osaa samanlailla nukkua kun yöllä.. Se on huomattu, varsinkin nyt kun noita univelkoja täytyis paikkailla päivisin nukkumalla.. Multa menee varmaan tunti ennenkun nukahadan ja siinä kerkeen jo vittuuntua koko hommaan. Ni eipä sit tuu nukuttua yhtään :D

Hienolta näyttää neukkukuulumiset! Noniiiiiiin, nyt siellä aletaan olla valmiita tulemaan ulos ;) Niinpä, enää korkeintaan ne 4 viikkoa! Hihiiii :)
Sulla muuten on sf-mitta nyt sama kun mulla oli 39 viikolla :D No, mutta mulla olikin aika suht pieni maha sitten kuitenkin.

Ainiiin, kun sullakin kohta se synnytysarviointi :) Sehän oliski jännä jos siellä alkais samantien synnytys :D Niinkun mäkin toivon silloin, että olis päässy synnyttää sen tutustumiskäynnin yhteydessä :D No mutta eipä siitä eteenpäin mennykään kun 2 päivää niin päästiin.

Ihana masu sulla! Ompa kaunis kuva :heart: Tuosta oikein huokuu semmonen äidillisyys :)
 
Sartsa83
SAAKELIN KONE PRKL!!!! Kirjotin taas vaikka ja mitä niin tää saakelin kone sekos ja kaikki hävis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kieh:

niin jendde tosiaan vaunulenkeillä on tosi iso merkitys kunnon kohotuksessa.. et ihan varmaan kuntos nousee jo siinäkin, mut outoa että sulla on vasta noin myöhään toi tarkastus ja vieläpä tosiaan kättärillä. Ehkä se johtuu siitä kun sulla oli niin pahat repeämät ja etenkin kun sulla oli tosi rankka se synnytys kaiken kaikkiaan. Haluavat varmasti tarkastaa ite sut henk. koht. ja voip olla et ko. kätilö joka sulla oli, niin haluaa tavata sut.

Nii-in.. katotaan ny sit millon meitin herra haluaa tähä maailmaan. Mies hokee koko ajan että "pysyisit nyt ees 9 päivää vielä sisällä niin isikin voi sit jäädä suoraan sairaalasta kotiin teidän kanssa kun on saanu työt tehtyä. Jos synnyt aiemmin, isi ei sitten voi olla kotona ihan heti". :D :heart: Jotenki nii hellyyttävää kun toinen antaa ohjeita pikkuselle. :D

Niin eli mä oon sua ns. viikon edellä sf-mitassa. :D Mut sä ootkin paaaaaaljon pienempi nainen kun minä. ;) Pitäähän mussa olla isoa mahakin jos mä oon muutenki isompi. :p :LOL:

Hih.. no sitähän mäkin tässä naureskelin, että kun jo nyt ollu kaikenlaisia tuntemuksia, niin miten jos se sit tuolla huomisella koko- ja synnytystapa-arviointi käynnillä joko käynnistyy tai sitten et se limatulppa irtoaa ja sitten ollaankin jo loppu viikosta synnyttämässä. Eihän se välttämättä niin mene eikä limatulpan irtoominen tarkota et se käynnistyis heti mut.. silti. :LOL:

Aww... kiiiitos. :heart: :hug: Tuli jotenkin semmonen olo, et haluun ottaa vielä tommosen kuvan tässä viimesilläni... kiva jos siitä huokuu äidillisyys kun ite katoin et oompa mä totisen näkönen. :LOL:

POKS POOOOOOKS Sartsa ja Pähkis 38+0!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Jendde Oot kyllä tosi nopeasti palautunut synnytyksestä, siis noin painonlaskun osalta. Jotenkin hurjaa ajatella, että synnytyslaitokselle voi jäädä 10 kg painosta, vaikka toisaalta kyllähän siitä helposti tuleekin 10 kg kun vauvan painoon lisää nuo istukat, lapsivedet ym. Mutta silti. Hurjaa!

Mites teillä on nyt mennyt vauvan kanssa kun isi on mennyt takaisin töihin? :)

bambina Kiva kuulla susta ja teidän vauva-arjesta! :) Olen miettinyt että pitäiskö sulle laittaa tekstaria, mutta en sitten ole viitsinyt "häiritä" teidän vauvantuoksuista elämää.
Mahtavaa, että teidän poika on hyvä nukkumaan ja kulkee kiltisti mukana reissuissa. Ihana asenne tuo, ettette oo jääneet kotiin kököttämään (vaikka sekin on toki enemmän kuin sallittua) vaan olette heti lähteneet reissaamaan.

Sartsa hyvät neuvolakuulumiset ja hieno odotuskuva. :)
Oon kans kuullut monelta että sisätutkimus on käynnistänyt synnytyksen, mutta nyt luin just jostain, että normaali sisätutkimus ei käynnistä synnytystä, mutta jos lääkäri "manipuloi" tai irrottelee kalvoja tms. niin sitten on tietysti eri asia. En sit tiiä, voihan toikin olla vaan yhden lääkärin mielipide. Mutta toivotaan, että sun synnytys käynnistyy pian ja tosiaan, se on ainakin varmaa ettei sulla ole enää montaa viikkoa odotusta jäljellä. :LOL:
Kiva kun teit uuden pinon johon siirtyä sitten synnytyksen jälkeen!

bubuselle edelleen tsemppiä näiden helteiden kanssa. :hug:
Mites teidän kissa-herra, joko hän on löytänyt uuden kodin?

Omaa: Myös mulla on huomenna viimeinen lääkärireissu/synnytystapa-arvio. Vähän jänskättää onko tuolla alapäässä minkäänlaista muutosta vielä tapahtunut.. Vauva on ollut iät ajat laskeutuneena ja ilmeisesti pari viikkoa myös kiinnittyneenä. Kävellessä tuntuu että vauva painuis koko ajan syvemmälle. :D Eilen ja tänään on ollut harjoitussupistuksia ihan jatkuvasti, siis ihan levossa ja nukkuessakin. Tavallisestihan harjoitussupistukset ei millään tavalla vaikuta kohdunkaulan tilanteeseen, mutta vähäsen toivon että noin tiheät vois jo olla vähän saanut aikaan jotakin. Mulla on kyllä edelleen aika ristiriitaiset fiilikset odotuksen loppumisesta ja synnytyksestä. Odotan malttamattomasti synnytystä, mutta en kuitenkaan ehkä haluaisi, että raskausaika loppuisi ihan vielä. Ja vaikka huomenna on rv 37+0 niin onhan se silti vauvalle parempi jos vielä muutaman viikon siellä viihtyisi. Eli mun viestit vauvalle menee näin: "voisit kohta jo syntyä".. viiden minuutin päästä: "älä synny vielä muutamaan viikkoon".. :LOL: en oikeasti vaan osaa päättää haluaisinko jo synnyttää vai en, mutta onneksi(?) se ei olekaan mun päätettävissä. :D

Siili & Känkkis 36+6 :heart:
 
Sartsa83
Siili ooooo! Täällähän meillä nyt monella on samana päivänä tuo synnytystapa arviointi. :) Jänskää! Kuullaan siis kaikkia miten meillä meni siellä. :)

Kiitos. :hug: Oli tosiaan pakko napata tuommonen viime hetken kuvatus. :) Juu, lääkäri/kätilö voi tosiaan tehdä sen, että jos siellä tyyliin on limatulppa irtoomassa muttei oo vielä irronnu, niin se saattaa sen samalla irrottaa ja sitten on näitä et kun lähdetään aika ronskisti tekee sitä tutkimusta niin siinä hötäkässä vaan limatulppa irtoilee ja joissakin harvoisa tapauksissa kalvotkin puhkeilleet. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. ;) Ja juu, ei tosiaan silti enää ihan hirveen montaa viikkoa. :)

Ollos hyvä vaan.. pääsee kaikki sit turiseen synnytysten jälkeen uuteen paikkaan. :)

Hihi, mulla on ihan samoja fiiliksiä kun sullakin! Oottaa mutta kuitenkaan ei malttas vielä luopua raskausajasta kun niin hyvin kaikki menny. :) Mies on sanonu ny vattalle että "pitäs pysyä siellä vielä 9 päivää et isin kiireet loppuu töissä niin isi voi sit jäädä heti teidän kanssa kotiin sairaalasta. Jos tuut aiemmin, isi ei oo sitten heti siinä kotona". :D Jotenki nii hellyyttävää. :D :heart:
 
Etsiskelin tätä pinoa tuolta odotuspuolelta ja vauvat puolelta, mut tainnu hiljentyä koko pino..

Mutta siis olen ollut kuumeilemassa esikko pinossa tuossa vuos sitte.. :D Tässä hiukan kuulumisia:

Kasvu 8kk nvla: 9,175kg (3,510kg) ja 70cm (50cm)

Hampaat alhaalla löytyy 4 kpl, ylhäällä 2, mut nro 3&4 tulossa sinnekin.. eli..Eka ja toka hammas puhkes 4,5kk iässä, seuraavat neljä puolen vuoden ikäisenä ja nyt 8kk kaks lisää...

Nukkuminen yleensä mennää nukkumaan siin 21 ja herätään siin puol 9, kerran herätään vielä syömään siin 4-6 aikaa.. mut nyt Pyörii ja hyörii hirveästi, opettelee uusia taitoja myös nukkuessaan ja sen takia heräilee useaan otteseen eikä rauhoitumuualle ku viereen rinnalle..
Päikkäreitä nukkuu kahdet, siin puolen päivän aikaa noin tunnin ja sit 17-19 välissä..

Taitoja alettiin ryömimään siin puolen vuoden hujakoilla, nopeasti löysi konttaus-asennon ja alkoikin viikossa konttamaan.. Nyt sit kontataan huimaa vauhtia ja noustaan seisomaan tukea vasten..Hetken pysyy pystyssä ilman tukea.. :)

Siinä nyt jotai pientä.. :) Niin ja pikkukakkonen on saanut luvan tulla kun on tullakseen.. ;)

:attn: Niin ja joku täällä puheli niitten tikkien sulamisesta.. Mulla siis myös väliliha leikattiin ja imukuppi avusteinen synnytys vinon rt: vuoksi, repesin myös imukupin takia ihan kätilölle oudosta paikasta. Mutta ne tikit alko sulamaan suhteellisen nopeaa tahtia.. kuukaus tais mennä kunnes kaik sulaneet...
Yksäriä saa toki laittaa niin voin selittää tarkemmin.. :)

Paljon tsempityksiä loppumetreillä oleville ja ihanaa vauva arkea jo nyyttinsä hakeneille.. :) :heart:

TB ja tytteli 8,5kk :heart:
 
jendde mulle tosiaan sanottiin tikeistä että 5 viikossa olisivat sitten sulaneet... riippuu varmaan vähän tikeistä, kai niitäkin on monenlaisia. mulla kun oli aika paha repeämä niin tikkejä tuli monta ja niissä kestää... :ashamed: kätilö sanoikin että uinnit on tältä kesältä uitu, sen verran kauan menee haavan paranemisessa.
täällä mies ei ole ehdotellut seksiä - ainakaan vielä! :LOL: sekin kyllä näki sen mun tuskan ja tietää kuinka kipee olin, ja oon edelleenkin niin ei kai sekään uskalla vielä... ;)

me oltiin tänään vasta ekaa kertaa kunnolla vaunuilemassa. vähän oon ollu arka lähtemään tuonne helteeseen kun vaunut oikeen kerää tuota lämpöö ja sit kun ei ole vielä unirytmiä niin on ollu vähän sekavaa tämä. nyt kuitenkin ajattelin että mekin otetaan se tavaksi! :) tänään käytiin pariin otteeseen.

painosta tänään kävin vaa'alla ja se näytti sellaista että 2 kiloa olis lähtöpainosta eli myös aika hyvin jäi kilot synnärille, vaikka kuvittelin että lähtöpainoon olis paljon enemmän matkaa!!! :eek: ja mä myös luulin että mulle jää pari sellasta pelastusrengasta kun tosiaan kaikki päivitteli sitä miten iso olin, mutta pieni kumpu on enää muistona!! :D noh, mulla sitä painoo nyt oli omasta takaa vähän turhan paljon mutta hyvä ettei ainakaan jääny enää sitten ton enempää! :p

siili heh, kyllä olisit saanut tekstarilla "häiritä"... :D en mä sitten vastaa jos on paha paikka tai ei jaksa. on meillä aika lailla ravannu vierailijoita, mutta toki saa tulla kylään! vielä vaikka ennen kun poksahdat, koska sitten saattaa mennä kuitenkin jokunen hetki ennen kun taas pystytään treffaamaan... palataan asiaan?? ;)

synnytystapa-arviosta ja sen aiheuttamasta mahdollisesta käynnistymisestä... tosiaan ihan mahdollistahan se on! heh, pistää vaan niin hymyilyttään, kun meikä sai 2 viikkoo käynnistyslääkkeitä ja lääkärit ja kätilöt yrittivät vuorotellen vähän pyöritellä paikkoja ja irrotella kalvoja jotta synnytys käynnistyisi ja p*askan marjat! :LOL: sitten tietty kun sen ei ole tarkoitus käynnistää mitään niin johan homma toimii... :p :D eli siis voi tehota, tai sitten todellakaan ei vaikka olis lääkkeitä ja tippakin pohjalla niin jos paikat ei ole kypsät niin mitään ei sit todella tapahdu!!!!! :kieh: sanoo kokemuksen syvä rintaääni........ ;) mutta toivotaan toki että saisi jotakin aikaan... :D

joskus oli jossain puhetta siitä, että sitä raskausmahaa tulee ikävä... noh, en tiedä onko ikävä niitä viime hetkiä kun oli aivan turvoksissa ja tuskainen mutta kyllä sitä jotenkin on ikävä kun sai tunnustella niitä liikkeitä ja tunsi itsensä jotenkin arvokkaaksi kun kantoi tärkeää lastia sisällään... ja vaikka mullekin kuinka sanottiin että nauti vielä siitä rauhasta ja yöunista kun vielä voit, niin en tehnyt sitä kuitenkaan kun olin niin malttamaton. joten täytyy kyllä sanoo että tosiaan nauttikaa niistä yöunista vielä kun voitte!!!!! :D tosin tuleehan sitä sitten muuta nauttimisen aihetta, mutta kuitenkin... ;)

huomenna toinen neuvola!! =)

b & poikanen 2,5 vko
 

Yhteistyössä