The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

miranenn niinhän mullakin aluks tuntui plussan jälkeen koko ajan, et menkat alkais, mut eipä alkaneetkaan ;)

HEI, ovulaatiotesteistä sen verran, et satuin pitkästä aikaa eksymään tuonne mun vanhaan luottonettikauppaan, mistä testejä ostelin, ni siel olis nyt toooosi halvalla noita clearbluen ovistestejä (7kpl) ja hintaan ei lisätä enää toimitusmaksua, koska kaikki yli 10€ ostokset saat ilmasiks kotiin!! Tässä vielä linkki niihin, jos jotkuu kiinnostuivat: http://www.halpa-testi.fi/clearblue_digitaalinen_ovulaatiotesti___7_kpl_-p-51.html
Itse kyllä ehdottomasti tykkäsin näistä eniten, ni ei tarvinnut miettiä, et onkohan se plussa vai ei!! ;) ja välil jos kierto oli suht tasanen, ja osas ajoittaa ovistestailut hyvin, ni noita testejä riitti hyvin 2-3kin kierroksi!! :)

BF & poitsu 25+6

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranenn ja tarana
Täälläkin jännätään Mirasenn puolesta! Kumpa, kumpa!!! Mulla oli sama juttu, menkkakrampit ja säryt oli niin voimakkaa, etten ees oikein tärppiä aatellu! Tsemiä piinailuun, ja kyllä se viiva varmaan ennen keskiviikkoa jo vahvistuu ;)

Täällä jännätään torstain np-ultraa...stressaa ja pelottaa!!

Vilijonkka ja nöpö 12+3

• Tykkää
Reactions: miranenn
miss_piggy
Mähän tilasin sitte huuto netistä 20 kpl clearbluen digitaalisia ovistestejä, hintaa tuli postareiden kanssa vain vaivaiset 28 euroa. Siis 20 kpl! Tosin jujuna on se, että menevät vanhaksi kesäkuussa, mutta siihen on vielä aikaa, joten ehdin tikutella, ja uskon että toimivat vielä senkin jälkeen :D Sama myyjä pisti kaks samanlaista pakettia myyntiin huuto.netiin, toinen oli ainaki menny jo, mutta toinen oli vielä eilen myynnissä.

(.) Täällä taas jotain ruskeaa tuhrua...ääh...Kohta kuukausi km:n jälkeen tullu tuota vuotoa miten milloinki, eilen peräti pystyin olemaan ilman pikkuhousunsuojaa. Ja gyne ois tänään klo 17, toivottavasti pystyy tekemään tarvittavat tutkimukset. En jaksa oottaa, että pääsen sen luokse, jotta sais jotain apua näihin ongelmiin.

ON: Ai helkkarin helkkari! Menkkaturvotus vissiin alkanut, kun alapäätä kiristää ja tuntuu ,että turvottaa niin vietävästi. Nyt menossa kp25 ja The period ohjelman mukaan vielä pitäisi olla 8 päivää vuotovapaata aikaa. : /

Joko miranenn on testannut uudestaan?

Viimeksi muokattu:

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT MA 18.3.2013

Iia-Maria...................................kp 61/28-31........................yk 4
Milam...................26..................kp 42/?...............................yk 1
Kali85...................28.................kp 40/30-34.......................yk 8
Fuksia...................27................kp 38/30-37.......................yk 3
slallu.....................25................kp 34/31-41......................yk 5
Meri__...................19................kp 33/28............................yk 4
Fiinaliina...............23................kp 32/33...........................yk 7

miranenn...............23................kp 29/?....................yk 15/yv 3
Miwwi....................22...............kp 28/34-37.....................yk 12
sar1ta....................22................kp 27/27-29....................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 26/29.........................yk 6
Paloma84............28............ .....kp 25/28-35.............TJOT/yk 1
Lullaby89..............23.................kp 24/31-36...................yk 17
Taru81..................31..................kp 20/25-31..................yk 3+2
jonnamo...............20.................kp 20/30-33...................yk 1

Alexandra89.........23.................kp 19/28-30.....................yk 3
Lilja87...................26.................kp 15/30-44?............TJOT/yk 7
*Stiina..................24................kp 13/25-35......................yk 11

Avianna.................25............... kp 8/27-100................yk 9/2v
Fireweed..............23.................kp 7/27-30.......................yk 5
Henrietta-............. 26................kp 5/34............................yk 6
marjaana87...........25................kp 1/30-32.......................yk 6

ODOTUKSEN ODOTTAJAT

miranenn.............DPO 14

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE

Ansku-89
StellaI
tuttikeiju
kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet

2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2

Viimeksi muokattu:
Ihanan kannustavia ootte kaikki :heart: Ite en ees uskalla toivoa sitä plussaa ku nää kivut on jotai niin kamalia. Semmosia kramppeja ollu aina vaan menkkojen aikana. Eilen joutu iha ottaa särkylääkettä taas.. plääh.. miehen nimpparit tänää ja oon siivonnu koko aamun ku appivanhemmat tulossa kylään..

• Tykkää
Reactions: tarana
miranenn sulta ainakin löytyy itsekuria olla testaamatta :) Täällä myös uskotaan, että nyt on Sun vuoro!

Fireweedkö kyseli yksityisestä gynestä? Mä oon käyny vuosittain tarkastuttamassa paikat varmaan jostain kakskymppisestä. Ja tälläisen käynnin yhteydessä sit viime keväänä otin puheeks raskautumishaaveet, lähinnä juteltiin silloin miten kroppa voi "seota" kun lopettaa ehkäsyn ja määräs mulle varoiks lääkkeitä hillitsemään runsasta vuotoa ja kipua, ilman näitä oon kyllä pärjäilly. Tammikuussa mut sit ultrattiin pyynnöstä. Ja papasta on aina kysytty ennen kun otetaan, koska se tosiaan kunnallisella edellisempaa. Yksityisellä on otettu kahden vuoden välien. Toivottavasti löydä kivan gynen! Jos Tampereelta olet, ni ois suositella huippua..

Minä itse: edelleen tilanne sama, ei tipan tippaa vuotoa, hieman menkkamaista oloa, negankin testasin pitkästä aikaa. Päätin sitten pitkästä aikaa kokeilla julkisen puolen hoitoa, soitin että mitäs nyt. Ja oisivat antaneet mulle ajan omallelääkärille huhtikuun lopussa, sanoivat vain että eihän tässä mikään akuutti hätä ole. Ja tottahan tuo on. Mutta kertakaikkisen tympeä puhelu. Soittelin sitten sinne yksityiseen ja "oma" gyne soittelee viiden jälkeen. Älkää kysykö, en tiedä miks soitin julkiseen ensin.

kali Sen kyllä on huomannu nois julkisissa et ei oo hätä niillä koskaan.. Rahaahan siinä säästyy ku julkisella puolella käy, mut oottaminen onki sit asia erikseen.

omanapa Tilasin äsken halpatestistä pari raskaustestiä, jos ne vaikka sitte keskiviikoks kerkeis kotiin. :) Kyllä sitä muuten varmaa tulis testattua jo nyt jos olis testejä kotona. Nyt tosiaan jo dpo 14, että menkkojen vissiin pitäis oppikirjan mukaan alkaa ihan heti kohta. Noh sittehä sen näkee mitä tässä käy!

miss_piggy
Mulla oli mahakipuja aika useinki sen jälkeen ku olin plussannu, mutta ne oli jotenki erilaisia ku menkkakivut, eli kohdun kasvukipuja. Lähinnä niitä kyllä tuli yöllä, mutta välillä myös päivällä ja kanssa ihan niin että joutui panadolia ottamaan.

miss_piggy
Gynellä käyty. Oli sitä mieltä että vielä 6kk jatketaan terojen kanssa tai ilman, ja jos ei oo tärpänny niin sitte julkiselle puolelle jatkotutkimuksiin/hoitoihin. Hän ei clomeja kirjoittanut, koska se vaatii sitten niitä seurantaultria, jotka tulee halvemmaks julkisen puolen hoidoissa.
Kohtu ultrattiin ja oli tyhjä km-materiaalista. Limis oli ohut ja follit pieniä, joten ovista ei kuulemma nyt kannata tikutella, eikä menkatkaan oo ihan heti tulossa :D

miranenn Onpas sulla jännät paikat!!! Alimmassa testissä minäkin näin viivan!! Muistan ku ite testasin niin en saanu liuskatesteihin(one step) mitään, mutta saman merkin puikkoon tuli kyllä plussa :) Hyvin mahdollista, että vielä vahvenee. Apteekin oma näytti sitten jo ihan kunnon tuloksen kun testasin samana päivänä kun sen puikon. Eli sitä suosittelen kanssa.. No, toisaalta se on ihan sama minkä merkkinen se on kun vaan se plussa sinne tulee :D Ja sehän tulee!!!!!! :heart:

Dana & mini 16+2

• Tykkää
Reactions: miranenn
voiii miranenn, kyllä se nyt sais jo sun vuoro ollakin plussata!:)

fireweed, mä nyt ehdin jo unohtaa mitä kirjotitkaan tuonne edelliselle sivulle, mutta itse siis oon käynyt Mehiläisessä kolmella eri gynellä. Ei ne automaattisesti ultraa tai ota papa-koetta, ne pitää pyytää (tai kyllä ne varmasti ehdottaakin ainaki tuota papaa). Ite menin kans vähän öönä sinne ennen joulua, että pillerit lopetettu ja tarttis varmaan tehä jotain.. :D

ON: täällä eka tero otettu:eek: ja ihan kauheet (ovis?-)limailut meneillään. Tänään en ovista muistanut ees tikuttaa, jos huomenna aamulla sitte..

Lilja: mulla ainakin vaan alko tuleen jotain limaa sen jälkeen ku otin ekan teron.. ja varmasti ei ollu ovis :D Mutta tiedä sitä sitte :D

edit. tai sitten mulla oli ovis, laskujen mukaan sillon olis pitäny olla. No, pupuiltiin sillon ainakin ^^

Viimeksi muokattu:
SUPER-ÄLLÖVAROITUS Eli joo kävin tossa vessassa.. jajaja.. alapäästä löyty sellainen hyytynyt limaklöntti.. oli pääasiassa kirkas mut sit siinä oli semmosia rusehtavia viiruja.. yleensä miulla alkaa menkat sellaisena ruskeana tuhruna.. Elikkä kai ne menkat sit alkaa? Toi limajuttu vaan on semmone et en ainakaan ikinä oo huomannu.. muutenki nyt ollu semmosta limaista valkkaria. Melkei ku olis ovis päällä.. mut vitti et rupes kuvottaa pahasti ton jälkee ja nyt ahistaa jajaja.. :'(

Juuh ei tartte miettii ennää.. vuoto alko. Ihan lähes kirkasta verta.. niukahkoa tosin vielä.. Huomenna siis luultavasti kp 1/29 ja yk 16/yv 3

Jos jotain positiivista pitää miettii ni ainaki clomit toimi ja luteaalivaihe oli tarpeeks pitkä.

miss_piggy
miranenn::hug:
Jos vuoto pysyy niukahkona niin kantsii kuitenki testata. Joillaki tulee alkuraskaudessa vuotoa, ja toisillahan tulee menkatki ihan normaalisti jonkun aikaa vaikka ois plussannu.

Heippa tytsät! :)

Piiiiiiiitkään piiiitkään aikaan en oo käyny täällä, mutta nyt harhailin ja eksyin lueskelemaan teidän juttuja. :) Ajattelin sitten kertoa vähän omia kuulumisia kun kerran täällä olen.

Meillä nyt ensimmäisistä varovaisista vauvahaaveista aikaa jo kohta 2 ½ vuotta, ja nyt on toivo korkeemmalla kun pitkiin aikoihin. :) :heart:

Myöhän hankkiuduttiin tutkimuksiin julkiselle puolelle tasan vuosi sitten, ja perusteellisten tutkimusten seurauksena miehellä todettiin kromosomihäiriö, minkä seurauksena siemennesteessä ei ole ollenkaan siittiöitä. Minulle tehdyissä tutkimuksissa (viimeksi eilen tehtiin munanjohtimien aukiolotutkimus) kaikki on tähän asti ollut ok.

Enivei, luonnollista tietä raskauteen ei siis ole, ja ainoat vaihtoehdot oman lapsen saamiseksi ovat hedelmöitys luovutetuilla siittiöillä tai adoptio. Alusta asti (tai no, alkushokista selvittyämme) olemme olleet yhtä mieltä siitä, että luovutetut siittiöt ovat meidän juttumme. :) Seuraava askel lähemmäs meidän vauvahaaveidemme toteutumista on nyt siis inseminaatiohoidot.

Olen syksyllä lähdössä opiskelemaan ja meillä on edessä muutto uudelle paikkakunnalle, joten pohdiskelimme aiemmin sitä, että ryhdytään hedelmöityshoitoihin vasta sitten kun olen saanut opiskelut kunnolla alkuun ja olemme asettuneet uuteen kotiin.

Eilinen lääkärikäynti aiheutti hieman hämmennystä tähän meidän niin suunnitelmalliseen elämäämme.

Lääkäri sanoi voivansa kirjoittaa meille maksusitoumuksen inseminaatiohoitoihin yksityiseen sairaalaan - hoitoja kun ei tehdä ollenkaan julkisella sektorilla. Kun kerroin, että olemme muuttamassa toiselle paikkakunnalle, lääkäri sanoi, että joka paikkakunnalla ei todellakaan saa maksusitoumuksia hoitoihin ja hänen tietonsa mukaan siellä minne olemme muuttamassa, ei varmastikaan maksusitoumuksia saa. Hän totesi, että jos haluamme käyttää hyödyksemme tämän maksusitoumuksella hoitoihin pääsemisen, niin kerkeämme sen vielä nyt kevään aikana tehdä.

Suunnitelmat rupesivat heittämään häränpyllyä.

Ensireaktioni tuohon lääkärin ehdotukseen oli melkoinen sisäinen innostuksen kuplinta. :) Meille oli yhtäkkiä tarjoutumassa mahdollisuus lähteä "tositoimiin" jo nyt, ensimmäinen hoitohan olisi todennäköisesti mahdollista tehdä jo kuukauden päästä! Siinä sitten miehen kanssa varovaisesti kyselimme toistemme ajatuksia, ja kyllähän me molemmat tosi innoissamme asiasta heti olimme.

Tunteet ovat olleet melko sekavat, lähinnä siksi, että olimme jo suunnitelleet hankkiutuvamme hoitoihin vasta myöhemmin. Kuulostan varmaan aika pihiltä kun puhuin tuosta maksusitoumusasiasta, ja myönnän sitä myös olevani. :D Kyllähän se melkoinen säästö on, jos vertaa sitä että pääsee hoitoihin maksusitoumuksella tai joutuu maksamaan kaiken itse. Mutta se ei todellakaan ole ainoa syy siihen, miksi juuri nyt päätämmekin hoitoihin mennä. :)

Onhan tässä haaveiltu jo melkoisen kauan. Ja minullakin on ikää "jo" 27, kohta 28. Biologinen kello tuntuu tikittävän kovalla äänellä, eivätkä raskaaksi tulemisen mahdollisuudet ajan saatossa enää ainakaan parane. Ja me molemmat haluamme tätä todella. :heart:

Anteeksi tämä yhtäkkinen ryöppy, mutta pitkästä aikaa alkaa tuntua siltä, että jospa meillekin jossain vaiheessa (ehkä jo melko piankin) onni omasta lapsesta suodaan. :heart:

Toivottelen onnea ja plussapuhureita teille kaikille!! :heart:

Miranenn toivon todella, ettei sun vuoto runsastuisi! :hug: Kuten MP:kin sanoi, niin alkuraskaudessa oletettujen menkkojen aikaan on hyvin tavallista pieni vuoto. Tsemppiä!

Tuisku85 mahtavalta kuulostaa! Tulehan jatkossakin päivittelemään kuulumisia kuinka hoidot sujuu! Saako muuten etukäteen jotain tietoja luovuttajasta, esim. ulkonäkö -juttuja tms?

MP toivoitteko te myös itse, että hoidot aloitetaan vasta julkisella? Laitatteko lähetteen menemään vasta puolen vuoden jälkeen jonoon? Mutta hyvä, että sait varmistusta kohdun tyhjenemisestä, ettei tarvi pelätä mitän jälkijuttuja. Saitteko muuten luvan yrittää heti uudestaan? Toivottavasti tärppi kävisi mahd. pian! :hug:

Stiina tähän mennessä ei olla vielä lääkäreitten kanssa keskusteltu itse luovutussiittiöistä ja niiden valintakriteereistä oikeastaan ollenkaan, mutta uskoisin että kaikki lahjoitettuihin sukusoluihin liittyvät asiat käydään aika perusteellisesti läpi sitten kun hoitoihin ollaan menossa. Näin olen ymmärtänyt, että lahjoitetut siittiöt valitaan sen mukaan, että luovuttaja muistuttaisi mahdollisimman paljon lapsen tulevaa isää. :)

miss_piggy
Stiina:Kyllä rahallisesti tietysti ennemmin julkisella, eilenkin tuo gynekäynti tuli maksamaan 133 euroa, vaikkei tehty muuta kuin ultraus ja sisätutkimus..
Ajattelin kuitenkin ensi viikolla kun käyn verikokeessa, ja sitten soittelen niitä tuloksia naistentautien polilta, niin kysyä siellä, että mitenkä mun nyt kannattaisi tehdä kun kuitenkin vuosi jo yritystä takana, että pyydänkö sitten vaikka heti pikapuoliin joltain tk:n lääkäriltä lähetettä sinne ja jos saisin vaikka clomit ja pääsi´sin tarkempiin tutkimuksiin, vai odottelenko sen puoli vuotta..
En nyt tosiaan tosta reissusta kostunut kovinkaan paljoa. Yrityksen saa aloittaa heti. Nyt mulla on terolutit taas siis menossa, aloitin jotta nuo kierrot käynnistyis. 5 teroa vielä ja sitte pitäis tulla menkat piakkoin. Sitten koitetaan taas tikutella ovista.

Yhteistyössä