~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Mä alan sitä paitsi itse olla ihan mahdoton mun "oireiden" kanssa... Tänään oltiin miehen kanssa syömässä ulkona, ja mun teki niin pahaa koko ajan... oksetti ja etoi. Sanoinkin miehelle, että oon päästänyt kuitenkin ajatukset laukkaamaan, kun nyt alan kuvitella niitä raskausoireita. Mutta se oli siis henkistä. Mä en oikeasti usko, että olisin raskaana! (eikä se edes vielä voisi mitään oireita edes tehdä, eli aivan puhdasta kuvittelua!) En todellakaan! Nyt yritän taas pistää jäitä hattuun ja palauttaa mun realistisen asenteeni... Huh.

Kiitoksia ihmiset, olette ihania! :hug: Olin eilen koko päivän ihan maassa, illalla oli toiset pikkujoulut, mutta alkoholi ei vain maistunut tippaakaan, vaikka mietinkin että ehkä sitä voisi yhden juoda. Tädistä ei vieläkään merkkejä, mutta olo on muuten jotenkin "ei raskaana"-tyyppinen. :/ Mutta pitää tosiaan katsoa että jos sitä tätiä ei kuulu niin sitten testailee uudelleen jossain vaiheessa.. Mutta tällä kertaa en hätiköi vaan odotan ihan rauhassa. Viimeinen mahdollisena pitämäni pupuilukerta oli 4.12, joten voishan se tosiaan olla että se ei vaan vielä näkyisi..

Taffo Voi ei.. Säkin.. :hug: :hug: :hug: Mä niin toivoin että ees sä oisit plussannut... Tää on niin kauheaa :(

Jaksamista Taffo ja muutkin pettymyksiä kokeneet :hug: :hug: :hug:

Itse olen ollut ihan maassa loppuviikon. Tällä kertaa oli aika vahva tunne, että olisi tärpännyt ja pudotus oli sen mukainen kun menkat alkoivat. Jotenkin on kamalan vaikea saada itseään taas jaloilleen ja kohti uutta yritystä tällä kertaa. Tekisi mieli vaan heittää pyyhe kehään ja luovuttaa, mutta ei sekään ole oikein vaihtoehto.
Kertokaa ihmeessä jos teillä muilla on hyviä vinkkejä, millä saa ajatukset pois tästä yrittämisestä ja saisi mielialaa nostettua...

Sartsa83
Siili :D ;) :p :hug: ..Joo, odottele ihan rauhassa. :) Etkä oo yhtää säälittävä! Ihana vauvakuumeilija. :heart: Toivotaan että aika menee nopiaa ja pääset sitte testailee PLUSSAAAA!!! :D

bubunen Mä pysyn täällä kun nakutettu niin kauan kun te ihmiset plussaatte ja tuutte mun seuraks tonne puolelle. ;) En mä siellä viitti yksinään hengata eikä sinne oo vielä eksyny kukaan muu. :ashamed: Joten mielellään oon täällä tsemppaamassa teitä ja tuomassa toivoa ja uskoa raskautumiseen. :) :heart: Ja mitä sun oireiluihin. :LOL: Joo, A. sun kroppa voi huijata sua, mut B. Sä voit myös oikeasti olla raskaana. Mutta niinku mäkin tein niin olin aivan sitä mieltä etten ole ja päädyin sitte lauantaina testailee et vois sidukkaa mennä ostaan nii hups-plussa! :LOL:

Taffo Voi mun taffotiinia. :'( :hug: Mä lähen samaan kuvioon kun hempu ja lukitsen teijän tädit meijän talon vintille! Sinne jääpi ainiaaksi ja lakkaa kiusaamasta.. ja jos ei lakkaa, mä hirtän sen sinne ja sit se alkaa sopivasti kummitella täällä kun me häivytään tästä talosta. Hihihihihihihihih :D .. ei mutta tosissaan.. taffotiini.. oon pahoillani. Toivon niin niiin niiiiiiiiiiiiiiiin kovin että sinne sitä plussaa alkais tulemaan.. *huokaa* :ashamed:

milean Mitäpä sitä juomaan jos ei maistu? Harvoin mäkään join ennen ku plussasin ja nyt vielä vähemmän vaikka välillä jääkylmää sidukkaa mieli tekiskin. Ja juu, vielä ei näy mitään jos ootte kerran 4.12. pupuilleet. Katsohan sitten tuossa ens viikon alkupuolella, puoli välissä.. sillon varmaa vois jotaki olla. :)

tiuvi Mä NIIIIIIIN tiedän ton tunteen. :( ... olin ite aivan samassa tilanteessa vielä edellisessä kierrossa. Usko hävis kaikkeen eikä mikään tuntunu enää miltään, mutta älä luovuta tiuvi. Mäkään en tehny sitä ja tässä ollaan. Mä takaan ja alleviivaan että kun tarpeeksi jaksaa sinnitellä, sinnikkyys palkitaan maailman upeimmalla lahjalla. :heart: Ja jos haluat ajatuksiasi pois yrittämisestä niin mulla onnistu vaan yksinkertaisesti jättämään asia sivuun. Mietin kaikkea muuta ja hoin itelleni, että "ihan sama. Ei kiinnosta. Tulee kun tulee. Mulla on elämässä niin paljon muutakin." Mutta silti me jatkettiin yritystä. Rentoutin vain kroppani ja mieleni jotta ei olis ainaista pahaa oloa asiasta. Ja .. no, oliko se sitten senkin ansiota mutta .. tässä ollaan. Hirmuisesti haleja ja tsemppiä tiuvi. Vielä se tulee tapahtuun! :hug: :heart:

Sartsa Joo en mäkään usein juo, mutta yleensä pidän esimerkiksi just siiderin tai lonkeron mausta (ja sen takia juonkin jos juon, en kännäystarkoituksessa), ja nyt ei tosiaan tehnyt yhtään mieli edes maistaa, päinvastoin. Ollaan me kuumeilijat vaan ihmeellisiä. :LOL: Mutta joo, pitää kai vain malttaa odottaa.. :)

bubunen toivottavasti jäät pysyy hatussa, tsemppiä! :heart: :) Itsellä ne jäät on sulanut pois jo pitkä aika sitten ja nyt meno on ihan pähkähullua. En pysty hetkeäkään olla ajattelematta että oonko raskaana vai en, kuulostelen vaan oireita jatkuvasti. :/ Ja hetken aikaa oon aina varma että oon raskaana, sit taas masennun ja oon ihan varma etten oo. :headwall: :headwall: Nyt tarttis kunnon satsin niitä jäitä - ja oikein ison hatun että ne kaikki mahtuis sinne. :LOL: Tulee aika piinaavat 10 pvää, jos en saa ajatuksia pois tästä asiasta.. Ja tulee aika iso pettymys kun täti sitten saapuu - tai vielä pahempaa: ei saavu, mut silti testistä tulee nega. Uskomatonta miten elämä voikin pyöriä näin paljon oman navan ympärillä!! :eek: Ehkä mä alan nyt miettiä kaikkia maailman isoja, pahoja asioita, jos vaikka oma ongelma ei tuntuisikaan niin pahalta.
Tai yritän tota sartsan taktiikkaa: "ihan sama. ei kiinnosta. tulee ku tulee."

Ja komppaan bubusta, ihanaa että sartsukka jaksaa hengata vielä täällä meidän kanssa. Kiitos siitä sartsa! :heart: :heart:

Voi taffo!! :hug: :hug: :hug: Jaksamisia! :heart:

Tiuvi, voi sua ressua! :( Mites me nyt saadaan sun mieliala nostettua.. *miettii, miettii, miettii..* No, ainakin saat oikein monta lohdutus :hug: :hug: :hug: . Toi on kyllä niin tuttu tunne monesta kierrosta, mutta en ole keksinyt siihen oikein mitään keinoa.. Mä oon välillä yrittänyt ottaa jotain projekteja, joihin suuntaan kaiken energiani (esim. uusien verhojen ompelu, joululeipominen, askartelu..), oisko sulla mahdollisuus aloittaa joku sellainen projekti? Mä haaveilen, että saisin aikaiseksi osallistua johonkin hyväntekeväisyysprojektiin alkuvuodesta. Sais ajatukset pois vauvasta ja omasta navasta + auttais samalla apua tarvitsevia..
Mutta tiuvi, tsemppiä hirveästi. Kyllä säkin sen vauvan vielä saat! :heart:

Milean, :hug: Sulla on vielä ihan hyvät mahdollisuudet saada se plussa! Mulla oli ovis 1.12., pupuiltiin siinä muutamana päivänä.. Ja mä teen testin vasta 22. tai 23.12., jos sille on tarvetta. Okei, meil on eri pituiset kierrot, mutta niinkuin bubunen eilen kirjoitteli niin raskaus etenee aina samassa aikataulussa. Eli sulla voi tulla ihan hyvin vielä plussa! Maltat vaan vielä hetken aikaa odotella ennen uutta testiä.. (tää oli nyt vähän epäselvästi kirjoitettu, mut toivottavasti ymmärrät mun pointin..) TSEMPPIÄ!! :heart: :heart:

ON: Ei okseta tms. Aamulämpö oli 36,7. Mies sanoi, että tänään ei saa itkeä ja kiukutella samalla lailla kun eilen. Mä olin eilen ihan outo. :ashamed:

Pahoittelut ja halaukset tädin kohdanneille :hug: Ne ei oo mieluisia tapaamisia koskaan :kieh:

Oma vkonloppu mennyt kotosalla ja joulua laittaessa. Perjantaina nollattiin tilanne muutamalla siiderillä ja lauantaina kärsittiin darrasta vaikka en etes montaa juonut.

Oviksen bongauksen aloitan alkuviikosta ja peittoja täytyy ruveta kans heiluttaan oikein urakalla.

En oo päässyt vkonlopun aikaan juuri koneelle. Ollut niin paljon tekemistä. Onneksi te ootte aktiivisia kirjoittelijoita ja tosi ihania tsemppaajia! Kiitokset siitä teille. :heart: :heart: :heart:

Nyt sit vaan uuteen yritykseen tässä kierrossa. Periksi ei perhana vieköön anneta!!

Mukavia joulun odotuksia kaikille :xmas: =)

HH, oikein paljon tsemppiä ja plussapuhureita tähän kiertoon!! Hienoa, että oot kunnon taistelumielialalla liikkeellä!! :D Ja mukavaa joulun odotusta sullekin! :xmas:

Omaa napaa, taas kerran.. :ashamed: Kävin lukemassa tuota toista esikois-pinoa, jossa aikaisemmin kirjoittelin. Tässä vähän "oireita" mitä olen sinne edellisten kiertojen loppupuolella kirjannut:
- parin päivän ajan on ollut tissit turvonneet ja tänään on myös alavatsa turvonnut.
- alavatsassa (munasarjojen kohdalla?) kummallakin puolella on ollut nipistelyä.
- lämmöt on hiukan kohollaan (37,3)
- alavatsa on turvoksissa ja välillä tuntuu viiltävää kipua ihan hetkisen.
- mielialat on vaihdellu aika lailla
- vatsan toiminta on ollut poikkeuksellista
- nännit on ollut armottoman kipeät
- aamulla jalkapohjassa oli kamalaa suonenvetoa

Ja vielä lainaus omasta tekstistä syyskuulta: "Oon kuitenkin aika skeptinen näiden mun "oireiden" suhteen, koska oon mielestäni ollut joka kuukausi oireiden perusteella raskaana. :headwall: "

Niin että taas se kroppa huijaa siiliä, en miä mitään raskaana ole! Tätiä odotellessa.

Taffo :hug: :hug: :heart: :heart: Voimia!
Tiuville myös isosti tsemppiä ja voimia, kyllä siitä taas noustaan ja saat ihan varmasti palkintosi vielä! :hug:

Sartsalle myös halaukset! Ihanaa kun oot täällä! Kyllä me kaikki tullaan ennen pitkää valtaamaan yhdessä se sun aloittama uusi ketju, ja sitten sieltä siirrytään taas vaikka "esikoisesta haaveilleet äidit" -ketjuun! Ihanaa kun sä oot jo meidän "esikuva" tuossa raskaaksi tulemisessa :D Vaikeuksien kautta voittoon, mutta sitten se voittokin on vaan vieläkin parempi!! :heart: :heart:

HH ovis onnea ja ++++++++++++++++++++++ :whistle: Periksi ei anneta!! :heart:

Siili! :hug: :hug: :hug: Isot jättihalit sulle! Vielä se päivä on edessä kun siili huomaa huijanneensa tätiä eikä toisinpäin, toivon hirrrmu paljon että se on jo tässä kuussa! Mutta kyllä se tulee! Toivotaan, että joulu tuo niitä muita ajatuksia mieleen ja auttaa taas suhtautumaan tähän vauvaprojektiin hiukan rennommin. Sulla oli hienoja ajatuksia hyväntekeväisyystyöstä, nostan sulle kovasti hattua! :heart: :heart: Kyllä tämä taas tästä ja ihan varmaan sinä saat oman pienokaisesi vielä!

Mä tein listan niistä asioista, joista aion nauttia ennen raskaaksi tulemista ja vauvan saamista (vähenevät/muuttuvat/jäävät kokonaan pois raskaaksi tulon/lapsen saamisen myötä). Aion palata lukemaan tätä listaa aina, kun alkaa ahdistaa tää odottaminen. Toivottavasti se muistuttaa mua siitä, että kyllä mulla on hyvä elämä myös nyt ennen lasta! Ja lapsi tulee kun sen aika on, ja silloin taas on paljon ihan uusia asioita joita nauttia!

Listani:
- miehen ja mun "perjantaitreffit"; käydään ulkona syömässä pitkän kaavan mukaan paremmin pukeutuneena ja nautitaan lasilliset viiniä.
- Isän (sairastaa vakavasti) auttaminen näin paljon kuin nyt
- Pitkään nukkuminen ja sängyssä laiskottelu
- Myöhään yöhön valvominen
- Kahdestaan olo ja siitä nauttiminen miehen kanssa
- Piiiiitkät monen tunnin saunareissut yhdessä miehen kanssa
- Illan vietot (siideriä tai viiniä nauttien) ystäväpariskuntien kanssa
- Ex-tempore ideat
- Minimalistinen tip top -koti, jossa ei ole ylimääräisiä esineitä
- Keskittyminen omiin "projekteihin" ilman keskeytyksiä (esim. askartelu)

Ja on vielä yksi todella iso asia, jota en ole oikeastaan edes halunnut ajatella. Meillä on iso, vanha (mutta hyväkuntoinen) ja tosi rakas kissa. Kissamme on mitä kiltein minulle ja miehelle, mutta ei oikeastaan hyväksy ketään muita ihmisiä. En kauhean mielellään edes kutsu lapsia meille kylään vaan näen heitä muualla, koska kissa pelkää lapsia ja käyttäytyy arvaamattomasti. Mun kummityttöä kun hoidin paljon hänen ollessaan pieni, niin sai aina todella vahtia, ettei mene lähelle kissaa. Olen tosi paljon miettinyt mitä teen kissan kanssa, kun vauva joskus tulevaisuudessa toivottavasti tulee.

Kuinka isoja riskejä otan yhteiselossa? Tunnen kissani, ja luotan häneen 100 % kun on kyse minusta itsestäni. Enkä luota oikeastaan ollenkaan, kun kyse on lapsista. Vaihtoehtojen ajatteleminen tuntuu kuitenkin hirveän vaikealta.... :ashamed: Eli isona positiivisena asiana tuohon listaan se, että mitään pohdintoja rakkaan kissan suhteen ei tarvi miettiä. Oletteko te joutuneet tekemään samankaltaisia pohdintoja?

Että sellaista avautumista tällä kertaa täältä suunnasta! Halauksia kaikki ihanat palstalaiset :heart: :heart: Minä siirryn tästä askartelupajani kimppuun :D

No niin, mä olen taas uusin voimin peleissä mukana :D Mä en tiedä onko nyt sekaisin mun kroppa vai mun pää, mutta mulla on ihan selvät ovislimat ollu tässä päivän, parin aikana! :eek: Ja tosiaan nyt on kp 10. Että sellaista. No, ei mua haittaa :D Tilannetta on tietenkin hyödynnetty ihan kiitettävästi.. :whistle: ;)

Pitelin vkonloppuna kaverin 3-viikoista vauvaa sylissä, kyllä ne onkin pieniä! Ja söpöjä :heart: Mieskin oli aivan onnessaan kun sai pitää vauvaa =)

Tsemppiä kaikille ketkä plussaa nyt odottaa, ja voimia niille, joiden ohi haikara lensi tässä kuussa! :hug:

Sartsa83
Siili Niin sulle kuin muillekin: en mä teitä jätä! Ei tulis pieneen mieleenkään. Tähän antaa mulle vaan voimaa että saan teitä auttaa ja tukee. :) :heart: :hug: Ootte mulle erieri tärkeitä. :heart:

bubunen Esikuva. :LOL: Voi kiitos... no niin no, todellakin vaikeuksien kautta voittoon. :) Että siinä mielessä tietysti. :) Kiva että voin olla avuks ja tueks... siks mä täällä hengaankin. :) Juu.... pidetään tämmönen oma "pieni piiri pyörii" ja perustellaan aina elämäntilanteen mukaan näitä ketjuja missä ollaan. :D :hug: :heart:

Raitakissa Tsemppiä sinne oviksen bongailuun!!!! :) :hug:

Kiitos Sartsa, bubunen, Siili H ja muutkin tsemppauksesta, kai tää jossain vaiheessa taas helpottaa ja jaksaa alkaa miettimään uutta yritystä. Joka kerta se vaan muuttuu vaikeammaksi.
Jotenkin tämä joulunaika nostaa tunteet pintaan. Kesän alussa, sitä kuvitteli viettävänsä joulua jo isomahaisena ja viime viikon alussa kuvitteli, että olisi saanut kantaa pientä salaisuutta sisällään jo joulunpyhinä, mutta nyt on joutunut noista haaveista luopumaan ja se tuntuu kamalan raskaalta.

Tänä viikonppuna pääsi taas näkemään liudan pikkulapsia, muutaman raskaana olevan ja kuulla yhden uuden raskausuutisen. Siinä oli jo vähän liikaa yhdelle viikonlopulle. Onneksi huomenna pääsee töihin, siellä ei ainakaan lähimmistä työkavereista kukaan ole paksuna - tiettävästi.

Tuo bubusen idea listata kaikkia hyviä asioita, mitä voi tehdä, kun ei vielä ole raskaana on hyvä. Pitäisi kai itsekin laatia lista ja katsella sitä aina kun alkaa ahdistaa.

Kaikkein eniten tässä kaikessa pelottaa se, ettei lapsen saaminen meillä onnistu lainkaan. Se tarkoittaisi sitä, että monta vuotta olisi mennyt tällaisessa "välitilassa" odotellessa ja kaikki säästöt hupenisivat jossain vaiheessa hoitoihin ja lopputuloksena olisi vain kaksi lopen uupunutta ihmistä parisuhteensa raunioilla...
No, myönnetään, nämä ajatukset ovat ihan liian ennenaikaisia, eikä millään muotoa auta tämän hetkistä tilannetta, mutta kuten jo aikaisemmin totesin, nyt on musta viikonloppu meneillään.
Ehkä menkkojen loppuminen pian tuo helpotusta ja tuo pieni pakkaskelikin toivottavasti nostaa mielialaa..

Kiitos teille kaikille kun olette täällä tsemppaamassa! Muiden kuin samassa tilanteessa olevien on kamalan vaikea ymmärtää näitä asioita.

Hyvää mieltä ja onnistumisia kaikille. :flower:

Heti alkuun tunnustus.. Käytiin Prismassa ja nyt on kaks Pregent-liuskaa kaapissa odottamassa. :ashamed: Enkä varmasti jaksa odottaa kymmentä päivää vaikka kuinka yrittäisin! Oon yrittänyt hokea itselleni, että jos sieltä tulee plussa niin se tulee myös parin viikon kuluttua ja jos se on nega niin sille en voi tehdä enää mitään - ovis meni jo..

Kiitos bubunen haleista. Sulle kans haleja! :hug: :hug: Tosi hyvä toi sun lista, taidanpa minäkin vielä tänään tehdä joko tuollaisen listan tai sit sen "mitä haluan tehdä ennen kuin olen raskaana/äiti".. Ja samanlaisia kissapohdintoja on meilläkin ollut, meidän kaks rasavilliä ei ole tainnut edes pienen pieniä lapsia nähdä.. Jotain vinkkejä olen jo lukenut, esim. että tuo vauvalta tuoksuvan tavaran kotiin jo ennen kun äiti ja vauva kotiutuu -> kissat tottuvat uuteen hajuun. Ja vaunuihin tms. on sellaisin kissaverkkoja. Mutta luotan siihen ettei meidän mussuja tarvitse antaa pois vaan tottuvat kyllä vauvaan sitten, muuta vaihtoehtoa en oikein ole vielä valmis ajattelemaan.
Mitä sä muuten askartelet?? :)

Raitakissa :hug: tsemppiä uuteen kiertoon! Juu, ne vauvat on kyllä söpöjä.. :heart: *huokaus* Ja tästä tulikin mieleeni, että mua vähän ärsyttää sana vauvakuume. Tai siis kun ihmiset näkee söpön vauvan ja sanoo et niille tuli vauvakuume, mut sitten se unohtuu hetkessä, niin vauvakuume ei mun mielestä kuvaa meidän tilannetta, sen "vakavuutta" vaan on vähän vähättelevä sana. Tai kun ei meistä varmaan kukaan halua vauvaa vain koska se on söpö, vaan halutaan se koko prosessi mitä äitiyteen ja lapsen saamiseen kuuluu. Mä ainakin odotan aamupahoinvointia, painonnousua ja selkäsärkyä raskausaikana, yöheräämisiä, imetystä, vaipan vaihtoa jne. Mun mielestä kaikki pienet, arkiset asiat on ihania, joten nautin suunnattomasti esimerkiksi kun saan vaihtaa kaverin vauvalle vaipan (kaveri kattoo mua ku hullua :D ), laittaa sille pikkuriikkiset housut ja sukat jalkaan..
Joo anteeksi, taas mä kirjoitan romaania.. :D :D

Sartsa :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

tiuvi :hug: Ymmärrän niin hyvin! Kun me aloitettiin helmikuussa yritys, mulla oli naiivisti haaveena että jouluna on jo pienen pieni vauva tai ainakin suuren suuri masu. No, nyt haaveilen siitä että kannan sisälläni salaisuutta ja pientä toukkaa, mutta eipä sekään varmasti toteudu. Niin että ymmärrän todella hyvin miltä susta tuntuu! Jaksamisia, tiuvi-rakas! :hug: :hug: :hug: Ja joo, on ehkä aikaista murehtia, että mitäs jos ei ikinä saa lapsia. Mutta mun mielestä on myös erittäin normaalia ja sallittua murehtia sitä! Joten murehdi rauhassa ja sitten taas oviksen lähestyessä kaivat sen taistelukirveen jostain. Tsemppiä. :heart:

Siili H kiitos :heart:
täytyy alkaa sitä taistelukirvestä pikkuhiljaa etsiskelemään, että ehtii löytyä ennen kriittisiä päviä..

ehdotit tuolla aikaisemmin, että joku projekti voisi piristää mieltä. Olen samaa mieltä, että pitäisi kehittää jotain aikaa ja ajatuksia vievää puuhaa, joka veisi ajatukset pois tästä kaikkein suurimmasta projektista. Mulla on muuten niin vakaa elämänvaihe meneillään, että jotain täytyis keksiä. Jospa sitä joulun jälkeen aloittaisi oikein kinkunsulatuskuurin ja alkaisi jonkun urheiluharrastuksen...

Toivottavasti saat Siili H plussat niihin ostamiisi testeihin.. :)

Tunsin hyvin itseni, ei se testi kauaa ehtinyt kaapissa vanheta.. :LOL:
Haalea viiva tuli, mies ei usko mutta mun mielestä se on kyl plussa. Tosin, oon saanut kerran samanmerkkisellä väärän haamun, mut silloin se ei näkynyt yhtään noin selkeästi! Yritän saada teille kuvan, tahdon teidän rakkaiden mielipiteen! :)

Kyllä tuossa vaaleanpunaista näyttäisi olevan..
tuliko testiajan sisällä?
tässähän uskaltaisi ehkä jo varovaisesti onnitella.. :)

tee vielä toinen testi, jos siinäkin tuollaista näkyy, niin voit alkaa hyppimään riemusta tasajalkaa. :)

Tuli ihan testiajan sisällä, se näkyi itse asiassa jo minuutin jälkeen ja napsasin kuvan 4-5 min kohdalla (ohjeen mukaan tulos on luettavissa 3-5 minuutin kuluttua). En raaskinut heittää testiä pois, kävin äsken kurkkaamassa niin se viiva oli tummunut entisestään. Mutta sehän ei mitään tarkoita, kun se on jo vaikutusajan jälkeinen tulos.

Huh, kiitos varovaisista onnitteluista. :heart: Odottelen muutaman päivän ja ostan sit vaik sen clearbluen digitestin. Toinen tuon pakkauksen testeistä odottaa myös kaapissa, josko sen tekis vaik tiistaina aamupissasta. Toi on tehty kahvin jälkeisestä litkupissasta. :LOL:

milean, toivottavasti ei enteile tätiä vaan jotain ihan muuta.. ++++++++

Yhteistyössä