~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu86la:
miä olen sellanen, et tottunu aina, et asiat on omassa hallinassa, mut sit kun tää raskausasia ei ihan sellanen ookkaan, niin se on NIIIN vaikeaa vaan odottaa sitä tuomiota tätipäivään asti..
Tää on niin totta! Piinaavaa vaan odottaa ja odottaa, niin ettei itse pysty tehdä mitään. Mutta ehkäpä tää myös vähän kasvattaa jollain tavalla. Vaikka eihän me mitään kasvatusta enää tartteta, kun ollaan jo nyt niin ihania. ;) :D

Niin siitä mun kierrosta.. Jaa-a, en tiiä itsekään miksi se niin pitkä on. Jotenkin ne e-pillerit sotki mun kropan ihan täysin, ensimmäinen kiertohan oli yli 60 pvää siinä vaiheessa kun marssin lääkäriin ja sain Terolutit. Kolmen Tero-kierron jälkeen alkoi täti tulla ihan ilman lääkitystä, mutta noin pitkään joutuupi aina silti sitä vierailua vartomaan.. Kai mun kroppa vaan käy vähän hitaalla. Hidas hämäläinen. :LOL:

ambrosinelle onnittelut -10 kilosta! Hieno saavutus. :flower: Ja tsemppiä tähän synkkään vuodenaikaan. :heart:

Sartsa83
Siili oot ihan pöhkö hassu rakasmussu. :heart: :hug:

Hempu hanibanibanskuvani :D :heart:

Oi ambrosine Mahtista kuulla!!!! Toivon kovasti plussia sinne nyt pian. :heart:

Miä mihkää tytöt täältä häviä... mutta ilolla otan teijät mua tuonne häritsemään. :LOL: ;) Sinne vaan.. joten plussiaaaaaaaaaaaaaa +++++++++ :whistle: Ja hirmuisesti tsemppihalutuksia odotteluun. :hug:

hmm, ettei vaan täti iloittelis tulostaan :(
samanlainen olo kuin ennen kuukautisia ja useat oireet katoilemaan päin, en tiedä, tutkiskelen itseäni liian tarkkaan aina näinä päivinä :LOL: ei enää tiedä mihin uskois ja mitä luuli.. no, odottamallahan se selviää..

Suurkiitos kaikille tervetuloa toivottaneille :heart:

Siili ja Hempu, hyvä suunnitelma ja näin tehdään! Täti ihan kaffelle ja sillä aikaa plussat kehiin! Pidetään tästä kiinni! :D :heart: :heart: :heart: Siili, kurjaa kun sun kierto on niin pitkä, mut ei haittaa enää kun täti jää meidän suunnitelman myötä hyvin piiiiiiiiiitkälle lomalle! :hug:

Milean ja Taffo jännät paikat! Voi kun onnistaisi. Ja Tähtyselle tervetuloa! Ambrolle myös onnittelut asioiden menemisestä hyvään suuntaan.

Sartsa :heart: :heart:

Mulla vaan ne oviksen jälkeiset tissikivut jatkuu ja oli vuotanut parit veritipatkin tuolta alapäästä tänään. Kummia tekee kroppa nyt luomuna :eek: Stressi (johtuu työstä ja sairastavan läheisen tilanteesta) on helpottanut vähän, jeeee! Nyt mies huutaa auttamaan, täytyy mennä! Hali!

tänne meikän tylsään ja huono-onniseen elämään ei mitään uutta. Tavattoman pitkältä tuntuu taas alkukierto. Tervetuloa mukaan tähtynen. Oon vieläkin niin masiksessa etten oo kyennyt juuri kommentoimaankaan. mietityttää nää kaikki jutut, kuten hoidot sun muut. oon jo aatellu että tartteekohan ottaa paljon pankkilainaakin hoitoja varten.. huoh :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

ostin muuten tohtori tolosen foolihappo-lisää luontaistuotekaupasta. siinä on se 800 mikrogrammaa tavaraa... jospa se auttais mua eteenpäin =) Sit oon taas hörppinyt greippimehuakin. Pienin askelin taas uuteen yritykseen.

Plussia testeihin!! :whistle: Koittakaa kestää mua. Oon tämmöinen kitisijä kun en millään jaksais ootella omaa raskautta ja muutenkin on vaikeaa kun olen tottunut kontrolloimaan kaikkee omassa elämässä ja tätä ei voikaan niin vaan kontrolloida.. :kieh: :saint:

Ambrolle paljon onnea hienosta saavutuksesta! Itsekkin olen tässä syksyn mittaan pudotellut hiljalleen kiloja.

Taffo tsemppiä sullekkin viikonloppua varten! Eksytetään täti oikein kunnolla!

Muillekkin paljon plussatuulia, pahoittelut että oon ollut näin "minäminä"-painotteinen viime aikoina, jännittää vaan niin älyttömästi. :ashamed: Tuossa tein äsken taas tuon Early Pregnancy Signs Estimatorin, ja nyt se näyttää 70,7% raskauden puolelle... Tädin tulosta ei ole vielä merkkejä, jos ei aivan järkyttäviä finnejä lasketa. Eilinen ruokahalun kasvu oli kyllä aivan älytöntä, esim kolme tuntia sen jälkeen kun olin syönyt aika isonkin aterian niin oli pakko ruveta kokkaamaan uutta kunnon ruokaa, koska oli niin älytön nälkä..

HH1979 iiiiso voima :hug: !!!Helposti kestämme sua...Älä nyt höpöjä puhu!Anna tulla vaan kaikki mikä mieltä painaa! :heart: Ambro todella hienoa! :heart: Aivan uskomatonta että olet pystynyt tuohon *nostaa hattua ja kumartaa!* Tähtynen tervetuloa vain! :heart: Milean ja Bubunen kiitos tsempeistä,toivon kovasti mutta pelkään pahinta! Mileanilla kuulostaa toooodella hyvältä!PLUSSAPUUUUUUH kaikille! :heart:

:hug: ihan kaikille, ihanaa kun te jaksatte pitää tätä ketjua yllä!

ON: Kävin eilen sitten hoitavalla psykiatrilla, ja se määräsi mulle 2kk sairasloman. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta toisaalta taas sitten sain lisää miettimisaikaa kun en oikein tiedä mitä elämältäni haluan. Siis muuta kuin sen lapsen :)

Otin toissapäivänä myös viimeisen menopaussipillerin, joten tätiä odottelen tulevaksi viimeistään viikonloppuna. Saisi kyllä jo tulla, mutta toisaalta en ihan taida päästä tohon kp 100 tavoitteeseen :p

Mä toivotan vaan paljon jaksamista kaikille, ja jännitän teidän puolesta täällä koko ajan!

10.12.2oo9 Torstai

Haaveileva85...............kp 93/26-33....................yk 8
neulainen.....................kp 87/?...........................yk 1
ShiruLi..........................kp 86/26.........................yk1
Louvre.........................kp 77/32-35....................yk 17
BabyBubble..................kp 73/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 70/?...........................yk 1
pata-ässä.....................kp 66/28-30...................yk 4

murppa86....................kp 59/25.........................yk 53?
yöperhonen-................kp 52/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 50/39..........................yk 9

Siffis............................kp 45/30...........................yk 7

Jempula.......................kp 35/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 34/25-39......................yk 5
Satiini-.........................kp 34/29-32......................yk 4
Windy...........................kp 32/28...........................yk 2
kilu09...........................kp 30/28-...........................yk 11
esperanzadora............kp 30/28-30?.....................yk 7

Siili H............................kp 29/?..............................yk 8
Sinirusko......................kp 29/28............................yk 14
HappyFeet...................kp 28/34............................yk 13
tähtynen......................kp 28/26-35......................yk 5
milean..........................kp 26/28-34?.....................yk 2
Taffo82.........................kp 25/26-28......................yk 4
vauvahaaveita.............kp 24/28............................yk 2
Ambrosine85................kp 24/30..........................yk 4
Hempu86la...................kp 21/25-34.....................yk 17

Miipeli...........................kp 19/27-36.....................yk 12
Elviir-a..........................kp 19/28-31.....................yk 10
terp.............................kp 18/26-30.....................yk 4
bubunen......................kp 18/?............................yk 1
Opaali78......................kp 17/26-30......................yk 9
Saana07......................kp 17/26-28......................yk 5
LauraAnnika................kp 15/(26-)30-37.............yk 12
oola.............................kp 12/28..............................yk 2

Raitakissa....................kp 7/28 - 30....................yk 4
kiharapää....................kp 7/28-35......................yk 26
anu84..........................kp 7/29-32...................yk 22
HH1979........................kp 6/27-28......................yk 4
EtanaLilli......................kp 6/31...........................yk 12
Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09

ambrosine: wau, -10 kg hieno suoritus! eiköhän sitä energiaakin pikku hiljaa ala löytymään, kun vaan jaksat uskoa itseesi! tsemppiä!

HH: eiköhän me kaikki olla täällä toisiamme varten, jakamassa niin ilot kuin surut! anna tulla vaan! hali!

on: Hempu pyysi ilouutisia, mutta taitaa tulla hieman toisenlaisia kuin olisit halunnut! :) Eilen oli naistentautien puolella lääkäri ja herra lääkäri ilmoitti, että mulla aloitetaan aikaistetut lapsettomuustutkimukset! yllätyin täysin, vaikka tiesin, että jotain häikkää on. nyt toisaalta hyvä mieli, kun asia menee eteenpäin, eikä turhaan vain odottele. itse epäilin endoa, kun on ollut tiputteluavuotoa ja kipuja. vaikka oli kyllä kova isku toisaalta kuulla, että itsessä on vikaa... olin niin shokissa, etten tajunnut edes kysellä mitään. osaisiko joku siis kertoa, mistä johtuu, kun toisen munasarjan vieressä oli vettä/nestettä? munarakkulan lääkäri totesi olevan jotenkin väärin kehittynyt suhteessa kiertoon... kun menkkojen pitäisi nyt alkaa ja munarakkula näkyi ihan selkeänä pyöreänä aika "kaukana" munasarjoista. osaako joku kommentoida näitä jotenkin? yritin netistä etsiä tietoa, mutta aika huonoin tuloksin. nyt sitten verikokeita ja miehen simpat syyniin. ens vuonna helmikuussa molemmat mennään sen lääkärin luo kuulemaan tulokset. ja lääkäri kielsi ehdottomasti ovistikuttelut, koska sanoi sen nostavan pakosti stressihormonia. sanoi, että paras keino on rakastella vähintään kaksi kertaa viikossa. näillä mennään! täältä en kuitenkaan ihan täysin malta pysyä poissa! :)

viikonloppua odotellassa! plussatuulia kaikille!!!

Heip,

mul on nyt kamala kiire mut oli pakko pariin juttuun kommentoida.. Ensinnäkin HHlle hirveä määrä tsemppiä ja jaksamisia ja kaikkea!! Ja urputa kuule niin paljon kun haluat, mä oon ainakin törkeästi käyttänyt tätä palstaa tunteiden purkamiseen niin mikset sit säkin käyttäis!? Täällä se on sallittua. :) :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Ja bubunen, ettei vaan ois noin parit veritipat kiinnittymisvuotoa?? Toivotaan, toivotaan.. =)

Itsellä kroppa tekee temppujaan, tissit jatkaa turpoamista ja mahaa nippailee kovasti. Vähän oon alkanut elättelemään toiveita raskaudesta, vaik oikeesti mun kroppa vaan taas leikkii - tätähän se on harrastanut jo monena kuukautena, silloinkin kun ei ollut ovistakaan.. :headwall: Nyt mun pitää tsempata ja pitää pää kylmänä, että saan vielä itse huijattua kroppaa eikä toisin päin..

Nyt pitää mennä, mukavaa päivää kaikille!! :heart:

Kiitos teille kaikille ihanille tsempityksestä!

On totta että oon löytänyt itseni "uudelleen". On vaan ollu niin kamalan pimeetä ja synkkää ja märkää että melkein mörköTHEmasennus sai siepattua mut mukaan.
Onneksi kuitenkin on teidät ja muutamia muitakin toki, jotka potkineet persauksille :)

Jotenkin tuntuu kun olis saanut ns uuden elämän taas :LOL:

neulanen :hug: :hug: Hyvä että sait kunnolla saikkua ja saat aikaa mietiskellä syntyjä syviä.. Tätiä odotellessa sitten vaan. :)

terp ja muutkin.. Mietin et voisko tosta listasta poistaa sellaisia, jotka ei oo käynyt keskustelemassa esim. pariin kuukauteen? Tai ehkä se on vähän törkeetä? Mitä mieltä ootte? Mietin vaan, et tekeekö terp "turhaa työtä" jos päivittelee sellaisten kp:ä, jotka ei ole piiitkään aikaan käyneet pinossa eivätkä ehkä enää ole tulossakaan..

espalle lähtee täältä paljon :hug: :hug: :hug: :hug:
Varmasti aika rankkaa kuulla, että itsessä on vikaa, mutta hyvä että pääsette aikaistetusti niihin tutkimuksiin. Tsemppiä ja oikein paljon voimia. :hug:
Ja kiva ettet silti hylkää meitä. :D

Ambro, wau kuulostaa hienolta, että olet "saanut uuden elämän!" Hieno asenne! :heart:

Mä äsken sain itseni raivon partaalle kun luin fb-kavereiden statuksia (siis sellaisten joilla on lapsi tai useita). Miksi kaikki statukset on jotain valitusta kuinka raskasta äitiys ja kotona olo on?!? Kaiken huippu oli ihminen, jolla on 1 kk ikäinen lapsi ja viime kuukauden kaikki statukset oli jotain "oi voi, en taas nukkunut yhtään yöllä" ja "aaargh, vauva parkuu ja mä en jaksa kuunnella". Mitä sä oikein luulit et vauvaperheen elämä on?!

Ymmärrän toki, ettei kotiäitiys (tai minkäänlainen äitiys) ole lomaa, vaan ihan "oikeaa työtä", mutta a) muillakin on töitä eikä muut täytä statuksiaan ainoastaan työvalituksilla, b) äitiys on ihan valinnaista siinä suhteessa, että ketään ei pakoteta äidiksi ja c) äitiydessä on myös ihania puolia, paljon sellaisia. Eikä äideille voi sanoa, että älä valita, koska "sä et voi tietää kuinka raskasta on olla kotona lapsen kanssa kaikki päivät, kyl sä sit joskus tajuat kun oot itse siinä tilanteessa.. Nauti nyt vaan siitä et saatte olla miehen kanssa kaksin ja juosta baareissa jne jne".. Ihan niin kuin äitiys olis maailman raskain ja kamalin juttu ja ihan niin kuin lapsettomilla ihmisillä ei ois siitä mitään käsitystä millaista on pyörittää kotia ja olla vastuussa jostain toisesta ihmisestä ja ihan niin kuin lapsettomat ihmiset ei muuta tekiskään ku kävis ulkona. (me ei käydä i-ki-nä ulkona ja alkoholin käyttö on varsin maltillista, ollaan kunnon kotihiiriä. mut äitikaveritpa ei sitä usko. ehei, kaikki paitsi he ovat bilehileitä ja juoppoja ja rappiolla.) :headwall: :headwall: :headwall:
En tiiä onko mun äitikaverit vaan jotenkin outoja vai onko tää ihan yleistä äitien keskuudessa, mutta raivostuttavaa se on joka tapauksessa. ANTEEKSI tämä vuodatus, nyt vaan meni hermot ihan kunnolla. :/

Niinhän siinä kävi etten malttanut odottaa enää ja tein sen testin äsken... Ja no.. Kyllä siinä _jotain_ hyvin, hyvin haaleaa näkyy, mutten ole varma onko se punertavaa vai pelkkä viivanpaikka... :/ Jostain kulmasta kun katsoo niin näyttää ehkä aavistuksen punertavalta, toisesta kulmasta taas ei yhtään.. Ei ois pitänyt testata vielä. Tietääkö joku mikä herkkyys noissa Apteekin Raskaustesteissä on?

tähtynen tuo meidän kamera taitaa olla niin surkea ettei sillä saa tuota erottumaan. :( se on siis tosi haalea, kävin äsken katsomassa että jos olisi vahvistunut vielä kuivuttuaan mutta ei.. Pitikin mennä testaamaan. :headwall:

Nyt on sitten rantauduttu kotio työpäivän jälkeen.. sartsalle jo tuossa aamulla panikoin, että mitäs jos en ole ovuloinukkaan, kun aamulämmöt klo 6 oli 36.7 ja toissapäivänä oli kuitenkin herätessä klo 9 niin 37.1. Kuitenkin suositellaan aamulämmlön mittaamista ennen sängystä nousua.. Onko kukaan huomannu itellään vastaavaa, että lämmöt vaihtelee kellonajasta riippuen vaikka olis vasta herännyt?

Voi milean toivotaan niin parasta, vielähän sulla on päivä tässä jäljellä, että odottele rauhassa ja testaa uudestaan parin päivän päästä vaikka :) :heart: Ja saat olla minäminä-painotteinen <3 Kyllä meistä jokainen ymmärtää, että kaikilla on paljon paineita, stressiä ja pahaa oloa sisällä joskus, mitä pitää päästä purkamaan ja mikäpä paras paikka kun sellasten seura, jotka ymmärtää mistä on kyse <3 :hug:

Niin just bubunen ja siili, täti jää vuorotteluvapaalle!! :heart:

Ettei vaan olis kuule bubunen kiinnittymistippoja ollu :) Oliko minkäänlaisia kipuiluja tai vihlontaa samalla? :) :heart:

HH ihan samoja tunteita käyn läpi tuon kontrolloimisen kanssa.. Täysin ymmärrettävää nuo sun vuodatukset ja siä saat ja sun PITÄÄKIN vuodattaa! Me ollaan täällä sitä varten, että tsempataan toinen toisiamme vaikeina aikoina ja ollaan ilosia toistemme puolesta hyvinä aikoina :heart: Paljon jaksamista sulle ja onnea tähän uuteen kiertoon :heart: :hug:

neulainen jee!!! Tätiä odotellessa sitten ;) Hienoa, että sait sairaslomaa! Ota aikaa itsellesi ja ajatuksillesi ja anna tunteiden tulla vaan, oli ne millasia tunteita tahansa :heart: Ja sitten teet paljon sellasia asioita jotka on siulle itelles mieleisiä :heart: Paljon jaksamista :hug:

espe Mutta onhaa tuossakii hyviä uutisia :heart: Asiat on lähteny rullaamaan ja niille on tehtävissä jotain :heart: Nyt vaan lääkärin neuvoja noudattamaan ja tikuttelut sikseen :) Kyllä kaikki järjestyy, kun alku on jo noin lupaava :) Hmmm.. Pitäsköhän sitä itekkin tehdä niin, et pupuilis vaan kaks kertaa viikossa jos ei nyt tärppää :) Pystyisitkö soittamaan vaikka jollein hoitajalle ja kyselemään asiasta lisää pahimman järkytyksen mentyä ohi, niin saisit vähän selvyyttä asiaan ja omaa mieltä helpotettua :) Niin teillä ei ole lääkäriaikaa ennen helmikuuta? Paljon voimia :heart:

Hihii, hienoa ambro :heart: :hug:

siili nyt itteä niskasta kiinni! Huijaa sitä sun kroppaaaaa!!!!! Älä anna sen huijata sinuu!!!! :D :heart: :heart: :heart: Yritä yritä yritä, jaksaa jaksaa jaksaa ;) Äh, ärsyttävää, mulla on sillai, että mun tutut taas valittaa, kuinka rankkaa ja kamalaa on olla raskaana, että ei se mitään herkkua ole. Ite antas mitä vaan, että sais aamulla ensimmäisenä herätä oksentamaan ja kärsiä närästyksestä ja tissikivuista!! Siis ihan mitä vaan antaisin! Ärsyttävää, että sitten pitää hankkia lapsia jos niiden kanssa ei kestä hermot menemättä, itehän ovat valinnan tehneet ja lapsia hankkineet, niin luulisi tajuavan, ettei sillon ulkona käydä pahemmin ja yöt vietetään valvoen.. Tosin, ehkä se sitten on niin suuri elämänmuutos yhtäkkiä.. Meillä kun ei kanssa oikeestaan ulkona käydä ikinä, eikä juoda alkoholia ja mielluummin kotona olen tai pikapikaa kavereita näen.. Ei olis mikään ongelma tuo äitiys.. Mutta hei, ehkä hyö valittaa siks, että eivät parempaakaan tekemistä enää keksi ;) Joskus miespuolinen kaveri valitti, että hänellä ei ole mitään tekemistä, vaikka 1,5wee poika oli hänen luonaan ja että lapsi vaan itkee ja valittaa kun on kipeä.. Miä närkästyin ja totesin, että antaisin mitä vaan jos mulla olis vaikka sitten se kipeä lapsi kotona, että ei luulis tylsää olevan.. Pyytipä sitten anteeksi.. Mutta joo, siili ehkä kaikkia ei vaan ole luotu äideiks tai isiks.. Saat anteeks vuodatuksen ;) Vuodata vaan toistekkin ;) :heart:

taffo mikä on meininki? :)

sartsa :hug: :hug: :heart:

Yhteistyössä