~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Täällähän on kivasti plussailtu :hug:
tsempit vielä kaikille yrittäjille :heart:

tulin vain vakoilemaan miten täälläkin puolella menee :)
Tänne kuuluupi pelkästään hyvää, kappaskappas, 9vuotiaan äitipuolen saappaisiin astumassa ja kovasti nostaa kyllä vauvakuume päätänsä mulla sekä miesystävällä :D nyt on vaan sen verta suuret tilanteet menossa että vähän jarrutellaan vielä :) Lähinnä tuo että yhteenmuuttoa suunnitellaan ja kun paketin mukana tulee kuitenkin jo melkein aikuinen poika niin pitää ottaa hänet huomioon.

Ottakaa mallia keväästä neitoset ja pupuilkaa ja täyttäkää maailma lapsilla <3
 
jotta tää mun elämä nyt ois iiiiihan täydellistä (p*skaa) ni hokasin tossa eilen että niinhän se vaan seuraava ovis sattuu just siihen aikaan kun olen Alanyassa lomailemassa. Että on tää mun elämä kyllä oikeesti niiiiiin turha!!!!! :ashamed: :kieh:

Teille muille toivon kovasti plussaa :whistle: :whistle: :whistle: ++
 
Lääkärillä käyty ja se määräs verikokeisiin vähä ennen ovista et seurataan nouseeko se "ovisarvo" ja sit kilpirauhasarvon ja yleisverenkuvan pisti kans lähetteen. Sit se pisti lapsettomuustutkimuksiin lähetteen kans, mut siinä nyt voi kestää se puoliki vuotta. Miehelle se kai pisti sperma-analyysiin lähetteen, tai se selvittelee sitä et mite se pistetään tms.
Tuli kyl tunne ettei se mistään mitään tiedä ja ite tiiän paljon enempi ku se alko oviksesta selittään ja olin koko ajan et joo mä tiiän. En tietenkää sanonu mut kuiteki :D

Jospa se tästä alkais elämä luistaan :)
 
Täälläpäs on paljon kirjoiteltu. Mulla kurvas täti paikalle eilen illalla. Mut merkkaan vasta tän päivän kp 1:seksi kun alko eilen niin myöhään.
Nyt koetan ajatella positiivisesti että 2 viikkoa niin sit ois taas jo uus ovis. Yritän unohtaa nyt surkuttelevan asenteen ja keksiä kaikkea positiivista.
Tähän kieroon en tilaa ovistikkujakaan koska muuten menee liikaa yrittämiseksi
ja seksistä häviää hohto.
Sit meinaan keksiä miehelle ja mulle kaikkea kivaa tekemistä etten vaan jumittas iltoja koneella murehtimassa vauvakuumetta. Ja koska meillä ei ole vielä vauvaa niin voidaan huoletta reissata eteläsuomea ristiin rastiin, =)
Ruvetaankos naiset miettimään kaikkea positiivista ja käydään ostamassa kukkasia pöydälle niin tulis ees pikkusen parempi mieli ???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shih:
oma napailen: Ei kuulu tätiä ei.. :| Taidan laittaa r-testi tilauksen menemään niin eiköhän se tätikin kurvaa paikalle samantein, kun on rahat vaihtaneet omistajaa :LOL: :LOL:
http://www.kotitesti.fi/

Tuolta tilasin itse ja pikatoimituksena tuli seuraavana päivänä. :) Suosittelen.

 
Heippa vaan kaikki :heart:
Haleja sitä tarvitseville :hug:
Etenkin sartsamuruselle haleja jo ihan siitä ilosta, että on olemassa :heart: Miss U :heart:

ON: Ei mitään uutta tänne, tänään parempi päivä ja autolla ajettu ja popitettu kiitettävästi :) Hyvällä mielellä siis tänään :) Lauantaina tiedossa illanistujaisia ja grillailua hyvässä seurassa :heart:
 
Vähän ON ihmettelyä:
Mietin tässä, että jos se ovis olis nyt niin voisko siitä johtua tää mahan turvotus? Tuntuu ihan suurelta pierulta, paitsi että ei pieretä :$ Tätä on nyt jatkunu eilisestä asti ja alunperin aattelin, et se johtuis lakritsasta, mutta ei tää enää siltä tunnu. Maha ihan pinkeenä :eek: Enkä oo mielestäni syöny mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
Limaa on tullu ehkä vähän normaalia enempi mutta ei juuri muita "oireita" kuin todennäköisesti kuviteltuja nippailuja... Nii, ja tosiaan kp15/mysteeri (lopetin vasta pillerit).
 
Sartsa83
Dreaming Tuo on niin pyllystä! Mä olin kans 17-vuotiaasta asti valmis äidiksi. Vasta kuitenkin 25-vuotiaana mulla oli mies joka myöskin tahtoi lapsia ja vielä mun kanssa! Ja nyt sitten 27-vuotiaana musta tulee äiti. Mutta siis tuo yritys aika oli kahta kauheampaa myös senkin takia kun oli niin kauan halunnu sitä lasta jo itse.. ja sitten vaikka yrittää ja yrittää ja yrittää niin silti ei mitään tapahdu.

Noi oireet vaihtelee tosi paljon ja siis ONHAN niitä käynyt että "menkat" onkin kiinnittymisvuotoa ja raskaustesti näyttää pian tämän jälkeen positiivista, mutta luottamaan tähän ei kannata etukäteen, ennen kuin menkat on totaalisesti myöhässä.. juuri sen pettymyksen takia. Koska sitten se taas raastaa syvältä ja lujaa kun ei ookaan vaikka on jo ehtiny elätellä suurta toivoa mielessään ja lähestulkoon tuntee olevansa raskaana.

Mutta ei silti menetetä dreaming toivoa! Katsele nyt... jos ne menkat ei sieltä alakaan niin sitten vaan raskaustestiä kehiin ja tutkaileen, josko onni ois potkassu. Mut jos etukäteen miettii niitä menkkoja tulevaksi nii sit ei välttämättä tipaha ihan niin hirveen korkeelta vaikka aina sitä silti on alitajunnassa se suuri toive siitä raskauden alkamisesta.

BloodyEnd Okei, tuo selventää paljon. Kiitos. :heart: Eli periaatteessa kummassakaan ei pitäs olla vikaa. Tietysti tuolla miehen reumalla ja JOPA sillä muniin potkasulla voi olla jotakin tekemistä asian suhteen, mutta mitään piruja ei pidä maalailla seinille ennen kuin asia on tutkittu. Oma mieheni pelkäs suunnattomasti että hänessä on vikaa jonka takia ei lasta saada. Toisin kuitenkin kävi.. miehen suvussakaan ei ole mitää sellasta, etteikö niitä lapsia tulis.

Voi kuule, hyvä jos musta on ollu apua! Kiitos siis vain itsellesi, että saan jakaa tätä tietoa ja siitä on ollu helpottavaa apua. :hug: Hmm.. tiedän miltä tuo kommentti tuntuu, mutta hän on tarkottanu sen todellakin vain lohduttamaan sua. Tiedän ettei sillä ole mitään tekoa lohdutuksen kanssa kun itse on tuossa tilanteessa. Mutta ne jotka siinä ei ole eivätkä sitä tilannetta täysin ymmärrä, eivät tajua että tommoset kommentit pitäs jättää pois kokonaan, että kaikista eniten oloa helpottaa se kun joku puhuu asiasta sun kanssa ja etenkin henkilö joka on vastaavassa tilanteessa, yrittämässä vauvaa tai on kokenut jotain vastaavaa, pystyy samaistuun ja keskusteleen asiasta niin että se helpottaa sun oloasi! Siksi mä olin tällä ko. palstalla melki aamusta iltaan yritysaikanakin, koska mä sain täältä tätä tukea mitä nyt itse koitan täällä teille antaa.

Shih Mulla tapahtu joka kuukaus toi efekti.. kerran vaan katoin netistä että tilaanpas kun tuntu jotain märkää housuissa ja menin vessaan jolloin punanen paholainen olikin jo kurvannu alushousuihin. :LOL: Mutta tsemppiä... josko ne nyt siellä pysys vaan poissa ja testaisit positiivisen tuloksen. :) :hug: Näin mä ainakin lujasti toivon!

niiskuliini Pahottelut että se ilkikurinen täti tuli sinne vierailulle. :/ :hug: Kiva että haluat ajatella positiivisesti. Se on tärkeää. Hirmusesti uutta tsemppiä ja myötäistä tuulta uuteen kiertoon! Kevät on jo niin pitkällä että mikäs sen parempaa kun keksiä uusia tapoja tehdä sitä pientä ihmistä oman rakkaan kanssa vaikka keskellä luontoa. ;) Ja kukat piristää aina! ;) :p :hug: :heart:

Hempu Miss u murunen too :D :heart: :hug: Kiva että siellä on parempi mieli! Sitten on mullakin... vaikka kuulinkin tänään ikäviä uutisia.. :'(

Noh, kerrottakoon se kaikille kun tekin avaudutte mulle... mun äidin syöpä on levinnyt entisestään. Äidillä siis aikoinaan todettu (2002) rintasyöpä, joka poistettiin kokonaan.. myöhemmin.. 2005 tehtiin uus löydös selästä, joka kuitenkin syötävillä lääkkeillä saatii pidettyä kurissa ja se jopa pienekin vähän. 2008 oli tapahtunu vähän taas muutosta, mutta ei mitää hälyyttävää ja nyt 2010: ko. syöpä levinnyt lantiolle ja olkapäille... lääkärin ennusteet olivat positiiviset (ovat yhä ), mutta kun äiti kävi kuulemassa vielä kuvantamisen tulokset, niin myös maksasta on löytynyt pesäkkeitä. Lääkäri lupasi silti että toivoa on.. mutta esim. leikkausta ei voida harkita koska on niin paljon etäpesäkkeitä lähellä kalliita sisuskaluja... ei voida riskeerata leikkauksella äidin henkeä. Ainoa hoitokeino siis on sytostaatti josta tulee todella rankka, koska syöpä on levinnyt niin paljon. Eniten tässä surettaa se, et jos kuitenkin... entä jos äitiä ei enää ole, kun... äiti on niin onnessaan saadessaan tulla mummiksi... tälle kun ei ole sitten ketään muuta isovanhempaa.. tai on, mutta eivät samalla tavalla.

Anteeksi kun otin taas puheeksi tämän oman onnellisen tilani, mutta... äidin puolesta on suuri pelko nyt, vaikka pakko yrittää luottaa ja toivoa että lääkärin ennusteet pitävät paikkansa ja äiti selviää tästä.

neulainen JEEE!!! Mahtavaa! Nyt pupuileen ahkerasti! :hug: :heart:

Inger Sekaan vaan! :) niiskuliini laittaa sut listalle kun annat vähän tietojasi. Kauan ootte yrittäneet eli monta yrityskuukautta ja missä vaiheessa kiertosi nyt on.

pokemoni Noh, seurailet nyt tilannetta. Normaalisti kuukautiset tulee kp 28 päivän tienoilla, joten ainakin sinne asti ootat. Voihan nuo enteille ovista jos sulla kerta on kp 15 menossa.
 
Kyllä äiti... eiku Sartsa :D
Paljon voimia ja jaksamista äitisi tilanteen kanssa. Kovasti sitä voisi toivoa ja kuvitella, että pieni maha-asukki antaisi äidillesi lisävoimaa hoitoihin ja niistä toipumiseen :heart:
Onneksi nykyajan syöpälääkkeet ovat aika tehokkaita ja kerta lääkärikin on positiivinen niin ollaan mekin :) Paljon voimahaleja!
 
Sartsa> Kiitos taas verrattomasta tuestasi ja lohdutuksesta! Pakko sanoa, että tällä hetkellä sinä olet ollut se, joka on osannut sanoa niitä oikeita asioita. Olet pitänyt kyyneleet pois minun silmistä ja mielen jokseenkin positiivisenakin. Mielettömän iso kiitos siitä sinulle ihanainen! :heart:
Ja voimia sinulle ja äidillesi inhottavassa tilanteessa. Raskasta tulee varmasti, mutta niin kauan kuin henki pihisee, on toivoa. Varmasti pienen pieni masuasukki antaa äidillesi voimia jaksaa taistella syöpää vastaan. Ja tietysti se, että äidilläsi on noin mielettömän ihana ja hieno tytär tukenaan auttaa toipumisessa. Voimia teille! :hug:

Inger tervetuloa joukkoomme kuumeiseen! :hug:

pokemoni hyvinkin voi olla ovis käsillä. Ei muuta kuin peitot heilumaan tyttönen! ;)

hempu nautihan hyvistä fiiliksistäsi ja viikonlopun grillailuista! Ihanaa, että olet saanut hymyn huulillesi. =)

neulainen onnea oviksen bongaamisesta! Ensimmäisestä kerrasta tulee tosi hyvä fiilis, ihana tietää, että ovuloi normisti. Nyt sitten vaan peittojen heiluttelut käyntiin. Nauttikaahan toisistanne. ;)

ON: Tänään on iltapäivästä asti vihlonut alavatsaa. Tuossa reilu tunti sitten iski tosi voimakasta kipua. Ihan samanlaista, kuin menkkojen alussa tuossa alavatsalla. Tästä uupui vain selkä ym. kivut. Pelkästään alavatsan kipua. Valkkari on paksua ja jotenkin tahmeaa. Muuten ei ole mitään mainitsemisen arvoista. Suhtaudun kuitenkin negatiivisesti ja yritän ajatella koko ajan, etten raskaana ole. Josko sitten ei tippuisi ihan niin lujaa. Vielä viikko odottelua. :(
 
Sartsa83
pokemoni kiitos hirmu paljon. :hug:

Voi BloodyEnd! :hug: :'( ..Sinä se oot saanu mulle paremman mielen kun oon voinut sua piristää. :heart: Ite oot ihanainen. :hug: :heart: Kiitos lisäks kauniista sanoistas... voi sentään.. tää itku ei nyt meinaa tyrehtyä.. on niin auttamattoman paha olla äidin puolesta. :'(

Mä toivon silti teille kaikille tsemppiä ja jaksamista omaan yritykseenne. Ja poistun nyt ainaki hetkeks aikaa sinne takavasemmalle, koska en nyt kykene tsemppaamaan samalla tavoin kun tähän saakka..

BloodyEnd En mä katoa minnekään.. käyn kirjottaa sulle yksityisviestin, niin saat pitää jatkossakin yhteyttä, jos haluat.. jos oot tosiaankin saanut multa tarvitsemaas tukea. :hug: :heart:
 
Kiitos Sartsa helpottavista sanoistas. Yöllä ne sitten alko.. eli kp 1/28.
Teidän täällä olevien ihanaisten sekä oman mieheni ansiosta ei masenna niin kovaa. Kaikki into ja tsemppi tähän kiertoon!

Ihanaa viikonloppua jokaiselle!! :heart: :heart: :heart:
 
ei sanat riitä kuvailemaan kuinka pahalta susta varmasti tuntuu Sartsa. :'( En olis ikinä halunnu sulle mitään noin kauheeta asiaa koettavaks (että oman äidin syöpä on levinny) sun pitkään odotetun raskauden aikana. Miten tää elämä voi olla niin hemmetin JULMAA!

Joskus ei vaan ymmärrä vaikka kuinka yrittäis et miks jotku aista menee niin kun menee. Mutta toivotaan että kaikki kääntyy paremmaks!!! :heart:
 
7.5. TOUKOKUU

lillukkainen...................kp 97/19-33........................yk 3



Jessica-87...................kp 87/?................................yk 1



B881............................kp 79/30-40........................yk



Elviir-a..........................kp 66/28-31.........................yk 13
Niiskuneiti25................kp 66/28................................yk 1
yöperhonen-................kp 60/28...............................yk 27




kiharapää....................kp 55/28-40..........................yk 28
FairyTale85..................kp 54/27-29..........................yk 6
Louvre........................kp 50/28-35..........................yk 22









Viu...............................kp 37/28-34...........................yk
Shih.............................kp 37/33................................yk 3
AJ10.............................kp 37/?..................................yk 11
Napakissa....................kp 32/28-32..........................yk 2
Raitakissa....................kp 30/28-30...........................yk 8





Yohanna83..................kp 25/28-30...........................yk 6
nöttönen.....................kp 23.......................................yk 2
niuku...........................kp 23/? (kapseli poistettu 09/09)
Taffo82........................kp 22/29..................................yk 3
anu84..........................kp 22/29-32............................yk 25
BloodyEnd...................kp 20/29-31............................yk 29
HH1979.......................kp 20/28-29............................yk 9




Jessie82......................kp 18/24-34............................yk 14
beabee........................kp 18/30-48............since 04(?)/2009
hilppa86......................kp 16/33-35............................yk 3
Manuliina.....................kp 15/25-29............................yk 9
neulainen................... kp 15/26-90 (pillerit jätetty 09/09)
Opaali78......................kp 15/26-30............................yk 14
katjahei.......................kp 13/27-28............................03/08
TMirre..........................kp 13/28-29............................yk 3
Miipeli..........................kp 17/27-36..........................yk 18
pokemoni....................kp 16/?.......................................yk 1
Anna-79......................kp 12/36-38.............................yk 4
Kilu09..........................kp 12/28-30........................... yk 17



tiuvi.............................kp 8/25-45...........................yk 10
Vaniljainen..................kp 8/32-39...........................yk 6
Hempu86la..................kp 8/31..........................yk 22
HappyFeet...................kp 8/32-34..............since 8/2008
EtanaLilli......................kp 7/28-30..........................yk 16
esperanzadora............kp 7/29-31...........................yk12 niiskuliini......................kp 2/28................................yk 2
Dreaming86.................kp 1/28................................yk 4

aamuhapan korppu.....kp..........................................yk 12

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4
Ritu82 6.3. yk 2
Saana07 10.3. yk 8
Tinker Bell 14.3 yk 3
hipsu86 19.3 yk 1
Ingu 23.3 yk 4
miya 25.3 yk 2
Tesmis yk 2
Sinirusko 14.4 yk 18
Tuittu- 24.4 yk5







[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Huomenta |O

Kiitos kun saan tänne tulla mukaan, täytyy sanoa että täällä kun on lukenu teidän kaikkien juttuja niin vertaistuki täällä on ihan mieletöntä!

Hieman tietoja itsestäni...Juups siis, oon 24 vuotias ja tuossa vuoden vaihteessa päätettiin jättää ehkäisy pois. Käytössä oli ennen noin neljä vuotta pillerit ehkäisynä. Aikas hyvin mielestäni kehoni on tasapainottunut vaikka ensimmäisiä luomumenkkoja sai oottaa pidempään (48pv), mutta eikös ne joillakin annakin odottaa..? Nyt kierto on tasapainottunut 32-35 pv:ään. Ja nyt meneillään 12/32-35 ja taitaa olla sitten neljäs yrityskuukausi meneillään :)
Kyllä tää aika menee tosi nopeesti, nyt voi melkein sanoo, että on jo kesä, ainakin täällä etelässä, IHANAA!
Hyvää viikonloppua kaikille

:hug:
 
Huomenta.
Vähän järjestelin tuota listaa. Toivottavasti on nyt selkeämpi.
Inger Tervetuloa porukkaan mukaan. Laittele tietojas jos tahdot että sut lisätään listalle.
Sartsa :hug: Koeta jaksaa. Pidetään peukut pystyssä että lääkärit on oikeassa.
 
Inger tervetulua mukaan :flower:
neulanen toivottavasti sulla nyt tärppii :heart:

ON: Tkssa käyty.. en tiedä olenko vihainen vai en. Nyt lähti sieltä konsultaatio pyynti gynelle. jostakin syystä tuntuu ettei kukaan halua välttämättä tehdä mitään tai sitten jos haluaakin niin kaikki menee turhan monimutkaiseksi. Ens perjantaina lääkäri soittaa mulle tuliko sieltä gyneltä lupaa aloittaa HRTtä vai odotellaanko vielä mitä ja kuin pitkään. Ei lääkäri halunnut aloittaa mulle vieläkään mitään koska ei oikein tiennyt miten tässä mun tapauksessa pitäisi toimia. Eli ododtellaanpa taas....

+++++++ :whistle: kaikille!!
 
Tervetuloa Inger ! :)

ON: mulla ei mitään erikoista menossa. Tässä kuussa oon ollut jotenkin hirveen rauhallinen, en oo paljoa miettinyt vauvajuttuja, ehkä oon tajunnut että ei se vauva stressaamalla tule, päinvastoin. Mutta saa nyt nähdä miten loppukierrossa käy, sitten alkaa taas "ilmestyä" oireita, ollaan varmoja että nyt tärppäs ja tiputaan taas korkealta kun täti kurvaa paikalle. ähh...

Miehellä alkaa taas reissutyöt joten se varmaan vaikeuttaa tätä prosessia... just mun tuurilla se on poissa silloin kun sitä tarvittaisiin

B)

Mä en oikein tiedä mitä kirjoittaisin, kaikki täällä tuntuu olevan niin hyviä tuttuja keskenäänsä ja juttu luistaa, mutta mä en oikein tunne ketään ja oon muutenkin tosi huono kirjoittelemaan mitään keskustelupalstoille, tää onkin ainoa missä käyn :snotty:
 
Sartsalle paljon voimia vaikeaan tilanteeseen :heart:

ON: Eilen alkoi illalla tiputtelemaan. Eli tänään on kp 2 ja kierronpituudeksi voisi päivittää 33-35päivää. Kauhean pitkä kierto :|
No jotakin positiivista: seuraava ovis näyttäisi olevan juuri silloin, kun ollaan miehen kanssa Turkissa lomalla :heart: Ja jos vanhat merkit yhtään pitää paikkansa, niin siellä peitto heilahtelee useammankin kerran saman päivän aikana ;) :LOL: :D
 
Hui! Vessassa käydessä tuli pyyhkäisyn verran verta :O Ei kai ne menkat nyt vielä voi alkaa! :|
Vähän on ollut nippailua ja varsinkin eilen inanen menkkamaista tunnetta mutta ei mitään ihmeellistä... Ja ei kai mikään kiinnittymistippakaan nyt vielä voi tulla (kp16)...

No, jos ne menkat alkaa niin sit alkaa. Eipähän ainakaan kierto oo venyny mut ei kai tää näin lyhytkään oo ihan hyvä... Haetaan sit sitä luomukiertoa hetki :)
 
Sartsa83
Kiitos Dreaming ja niiskuliini :heart:

Dreaming sun sanat kosketti jälleen. Kiitos niistä. Ja mieletöntä tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

beabee Pöh. Sepität vaan täällä kaikkea mitä mieleen juolahtaa.. tässä itse kukin ei välillä tiiä mitä kirjottas, mut kummasti sitä vaan sitten alkaa juttua tulee kun alkaa kirjottaa.. ja yhtälailla sä olet osa tätä palstaa kun kuka tahansa muukin. Et sä ole ulkopuolella. :hug: Höpsistä höö sinne ja rohkeesti vaan naputteleen. :hug:

Shih kiitos sinnekin. :hug: :heart: Hihihih.. sait mun nauramaan! :LOL: Oot ihana.. toivotaan että turkissa on taikaa. ;) Jospa ne vanhojen merkkien peittojen heiluttelut tois lisäonnea teitin yritykseenne. HIRMUISESTI onnea matkaan! :hug:

pokemoni koska sulla on eka kierto ehkäsyn jälkeen, voi hyvinkin olla että eka kierto jää lyhyeksi, ovis ns. kokonaan tulemati ja menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Kaikkihan aina tietysti on mahdollista kun pillereiden tai minkätahansa enkäsyn aikana voi raskautua.. jos oletkin ennättänyt jo raskautumaan ja tämä onkin nyt raskauden alkuvuotoa, kiinnittymistä tai muuta.. who knows. Mutta veikkaisin tuota ekaa, mitä tässä on seurannut jos minkämoista vauvanyritys alotusta sivusta.

Tsemppiä sinne luomukierron selvittelyyn ja onnea yritykseen muutenkin. :hug:
 
Mun oli pakko käydä antamassa teille kaikille kunnon halirutistukset ja tsempit!!! :hug: :flower:

Kyllä niitä plussia tulee, ennemmin tai myöhemmin! Oon viikottain käyny seurailemassa täällä kuinka moni on saanut plussan. On todellakin tuskastuttavaa aikaa! Pärjäilkäähän!

Saana & rv 13+0

ps. minähän plussasin kun laihdutin 10kg ja unohdin asian noin 2-3 kuukaudeksi ja keskityin hevosen hankintaan sun muuhun. Ja varmasti nämä kaksi asiaa yhdessä edesauttoivat asiaa. Eli jätin siksi aikaa palstailunkin.
 

Yhteistyössä