~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

BloodyEnd: Yritän tässä odotella vielä sinne kp30 puolelle ennenkuin hötkyilen testien kanssa, vaikka mieli tekisi jo nyt pissiä tikkuun :D Eli vielä kymmenisen päivää odottelua.

Mä oon ite nuorin iltatähti, joten mulla ei ole koskaan ollut pienempiä sisaruksia ja kaveritkin alkoivat lisääntyä silloin kun asuin jo monen sadan kilometrin päässä heistä, joten mulla kosketus vauvoihin on jääny tosi vähälle. Siksi se luonnollisuus on jotenkin tähän mennessä tuntunut uupuvan.

Sartsalle paranemisia :heart:
 
Niiskuliini mene ihmeessä tutkimuksiin, ystäväni yritti reilun vuoden lasta, mutta todettiin endo, se leikattiin poia ja heti seuraavasta kierrosta tärppäs. Toivotaan silti ettei se sitä olisi tai olisi niin paha että joutuisi leikkaúkseen, mutta kannattaa ainakin käydä näyttämässä.

Bloody end ja pokemoni
kiva kun joku muukin jännäilee.. tsemppiä vain odottamiseen, sitä tarvitaan..

ON: kävin juuri antamassa viimeisen kokeen joka tk:ssa otetaan eli papan, veri arvot kaikki ok. ens viikolla sitten lääkäri joka toivottavasti laittaa lähetteen eteenpäin. Terkkari ei osanu kyllä yhtään sanoa kuinka pitkä jono on lapsettomuuspolille, pitää varmaan soittaa ja kysyä valmiiks. Onko muuten mitään haittaa kun se papa otettiin niin terkka sano et se kohta alko vuotamaan verta. mulla menossa kp21 ja dbo 5kai? (maanantaina näytti ovistikku plussaa) et haittaako kiinnittymiseen? ei kai mun järki sanois kun ronkki emätintä ja kohdun suuta ja kiinnittyminenhän tapahtuu kohdussa, mutta kellään parempaa tietoa? Tuskallista odottamista..
 
ON: mua jäi mietityttämään tuo mistä kirjoitin aikaisemminkin, että muistaakseni toissailtana alavatsassa, ehkä vähän enemmän vasemmalla puolella nippas silleen oudosti. Siis ihan selvästi pystyi paikantamaan ja se oli sellainen "nips", tuntui siltä kun jotain olis irronnut, joku pieni nuppineulanpää tai jotain. Siis ihan selkeä, ei mitään muuta alavatsakipua ennen tai jälkeen, toi vain. What was that? Sori jos oli epäselvästi selitetty mut toivottavasti joku tajus

:p


PLUSSATUULIAAA! :whistle:
 
Missä mun HHlainen?? Ikävä :heart:

Entä mites Hempulainen, joko te kävitte siellä yksityisellä, vai menikö multa jotain ohi? :heart:

Ihanaa kun Sartsa on taas luomassa yhteishenkeä, sitä on kaivattukin :heart: Mä voin myöntää, etten ole vähään aikaan jaksanut hirveesti tsemppailla muita :ashamed:

Pokemonille, BloodyEndille ja beabeelle paljon tsemppiä ja paljon paljon toiveita siitä ettei se täti vaan nyt kaarra paikalle! Pakkohan joidenkin on nyt plussata tässä kuussa ;) :heart: :heart:

raitakissa voi ei hani!! :hug: :(

Jessie hienoa, että tekin olette saamassa apua! Toivottavasti apu tulee auttamaan :heart:

).( Nyt mä muistan miksi mä aikoinaan hankin pillerit :ashamed: Mähän olin kipeä aina ovulaatiosta menkkojen loppuun, ja nyt näyttää kivut palanneet ovulaation mukana. Eli oikeasti, jos nyt kerta aloin vihdoin ovuloimaan 8kk odotuksen jälkeen, niin miksi kipujen piti palata?? Prkele. Eli siis sellaista nippailua koko ajan alavatsassa, toissayönä ihan heräsin niihin. Nyt siis dbo 5. En mä oikeastaan edes odota plussaavani vielä, tää kun on mun eka ovulaatio ties kuinka moneen vuoteen. Teroja vedän nyt tässä vielä, saa nähdä mitä teen ensi kierrossa. Olo on aika loppuun palanut, ja mieskin lähtee lauantaina kolmen viikon työmatkalle :'(
 
11.5. TOUKOKUU

lillukkainen...................kp 101/19-33........................yk 3



Jessica-87...................kp 91/?................................yk 1




B881............................kp 83/30-40........................yk



Elviir-a..........................kp 70/28-31.........................yk 13
Niiskuneiti25................kp 70/28................................yk 1
yöperhonen-................kp 64/28...............................yk 27




kiharapää....................kp 59/28-40..........................yk 28
FairyTale85..................kp 58/27-29..........................yk 6
Louvre........................kp 54/28-35..........................yk 22



Viu...............................kp 41/28-34...........................yk
AJ10.............................kp 41/?..................................yk 11




Napakissa....................kp 36/28-32..........................yk 2
Raitakissa....................kp 34/28-30...........................yk 8





Yohanna83..................kp 29/28-30...........................yk 6
nöttönen.....................kp 27.......................................yk 2
niuku...........................kp 27/? (kapseli poistettu 09/09)
Taffo82........................kp 26/29..................................yk 3
anu84..........................kp 26/29-32............................yk 25
BloodyEnd...................kp 24/29-31............................yk 29
HH1979.......................kp 24/28-29............................yk 9
Jessie82......................kp 22/24-34............................yk 14
beabee........................kp 22/30-48............since 04(?)/2009
Miipeli..........................kp 21/27-36..........................yk 18
hilppa86......................kp 20/33-35............................yk 3
pokemoni....................kp 20/?.......................................yk 1




Manuliina.....................kp 19/25-29............................yk 9
neulainen................... kp 20/26-90 (pillerit jätetty 09/09)
Opaali78......................kp 19/26-30............................yk 14
katjahei.......................kp 17/27-28............................03/08
TMirre..........................kp 17/28-29............................yk 3
Anna-79......................kp 16/36-38.............................yk 4
Kilu09..........................kp 16/28-30........................... yk 17
Inger..........................kp 16/32-35 ..........................yk 4
tiuvi.............................kp 12/25-45...........................yk 10
Vaniljainen..................kp 12/32-39...........................yk 6
Hempu86la..................kp 12/31..........................yk 22
HappyFeet...................kp 12/32-34..............since 8/2008
EtanaLilli......................kp 11/28-30..........................yk 16
esperanzadora............kp 11/29-31...........................yk12




niiskuliini......................kp 7/28................................yk 2
Shih.............................kp 6/33-35................................yk 4
Dreaming86.................kp 5/28................................yk 4

aamuhapan korppu.....kp..........................................yk 12

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4
Ritu82 6.3. yk 2
Saana07 10.3. yk 8
Tinker Bell 14.3 yk 3
hipsu86 19.3 yk 1
Ingu 23.3 yk 4
miya 25.3 yk 2
Tesmis yk 2
Sinirusko 14.4 yk 18
Tuittu- 24.4 yk5





[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Hyvää huomenta kaikille toivottavasti yksi kuumeilija lisää mahtuu mukaan? yritin lueskella ensin hulluna koko ketjun läpi :LOL: ja sitten puolesta välistä ja nyt viimeiset kaksi sivua luin kunnolla ;) olen lukenut näitä palstoja jo yli kuukauden ja odottaen että mies innostuisi vauva aikeista :D noh nyt on sitten pillerit lopetettu huhtikuussa ja luulin että tulisi heti menkat mutta ei ole vieläkään kuulunut...ovistuntemuksia kuitenkin oli kait? tai sitten keho tekee kepposiaan pillereiden jälkeen :) noh jokatapauksessa siitä lähtien on vatsaa nippaillut tähän päivään asti toisella puolella ja on menkkatuntemuksia kyllä, mutta mutta jotenkin olis semmonen olo jos siel kuitenkin jotain tapahtuis...viikko oletetusta oviksesta oli pari päivää todella kuvottava olo ei tavallista mulle, mutta se meni ohi...no nyt on nännit arat tai oli pari kolme päivää ja nyt ei koske melkein ollenkaan :/ ja maha on välillä ku jalkapallo!!! yhden testin tein näytti negaa ja oli muuten ihan liian aikaste tehty hih mut minkäs teet :) su ajattelin uuden tehä jos ei menkkoja näy. Joka tapauksessa mies kuumeilee myös eilen alkoi puhua jo pinnasängystä ja mietti kuinka paljon vaaroja meillä on kokona vaaville :heart: ja että pitää muuttaa ainakin kolmioon sitte ja mitäs muuta sieltä tuli olin vaan suu aukiku tajusin et hei se kuumeilee oikeesti :)
Niin ja siis voisi sanoa että nyt ois yk1 ja en osaa sanoa kp muuta kun että oletetusta oviksesta jos katsoo sen kaksi viikkoa eteenpäin niin oletan menkkojen alkavan tän viikon lopussa :)

Elikkäs kaikille sitte vaan niitä plussatuulia oikein urakalla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja BloodyEnd:
beabee olisikohan ollut munasolun irtoaminen, vai miten se nyt pitäisi sanoa? Toiset ainakin kuvailee sen tunteen tuollaiseksi. Tai sellaiseksi "poksahdukseksi" yhdessä, tietyssä kohdassa.
Niin joo... voishan se ollakin. Outoa vaan tuntea se niin selvästi, kun ikinä aikaisemmin en ole tuntenut mitään. Nytkin makoilin sohvalla katsomassa telkkaria ja yhtäkkiä tuntui kun joku pieni kuula olis irronnut :D Eli tarkoittaaks tää että mulla oli ovis silloin? Olen vähän pihalla näistä jutuista kuten huomata saattaa = )

 
Sartsa83
Bloodylle kovasti tsempityksiä sinne. :hug: :heart:

pokemoni kiitos.. on kyllä ihan jäätävä olo. :(

beabee siis.. mä lopetin ehkäsyn (e-pillerit) tammikuun 5. päivä 2008. Kun maaliskuuhun 2009 mennessä ei ollu alkanu tapahtuun mitään, aloin huolestua. Pelkäsin jotain olevan oikeasti vialla kun olin kuullut että vuosikin voi mennä pillereiden jälkeen että se ns. "ehkäisyteho" on vielä päällä. Tuossa vaiheessa oli jo yli vuosi siitä eikä siltikään ollu mitään tapahtunu. Lisäksi kaikki kuukautiset pillerin lopetuksen jälkeen olivat enemmän ja vähemmän pitkiä kiertoja.. pisin kierto oli yli 120 päivää. Ei siis oikeasti normaalia. Ja jossain vaiheessa mulle epäiltiin endometrioosiakin, jota ei kuitenkaan sitten ollutkaan.. sattu vain yhdynnän yhteydessä puhkeamaan munarakkula, joka valutti verta mahalaukkuun. Se ei onneksi ollut vaarallista mutta pelottavaa silti. Joka tapauksessa siis tuossa vaiheessa (maaliskuussa 2009) mentiin omalle lääkärille ja siellä itkin tilannettani ja kovaa vauvakuumettani. Lääkäri suositteli ensisijaisesti alottamaan terolut kuurin, jolla toivon mukaan saataisiin mulle kuukautiset ja täten myös kierto tasaantumaan. Samalla hän kirjoitti lähetteen lapsettomuus- ja hormonipolille TAYS:iin koska epäili että minussa nähtävästi on vikaa kun ei olla raskauduttu. Taustatiedot kerättiin molemmista ja hän suositteli miestä käymään spermatutkimuksissa ennen taysiin menoa. Varotteli myös että taysissa saattaa olla pitkät jonot. Saimme kuitenkin ensimmäisen ajan elokuulle.. joka olikin siinä vaiheessa hieman alta 6kk:n päästä. Tieto huojennutti mieltä vähäsen mutta aika tuntui silti matelevan kun toivoin niin kovasti raskautuvani.

Elokuussa 2009 sitten mentiin ekan kerran lapsettomuuspolille. Siellä selvisi ettei miehessäni ollut mitään vikaa, ainoana miinuksena oli sperman sitkeys, mutta se saataisiin kyllä korjattua siemennesteen pesulla. Sitten kun alettiin tutkimaan minua, havaittiin etten ovuloi. Lääkäri tutkaili papereitani ja huomasi että olin syönyt pillereitä yli 12 vuotta. Samaan syssyyn hän totesi että joko ovuloimattomuus johtunee pillereistä tai sitten en ole eläissäni kertaakaan ovuloinut. Diagnoosiksi sain kuitenkin munasolun irtonemishäiriön. Oletin että heti elokuussa olis käynnistynyt sitten hoidot, mutta ei. Ensin taas söin terolut kuurin jolla saatiin kuukautiset alkamaan jonka jälkeen menin uuteen ultraukseen, jossa katsottiin munarakkuloiden tilanne. Lokakuussa aloitin ensimmäisen kerran clomifen kuurin, jolla saatiin munarakkulat kasvamaan. Ja kun huomattiin ettei pelkällä clomifenilla rakkulat kasvaneet tarpeeksi, lisättiin siihen menopur-piikit... niillä saatiin kasvamaan munarakkulat haluttuun kokoon. (Minimi koko sai olla 18mm ). Lokakuun lopulla oli sitten vuorossa ensimmäinen inseminaatio (operaatio jossa pestyt siittiöt laitetaan isolla pipetillä kohtuonteloon, josta ne sitten uivat munarakkulan luokse ).. käytännössä siis sama asia kuin yhdyntä mutta lääkärissä suoritettu ja mies ei ole siinä mukana kun hänen spermanäytteensä on otettu noin vuorokausi ennen tätä toimenpidettä ja pesty ne. Ensimmäisellä kerralla siis oli 3 munarakkulaa jota lähdettiin hedelmöittämään. Oli siis mahdollista että kolmoset saataisiin alulle jos kaikki hedelmöittyisi. Kroppani ei kuitenkaan ollut vielä valmis, joten tämä yrityskerta meni pieleen. He kuitenkin rauhoittelivat siellä, että meillä on todellakin toivoa kun kroppani suhtautui lääkkeisiin noin hyvin ja tiedetään missä on vika mitä hoitaa... he saivat mut vakuuntuneeksi että vielä me raskauduttaisiin. Siispä 2. yritys alkakoon... marraskuun alussa aloitin siis taas toisen clomifen kuurin, johon heti perään pistelin menopuria (joka alko olla jo sitten tuttua touhua vaikka aluks pelkäsinkin itteeni pistämistä ) ja 23.11. oli 2. inseminaatio. Vain yksi munarakkula oli ennättänyt kasvaa ja olin koko tämän kuukauden juonut monta purkillista greippimehua ja syönyt raskaus monivitamiinien lisäksi foolihappoa, joka edisti limakalvojen limaisuutta. Silti oli pelko ettei tuostakaan mitään tulisi koska nyt oli vain yksi mahdollinen munarakkula jonne siittiöt saisivat uida. Mieheni siittiönäytekin oli tällä kertaa huipussaan. Kaikkiaan 5,5 miljoonaa nopeasti etenevää kaveria oli saatu kasaan ja kaikki ne laitettiin mun kohtuontelooni uiskentelemaan. Lääkäri vielä kehui että ompas sulla limakalvot hyvässä kunnossa että mikäs tämän salaisuus on ja kun kerroin hän totesi että luonnontuotteilla on voimaa. :D .. niinhän siinä sitten kävi kuin kävikin, ihmeen kaupalla että kroppani oli vastaanottavainen, siittiöt nopeita ja kaikki niin kuin pitikin, joten 23.11. raskauduin ja 5.12. tein ensimmäisen positiivisen testin.

Tuossahan oli vielä se, että aina inseminaation jälkeen PITI odottaa 2vkoa ennen kuin testasi.. ellei menkat siis ala ennen testauspäivää. Mullakin tuossa sitten kävi niin että virallinen testauspäivä ois ollu 7.12., mutta koska oli tarkotus että 5.12. vähän juotaisiin mieheni synttäreiden kunniaks jotka oli sitten 6.12., niin päätin tehdä testin varmuuden vuoks kun menkat oli siinä vaiheessa myöhässä pari päivää.. pientä oireilua oli ollut mutta en saattanut uskoa tärpin käyneen. Testinkin tein iltapäivällä klo 15 joten olin varma ettei se mitään näyttäisi. Mutta kun olin pissinyt tikkuun ja käännyin nostamaan housujani, näin jo ruudussa tekstin:"Raskaana". Se tunne mikä tuosta tuli, oli sanoinkuvaamaton. Suu loksahti auki, hoin ettei voi olla totta, aloin itkeä, nauraa ja lopulta sekosin täysin.. hypin ympäri kämppää (kerrostaloasunto) ja huusin täyttä kurkkua että "ei voi olla totta, mä olen raskaana!". Siltä istumalta soitto miehen veljen avopuoliskolle ja sen jälkeen ripeää ajoa miehen luokse muutaman sadan metrin päähän yhdelle työmaalle jossa mies oli auttamassa. Sinne kiikutin testin mukanani ja sanoin "hyvää etukäteis syntymäpäivää". Mies hymyili onnellisena ja totesi, että "toivotaan että kaikki menee hyvin". Hänestä huomasi että hän pelkäsi koska raskautuminenkaan ei ollu tapahtunu helposti.

Tämmönen tarina. Pitkä. Ymmärrän jos ette jaksa lukea ja pahoittelut jos tästä tulee jollekin paha mieli. Päätin vain kertoa kun beabee halusi tietää. Ja beabee yhteensä me siis yritettiin kuukautta vajaa 2 vuotta, hoidot mukaan laskettuna. Yk 23 sitten tapahtui tämä raskautuminen.

neulainen sen takia mä täällä nyt olenkin että luon teihin sitä yhteishenkeä.. ja olen se olkapää jota vasten te muruset voitte itkeä ja tukeutua.. siten jaksatte taas tsempata myös muita. :hug: :heart:

Hemputiinininimuruseni sitten ilmottelee tänne ja sitten joko tekstarilla tai muulla tavoin mulle että kuis siellä meni. :) Tsemppiä kovasti raksu.. lupaan että odotuksesi vielä palkitaan. :hug: :heart:
 
neulainenhanibanirakas :heart: Tänään puoli neljältä ollaan menossa tohtoria kattoo, jänskättää aivan tajuttomasti.. Apua.. Voi hani :heart: Eihän tuo nyt oo yhtään oikein, että just kun alat ovuloimaan, tulee tajuttomat kivut.. Olisko mitään särkylääkettä mitä lääkäri vois kirjottaa nuihin kipuihin.. Ite oon sitä mieltä, että kenenkään ihmisen ei tarvi kivuista kärsiä! Näin totean aina jokaiselle, joka vähänkin empii särkylääkkeen ottamista..

sartsa Kyllä ilman muuta ilmottelen heti kun pääsen tähän koneen ääreen lääkäristä :heart: Kiitos hanibaniihana, oot niin tärkee :heart:

ON: Soz aivan kamalasti, etten ole käyny täällä kirjottelemassa.. Jotenkin mielenrauha on ollu nyt parempi, kun ei oo miettiny niin vauva-asioita vaan antanu mennä omalla painolla. Jotenkin tulee aina niin paha olo, kun lukee miten ihmiset on täällä jaksamisen äärirajoilla.. Sitten ahdistuu ja miettii entistä enemmän vauvajuttujakii.. Ja kun ei se stressaaminen sitä vauvantekoa helpota, niin oon kattona parhaaks vähän vetäytyä täältä kaksplussalta..

Toivotan kaikille kamalasti plussia ja oon hengessä mukana tsemppaamassa teitä, vaikka käynnit täällä onkin harventunu.. :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
hempu ihte oot tärkeä murunen siellä. :heart: :hug: Ootan siis henkeäsalpaavana täällä puol viiden jälkeen sun yhteydenottoa... jänskää jo tein puolesta! :heart:

Se on hyvä murunen ottaakin asioihin välillä etäisyyttä. Helpottaa kummasti. :heart:

Hih... ne on niitä tutkimattomia naisten hormonimyräköitä. ;) :LOL: Oot niin rakas murunen. :hug: :heart:
 
Sartsa siis oon niin onnellinen teijän puolesta, pari vuotta on pitkä aika ja varmaan rankkaa ravata hoidoissa (ainakin omalle kohdalle kuvittelisin niin). Oon täällä melkein tippalinssissa (melkein, koska oon töissä eikä tässä nyt viitsi alkaa kyynelehtimään ; ) todellakin antaa toivoa lukea tuollaista. Tietenkin toivon, ettei omalla kohdalla tartteisi apua raskautumiseen (aika epätodennäköistä kun ollaan jo vuos yritetty) pelottaa jo ajatuskin... :$
 
Sartsa :hug:

Tuli tuosta sun kirjoituksesta mieleen, että tiedätkö onko sitä jotenkin tutkittu tai onko se siis ihan mahdollista, että e-pillerit voivat aiheuttaa lapsettomuutta? Kuten sulla tuota, ettet ovuloi. Mulle tuli vaan ihan kauhea olo, koska esimerkiksi itse kun teininä aloin pillereitä syömään niin ei KUKAAN lääkäri tai terkkari maininnut sanallakaan, että se voisi joskus vaikuttaa lasten saantiini. Tuommonenhan on aivan uskomatonta :eek: Siis ymmärrän kyllä, että se voi hetkellisesti lopettamisenkin jälkeen vaikuttaa tähän, mutta siis että aiheuttaa kirjaimellisesti lapsettomuutta!!?

Ukollekkin sanoin tuosta ja se sanoi, että miten tuommoiset voivat olla laillisia tai niitä myönnetään alaikäisille, jos asia on niin.

Ihanaa, että teidän tarinanne päättyi hyvin :hug:
 
Sartsa83
beabee toivotaan ettei teidän tarttis tonne asti mennä, mutta jos tarvitsee, toivon että teidän kohdalla tilanne ois yhtä helppo kuin meillä. Rankkojahan noi aina on, mutta onneks nykyaikana kaikki on mahdollista. :)

Shih paljonhan siitä on puhuttu että e-pillerit mahdollisesti vois olla yks lapsettomuuden syy, mutta 100%:sta varmuutta siihen ei ole. Ite epäilen sitä vahvasti, koska mummini ja äitini on saanut ihan normaalisti lapset ja tulleet helposti raskaaksi niin miksi nyt minä yhtäkkiä jäisin välistä pois muuten kuin että e-pillerit ois tehneet tepposensa? Eihän kukaan nyt ala sanomaankaan että "jos alotat nää, voi olla ette raskaudu tulevaisuudessa", koska eihän yleisesti noi toimi silleen... mut mullakin kun ennätti kertyä turhan paljon noita vuosia niin epäilen sen olleen suuri vaikuttaja.

Joten en usko että e-pillereistä voi tulla lapsettomuutta. Omalla kohdallani vain muuta selitystä en oikein näe.. onhan tietenkin mahdollisuus että munasarjoissani on tapahtunut jotakin omassa synnytyksessäni... mutta kuukautiset alko 10-vuotiaana ja tuli aluksi ihan säännöllisestikin.. kunnes sitten 12-vuotiaana kivut oli sietämättömät ja niihin aikoihin myös kuukautiset muuttu epäsäännöllisiks, joten näiden takia alettiin e-pillerit. Myöhemmin huomattiin että kiertoni ei ilman e-pillereitä ole tasainen.

Mistä näitä tietää.... vissii ihan henk. koht. vaikuttaa niin moni asia niin moneen. Mutta älä suotta pelkää. Katselette nyt ensin ihan luomuna ja jos ei ala mitään tapahtumaan, niin sitten selvittämään, missä mahdollisesti vika. Kun aina ei välttämättä ole mitään vikaa. Ajoitus (ovulaatio + yhdyntä + naisen limakalvot jne) on ehkä tärkein yrityksessä. Ja myöskin se, että sen yrityksen joskus unohtaa ja keskittyy vaan olennaiseen: seksin harrastamiseen. Kaveri yritti 10 vuotta raskautua.. eikä mitään. Hälle jopa sanottiin ettei tule koskaan saamaan lapsia. Hän luovutti ja samana vuonna luovutettuaan tuli kännissä juhannuksena raskaaksi.

Että näin.

Ja kiitos. :) Ajattelin tosiaan kertoa oman tarinani, jotta tiedätte, miten mulle kävi..
 
Tuun taas valittaa teille.
Alavatsaa koskee jatkuvasti, ei mitenkään paljoa mut koko ajan koskee. Eilen söin 2 särkylääkettä että pystyi töissä olee. pari päivää sitten kaula ilmaantu täyteen finnejä jotka on aivan sairaan kipeitä.
Hatuttaa suuresti, Mieliala on maassa kun koskee ja naama näyttää hirveeltä. Meidän häihin on vähän yli kuukausi. En tiedä mitä hittoa teen jos näytän tältä.
Ei näitä millään meikillä piiloon saa. Kiva kun on hääkuvissa kaamee finninaama.
Onkohan mun pakko käydä syömään pillereitä uudestaan että muutun taas ihmisen näköiseksi vai mitä sitä tekis??
Auttaiskohan gynellä käynti? Vai pitääköhän suunnistaa ihotautilääkärille?

Sartsa Kiva kun kerroit tarinasi meille. Kyllä teillä on pitkä tie takana. Kiitos kun jaksat aina meitä kuumeilijoita auttaa :hug:
Happynow tervetuloa mukaan. Päivittelen sut huomenna tonne listalle. Laitan vaan ton yk:n. Laitetaan kiertopäivät sitten kun saadaan niihin jotain varmuutta.
 
Heippa vaan kaikki ja erityisesti sartsa, tulin nyt sitten kertomaan tuloksia lääkärikäynniltä..

Eka herra tohtori meitä haastatteli ja kertoili miten miehen ammatista johtuvat hapot ja muut voi vaikuttaa lapsettomuuteen. Sitten se halusi tutkia meidät molemmat. Mieheltä kokeiltiin kivekset, johtuen siitä, että on pienenä ne telonut. Mulle tehtiin sisätutkimus ja ultraus. Kaikki kuulemma näytti siistiltä MUTTA: Nyt menossa kp 12, eikä ole havaittavissa, että olis munasolua kypsymässä ja irtoamassa :'( Munarakkuloita kuulemma enemmän kun pitäs, mutta ei niin paljon, että ne täyttäis PCO:n vaatimukset/määritelmän. Eli sitä ei voitu diagnosoida mulle. 26.5 mies menee antamaan siemennestenäytteen ja 19.5 menen verikokeisiin, jossa tutkitaan onko munasolun irtoamista tapahtunu. Sitten kiertopäivillä 2-4 on parit verikokeet, eli menee kesäkuun alkuun luultavimmin. Sitten kiertopäivillä 5-10 mulle tehdään munanjohdinten aukiolotutkimus sekä ultraus ja kohtuun ruiskutellaan litkuja myös.. Siemennestetutkimusten tuloksissa menee noin viikko tai pari. Tulosten tultua, tavataan lääkäri uudestaan ja keskustellaan jatkoista..

Että näin.. Noh, vähän mietityttää ja pistää ajattelemaan.. Hyvällä mielellä siitä, että asia on hoidossa.. Pahalla mielellä siitä, että ei ainakaan tässä kierrossa ovuloi (tiedä sitten onko ovuloinu missään vaan kuvitellu vaan ne viivat tummemmiksi) ja että osottautuuko niin, että molemmissa on vikaa.. Onneks ei tarvii taas kuukautta pidempään odotella kun kaikki tutkimukset on tehty ja uus vastaanottoaika lääkärille..

Kiitän ja kumarran :) :heart:
 
Sartsa83
niiskuliini gynelle mars. Ja ollos hyvä vaan. :) :hug: :heart:

Hempu kuten siis jo tekstariinkin laitoin niin aivan sama alkutilanne kun mulla. Samaa sanottiin ihan prikulleen mullekin alussa. Liikaa munarakkuloita muttei täytä PCO:n vaatimusta. Eli jos hyvin käypi, pääsette samoihin hoitoihin kuin me ja sun kropastasi riippuen sitten.. tärppää kun sun kroppa on siihen valmis.

Nyt ei muuta kuin sitten seuraavaks kuukaudeks keksit kaikkea mikä saa sut iloiseksi ja keskityt niihin. Murehditaan sitten lisää jos on murehdittavaa kuukauden päästä ja jos ei, niin sitten iloitaan siitä että tiedetään missä vika ja että se on hoidettavissa! :hug: :heart:
 
Happynow: tervetuloa mukaan kuumeilemaan :)

Sartsa :hug: :heart: ei voi muuta sanoa

niiskuliini: peitevoide tekee ihmeitä, ja onneksi valokuvia on suht helppo käsitellä :) älä stressaa muutamasta finnistä, nauti tulevista häistä! Itsellänikin oli tässä pari kuukautta sitten kamala paniikki, kun paino ei ollutkaan tippunut puolessa vuodessa sitä paria kiloa minkä halusin häihin mennessä tiputtaa, mutta sitten päätin, että jos en kelpaa tällaisena niin olkoon, ne oli mun juhlat ja sain näyttää ihan just siltä kun näytin. Ja eihän ne kuvatkaan onnistuneet meillä, ja vähän harmittaa, tosin yllättävän vähän kuitenkin :) Mulla on nimittäin sellainen ongelma, että jos joudun esiintymään, punastun ja erityisesti rintakehään tulee punaisia laikkuja. Tietysti kaikki halusi ottaa valokuvat juuri tällaisen laikkuuntumisen jälkeen, ja nyt kaikilla on musta laikkukuvat. Mutta jos ei kelpaa niin ei kelpaa, tällanen laikukas mä vaan oon!

Hempulle iiiiiso :hug: toivottavasti asiat lutviutuu parhain päin pian, hyvä että ootte päässeet tutkimuksiin! Paljon tsemppiä ja voimia sinne!

ON: Eilen illalla saunaan mennessä huomasin, että mun nännit on ihan tosi kosketusarat. Tissit itsessään ei ole yhtään kipeät mutta nännit tosiaan ihan tosi kipeät. Ei onneksi kuitenkaan koske jos niihin ei koske :D Kävin ostamassa raskaustestin valmiiksi, vielä pitäisi malttaa viikko ainakin!
 
Heipsan!

Täällä taas yksi kuumeilija liittyy joukkoon. Yrityskertoja on takana 4, nyt viidettä mennään ja kp nyt 21/28-30. On vaan kyllä sellainen tunne, että tässä kuussa ei tärppää eli eiköhän tule yk6. Jotenkin vaan niin turhauttavaa, vaikka eihän tässä ole vielä kauaa yritetty. Sitä vaan aina on niin toiveikas ja sitten kun ei tärppää niin pettyy ihan sairaasti. Onneks ei ole yksin eli ihana päästä vaihtaan kuulumisia teidän kanssa! :)
 
Sartsa Mulla on siis nyt menossa kp 20, listassa taitaa olla päivä väärin. Ja ekan kerran testasin ovista kp 11 ja seuraavan kerran kp 14, jolloin tuli siis plussa. Ja seuraavana päivänä mä kyllä sitten selkeästi tunsinkin sen, oviksen siis. Kiinnittymiskivut oisivat tulleet siis kovin ajoissa, vaikka voihan ne niitäkin olla. Nyt on jo hitusen taas parempi olo, ehkä tää ulkotyökin auttaa.

Mähän olen siis syönyt nyt kolmatta kiertoa teroja, ja nyt oli siis eka ovulaatio sitten pillereiden aloituksen. Kierrot on olleet kp 90, 53, 60, 26 ja nyt menossa tuo kp 20. Mulla on siis vielä viisi pilleriä jäljellä, tätiä odotan saapuvaksi 26-30. Eli noin viikko ois vielä jännitettävää, ja joudun sitten vielä itse jännittämään kun mies tosiaan lähtee reissuun.

Nyt hei joku plussatkaa!!! :D
 

Yhteistyössä