~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Kiitos vinkistä HaLLeBeRRy! Alan olla ihan valmis kokeilemaan kaikki konstit! :) (tosin luin sellaisenkin vinkin, että kastetaan tamponi piimään tai gefilus-jogurttiin ja se emättimeen... tämä ei vielä kuitenkaan ihan houkuta, kaikkea me naiset kanssa ollaan valmiita toisinaan yrittämään hiivan nujertamisessa...)

Kyselen nyt kun on uusiakin tullut porukkaan, et mitä kaikkea te käytätte edistääksenne tätä projektia? Itse juon greippimehua (pahaa...) ja syön Multivita raskaus ja imetys -vitamiinipillereitä. Jossain vaiheessa tikuttelin ovista, mutta lopetin sen, kun lääkäri joka laittoi meidät lapsettomuustutkimuksiin oli vahvasti sitä mieltä, että ei missään nimessä tikuttelua. eipä siitä ollut siihen mennessä mulla ollut hyötyä, joten lopetin. :) onko teillä muilla jotain hyviä vinkkejä? :)

ja on pitänyt kysyä teiltä, kun mietittiin miehen kanssa, että kuinka kauan pupuilun jälkeen minun täytyisi pysyä aloillani, jotta simpat varmasti ehtisivät maaliin, etten mene pesulle liian aikaisin..? tämmöisiä mietteitä tällä kertaa...
:wave:

täällä ei kyllä mitään ihmeempää kerrottavaa, kun näköjään ovulointiakaan ei tapahdu. ei auta kuin odottaa ja keskittyä sillä välin kaikkeen muuhun.
miestä vähän jänskätti tämän projektin alussa että eihän se mee sitten siihen että pupuilut tapahtuu vain lisääntymisen takia. no nyt olen voinut sitten "lohduttaa" että vaikka varmasti harjoiteltiin sitä tekemistä parhaamme mukaan, niin ei tälläkään kerralla laitettu toukkaa alulle. sitä meinaa jo naurattaa nuo, mutta eipähän tarvi sen enää huolehtia ja stressata siitä :LOL:

espe jostain luin tästä hedelmöittymisestä, että siittiöillä kestää noin puoli tuntia päästä munasolun luokse, eli jos sen verran tai edes 20 min jaksais makoilla niin varmaan auttais. tästä on kyllä kuulunut paljon muunkinlaista ohjetta, jossain sanotaan jopa lähemmäs tunti... mutta tässä uskossa itse olen, ja meillä ainakin tärppikierrossa riitti tuo 20-30min makuu... tsemppiä!!! :hug:

bambina ja ipana 14+4 :heart:

espe olen lueskellut netistä vastauksia tuohon kysymykseesi ja vaikuttaisi iltä, ettei sillä makoilulla ole mitään merkitystä. Riittävä määrä sinkoaa samantien niin pitkälle, ettei niitä pesemällä saa pois, vaikka heti yrittäisi. Siittiöt kuolevat emättimessä ilmeisesti alle kymmenessä minuutissa kuitenkin eli kaikki jalat ylös -jutut lienee turhia...
toisaalta mistäpä minä tiedän, ei ole vielä meillä tärpännyt...

Sartsa83
Heipparallaa kaikki uudet ja vanhat kuumeilijat!

Pahoittelut heti alkuun etten oo kirjotellu tänne.. joku tonne ykkösiin ehtikin jo mainita että kaipais Sartsan tsemppausta täällä vauvakuumeilussa... pahottelen.. on vaan tuntunu raskaalta alkaa kirjottaa tänne kun on ite raskaana ja tietää kuinka vaikeaa se raskaaksi tuleminen on osottautunu. Kun joskus tuntui itestäkin siltä että mikään tsemppi ei auta niin nyt tuntuu siltä ettei mikään mun sanomani tunnu teistä miltään. :ashamed:

Oon sitten ajatellu et parempi pysyä poissa ja keskittyy ihan omiin juttuihin ettei pahota toisten mieliä ainakaan puhumalla omasta tilanteesta. Onhan mulla toisaalta aika "sankaritarina" tää raskautuminen, mutta paljon on myös niitä jotka on käyneet vielä enempi hoitoja läpi kun me käytiin. Meillä kävi todellinen tuuri, munkki, onnenpotku... miksikä sitä haluaa sanoa, että onnistuttiin raskautumaan. Ajoitus, hormonitaso, limat.. kaikki oli niin nappiin ja siittiöt oli ystävällisiä munikselle niin mikäs siinä. ;)

Koitan vaan sanoa, että hartaasti toivon tänne raskautumista jokaiselle. Helppoa se ei ole, mutta on se kaiken yrittämisen arvoista. :heart: Tuutte sen huomaamaan jonain kauniina päivänä. Aivan varmasti. Tavalla tai toisella. Ja voin itse ainakin vain sanoa pelkkää hyvää hormoni- ja lapsettomuushoidoista kokonaisuutena. Kehon pitää ensin tottua hoitoihin, jotta niissä onnnistuu.

Plussatuulta jokaiselle sitä kaipaavalle, pahoittelut tädeistä niille tarvitseville ja kaikkea ihanaa ja hyvää jokaiselle rakkaalle murulle tänne. :hug: :heart:

sartsa murunen :heart: on ollu ikävä sinuu :heart: Varmasti on vaikeaa kun ei voi tietää, kuinka rankasti kukakin raskaudesta puhumisen ottaa niiltä jotka on raskautunu.. Oon pahoillani, että tunnet ettei siun tsempistä oo apua.. Kyllä siitä murunen on apua!!! Usko pois!!! :heart: Itteäni se ei haittaa, koska oon jo tottunu ajatukseen, et ootte raskaana, ainoastaan ne uudet raskautumisilmotukset tuntuu tositositosi pahoilta.. Silti yritän iloita niidenkin puolesta.. Sen takia itekkin jättäny tän palstailun, kun tuntuu, että ne kaikki, jotka on plussanneet on niin paljon läheisempiä, kun uudet ihmiset tällä palstalla tahtoo jäädä vieraiks.. Tosin, ihan oman pään takia miäkin olen palstailua jättäny vähemmälle.. Voimia murunen :heart: :hug:

Mun täytyy ilmottaa, et täti taitaa hyökätä kulman takaa, tuhrutin tänään ruskeaa valkovuotoa illasta ja koko päivän juilinu tosi kipeesti selkää ja mahaa.. :( Huomiseksi odotan punasta aaltoa.. :( Noh, ainakin voin hyvillä mielin alottaa uudessa työpaikassa.. :)

sartsa Ei siitä varmaan haittaa ole vaikka tsemppailemassa käykin =) Kun vaan ei tosiaan "hehkuta" liiaksi sitä raskauden ihanuutta... Kukin toki suhtautuu näihin omalla tavallaan, mutta itse ainaki olen sillä kannalla että ei se tsemppi pahasta ole. Ainoa mikä tällä hetkellä ottaa päähän on tosiaan ne ystävien "hups-raskaudet"... Hiukan hävettää itteekin nää ajatukset mutta eipä niillekään mitään voi :ashamed:

hempu Voi köhnä jos se täti sieltä taas kurvailee :( Mutta muistetaan et niin kauan on toivoa ku ei sitä näy :)

Itse täällä nyt elelen näitä "rauhan päiviä" ku on ovis ohi mutta ei vielä niin kaukana että mitään oireistoa tarttis kehitellä ;) Mutta katotaas taas ku ens viikko koittaa ni tää rauhallisuuden perikuva on taas niin tulisilla hiilillä googlettamassa joka pirun nipistystä ja vatsanvääntöä että huhhuh :LOL: Alkukierto siis meni rauhaisasti mut nyt ku on toi keskivaihe ohitettu ni heti alkaa se tutkailu, uskomatonta... Mutta onnekseni tiedän etten ole ollenkaan ainoo :D

Plussatuulia meille ihan jokaiselle+++ :whistle:

Sartsa83
Hempurakasmurunen. :heart: Sä oot aina niin ihana. :hug: Tiiän että sua ei mikään enää haittaa.. etenkään mun kohdalla. :D .. mutta yleisesti harmittaa ettei viitti täällä paljon mitää kirjotella kun vastaanotto on mitä on joidenkin ihmisten kohdalta. :/ .. Toiset oottaa mun tsemppausta ja kannustuspuheita ja toisista huomaa kilometrien päähän ettei ne halua että raskaana olevat kirjottaa tänne mitään tsemppaavaa kun me ei enää kuuluta tähän jengiin.

Manuliina Joo ei tarkotus olekaan missään nimessä hehkutella raskautta. Ainakaan mun osalta. Pointti on se, että tarjoaa sitä olkapäätä koska ymmärtää mitä tuskaa tää yrittäminen on ja sitä myöten kannustaa jatkamaan koska jokainen varmasti vielä sen kokee ellei nyt täysin tuomita lapsettomaks lääkärien tutkimuksien jälkeen.. mikä on nykypäivänä aika epätodennäköistä.. ja nekin jotka on tuomittu, on sitten automaattisesti johonkin väliin raskautuneet, kun ovat menettäneet jo toivonsa oman pienokaisen osalta. Oma mielikin on niin jännä miten se menee oikein vauvahuumassa semmoseen stressitilaan että koko kroppa sen jälkeen stressaa koska sitä oikein raskautuu. Joo ja siis mua itteeni edelleenkin ärsyttää nää "hups-raskaudet" vaikka ite oonkin raskaana.. että TIEDÄN miltä susta tuntuu! :hug:

sartsamurunen :heart: Olet niiiiiin rakas :heart: Ja murunen, tarviin sun tsemppiä, mut eniten tarviin sinuu ihmisenä ja ystävänä :heart: :heart:

manuliina kokeileppa käydä vähän harvemmin vauvapalstoilla, niin ei ehkä niitä oireitakaan tuu niin kuviteltua :) Mulla ainakin suhteellisen hyvin autto tässä kierrossa :) :heart: :hug: :hug:

ON: KP 1/33 tällä kertaa.. Yrityskertoja en jaksa laskea :) Keväällä hakeudutaan hoitoihin, kun avokki pääsee lopullisesti töihin, siihen asti ovulaatiotesteillä ja tuurilla mennään :)

esperanzadora Mä aloin syömään kans noita Multivita raskausvitamiineja, kun yritys alko. Muuta en sitten ole, ainakaan vielä, alottanu. Greippimehu kuulostaa jo ajatuksena kamalalle :kieh: Heh, mut muutaman kierron jälkeen tietty vedän sitä sammiokaupalla :LOL:

En myöskään juurikaan jaksa makoilla peittojen heiluttelun jälkeen, muutaman minuutin vaan. Uskon kyl, et joukko on jo matkalla =)

Siitä ajasta, mikä simpoilla kestää päästä munanjohtimeen: Onko kukaan kuullu, et se vois kestää jopa 2 päivää?? Mä luin/kuulin ton jostain ja kaveri oli bongannu saman jutun! Eli en ite päästäni sitä keksiny... Paikkaansapitävyydestä ei sit mitään tietoa :LOL: Siinä jutussa kerrottiin, että koska simpoilla kestää niin pitkään matkalla ja koska munis elää pahimmillaan vaan 12 h, niin porukan pitäis olla jo perillä munanjohtimessa oviksen aikaan, kun munis vapautuu.... Tällästä siis, en yhtään tiiä, onko täysin puppua. :D

22.1.2o1o Perjantai

murppa86....................kp 102/25.........................yk 53?
Cladoceran..................kp 93/39..........................yk 9
Siffis............................kp 88/30...........................yk 7

Windy...........................kp 75/28...........................yk 2
Miipeli...........................kp 62/27-36.....................yk 12

Jessie82......................kp 51/29-31.........................yk 7
Jempula.......................kp 51/28.............................yk 5
kiharapää....................kp 50/28-40......................yk 26

Satiini-.........................kp 46/29-32......................yk 5
aaliyah........................kp 43/28-30......................yk ?
neulainen.....................kp 42/90 (pillerit jätetty 09/09)
tähtynen......................kp 42/26-35......................yk 6
Agaetis.......................kp 42/27-31.........................yk 2

Saana07......................kp 34/26-28......................yk 6
milean..........................kp 32/28-34?.....................yk 3

Elviir-a..........................kp 25/28-31.....................yk 11
Ritu82..........................kp 25/28-32......................yk 1
Raitakissa....................kp 23/28 - 30....................yk 5
HH1979........................kp 22/27-28......................yk 5
Ingu............................kp 21/28..............................yk 2
EtanaLilli......................kp 20/31...........................yk 13
kilu09...........................kp 20/28...........................yk 13

Anna-79.......................kp 17/?.............................yk 1
Manuliina.....................kp 17/28-31.........................yk 5
lillukkainen...................kp 17/19-33.......................yk 2
Ambrosine85................kp 16/30..........................yk 6
tiuvi.............................kp 13/25-39......................yk 7
esperanzadora............kp 12/29-31........................yk 9
butterFly88..................kp 12/?...............................yk

yöperhonen-................kp 10/28..........................yk 25
Sinirusko......................kp 8/28..............................yk 16
Lavelyn........................kp 5/25-30.........................yk 5
Opaali78......................kp 3/26-30.......................yk 11
anu84..........................kp 2/29-32.......................yk 23
Hempu86la...................kp 1/25-34.....................yk 19
HappyFeet...................kp 1/34............................since 8/2008

Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk

Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1.
Taffo82 7.1.
Lara- 9.1.
Indrina 15.1.
terp 17.1.

[/quote]

Mulle saa merkitä huomiselle kp 2/34 ja yritys alko 08/2008 en enää oo varma onko se nyt sitte monesko kierto

Positiivista et tunnistin selkeesti oviksen mut ei päästy hyödyntää ku mies oli just sillon matkoilla ja ennen sitä ei saatu aikaseksi..
Jospa tässä kierrossa...

itsekkäästi taas omaa napaa (ootte liian aktiivisia kirjottajia mulle :D :hug: )

Tuntu selkee ovis taas tossa alkuviikosta.
Olin tehny päätöksen etten ala noiden tikkujen kanssa pelleilemään ja stressaamaan. PCO:tyyppisillä kun ei noi testit välttämättä toimi edes.
Kuitenkin ennen tuota pco-löydöstä syksyllä olin paketin testejä ostanut ja tänään isäntä touhuilun jälkeen kysy että onko toiveita tärpistä tästä kuusta.
Mitä tuohon toteamaan kun pahimmat oireet olleet muutaman päivän jo kadoksissa, suoraan sanoin ja kerroin myös syyn = en tahdo alkaa vahtaamaan kelloa jos ovisplussa pärähtää. Meillä miehen kanssa täysin eri vuorokausirytmi, niin tulis liikaa stressiä siitä että onko mies hereillä kun tuun kotiin tai kiinnostaako sitä tai itseäni. Ettei vaan vahingossakaan menis pelkästään suorittamiseen.

Tänään kuitenkin touhuilun jälkeen päätin ykskaks huvikseni testata ovista, kun noita testejä tosiaan kaapissa lojuu.

Ihan silmäänpistävä plussahan sieltä tuli. Tuntuu niin hyvältä että kroppa taas toimii! Menkat on säännöllistynyt ja voi luottaa omiin ovis-oireisiinsa :heart:

Ehkä kukaties vielä lähikierroista tärppäisi plussa ihan raskaustestiinkin!

Puolitoista vuotta ilman pilleireitä, eikä mitään ole tapahtunut. Jos seuraavan kierron aikana mitään ei tapahdu, varaan ajan tutkimuksiin.

Sain joulukuun alussa Terolutit avuksi tasaamaan kiertoa. Ekan kuurin jälkeen menkat tuli täysin normaalisti kuten kuuluukiin. Toisen kierron jälkeen tuli täysin kivuitta 5 päivää pelkkää TODELLA VÄHÄISTÄ ruskeaa vuotoa. Sen jälkeen yhden päivän armoton vatsakipu ja verta. Loppui kuin seinään eikä sen jälkeen tullut enää mitään. OUTOA! Testi nega...

Onko muilla kokemuksia vastaavasta, tai Terolutien vaikutuksesta...?

Sartsa83
Hempu rakasmurusenimurmeliinini. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: Mä en tulis enää kuuna päivänä toimeen ilman sun tukea, rakkautta ja ystävyyttä. Oot aivan uskomaton ihminen kaikin puolin! :heart:

Ritu Juu, totta. Simpoilla voi kestää noin 48tuntia tavoittaa munasolu. Siksi sitä käsketäänkin vauvayrityksessä harrasteleen mieluummin usein kuin harvoin jotta simppoja olisi siellä koko ajan sen noin 3 päivän ovulaatio ajan. Ovulaatiohan tapahtuu yhden päivän aikana, mutta noin kolme päivää siinä kestää kaikkinensa. Eli on hyvä että niitä simppoja on siellä kohtuontelossa valmiina syöksymään munasolun sisälle. :)

pikkuhippunen Hei vaan ja tervetuloa. No ompa outoa että terolutit tekee tollasta.. mulla ne ei tehneet mitään, kun tasoitti kierron kuten kuuluikin. Primolutista meninkin sitten ihan sekasin kun seinäkello. :D .. Toivotaan että siellä asiat selkenee. Me saatiin ainakin ripeää toimintaan kun käytiin reilu vuoden yrityksen jälkeen yhdessä miehen kanssa omalla lääkärillä joka tutki mut ja totes että luultavasti mulla on ovulaatiohäiriö, jota pitää lääkitä. Noin 6kk odotin pääsyä hoitoihin ja kun sinne päästiin lääkäri totesi heti saman minkä omakin lääkäri ja hoidot alotettiin clomifeneilla johon liitettiin sitten hormonipistokset ja inseminaatiohoito. Toisella hoidolla sitte tärppäs. Et jos teillä ois esim. sama ongelma niin toivon parasta että sielläkin hoito tehoaisi yhtä hyvin. :)

Ihanaa lueskella teidän juttuja täällä. On jotenkin lohdullista huomata ettei sitä todellakaan ole yksin yrityksensä kanssa!

[/b]Sartsa83: Kiitos kannustavista sanoista! Tommosten onnistumistarinoitten kuuleminen piristää ja antaa potkua yritykselle! Todellakin, nyt heti hoitoihin jos ei mitään tapahdu! Millaisia tutkimuksia se oma lääkäri sulle ensin teki ennen lähetettä hoitoihin? Ja miten hoidot aloitettiin?

Yhteistyössä