~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Kiitti teille ihanuuksille!!! <3

Ambrosine ja Lara todella törkeitä kommentteja olette saaneet!! Just! Ihmiset ei oikeesti taida aatella mitä suustaan päästää! Vihaksi pistää!!

Systeri siinä käydä pyörähti kylässä. Ei sanallakaan maininnut mitään millaista tekstiä mulle aiemmin laittoi. Kävimme siis keskustelua mesen välityksellä lapsiasioista aiemmin tänään.. En jaksa alkaa tappeleen hänen kanssaan, kuten en kenenkään muunkaan kanssa jotka ihme kommentteja tarjoovat. Olen jo tarpeeksi masentunut muutenkin. Koitan olla vaan välittämättä!!

Tuntuu välillä etteivät nekään ystäväni joille olen kertonut yrityksestä ja raskaaksi tulon vaikeudesta oikein ymmärrä eivätkä varmasti jaksa kuunnella enään. Sanovat vaan että hakeutua hoitoihin. Ovat varmasti oikeassa ja huomennahan minä olen niistä soittamassakin. Voi olla että kuvittelen vain. Tosin olen kyllä ollut aika alakuloinen. Pitänee yrittää virkistyä!

Menetän joka kerta hermoni kun mietinkin että ei tässäkään kuussa tärpännyt ja taas on pitkä kuukausi odotella seuraavaa mahdollisuutta. Ja muiden raskaus on taas kuukauden onnellisesti pitemmällä! Sit mua alkaa itkettää ja suututtaa kuinka helppoa muilla on raskautua ja sit vaan tuntuu että katkeroidun lisää. Mahtava noidankehä siis!! Olen ollut jo vuosikausia todella positiivinen ja iloinen ihminen vaikeuksista selvittyäni. Silloin päätin että en päästä itteeni semmoiseen tilaan enään. Tosin silloin en ollut masentunut. Vitutti vain ihan helvetisti monta kuukautta!! Nyt kuitenkin tuntuu että olen menettämässä otteeni itseeni. Vaikeasti selitetty, mutta koittakaa ymmärtää näitä meikän höpinöitä.. :heart:

Olen joskus vuosia sitten kärsinyt paniikkihäiriöstä ja sitä en todellakaan halua takaisin enään.. liiasta stressistä senkin silloin sain ja en kyllä toivo sitä pahimmalle vihamiehellekään..

Kyllä minä suon siskolleni ja hänen miehelleen onnen. Täytyyhän minun iloita hänen raskaudesta, kuten myöskin ystävieni raskauksista. En haluaisi että kukaan olisi minulle katkera jos itse olisin raskaana ja he eivät. Ehkä vielä joskus on minunkin vuoroni. Jos olen positiivinen ja iloinen ihminen niin jospa minullekin sitten raskaus suotaisiin..

Sartsa83
No on törkeetä porukkaa!!!!! Ei jumalauta!!! Pistää sitten suututtaa ihan sikana! Turpiin tommosille!! Voisin lisätä näihin kusipäihin erään nimeltä mainitsemattoman tyypin lapsettomuuspuolelta. Kirjotin joskus sinne jonkun kannustuspuheen (tarkoittaen hyvää sillä), niin hän teilas mut täysin:"Et sä voi tulla tänne sanomaan, että toivot meidän saavan lapsia ja että pitkä yritys kyllä joskus palkitaan, kun kaikki vaan ei saa niitä lapsia. Sä luulet tietäväs kaiken kaikesta mutta oikeasti sä et tiedä mitään mitä on olla lapseton. Sä kuvittelet että sä voit sanoo mitä sylki suuhun tuo etkä tajua mitä se merkitsee joillekin." Olin aika äimistyny. Mä olin jo sillon raskautunu mutta kun kirjotin sen oman kirjotuksen, olin itekin vielä "lapseton". Vaikka me yritettiin melkein se 2v, niin kyllä mä nyt tiedän miltä tuntuu kun miettii että mahdollisesti ei tuu koskaan saamaan lapsia. Kaikki vaihtoehdot kävin mielessäni läpi ja itkin monta iltaa sängyssä kuinka paha olo mulla oli kaikesta. :'( Toivottavasti teille kellekään ei tule pahaa oloa siitä kun koitan oikeasti teitä kannustaa. :heart:

Ihanaa EtanaLilli :heart: Toivon kovasti onnea inssiin!!! :hug: Kertoko ne siellä sulle inseminaatioiden mahdollisuudet raskautua? :)

Sartsa joo sanoivat just niinku ajattelin asian olevankin max 3 krt ku sit alkaa prosentit laskemaan.. Ja meil se prosentti mahto olla 13.. Ja en mä siihen ensimmäiseen usko mutta josko toinen tai kolmas tois toivotun tuloksen :heart: meät autetaan raskaaksi näin ajattelen, positiivisin mielin eteenpäin.. Ens viikol meen harjottelee sen kynänkäytön ja kaet ne halus ultratakki.. Päivä kerrallaan vaan eteenpäin.. :heart:

HH ja Ambrosia Todella inhottavaa mitä teille on sanottu, pitäisi ilmeisesti vaan yrittää olla kuuntelematta toisia. Tiedän että se on vaikeaa, mutta älkää missään nimessä ottako itseenne!

Itsellä esim. käy koko ajan mielessä, että miten mua tullaan kohtelemaan neuvoloissa ja muissa, jos nyt edes joskus raskaannun. Mun joka ikisessä paperissa lukee jossain kohtaa masennuslääkkeet, joten sitä on sitten aina kerrottava kaikki. Ja kun kerran on saanut sen masentuneen leiman, niin se ei kuulkaa helpolla häviä. Eli mitä luultavimmin mua kohdellaan kuin jotain huumehörhöä, joka ei ansaitsi lasta ollenkaan.

HH Älä kulta lannistu, laita mulle viestiä jos alkaa ahdistamaan, me kulta kuunneellaan sua!

kaz
Onnea EtanaLilli sinulle insseihin. Tuo sinun asenne on kunnioitettava.

Tervetuloa myös lapsettomuuspuolelle juttelemaan, jos tuntuu, että haluaa vaihtaa ajatuksia pidempään yrittäneiden kanssa. Meillä 2. inssi takana ja yritys aloitettu 7/08, yhtään plussaa ei olla vielä nähty. Tässäkin pinossa olen ollut aikanaan vuoden verran.

Voi teitä ihania mussukoita. Rupeen aina itkeen siitäkin kun luen teidän kannustavia kirjoituksia.. :'( :hug: :hug: :heart: :heart: En mää suostu lannistumaan!! Mikäs se pahan tappais?? B)

Ystäväni kävi kylässä ja juttelimme asioista. Hänkin sanoi että anna olla sellaisten huomautusten omassa arvossa. Eivät tiedä mistä puhuvat!! Ja niin mää oon tosiaan päättänyt tehdäkin. Olen jo hieman paremmalla tuulellakin jopa. Ainakin hetkellisesti. Pitää nyt tosissaan yrittää virkistyä kun en kuitenkaan taas mitään mahda tälle tilanteelle yli viikkoon. Sit alkaa taas ovista bongailemaan.. Jospa sieltä lääkäristäkin jotain apuja saisi.

Kuulin tuossa ystävältäni että hänen ystävälleen oli terveydenhoitaja sanonut hänen kysyttyään raskauden aikaisesta tupakoinnista ja kahvinjuonnista, että ennemmin heittää se kahvinjuonti pois kuin tupakointi, koska jos tupakasta luopuu niin saattaa stressaantua keho, eikä sekään oo hyväksi. Miten se tuntuu niin kummalta neuvolta kun kuitenkin yleisessä tiedossa on tupakoinnin vaarat raskauden aikana?? Uskomatonta! Ja kai nyt jokainen saa lopetettua röökin raskauden takia jos vaan haluaa! Vitun piittaamatonta! Miksi tommoset etes saa lapsia jotka ei sitten pysty röökiä lopettamaan! Käy vihaksi taas! Ei mene nallekarkit tasan tässäkään asiassa! HRMPH! :kieh: :kieh:

Anteeksi nää mun höpinät. Mulla vaan on tunnetusti tää pälli aika rajoilla, kuten tiiätte... :LOL:

Sartsa en kyllä usko että sää ikinä haluisit kirjoituksillaan ketään loukata. Eivät tainneet palstalla ihan ymmärtää sun sanomaa tai sit on pinna sielläkin niin tiukalla että napsahtaa vähästäkin vaikkei sun vika oiskaan.. :| Olet kannustava ja ihana ihminen :heart: :heart:

Neulainen totta kai ansaitset lapsen. Toivottavasti eivät kohtele sinua huonosti missään instanssissa. Enkä kyllä sitä uskokaan. Aika yleistähän se masennus kuitenkin on ja nykyään siitäkin on paljon tietoa. Aika valistumaton ja sivistymätön tohtori pitää olla jos meinaa alkaa purnaan jotain lääkkeistä sun muusta. Hrmph!! Älä kuitenkaan huoli turhia etukäteen! :hug: :heart: :heart:

Hoh hoh.. Pakko purkaa vitutus maximus jonnekkin ja tänne sen valitetavasti puran... Käytiin tänään minun isällä kertomassa että ollaan menossa naimisiin... "meinattiin syksyksi järjestää vähän toimintaa...." Äitipuolen kommentti ensimmäisenä " Jos oot raskaana niin älä jatka pitemmälle, en haluu kuulla!" No ei nyt sentään, ihan naimisiin mennään syyskuussa. Ei saatais kuulemma naimisiinkaan mennä, ikää liian vähän ja pitää ensin käydä kaikki koulut ja valmistua, saada vakituinen työpaikka ja hyvä palkaa... Alkaa suututtaa... Äitipuoleni mielestä pitää odottaa vielä monen monta vuotta ennen lasta, hänen mielestä 28 vuotias sukulainen oli liian nuori äidiksi... Hohhoij, haistatan pitkät sille! Ihan kiusallani yritetään kahta kovemmin! Kenelläkään muulla lähisuvusta ei ole mitään valittamista meidän elämästä...
Ja muokkausta kiertoihin, kp1 pärähti tänään käyntiin, tuhrua pukkaa -.-

pettara: Toi kuulostaa niiin tutulta. Arvaas mitä, me ollaan -88 ja -90, mentiin naimisiin kk tuntemuksella, kerro se äitipuolelles!!

Mä sain potkut ja nyt ei ole varaa vauvaan. Mua vi'''taa nyt niin reippaasti. Lainatkaa jokku 15000e.

HH: Mä haluaisin jutella sun kanssas privalla jos sopii, tuo kuulostaa liian tutulta...

Anteeksi hyväntuulisuuteni.

Heippa kaikki ihanat!! :heart: :heart:

En ole pariin päivään pystynyt edes juuri koneella käymään, viiltävät päänsäryt ovat olleet vaivana melkein koko viikon... Vieläkin vähän vihloo otsassa, mut pikaisesti tulin päivittämään teidän kuulumiset.

Oh hoh, olipas kurjia kommentteja tullut lähipiirin ihmisiltä monelle! Ikävää ja ajattelematonta. Toivottavasti pystytte jättämään ne omaan arvoonsa, ja ajattelemaan että tiedätte itse paremmin :hug: :hug: On se kumma, kun jotkut ihmiset tosiaan katsovat tietävänsä toisten elämän paremmin, ei oikeen ymmärrä! :|

EtanaLilli onnea matkaan hurjasti sinne inssiin!!! :heart: :heart:

Neulainen toivottavasti ihan jokainen neuvolantäti ja muu alan ihminen nykypäivänä on riittävän ammattitaitoinen ja fiksu ollakseen leimaamatta ketään huonoksi äidiksi edes mielessään masennuslääkkeiden tai masennuksen takia! Näin mä ainakin uskoisin :heart:

Sartsa no täällä varmaan kaikki ainakin tietää (uskoisin!), että tarkoitat vain ja ainoastaan hyvää kannustuksellasi!! :heart: :heart: :hug:

HH mukava kuulla, että olosi on vähän parempi, ja pystyit sivuuttamaan siskosi kurjan kommentin :hug: Kannustan kyllä sua hakeutumaan niihin tutkimuksiin, mun mielestä Sartsan ja etanalillin asenne on hyvä (oon varmaan sanonut tän sata kertaan ennenkin, sori); siellä autetaan raskaaksi. Ja varmaan stressin purkamiseksi se psykologi olisi myös hyvä. Edelleen voimia ja tsemppiä HH!! Kaikki kääntyy vielä hyvin päin. Ja onneksi puhuit miehen kanssa :hug: hug:

Laralle pahoittelut potkuista!

Sartsa83
Nyt ei ole enää kenelläkään kivaa. :'( Viime yön unisaldo: 1h (kunnon unta)... pelkäsin koko yön menettäväni pähkinän. :'( Illalla vessassa käydessä paperiin tarttui veristä vuotoa.. se muuttu kuitenkin illan ja yön aikana ruskeaks ja nyt pyyhkiessä tulee runsasta tumman ruskeaa vuotoa... soitin hetki sitten hätääntyneenä ensiapuun ja neuvoivat sieltä soittamaan heti oman lääkäriaseman auettua sinne ja pyytämään joko neuvolatädiltä tai omalta lääkäriltä lähetteen ultraan. Suosittelivat että tarkastetaan ultralla mikä on tilanne... sanoin itekin että oon kuullu että jotkut vuotavat raskauden aikana mutta koska mulle muutenkin tämä on ollu vaikeaa (siis koko raskautuminen) niin menettämisen pelko on jotain aivan käsittämätöntä ja siihen sairaanhoitaja toteskin että tossa tapauksessa onkin hyvä tarkistaa, onko kyseessä harmitonta vuotoa vai alkavaa keskenmenoa. Voi luoja!!! Mä en tytöt tahdo menettää tätä! Mä en kykene itkemään mutta sisältä mä olen ihan hajalla ja itken sisäisesti niin että joka soluun sattuu. :'(

sartsa Mä laitoinkin jo facebookiin, mutta laitetaan tännekin. Rauhoitu kulta! mitä jos ne on vaan sun "menkat"? Heti kahdeksalta menet sun neuvolaan/arvauskeskukseen ja et lähde sieltä pois ennenkuin ne on ultranneet sut! Me pidetään peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta! :heart: :heart: :heart:

Kiitos HH, bubunen ja muut Päätin olla murehtimatta, murehdin sitten kun jos raskaudun. Paljon tsemppiä teille, ja mä ainakin haluan HH kuulla lisää miten sulla menee!! Ja kerro heti kun saat soitettua jonnekin ja varattua aikaa!

lara voi ei sun potkujen takia :hug:

kp 2/26 yk 13 :'( Oikestaan silloin ku yk 12 tuli täyteen niin "hyväksyin" mielettömien itkujen jälkeen ettei meille tule lasta. Enkä pahoittanut edes mieltä, kun vasta vauvan saanu ystävä TAAS uteli meidän vauvasuunnitelmista. Mutta näköjään sitä kuitenkin aina salaa toivoo sitä raskautta kun eilinen ilta meni itkeskellessä.

Sartsa83 :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin.

Sartsa toivottavasti kaikki on hyvin :hug: :hug: ja varmasti onkin. Sitä vuotoahan voi olla raskauden alussa, muistan lukeneeni :hug: :heart: :heart: :heart: :heart: paljon voimia ja onnea mukaan gynelle :heart: :heart:

Kilu09 sympatiat sun puolella. Rankkaa tää on. Meillä takana yritystä yli kaksi vuotta. Eli tjottailua hieman alle kaksi vuotta ja sit oon tikutellut ja laskenut päiviä kunnolla 5 kk. EI hyvältä näytä meikälläkään. Jokainen uusi raskausilmoitus lähipiirissä suistaa mut semmoiseen suohon ettei toista oo.. :headwall:

bubunen: kiitos tsempistä. Olet ihana <3

ON: ajattelin soittaa ajan gynelle vasta kun menkat loppuvat. Jos tulee jotain sisätutkimuksia. Aamulla terveyskeskukseen oli semmoinen maanantai-jono etten päässyt läpi.. pitänee yrittää huomenna uudelleen..

Heippa taas!

Täällä moni on saanut aika ikäviä uutisia ja olen vilpittömästi pahoillani kaikkien puolesta! Voin vain kuvitella, että miltä tuntuu, kun painajaisista tuleekin totta :(

Sartsa83 Koko sydämmestäni toivon, että siellä on kaikki hyvin!

Täällä on ollut nyt myös aika paljon keskusteluja siitä, että mitä ihmiset on sanoneet yrittämisestä/udelleet vauva-asioista ja noita juttuja lukiessani ajattelin vaan, että osaapa ihmiset sitten olla tyhmiä!!!!!!!! Urpoja potenssiin 10! Ihankun kukaan muu vois määrätä siitä, että millon lapsia tulee! On tosi järkyttävää ajatella, että joku kuvittelee, että hänellä on oikeus sanoa, että milloin jotkut saa yrittää lasta ja millon ei. Henkilökohtaisesti mulle on vain kommentoitu, että saisitte aloittaa jo (mikä oli mun mielestä aika hassusti sanottu; olenhan kuitenkin vasta 23), mutta tollastenki kommenttien kanssa pitäisi olla äärimmäisen varoivainen. Sitä kun ei ikinä voi tietää toisten tilanteesta jne.

ON: Kirjottelin tossa ennen vuoden vaihdetta, että ovislimoja oli alkanut näkymään..Niitä näkyy edelleen eli siis kohta viikon putkeen..en jaksa taas ymmärtää. Oon käyttänyt noita one stepin ovulaatiotestejä, mutta sitten ne pääsi loppumaan ja jouduin ostamaan apteekista niitä Onni-ovistestejä ja nyt en sitten tiedä yhtään, että missä mennään; ne kun näyttää mulle koko ajan positiivista. Onko kenelläkään kokemusta näistä?! Mulla on kyllä vähän semmonen olo, etten vielä ole ovuloinut.. Jatketaan harjoituksia :)

Lavelyn

Sartsa83
Hyviä uutisia: siellä se sydän sykki niinkuin kuuluikin ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Kaveri oli ennättäny kasvaakin jo tässä viikossa ihan hurjasti että kokoonsa nähden lääkäri laski rv 8+4 vaikka piti olla 8+1. :D Mutta niiiiiiin huojentavaa kun kaikki olikin hyvin. Vuodon syyksi lääkäri sano menkat... eli jos en ois raskaana, näinä päivinä ois menkat, kuten neulainen facebookissa totesi. Joten neulainen oli oikeassa. :)

Kiitos kannustavista ja lohduttavista kommenteista. :heart:

kilu Tottakai sitä aina toivoo raskautuvansa. Niin rakas, te ette raskaudu luonnollisin keinoin, mutta vielä on mahdollisuuden hoidoissa. Tässä elävä todiste. :hug:

HH Tsemppiä nyt kovasti sinne. :hug: :heart:

Lavelyn Peitot vaa heiluu koko ajan kovaa tahtia niin kauan kun plussaa näyttää.. joskus voi ovis tulla ilman mitään sen suurempia tuntemuksia.. toki voi olla näissä onni-testeissäkin jotain hämärää. Seuraa nyt ja täältä ainakin hirveesti ++++++++++++++ :whistle:

4.1.2010 Maanantai

BabyBubble..................kp 98/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 95/?...........................yk 1
pata-ässä.....................kp 91/28-30...................yk 4
murppa86....................kp 84/25.........................yk 53?
yöperhonen-................kp 77/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 75/39..........................yk 9
Siffis............................kp 70/30...........................yk 7

Windy...........................kp 57/28...........................yk 2

Miipeli...........................kp 44/27-36.....................yk 12

Lara-...........................kp 35/??...........................yk2
Jessie82......................kp 33/29-31.........................yk 7
Jempula.......................kp 33/28.............................yk 5
kiharapää....................kp 32/28-35......................yk 26
anu84..........................kp 32/29-32...................yk 22

Manuliina.....................kp 29/28-31.........................yk 4
Satiini-.........................kp 28/29-32......................yk 5
tiuvi.............................kp 26/25-39......................yk 6
aaliyah........................kp 25/28-30......................yk ?
neulainen.....................kp 24/90 (pillerit jätetty 09/09)
tähtynen......................kp 24/26-35......................yk 6
esperanzadora............kp 24/29-31........................yk 8
Taffo82.........................kp 22/29............................yk 5
Sinirusko......................kp 22/28............................yk 15
Ambrosine85................kp 22/30..........................yk 5
Indrina.........................kp 21/?............................yk 1

lillukainen....................kp 18/35.............................yk 1
terp..............................kp 16/27............................yk 5
Hempu86la...................kp 16/25-34.....................yk 18
Saana07......................kp 16/26-28......................yk 6
HappyFeet...................kp 16/34............................yk 14
Lavelyn........................kp 14/25-30.......................yk 4
milean..........................kp 14/28-34?.....................yk 3
Opaali78......................kp 10/26-30......................yk 10

Elviir-a..........................kp 7/28-31.....................yk 11 Raitakissa....................kp 5/28 - 30....................yk 5
HH1979........................kp 4/27-28......................yk 5
Ingu............................kp 3/28..............................yk 2
EtanaLilli......................kp 2/31...........................yk 13
kilu09...........................kp 2/28-...........................yk 13
Pettera........................kp 2/34..............................yk 4
Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk

Plussanneet 2009:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Plussanneet 2010:

HaLLeBeRRy Olen varsin tietoinen, että pinoja on useampi. Enkä jaksanut laskea kuinka monta on (olen suurimman osan selaillut läpi), ja mihin linkki oli helposti laitettavissa, myöskin laitoin. Koska ensimmäisessä pinossa, jota aloin elvyttämään päivittämisellä, ei ollut mitään vol. merkintää, päätin omavaltaisesti, että nyt on se kakkonen sitten, vaikka aikaisempiakin pinoja on ollut. Yhtä hyvin olisin voinut laittaa siihen vol. sata. En ymmärrä ketä oikeasti kiinnostaa mikä otsikon vol. on, ainoastaan että AKTIIVISET kirjoittajat ovat oikeassa osoitteessa. Ja näyttävästi suurin osa on löytänyt perillekin. Pahoittelut, että sinun yrittämisessä on mennyt noinkin kauan, toivottavasti pitkä yrittäminen palkitaan.

Tervetuloa uudet :flower: ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

ON: ovis tuli ja meni. En usko, että kovin hyvin tuli hyödynnettyä, kun on ollut aikatauluongelmia.

Yhteistyössä