~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Raitakissalle pahoittelut tädistä! Sun pohdinta oli mun mielestä todella hyvää ja hyvällä asenteella jaksat mennä eteenpäin! Ja kyllähän se vielä lykästää, toivottavasti pikapuoliin!! :heart:

LauraAnnika tule meidän kanssa tuonne esikoishaaveista plussanneisiin (plussalaiset --> 20-30 v.), siellä pohditaan juuri näitä alkuvaiheen kriiseilyjä (joita tosiaan riittää, ainakin mulla)! Mä käyn täällä lukemassa&kirjoittelemassa näiden ihanien kanssa ja siellä myös. Tervetuloa!!

HH toivottavasti sun menkkojen myöhästyminen johtuisikin siitä, että nega olis kääntymässä plussaksi!!! Peukut ja varpaat niin pystyssä, ja mukavaa iltaa saunassa ja kaverin luona :heart: :hug:
 
Kultaseni,HH1979,ei ole mitään millä voisin sua lohduttaa,mutta itse olen ajatellut että jos me joudutaan turvautumaan johonkin hoitoihin niin yritän ainakin ottaa sen juuri siltä kannalta kuin Sartsa aikaisemmin sanoi,eli meidät autetaan raskaaksi,toivon että sulla helpottaa tuo kamalan kamala stressi ja pääset nauttimaan elämästäsi oikein kunnolla! :heart: Voimarutistus :hug: .
 
voi HH :hug: :heart: :'( Yritä kulta jaksaa, ja soita tosiaan että saisitte hoitoa! Varmaan nekin osaa jo puhelimessa auttaa, ja toivotaan että vihdoin rentoutuisit. Mä vieläkin suosittelen, että käyt jossain kriisityöryhmän tyyppisessä paikassa puhumassa. Ihan vieraalle puhuminen yleensä auttaa, saa perspektiiviä ja saa vähän lievitettyä sitä tuskaa. Sillä älä missään nimessä kärsi yksin, vaikuttaa vähän siltä että masennus on todella lähellä. En missään nimessä toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelleni, sillä tästä suosta nouseminen on ihan tuskaa. Hae ajoissa apua kulta! Laita vaikka mulle facebookissa yksityisviestiä jos haluat!
 
Täällä alkoi uuden vuoden kunniaksi 1/28, edelliset menkat alko kp 21 ja nyt 25, ja nyt alkaa yk 2. Ihmeellisen lyhyitä ollu noi kierrot nyt, mutta keho varmasti edelleen sekasin, kun pitkään ehkässyt. Ja täällä mennään meiningillä tjot :) Joten ei masennusta... =) Oikeen pelottaa nyt nää luomumenkat, on niin kipeet ja runsaat, että ei paljoo naurata, tarvii nauttia huomenna nestemäisiä kaikkien plussanneiden puolesta, jos vaikka helpottais :p Mukavaa alkanutta ja plussaavaa vuotta kaikille!
 
Voi HH, olen pahoillani sinua kohdanneesta epäonnesta ja ahdistuksesta. :hug: Toivotaan että jostain saisit lohdutusta ja tuo helpottaisi. Minulle sanoi kerran paras ystävä ennen kuolemaansa elämän ohjeen: " Vaikka taivas on pilvessä, niin tiedät kuitenkin aina että aurinko on siellä takana se ei vain näy nyt."
Tulee jotenkin paha mieli ja tunnen itseni aivan tyhmäksi kun ei osaa sanoa mitään eikä voi sinua lohduttaa... Mutta aina voi yrittä ja aika auttaa usein miten. Olisiko sinulla mahdollisuutta pyytää mieheltä rentoutumis apua? Että hän hieroisi ja muuten hemmottelisi?

Lara- Toivotaan parasta ettei pahaolo häivy ;)

Meillä on tällä hetkellä hieman ristiriitainen tilanne... Olen kolme kertaa tämän kierron aikana tehnyt ovistestilla kontrolliviivaa vahvemman plussaviivan... Nyt alkaisi olemaan pikkuhiljaa tädin aika, oireita alkaa ilmestyä. Mutta minulla ei koskaan nipistele mahaa ennen tätiä. Nyt on alavatsa kireänä 24/7 ja sängyssä kun kääntää kylkeä tai nousee tuolista niin tuntuu raju repäisevä kipu oikealla puolella... Noh taitaa ola tulossa raju ja pahan tuulinen täti... :kieh:
 
taffo kiitos tuesta ja ymmärryksestä. Kyllä mä olen koittanut omaan päähäni iskostaa että meidät autetaan raskaaksi. Ehkä alku vaan on vaikeeta eli niihin hoitoihin hakeutuminen. Sitten homma varmaan alkaa rullaan ikään kuin itekseen kun alkuun pääsee.. :hug:

Neulainen kiitos avustasi :hug: :heart: täällä paikallisen terveyaseman työntekijät ovat niin tuttuja että en halua mennä terapiaan sinne. Täytynee varata aikaa kaupungista. Laittelen sulle mailia kunhan kerkiän. Tulossa taas kiireinen loppuviikonloppu kun raskaana oleva siskoni on tulossa meille. Oon ihan loppu jo nyt ja vaatii viimeisetkin palaset mun mielestä että saan oltua järjissäni viikonlopun ja etes näyteltyä iloista ihmistä. Kuulostaa varmasti säälittävältä, mutta näin se asia vaan tällä hetkellä on. :ashamed: :ashamed:

Lara: oiskohan meidän virallinen yrityskerta joku 5, mutta ollaan kuitenkin tjottailtu jo yli 2 vuotta. Tulee kohta täyteen melkein 2,5 vuotta. Että ei hyvältä näytä todellakaan! Tiiän sisimmässäni että jotain on vialla!! :ashamed:

ON: tiputteluvuoto jatkuu.. tän päivän aikana sit hanat aukee. Olen toki iloinen siitä että täti tuli että pääsee uuteen kiertoon kun en ole raskaanakaan. En halua epäsäännöllisiä menkkoja kun ovat tähän asti olleet säännölliset ja täti tullut ajallaan.

Pahinta tässä kaikessa on ehdottomasti se että mun aviomieheni ei ymmärrä yhtään miltä minusta tuntuu. Hänen kanssaan ei voi keskustella asiasta eikä hän ymmärrä kuinka paljon sattuu kun kaikki lähelläni ovat raskaana.. :ashamed: :ashamed: surullista mutta totta. Ei puutu kuin että hän kieltäytyisi hoitoihin ja tutkimuksiin lähtemisestä ja avioero on valmis. Valinta on hänen. Miehet on välillä niiiiin idiootteja ja itsekkäitä ihmisiä.. :kieh: :kieh:

Joo, mää jatkan tätä masentelua täällä kotona ja yritän koota itteni ennen kuin siskoni tulee. Plussatuulia teille muille :heart: :heart: ootte ihania!!! =) :flower:
 
HH1979 kovasti jaksamisia sulle :hug: .
Itse alkaa olemaan taas vainoharhainen, vaikka ennen ei ole mitään tuntunut kummemmin niin äskenkin kun kävin vessassa, jäi pyyhkiessä ruskeaa tuhrua paperiin.. ja tässä sitten taas miettii että mitäköhän se meinaa, että olisko jotain ehkä kiinnittymiseen liittyvää vai ihanko on tännekin tulossa täti kohta kylään :( No, se ei selvii ku oottelemalla. Ketuttaa vaan ku muuten on saanut koko kierron olla lähes ilman ihmeempiä tuntemuksia ja olettamuksia mut nyt viime metreillä sitten neki pukkaa päälle :kieh:
 
:hug: :hug: kiitti kaikille. Ootte ihunia!! :heart: :heart:

Tää olo mulla vaan menee aina pohjastakin läpi. Maanantaina varaan ajan sekä terapiaan että niihin lapsettomuustutkimuksiin.

Lisäksi aion pakottaa itteni ulos joka ikinen päivä. En voi vaan jäädä tänne sisälle. Masennun lopullisesti. Taidan yrittää taas tota painonhallintaakin uuden vuoden kunniaksi. jos sekin sais mielen virkistymään... :headwall:

ja koitan mää huomenna jaksaa tavata sitä mun siskookin. Eihän se toki hänen vikansa ole että minä en oo raskaana! Kestohymy päälle ja taas mennään!!! :|

Plussatuulia jännääjille kovasti +++++++++++++++ :whistle:
 
Sartsa83
HH1979 Kyllä se oikeasti siitä iloksi vielä muuttuu. :) :heart: :hug: Hirmuisesti tsemppiä tulevaan :heart: Oot mulle rakas ja tahdon sulle sitä omaa pienokaista niin kovin. Ja mä edelleen jaksan jankuttaa että kun hoitoihin pääset ja kuulet mitä sun kohdallasi on tilanne ja jos he yhtään sanovat, että:"Sulla ei ole hätää.. kyllä sä täällä raskaudut." Niin ota onkeesi. :) Nimittäin se on sillon totta. Vaikka se ei heti ekasta kierrosta onnistuis, niin se onnistuu sitten kun kroppa tottuu hoitoihin. :heart:
 
Sartsa-muruseni mää tiiän että sä toivot oikein kovasti meidän kaikkien raskautumista.. :heart: :hug: Tuntuu vaan näin kierron alkupäivinä ettei oikein mikään muutu iloksi milloinkaan... :ashamed:

Onneksi saatiin eilen juteltua miehen kanssa. Kyllä häntäkin masentaa ettei meikä oo vieläkään raskaana. Ja hän sanoi että sanot kavereillesi että et jaksa enään kuunnella heidän hehkutustaan raskauksista. Sanoin että en minä halua ketään loukata vaan haluaisin iloita heille tärkeästä asiasta heidän kanssaan. Rankkaa tää taas tulee olemaan. En halua olla itsekäs enkä inhottava kenellekään. Välillä vaan voimat ihan finito!! :ashamed: :ashamed:

plussatuulia kaikille ++++++++++ :whistle: alan kasaan itteeni siihen ku siskoni tulee kylään! Jei!
 
Sartsa83
HH1979 Parhaimmat ystävät on niitä, jotka ymmärtää myös toisen ahdinkoa, vaikka itsellä onni kukoistaisi. Eli miehesi on oikeasssa. Sun pitäis kertoa heille. Mä ymmärrän todella sun tuskas.. ite olin ihan hetki sitten samassa tilanteessa ja kun olin aivan loppu, mä aloin kertomaan kavereilleni että "anteeksi, mä en pysty tulemaan tapaamaan sua ja sun lastasi, kun musta tuntuu niin pahalta nähdä teidät. Mä oon tosi pahoillani ja toivon ettet loukkaannu. Mä vaan ite niin kovin haluan myös tuota ja siksi musta tuntuu pahalta kun joka kuukausi joudun pettymään." Mun yllätykseks, kaikki mun kavereista ymmärsi. Ne sano, että:"tietenkin mä ymmärrän. Tulet kun voit. Ota oma aikasi." Siitä mä myös tiesin että ne on aitoja ystäviä. Ystäviä jotka ymmärtävät, ystäviä jotka tukevat. Sellasia ystävien pitäiskin olla. Heidän kanssaan pitäis pystyä puhumaan kaikesta, luottamaan heihin ja olemaan aina rehellisiä.

Ole rakas vahva. Ja näytä tuntees läheisimmilles. Se auttaa suakin. :heart: :hug:

Ja mä tiedän enemmän kuin hyvin ettei mikään kannustuspuhe tunnu miltään kierron alkupäivinä. Se on yhtää tuskaa löytää se täti aina sieltä. Mulle selvensi todella paljon se kun sain kuulla etten mä ovuloi ollenkaan.. et mun keho ei toimi normaalisti. Sillon ymmärsin, että olin ihan turhaan itkeny lukemattomia negoja. Mä uskon HH että kaikki vielä selviää teillekin. :heart:
 
Se niistä kannustavista sukulaisista sitten. Systeri vaan totesi että se vaan pitää mulla hyväksyä ettei kaikki saa lapsia. Nyt oon itkenyt täällä silmät päästäni vaikka tiiän että tommoset tosi fiksut kommentit pitäis jättää omaan arvoonsa. Hän tulee näköjään helposti raskaaksi ja ei tiedä tämmösestä paskasta mitään.
 
Oon HH tosi pahoillani epäkannustavasta siskosta. Ilkeää tuollainen :eek:


Meillä tosiaan oli ovis. selkeät oireet ekaa kertaa koko yrityksessä. Ongelmana vaan oli se etten isäntää kaivannut lähelle ollenkaan (enkä kyllä ketään muutakaan), joten saa olla super uimareita jos muka jotain tapahtuisi B)

Anoppi kanssa laukas tosi mukavia kun oltiin syömässä. Sen miesystävän lapsi on miehensä kanssa 2vuotta yrittänyt lasta ja sanoi näin "ette saa sitten saa saada lapsia samaan aikaan; ***** ja ****' on kuitenkin yrittäeet niin kauan että heidän vuoro on ensin".
Meinas saman tien lentää lautanen anopin naamalle että sekö muka päättää ketä lapsia saa, missä järjestyksessä ja mitä sukupuolta.
Eihän anoppi sitä varmaan tosissaan, mutta silti tuli pskan maku suuhun. Entä jos nyt käviskin näin että satuttais tuon puolikälyn kanssa yhtäaikaa raskaaksi niin kumman lapsesta tulisi vähemmän rakastettu :/
 
HH ja ambrosine: <nyt ette mieti mitä muut sanoo!!!

Mun anoppilassa tuli heti häiden jälkeen "Ette sitten tee musta vielä mummoa!"
Me ei myöskään olla tarpeeksi kypsiä "kasvattamaan" lasta ja ei myöskään olla tarpeeksi varakkaita.

Noi kommentit saa mut vaan yrittämään kovemmin!! :heart:
 
HH ja ambrosine :hug: :hug: voi että mitä ihmiset välillä päästävät suustaan!!! varmasti koskettaa tuollaiset, vaikka kuinka sanotaan että älkää välittäkö. etenkin kun ne on niitä läheisiä, jotka tuollaisia laukoo, kun heidän pitäisi olla tukena ja lohduttamassa... ei varmaan HH sun siskokaan voin ymmärtää, mitä käyt läpi... näytitkö hänelle tunteesi, kun hän sanoi noin? olisi ehkä ymmärtänyt, kuinka loukkasi.
 
Voi hyvä aika sentään!HH,en olisi koskaan uskonut että siskosi voisi olla noin julma,suututtaa sinun puolesta! :kieh: Mutta mä luulen että kun hänen ei ole tarvinnut yrittää ja kokea niitä kaikkia pettymyksiä mitä sä oot käyny läpi niin ei hän ehkä osannut ajatella kuinka pahalta sanat sulle tuntuu,mutta ma olisin varmasti kyllä antanut samalla mitalla takaisin..Ja mä uskon että varmasti saat vielä sen oman nyytin joka korvaa kaiken tän kamalan ajan jonka olet joutunut kestämään!Jos haluat laita yksityisviestiä,mä olen aina valmis kuuntelemaan vaikken auttaa muute pystyisi. :( Ambrosine,mä olisin varmasti kipannut koko anopin kaatopaikalle... Pyh.mitä ihmisiä!Voimia kaiklle ja PLUSSAAAAAAAAAAA jännääjille! :heart:
 
Tsemppiä EtanaLilli!Mäkin laitoin sähköpostia gravidas kilnikalle meidän stoorin kera ja riippuen vastauksesta yritetään ainakin seuraava kierto ellei ihmettä tapahdu *rukoilee* mutta kyllä tässä alkaa pientä epätoivoa tuntemaan itse kukin.. |O
 

Yhteistyössä