Thaimaaseen 8kk:n kanssa ekaa kertaa. Vinkkejä?

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Suunnitellaan matkaa helmikuun (2012) puolivälissä n. 3 viikoksi Thaimaan Krabille - Ao Nangiin.

Haluaisimme bungalow tyylisen majoituksen, jossa olisi mahdollista laittaa itse ruokaa, mutta saisi huonesiivouksen ym. palvelua halutessaan. Ja Respa olisi lähellä. Osaako joku suositella?

Sitten minua askarruttaa vauvan kanssa matkustaminen autolla (esim. taksi). Sylissäkö vaan vai miten? Onko turvallista?

Onko siellä hyviä kauppoja, mistä voisi ostaa esim. reattaat. Ei millää jaksaisi raahata omia mukaan. Oletteko te tuoneet omat rattaat?

Entä mitä muita Krabin mestoja voisitte suositella vauvan kanssa matkustavalle?

Kiinnostaa myös tuo lapsen hoitajan palkkaaminen. Enemmän mua jännittää turvallisuus. Ties vaikka myyvät vauvan eniten tarjoavalle. :kieh:

Ao Nangista Krabin keskustaan on ilmeisesti n. 20km. Mikä olsii paras ja turvallisin keino matkustaa tuo väli?

Entäs kokemuksia vauvan kanssa merellä? Jos menisimme esim. Phi Phi saarelle, millaisia ne botskit on? Pitääkö vauvalle hankkia pelastusliivi?

En ole mikään ylisuojelevainen hermoheikko mutsi, mutta olisi hyvä tälläisistä asioista tietää vähän etukäteen kun eka kertaa mennään. Ettei tuu yllätyksiä. :)

Kiitos kaikille vastanneille etukäteen!
 
Thaimaassa käyneenä ja vauvan kanssa Tallinnassa 3-päivän kaupunkilomalla käyneenä, täytyy sanoa, että en lähtisi vauvan kanssa Thaimaaseen. a) Loma vauvan kanssa ei ole kunnon lomaa, b) vauvalle lomasta on enemmän haittaa kun hyötyä: pitkät lennot, turvallisuus, mahataudit, kuumuus, hyttyset...
 
Olemme menossa phuketiin viikon päästä ja mukana 3- vuotias tyttö ja 9 kk vanha poika. Olemme matkusteleet vauvan kanssa ennenkin ja sukulaisemme myös. Heidän mielestään phuket sopii ihan hyvin lapsiperheille. Toisille vauvan kanssa matkailu sopii ja toisille ei. Riippuu ihan siitä mitä lomaltaan odottaa. Tietysti on hyvä ottaa huomioon vauvan jaksaminen, joten pitkät meriretket ei ehkä ole hyviä, mutta kyllä siellä on lyhyitäkin retkiä.
 

Yhteistyössä