Tämän voin allekirjoittaa ihan oman kokemukseni perusteella. Olen menettänyt kaikki rahani, kun menin naimisiin thai-naisen kanssa vuonna 2003. Jo heti ensimmäisen vuoden jälkeen alkoi rahan kiristäminen uhkailujen säestyksellä milloin mihinkin asiaan Thaimaassa. Piti hankkia kelloja ja kännyköitä äidille, joka kadotteli niitä tiuhaan, veljille piti hankkia moottoripyörät. Jne. jne. Suurin kiristys koski talon rakentamista naisen vanhemmille. Avioerolla ja seksin myynnillä uhkailujen jälkeen annoin periksi, ja talo valmistui vanhemmille. Itse olen päässyt käymään ko. talossa vain kerran. Naisen vanhemmat on tietenkin pitänyt elättää, koska eivät käy töissä. Naisen vanhempi veli loisii uudessa talossa ja syö ilmaiseksi. Rahaa menee myös tämän hepun huume- ja pelivelkoihin. Olisi pitänyt olla aikoinaan viisaampi ja heittää nainen ulos heti, kun alkoi ensimmäiset uhkailut uuden miehen etsimisellä. Viimeistään silloin olisi pitänyt olla rohkeutta heittää nainen ulos, kun tämä tokaisi: "Olet hyvä mies, mutta liian köyhä minulle."
Kokemukseni perusteella neuvon kaikkia sinisilmäisiä suomalaismiehiä olemaan varovaisia thai-naisten kanssa kuten tietysti kaikkien naisten kanssa. Nainen ei rakasta pyyteettömästi eikä anna pennin arvoa sille, että olet muuten hyvä mies, mutta et ole varakas.