Testaan kuinka paljon sitä rahaa ruokaan meneekään kuukaudessa! Lähtiskö joku mukaan?

xxx
Meillä pidetään tilikirjaa aina, vaikka ei mitään säästöprojektiakaan ole päällä. Nyt ajattelin ottaa hiukan tiukemman kuukauden, sillä kesäkuussa kurkuista meni alas lähemmäs tonni (josta tosin 300-400 torimansikoina, ravintoloissa ja kahviloissa). Heinäkuussakin menee varmaan parisataa kodin ulkopuolella syömiseen, mutta voisin tällä kertaa eritellä ne.

Minä tulen mukaan, mutta ostot tulevat ajalta 29.6. alkaen, koska käyn aina viikonloppuna kaupassa, ja muuten en osaisikaan summia eritellä.

Meillä menee heinäkuussa akuuvarmasti enemmän rahaa ruokaan, koska ensinnäkin lapset ovat kaikki kotona koko heinäkuun, ei ole siis koulua, eikä päiväkotia. Loma-aikaan syödään myös enemmän ulkona, ja tehdään myös enemmän eväitä, joten esim. leikkeleitä kuluu enemmän.

Ekan viikon saldo, jossa siis vai ruuat ei hygienia-tarvikkeita, ja sisältää yhden mäkkärikeikan on 140,75

http://www.martat.fi/neuvonta/kodin_talous/
Tuossa tuo marttojen linkki.
Mä olen niin tavattoman huono tälläisessä ja nyt jo tiiän etten oo muitanut ihan kaikkia kuitteja säästää etten voi alkaa tähän ketjuun vaikka tästä sillon alkuviikosta luin.

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
mä hyppään näin puoli välisät mukaan 8jos sopii?)
alotan tänään 7.7 lasken joka centin,mitä menee ruokaan (vaikka lähet. huomenna pienelle reissulle,mutta....lasken silti,koska aina ilm. vko:n ruoka menot?
Heinäkuu testataan miten paljon ruokaa/kauppaan menee rahaa, osalaskee pesuaineet ja vaipatkin osa vaan ruuan. Mutta tervetuloa mukaan! Mikään kisahan tämä ei ole, jos olis niin mä olisin jo hävinnyt
:D

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
alotan tänään 7.7 lasken joka centin,mitä menee ruokaan (vaikka lähet. huomenna pienelle reissulle,mutta....lasken silti,koska aina ilm. vko:n ruoka menot?
Heinäkuu testataan miten paljon ruokaa/kauppaan menee rahaa, osalaskee pesuaineet ja vaipatkin osa vaan ruuan. Mutta tervetuloa mukaan! Mikään kisahan tämä ei ole, jos olis niin mä olisin jo hävinnyt
ok,mukaan tuun....mutta en tiedä mitä on mennyt viimme vko.n aikana :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
ok,mukaan tuun....mutta en tiedä mitä on mennyt viimme vko.n aikana :ashamed:
Ei se ole niin justiinsa, saathan sä kuitenkin tietää suurinpiirtein kuinka paljon kuukaudessa menee kun lasket loppuajan ja sit vaikka jaat kolmella ja kerrot neljällä

Yhteistyössä