Terveyskeskuksen henkilökunnan käytöksestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cheer115-

Jäsen
26.12.2011
156
0
16
Olin la-su välisenä yönä Turun yliopistollisessa keskussairaalassa tiputuksessa kovan päänsäryn, pyörtyilyn, huimauksen, ja kaksoiskuvien vuoksi, kun minut lähetettiin sinne päiystyksellisellä lähetteellä omalta tereysasemalta. Pääsin yöllä kotiin, kun olin saanut migreeni lääkkeet suoraan suoneen. Päänsärky kuitenkin alkoi taas su aamuna, johon otin särkylääkkeen, se auttoi hetkeksi. Illalla jouduin ottamaan uuden särkylääkkeen, ja taas tänä aamuna lähtiessäni töihin yhden. Töissä päänsärky kasvoi niin kovaksi, ja huimaus sekä kaksoiskuviot tulivat taas kuvioihin. Lähdin työkavereiden suosituksesta taas päiystykseen. Soitin sinne, ja kerroin la-su välisestä yöstä, johon lääkäri tokaisi että ota burana, ja soittele huomenna uudestaan, jos ei ole helpottanut. Kerroin päänsäryn olevan todella kovaa, niin etten sen kanssa pärjää kotona, ja että oikean puoleinen käteni ja jalkani on jatkuvasti puutunut.

Tästä huolimatta sairaanhoitaja puhelimen päässä tokaisi töykeästi että burana naamaan ja nukkumaan. Hetken kuluttua soitin uudestaan, ja lähes itkin päänsäryn uoksi, silti hoitaja oli töykeä, mutta antoi kuitenkin ajan illaksi, eikä ottanut milleensäkkään kun sanoin etten pysty odottamaan iltaan. (sama hoitaja on minulle aina ilkeä kun asioin terveyskeskuksessa,mm. jo siinä kohtaa kun kävelen ovesta sisään, ja hän tunnistaa minut, hän huokaisee kovaan ääneen "jaahas..")

Menin sitten suoraa tuonne TYKSIIN, jossa kerroin oireeni ja että omaan terveyskeskukseen sain ajan vasta illaksi, ja että oloni on todella tuskainen. Hoitaja kirjoitti omalle terveysasemalle reklamaation että heidän on otettava minut sisään, ja annettava minulle suoraan suoneen ns. "migreeni coctail" -migreenikohtauksen hoitoon. Tämän jälkeen soitin omalle terveysasemalle, kerroin reklamaatiosta ja sanoin tulevani nyt. Hoitaja tokaisi puhelimessa "Aivan turhaan, sinulla on aika vasta illalla." hän huusi puhelimessa ja väitti minun valehdelleen TYKSin lääkärille, (joka oli soittanut hänelle) että minut olisi tereysasemalta tyksiin lähetetty. Minulla oli kaveri mukana tyksissä, ja hän kuuli jokaisen sanan mitä puhuin, enkä missään vaiheessa sanonut että minut olisi lähetetty tyksiin omalta terveysasemalta.

Päätin sitten mennä paikan päälle terveysasemalle. Sanoin ilkeälle hoitajalla heti kättelyssä että en aio asioida hänen kanssaan, ja että paikalla on varmasti muitakin hoitajia. En saanut jutella muiden hoitajien kanssa, ja hän passitti minut kotiin, käski tulla illalla kun on aika.

Täällä sitä nyt sitten kärvistellään kotona päänsäryn kourissa, mielestäni TODELLA asiatonta käytöstä sairaanhoitajalta!

Kerran aiemmin kun olin keuhkokivun takia terveyskeskuksessa odottamassa lääkärille pääsyä, tuli tämä samainen hoitaja hakemaan minut takahuoneeseen, jossa ilmoitti näin: "Ihan turhaan tulit tänne. Näin kun tupakoit pihalla. Keuhkosi ovat kipeät koska sinulla on krooninen keuhkoputken tulehdus, joka on kaikilla tupakoitsijoilla, ja joka on hoidettavissa ainoastaan tupakoinnin lopettamisella. Tuossa sinulle muutama lehti tupakoinnin lopettamiseen liittyen, perun nyt lääkäriaikasi, että voit lähteä kotiin, meillä on kiirellisempiäkin asiakkaita."

Samassa lääkäri avasi oven ja kutsui minua sukunimellä, kävelin vain sisään lääkärille, mulkaisten hoitajaa. Minulla todettiin poskiontelon tulehdus.

Törkeää.

Tee valitus.

Kun minä oon mennyt tk-päivystykseen migreenin kourissa, niin olen saanut samantien sängyn, päässyt sinne "takaosaan" ja saanut migreenicocktailia suoraan suoneen. Eikä ole annettu aikaa, vaan heti on saanut mennä. Muutenkin saamani kohtelu on siellä aina ollut hyvää.

Vai onko tuo oman terveysaseman hoitaja? Onko omat terveysasemat auki näin pääsiäisenä?

Valitusta vaan menemään, aloittaen hänen esimiehestään, joka on osastonhoitaja, sitten tulee johtavat hoitajat ja lääkärit ja sen jälkeen lähtee sitten ylemmäs! Vaikka kuinka v*tuttaa, että joutuu olemaan päsisäisen töissä, niin hän on kuitenkin myös asiakaspalvelija ja tuollainen käytös ei sovi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Samaa mieltä minäkin. On tainnut hoitaja eksyä hieman väärälle alalle. Nyt on tosi paha olla, ja toivoton olo, kun tyksissä eivät ottaneet vastaan ilman lääkärin lähetettä, ja lääkärin lähetteen saan vasta illalla. Ja jos en saa lähetettä, on se migreeni coctaili ainakin tärkeää, kun eivät nuo paratabsit, buranat, ja finrexinit ole auttaneet.

Jos sut tunnistetaan sairaalassa jo "Jaahas" -kommentilla niin tuskin olet se mukavin potilas itsekään. Tekstin perusteella tunnut juurikin olevan niitä valittajia joilla on aina jotain vaivaa ja jotka pitäisi huomioida juuri sillä hetkellä. Melko hyvin tässä tietokoneellakin kirjoittelet vaikka silmissä sumenee ja näkö heittää.

Vaikka ap olisi minkälainen asiakas vaan, sairaanhoitajan käytös oli täysin ala-arvoista. Sitä ei voi puolustella millään!

Tee ihmeessä valitus osastonhoitajalle.

Tietokoneella olen joo, koska paikallani en pysty olemaan. Ja pitää paikkaansa, että asioin terveyskeskuksessa usein, mutta se johtuu sairaudesta joka sen vaatii. Silti hoitaja on töykeä. Ja vaikka asiakas asioisi terveyskeskuksessa kuinka usein, ei tämä oikeuta hoitajaa käyttäytymää epä ammattimaisesti!

No siellä terveyskeskuksessa on usein muitakin potilaita ja jos pystyt norkoilemaan pihalla tupakalla niin etköhän selviä siihen iltaan asti kun sait lääkäriajan.

Joo, mutta ei sulla migreenikohtaus ole. Ehkä sä tarvitsisit jotain rauhoittavaa että pystyt olemaan paikallas? Millon oot viimeksi nukkunut, entä onko se sun perussairaus minkälainen/mikä?
Kokemuksesta voin sanoa, ettei migreeni kohtauksen ollessa pahana päällä jaksa juosta monessa paikkaa lääkärissä saati kirjotella koneella yhtään mitään.
Neuvoisin sua juomaan vettä ja menemään nukkumaan. Meet sitten illalla sinne lääkäriin, ei toi sun tila ihan kuoleman vakavalta vaikuta..

Ei AP.lla mitään migreeniä ollut vaan paha poskiontelontulehdus! Niinkuin hän tekstin lopussa sanoi! Ja siinä se päänsärky voi olla ihan tajutonta, mutta ei ole pahaa oloa, tai valot ja äänet ei tee pahaa!

[QUOTE="Mie";26043154]Ei AP.lla mitään migreeniä ollut vaan paha poskiontelontulehdus! Niinkuin hän tekstin lopussa sanoi! Ja siinä se päänsärky voi olla ihan tajutonta, mutta ei ole pahaa oloa, tai valot ja äänet ei tee pahaa![/QUOTE]

Huomio, että se oli EDELLISELLÄ kerralla, ei nyt. Migreeniltähän tuo kuulostaa, mutta kannattaisi kylläkin rauhoittaa tilannetta vähän ja vaan makoilla ja huilia. Mitä olen migreenipotilaita hoitanut, niin ei ne kyllä yleensä kärsi liikehtiä eikä lukea saati katsella mitään. Paikallaan ja mieluiten pimeässä ovat olleet.

[QUOTE="vieras";26043012]Jos sut tunnistetaan sairaalassa jo "Jaahas" -kommentilla niin tuskin olet se mukavin potilas itsekään. Tekstin perusteella tunnut juurikin olevan niitä valittajia joilla on aina jotain vaivaa ja jotka pitäisi huomioida juuri sillä hetkellä. Melko hyvin tässä tietokoneellakin kirjoittelet vaikka silmissä sumenee ja näkö heittää.[/QUOTE]

Vaikka potilas tai asiakas olisi kuinka hankala, ansaitsee hän kuitenkin asiallista kohtelua. Jos menee hoitoalalle, niin pitää varautua siihen, että ihmiset ovat hankalia kivuissaan ja säryissään. Lisäksi kipu saattaa saada ihmisen käyttäytymään ns. asiattomasti.

Joo, mutta ei sulla migreenikohtaus ole. Ehkä sä tarvitsisit jotain rauhoittavaa että pystyt olemaan paikallas? Millon oot viimeksi nukkunut, entä onko se sun perussairaus minkälainen/mikä?
Kokemuksesta voin sanoa, ettei migreeni kohtauksen ollessa pahana päällä jaksa juosta monessa paikkaa lääkärissä saati kirjotella koneella yhtään mitään.
Neuvoisin sua juomaan vettä ja menemään nukkumaan. Meet sitten illalla sinne lääkäriin, ei toi sun tila ihan kuoleman vakavalta vaikuta..

Pyydän huomoimaan, että migreeniä on monenlaista. Mä en voi olla paikallaan enkä makuulla, kun kohtaus iskee ( en kyllä pysty tietsilläkään olemaan tai kirjoittamaan, hädin tuskin edes puhumaan). Heti jos jään paikoilleen oksennan. On pakko kävellä raahustaa hitaasti huoneesta toiseen, kunnes lääke tehoaa, jos en ole oksentanut sitä ennen... Ja useinkaan en jaksaisi liikkua mutta se on ainoa mikä "auttaa".

Kyllä tuo hoitajan käytös on ihan asiatonta, mutta jos kerran jo viikonloppuna olit lääketipassa niin miksi sulle ei kirjoitettu migreeni lääkeitä? ja sulla varmaan on ollut ennenkin migreeniä kun ne tiesivät sitä epäillä (nuo oireethan sopisi muuten vaikka aivoveritulppaan...)

Yhteistyössä