Terveyskeskuksen henkilökunnan käytöksestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Migreeni menee ohi kärsimällä, johan tässä täytettäisi sairaalat ja päästäis narkkareiksi jokainen jos joka särystä pitäisi kaikkien migreenipotilaiden käydä hakemassa tippa. Ja oikea migreenipotilas ei todella migreeneineen näpyttele koneella mitään.

Burana naamaan, pimeään huoneeseen, vati viereen ja hiljaisuus. Sitten se laukeaa, muutamassa tunnissa. Oksennus voi tulla, antaa sen tulla. Jos ei vuorokauteen ole mennyt ohi, sitten voi mennä terveyskeskukseen inisemään.

[QUOTE="höh";26043299]Migreeni menee ohi kärsimällä, johan tässä täytettäisi sairaalat ja päästäis narkkareiksi jokainen jos joka särystä pitäisi kaikkien migreenipotilaiden käydä hakemassa tippa. Ja oikea migreenipotilas ei todella migreeneineen näpyttele koneella mitään.

Burana naamaan, pimeään huoneeseen, vati viereen ja hiljaisuus. Sitten se laukeaa, muutamassa tunnissa. Oksennus voi tulla, antaa sen tulla. Jos ei vuorokauteen ole mennyt ohi, sitten voi mennä terveyskeskukseen inisemään.[/QUOTE]

Mulla ainakin joku Burana on ihan yhtä tyhjän kanssa migreenissä, ihan samaa tasoa kuin joku Panadolkin. Omat migreenini ovat olleet juuri tuollaisia, että menevät ohi pimeässä ja oksentamalla muutamassa tunnissa tai maksimissaan vuorokaudessa. Vaan eipähän se kaikilla ole samanlaista.

Ap:lle sellainen kysymys, että eikö sulle tosiaan lääkäri oo määränny ennalta estävää lääkitystä? Tai siis sellaista, että kun vähänkin tuntuu sille, että nyt migreeni alkaa, niin voisit vetäistä jotain nenäsuihketta tms. Siskolla on useemmin tota migreeniä ja sillä on ihan spesifi lääkitys siihen. Ja ne lääkkeet tosiaan auttavat.

Ottakaahan asioista selvää te jotka väititte, ettei terveyskeskukset ole auki. Tereyskeskus päiystykset ovat.
Ovat juu, mutta mä menin ainakin sekaisin siinä vaiheessa kun puhuit omasta tk:sta ja päivystyksestä sekaisin, ne kun on kaksi ihan eri paikkaa. Paikkakunta kun lienee sama kuin minulla, jos Tyksissä kerran olit.
Minä saan muuten migreenicocktailini tk-päivystyksessä, en Tyksissä.

Viimeksi muokattu:
Ota heti arkena yhteys terveyskeskuksesi potilasasiamieheen, joka auttaa sinua tekemään valituksen/antamaan palutetta saamastasi hoidosta ja epäasiallisesta kohtelusta. Työyhteisössä saattaa olla "ongelmatapaus", josta muutkin työntekijät kärsivät. Asialle ei vaan saada tehtyä mitään, ellei asikkaat anna palautetta saamastaan kohtelusta. Myös hoitajalla itsellään saattaa olla ongelma, johon ei osaa hake apua, vaan purkaa pahan olonsa ympärilleen. Teet siis kaikkia kohtaan oikein, jos selvität tapahtuneen potilasasiamiehen kautta!

Toinen asia mikä kiinnitti huomioni on se, että miten ihmeessä sinulla ei ole kunnollista migreenilääkitystä, jos sinulla on kuitenkin noin graavi migreeni??? Olet juuri ollut Tyksissäkin sen vuoksi ja silti nappailet kohtaukseen Buramaa, Finrexiniä ja Panadolia?! Hoida nyt hyvä ihminen tuo asia kuntoon ennen seuraavaa kohtausta!

Olit la-su välisen yön tipassa tyksissä, jonne lähetettiin omalta asemalta, ne ovat kyllä kiinni olleet siinä vaiheessa? Vai päivystyksestäkö lähetettiin, miksi? Et ole saanut mitään lääkitystä migreenikohtauksiisi, vaikka noin voimakkaita ovat?? Mitä aikoja se hoitaja antoi, päivystykseen ei yleensä aikoja anneta?

Olit la-su välisen yön tipassa tyksissä, jonne lähetettiin omalta asemalta, ne ovat kyllä kiinni olleet siinä vaiheessa? Vai päivystyksestäkö lähetettiin, miksi? Et ole saanut mitään lääkitystä migreenikohtauksiisi, vaikka noin voimakkaita ovat?? Mitä aikoja se hoitaja antoi, päivystykseen ei yleensä aikoja anneta?

No kyllä meidän pienessä tk päivystyksessä on vielä ns. ajanvaraus käytössä. Eli annetaan noin ajat ihmiselle jolloin pyydetään tulemaan. Toki nuo ajat ovat suunnilleen aikoja ja sitähän eivät kaikki tietenkään ymmärrä vaan alkaa se valitus kun joudutaan odottamaan. Ärsyttävintä itsestä on kun jotkut alkaa tosiaan sen valistusvirren kun ovat joutuneet puoli tuntia odottamaan. Tiedän että kurjaahan se on kipeänä odottaa mutta minkäs teet kun on vaan yksi lääkäri niitä potilaita katsomassa ja aikataulut eivät aina pidä.

[QUOTE="höh";26043299]Migreeni menee ohi kärsimällä, johan tässä täytettäisi sairaalat ja päästäis narkkareiksi jokainen jos joka särystä pitäisi kaikkien migreenipotilaiden käydä hakemassa tippa. Ja oikea migreenipotilas ei todella migreeneineen näpyttele koneella mitään.

Burana naamaan, pimeään huoneeseen, vati viereen ja hiljaisuus. Sitten se laukeaa, muutamassa tunnissa. Oksennus voi tulla, antaa sen tulla. Jos ei vuorokauteen ole mennyt ohi, sitten voi mennä terveyskeskukseen inisemään.[/QUOTE]

migreeniä tavallisesta päänsärystä. On hienoa, että sulla on noin pieni "migreeni". Epäilenpä kyllä, että kyseessä on vain tavallinen päänsärky. Mulla ei todellakaan auta mitkään Buranat vaan pitää ottaa Imigran + Panadol + Panacod. Näillä sitten auttaa - jos auttaa. Mulla kestää toipua migreenistä kolme päivää eikä todellakaan laukea missään parissa tunnissa.

Hymähtelen lähinnä sunkaltaisille "asiantuntijoille", jotka puhuu asioista, joista ei tiedä mitään.

Meillä oli kyllä lauantaina terveyskekskuksen päivystys auki ja Tyks on meilläkin se sairaala, johon tk:n päivystyksestä lähetetään eteenpäin (ei olla Turkulaisia). Terveyskeskuksessa ei ole sellaista osastoa, johon voitaisiin ottaa viikonloppuna neurologisia potilaita osastohoitoon, joten heidät lähetetään automaattisesti eteenpäin. Ja meillä myös tk:n päivystykseen on ajanvaraus. Ihme systeemi on kyllä :O Mies esim vei liki tajuttoman, kuumeisen ja kramppaavan 2v tyttömme tk:n päivystykseen ja siellä luukulla vaan tivattiin sitä, ettei aikaa ollut varattu...

Se on ihan ok että on ajanvaraus. Ellei ole niin sinne vaan jokainen istumaan, sanotaan luukulla että jono on 5 tuntia ei niin kiireellisille, vaikka selkäpotilaille. Ja aina jos tulee ambulanssi, lapsi tai kiireempi menee jonoon edelle. Meillä oli vanhassa asuinpaikassa noin. Se kyllä karsi kaikki "turhan ruikuttajat" tehokkaasti. Täällä on tuo summittainen ajanvaraus ja kivempi se on kotona odottaa kun tietää että noin neljältä pääsee kuin odottaa tunteja päivystyksen aulassa.

Muuten, sinne päivystykseen saa kyllä mennäkin jos on kova hätä ihan ilman mitään varauksia. Me ollaan kävelty täällä vaan sisään kun lapsen on pitänyt päästä spiralle, eikä mitään kyselty kun heti lyötiin lääkettä. Ja muut odotti. Yksi lääkäri täälläkin päivystää.

[QUOTE="terkka";26043559]Meillä oli kyllä lauantaina terveyskekskuksen päivystys auki ja Tyks on meilläkin se sairaala, johon tk:n päivystyksestä lähetetään eteenpäin (ei olla Turkulaisia). Terveyskeskuksessa ei ole sellaista osastoa, johon voitaisiin ottaa viikonloppuna neurologisia potilaita osastohoitoon, joten heidät lähetetään automaattisesti eteenpäin. Ja meillä myös tk:n päivystykseen on ajanvaraus. Ihme systeemi on kyllä :O Mies esim vei liki tajuttoman, kuumeisen ja kramppaavan 2v tyttömme tk:n päivystykseen ja siellä luukulla vaan tivattiin sitä, ettei aikaa ollut varattu...[/QUOTE]

Okei. Ihmettelen kyllä sitäkin, et eiks sen lääkityksen ois voinut antaa siel päivystyksessäkin. Tietty, jos on kuvattu ja muuta, mut semmosesta ap ei kyllä maininnut. Ja pääsi kuiteski pian jo pois. Ja luulis, et ois kunnon lääkitykset ja ohjeet saanut. Mut kyllä niitä huonostkini käyttäytyviä hoitajia toki löytyy.

Luulis, kyl et ihan joka päivystyksessä on hoidontarpeenarviointi, et ei aleta aikoja tivaan, jos joku kramppailee :/

Okei. Ihmettelen kyllä sitäkin, et eiks sen lääkityksen ois voinut antaa siel päivystyksessäkin.

Tai jos on mennyt lähempänä kymmentä, tai mihin aikaan päivystys meneekään kiinni, niin on lähetetty eteenpäin. Ei ne siellä tunteja ala odottamaan keskellä yötä sen vuoksi että joku tarvii tipan kun sen voi sairaalassakin hoitaa.

Mutta jos nyt se hoitaja on oikeasti tuolla tavalla sanonut niin soittaisin huomenna johtavalle hoitajalle ja valittaisin. Toki ap:n kannattaa ihan pikkuisen katsoa myös peiliin ja jos sattuisi niin että on ollut itsekin epäasiallinen niin pyytää sitä anteeksi myös. Ammattilainen ei saa olla töykeä eikä jättää hoitamatta, mutta potilaskaan ei saa olla töykeä ja hoitohenkilökunnan pitää antaa tehdä työnsä rauhassa.

migreeniä tavallisesta päänsärystä. On hienoa, että sulla on noin pieni "migreeni". Epäilenpä kyllä, että kyseessä on vain tavallinen päänsärky. Mulla ei todellakaan auta mitkään Buranat vaan pitää ottaa Imigran + Panadol + Panacod. Näillä sitten auttaa - jos auttaa. Mulla kestää toipua migreenistä kolme päivää eikä todellakaan laukea missään parissa tunnissa.

Hymähtelen lähinnä sunkaltaisille "asiantuntijoille", jotka puhuu asioista, joista ei tiedä mitään.

Hymähtele rauhassa. Mä puolestani hymähtelen halveksivasti mokomille tension-neck ja stressi ja laiskuus -päänsärkijöille, jotka väittää potevansa migreeniä, joka itse asiassa johtuu niskajännityksestä, koneella istumisesta, liikunnan puutteesta; päänsärky joka voi kestää monta päivää, mutta ei muita oireita kuin päänsärky. Oikeasti sulla auttaa tossa koktailissas toi Panacod, joka kyllä rentouttaa lihakset, mutta aiheuttaa myös riippuvuutta. Hoida ittes kuntoon.

Mun migreenini on kyllä oikea migreeni sikäli, että saan auraoireina näköhäiriöitä, näkökenttäpuutoksia, hajuhallusinaatioita, sitten tulee se voimakas särky, sitten oksennus ja sitten kun vain maltan sairastaa enkä esim. yritä olla koneella, niin tauti menee ohi.

Te nykynuoret olette niin saamattomia, että ette osaa edes hoitaa itteenne kuntoon vaan kaikkeen pitää hakea nappi, tai mikä vielä parempi, piikki... ja lisäksi olette niin tietokoneriippuvaisia, että migreenikohtauksen ajaksikaan ei pysty olemaan katsomatta näyttöä tai näpyttämättä puhelinta.

Imigranin avusta en tiedä, kun olen sille allerginen enkä ole sitä siksi voinut käyttää. Muuten olen Buranan tehosta melko samaa mieltä, lienee sama otanko sen buranan vai c-vitamiinin, paitsi että c-vitamiinissa voi olla jotain terveellistä. Pääasia on kuitenkin se lepo, pimeä ja hiljaisuus, sekä mahdollisuus oksentaa.

[QUOTE="höh";26043795]Hymähtele rauhassa. Mä puolestani hymähtelen halveksivasti mokomille tension-neck ja stressi ja laiskuus -päänsärkijöille, jotka väittää potevansa migreeniä, joka itse asiassa johtuu niskajännityksestä, koneella istumisesta, liikunnan puutteesta; päänsärky joka voi kestää monta päivää, mutta ei muita oireita kuin päänsärky. Oikeasti sulla auttaa tossa koktailissas toi Panacod, joka kyllä rentouttaa lihakset, mutta aiheuttaa myös riippuvuutta. Hoida ittes kuntoon.

Mun migreenini on kyllä oikea migreeni sikäli, että saan auraoireina näköhäiriöitä, näkökenttäpuutoksia, hajuhallusinaatioita, sitten tulee se voimakas särky, sitten oksennus ja sitten kun vain maltan sairastaa enkä esim. yritä olla koneella, niin tauti menee ohi.

Te nykynuoret olette niin saamattomia, että ette osaa edes hoitaa itteenne kuntoon vaan kaikkeen pitää hakea nappi, tai mikä vielä parempi, piikki... ja lisäksi olette niin tietokoneriippuvaisia, että migreenikohtauksen ajaksikaan ei pysty olemaan katsomatta näyttöä tai näpyttämättä puhelinta.

Imigranin avusta en tiedä, kun olen sille allerginen enkä ole sitä siksi voinut käyttää. Muuten olen Buranan tehosta melko samaa mieltä, lienee sama otanko sen buranan vai c-vitamiinin, paitsi että c-vitamiinissa voi olla jotain terveellistä. Pääasia on kuitenkin se lepo, pimeä ja hiljaisuus, sekä mahdollisuus oksentaa.[/QUOTE]

hyvä jos kestät kotona, itse en jos paha migreeni iskee. oksennan kaikki lääkkeet ulos, en voi maata enkä nojata taakse ja pääni tuntuu halkeavan. siis seison, oksennan ja itken.. jos kestät tuollaista menemättä päivystykseen, niin taputappa itseäsi :headwall: minä heikko ja saamaton raukka menen ennemmin sairaalaan rukoilemaan apua

Vitun kiva kun kaikki harmaat on taas tietävinään Ap:n asiat ku itellä on tavalla x niin ei nuillakaan voi olla.
Kovassa migreenissä pystyy olemaan ja joskus joutuu olemaan koneella/ylhäällä että tajunta pysyy vaikka oiskin kipuja. Se voi olla "psyykkinen"reaktio..Ap:n oireilla kun voi olla hyvin paljon vakavemmastakin kyse niin on hyvä yrittää pysyä tolkuissaan ja tarkkailla oloa.

Mutta on kyllä oikeen nythän nielly hoitsu ollu, Ap ehottomasti ilmotus kehiin.
Ja tsemppiä.

Nimim. Been there

[QUOTE="Minni";26043839]hyvä jos kestät kotona, itse en jos paha migreeni iskee. oksennan kaikki lääkkeet ulos, en voi maata enkä nojata taakse ja pääni tuntuu halkeavan. siis seison, oksennan ja itken.. jos kestät tuollaista menemättä päivystykseen, niin taputappa itseäsi :headwall: minä heikko ja saamaton raukka menen ennemmin sairaalaan rukoilemaan apua[/QUOTE]

Tervemenoa sitten lääkeriippuvuuteen. Ihmiset vois oikeasti myös malttaa joskus mieltään, levätä ja hoitaa itseään. Tiesitkö että kaikkien migreeniin ei auta mikään, ei myöskään se migreenitippa? Eli menet vaan saamaan sinne lisää stressiä ja lisää päänsärkyä.

Ehkä joku psykoterapia vois auttaa..

[QUOTE="höh";26043887]Tervemenoa sitten lääkeriippuvuuteen. Ihmiset vois oikeasti myös malttaa joskus mieltään, levätä ja hoitaa itseään. Tiesitkö että kaikkien migreeniin ei auta mikään, ei myöskään se migreenitippa? Eli menet vaan saamaan sinne lisää stressiä ja lisää päänsärkyä.

Ehkä joku psykoterapia vois auttaa..[/QUOTE]

Tietkö, että on olemassa semmoista kipua, että siihen ei levot auta? Ja jos on apua saatavilla, miksi pitäisi kärsiä? Miksi synnytyskipua lääkitään, tai mitään muutakaan kipua sitten?

Tietkö, että on olemassa semmoista kipua, että siihen ei levot auta? Ja jos on apua saatavilla, miksi pitäisi kärsiä? Miksi synnytyskipua lääkitään, tai mitään muutakaan kipua sitten?

Ai taas näitä hoitajia, jos nyt yleensä olet hoitaja. Näitä jotka tuoda kiikuttaa joka ynisijän lääkärin lääkittäväksi, eivätkä osaa itsehoidon ohjausta eikä terveysvalistusta yhtään. Näitä jotka eivät itsekään siedä elämän vastoinkymistä ollenkaan; miten sitten osaisivat auttaa toista sietämään, antaa keinoja tai tukea?

Oikeasti voisit harkita vielä alaasi.

Terveisin höh, koulutukseltaan lääkäri

[QUOTE="höh";26043943]Ai taas näitä hoitajia, jos nyt yleensä olet hoitaja. Näitä jotka tuoda kiikuttaa joka ynisijän lääkärin lääkittäväksi, eivätkä osaa itsehoidon ohjausta eikä terveysvalistusta yhtään. Näitä jotka eivät itsekään siedä elämän vastoinkymistä ollenkaan; miten sitten osaisivat auttaa toista sietämään, antaa keinoja tai tukea?

Terveisin höh, koulutukseltaan lääkäri[/QUOTE]

Et vastannut kysymyksiini, arvon höh lääkäri. Toki porvoossa ei ole tapanakaan.

[QUOTE="höh";26043943]Ai taas näitä hoitajia, jos nyt yleensä olet hoitaja. Näitä jotka tuoda kiikuttaa joka ynisijän lääkärin lääkittäväksi, eivätkä osaa itsehoidon ohjausta eikä terveysvalistusta yhtään. Näitä jotka eivät itsekään siedä elämän vastoinkymistä ollenkaan; miten sitten osaisivat auttaa toista sietämään, antaa keinoja tai tukea?

Terveisin höh, koulutukseltaan lääkäri[/QUOTE]

:laugh:

Tämä sh toivoi kysymyksiinsä vastauksia.

Ei en tiedä, että olisi semmoista kipua johon ei lepo, keskittyminen yms auttaisi itse asiassa parhaiten. Vahvatkaan opiaatit ei aina auta yhtä hyvin kuin akupunktio tai hypnoosi. Terveisin saattohoitojakin nähneenä.

Jos apu on niin ja näin, voisi ehkä ainakin harkita tuota omaa apua. Maailmalla kärsimys ei aina ratkea nappia nielemällä eikä äitiä huutamalla, sitä kutsutaan aikuistumiseksi.

Synnytyskipuihin on olemassa lääkitystä, ja sitä käytetään. Tiesitkö sh että kaikki vastuuntuntoiset äidit eivät halua lääkitä syntymätöntä lastaan, vaan haluavat hallita ponnistuskipujaan muilla tavoin?

Terveisin taas se höh lääkäri

Yhteistyössä