Terveyskeskuksen henkilökunnan käytöksestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cheer115-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";26043795]Hymähtele rauhassa. Mä puolestani hymähtelen halveksivasti mokomille tension-neck ja stressi ja laiskuus -päänsärkijöille, jotka väittää potevansa migreeniä, joka itse asiassa johtuu niskajännityksestä, koneella istumisesta, liikunnan puutteesta; päänsärky joka voi kestää monta päivää, mutta ei muita oireita kuin päänsärky. Oikeasti sulla auttaa tossa koktailissas toi Panacod, joka kyllä rentouttaa lihakset, mutta aiheuttaa myös riippuvuutta. Hoida ittes kuntoon.

Mun migreenini on kyllä oikea migreeni sikäli, että saan auraoireina näköhäiriöitä, näkökenttäpuutoksia, hajuhallusinaatioita, sitten tulee se voimakas särky, sitten oksennus ja sitten kun vain maltan sairastaa enkä esim. yritä olla koneella, niin tauti menee ohi.

Te nykynuoret olette niin saamattomia, että ette osaa edes hoitaa itteenne kuntoon vaan kaikkeen pitää hakea nappi, tai mikä vielä parempi, piikki... ja lisäksi olette niin tietokoneriippuvaisia, että migreenikohtauksen ajaksikaan ei pysty olemaan katsomatta näyttöä tai näpyttämättä puhelinta.

Imigranin avusta en tiedä, kun olen sille allerginen enkä ole sitä siksi voinut käyttää. Muuten olen Buranan tehosta melko samaa mieltä, lienee sama otanko sen buranan vai c-vitamiinin, paitsi että c-vitamiinissa voi olla jotain terveellistä. Pääasia on kuitenkin se lepo, pimeä ja hiljaisuus, sekä mahdollisuus oksentaa.[/QUOTE]

tälle kirjoittajalle. Kyllä meni niin metsään sun arvaukses musta, että :laugh :laugh: :laugh: Olet kyllä hupaisa, mutta sehän sun tarkoitukses olikin.

[QUOTE="höh";26043795]Hymähtele rauhassa. Mä puolestani hymähtelen halveksivasti mokomille tension-neck ja stressi ja laiskuus -päänsärkijöille, jotka väittää potevansa migreeniä, joka itse asiassa johtuu niskajännityksestä, koneella istumisesta, liikunnan puutteesta; päänsärky joka voi kestää monta päivää, mutta ei muita oireita kuin päänsärky. Oikeasti sulla auttaa tossa koktailissas toi Panacod, joka kyllä rentouttaa lihakset, mutta aiheuttaa myös riippuvuutta. Hoida ittes kuntoon.

Mun migreenini on kyllä oikea migreeni sikäli, että saan auraoireina näköhäiriöitä, näkökenttäpuutoksia, hajuhallusinaatioita, sitten tulee se voimakas särky, sitten oksennus ja sitten kun vain maltan sairastaa enkä esim. yritä olla koneella, niin tauti menee ohi.

Te nykynuoret olette niin saamattomia, että ette osaa edes hoitaa itteenne kuntoon vaan kaikkeen pitää hakea nappi, tai mikä vielä parempi, piikki... ja lisäksi olette niin tietokoneriippuvaisia, että migreenikohtauksen ajaksikaan ei pysty olemaan katsomatta näyttöä tai näpyttämättä puhelinta.

Imigranin avusta en tiedä, kun olen sille allerginen enkä ole sitä siksi voinut käyttää. Muuten olen Buranan tehosta melko samaa mieltä, lienee sama otanko sen buranan vai c-vitamiinin, paitsi että c-vitamiinissa voi olla jotain terveellistä. Pääasia on kuitenkin se lepo, pimeä ja hiljaisuus, sekä mahdollisuus oksentaa.[/QUOTE]

Taas yksi "palstalääkäri", joka kuvittelee, että kaikille migreenipotilaille auttaa samat jutut kuin itselle. Ai niin, mutta sähän oletkin provo.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="höh";26044338]Tämä sh toivoi kysymyksiinsä vastauksia.

Ei en tiedä, että olisi semmoista kipua johon ei lepo, keskittyminen yms auttaisi itse asiassa parhaiten. Vahvatkaan opiaatit ei aina auta yhtä hyvin kuin akupunktio tai hypnoosi. Terveisin saattohoitojakin nähneenä.

Jos apu on niin ja näin, voisi ehkä ainakin harkita tuota omaa apua. Maailmalla kärsimys ei aina ratkea nappia nielemällä eikä äitiä huutamalla, sitä kutsutaan aikuistumiseksi.

Synnytyskipuihin on olemassa lääkitystä, ja sitä käytetään. Tiesitkö sh että kaikki vastuuntuntoiset äidit eivät halua lääkitä syntymätöntä lastaan, vaan haluavat hallita ponnistuskipujaan muilla tavoin?

Terveisin taas se höh lääkäri[/QUOTE]

teil muillekin

Tuo on muuten totta että nykyään kyllä ihmiset hakeutuvat sinne lääkäriin välillä aika hepposin perustein. Siis ihan oikeesti heti ollaan sitä "nappia" tai "piikkiä" hakemassa eikä yhtään osata esim kipua hoitaa kotikonstein. En nyt tarkoita ap.n migreeniä vaan esimerkiksi vaikka on kaaduttu ja vaikka olkapäässä tuntuu kipua, kättä pystytään liikuttamaan täysin normaalisti, niin heti rynnätään sinne lääkäriin. Sit kun kysytään et oletko ottanut mitään särkylääkettä niin vastaus on joko että en tai että yhden panadolin on ottanut. Pahimmassa tapauksessa ollaan vailla kortisonipiikkiä siihen olkapäähän, huoh. Toinen on nämä aamulla noussut kuume niin heti rynnätään päivystykseen ab-kuuria hakemaan. Sit kun sitä ei saada niin ovet paukkuen lähdetään pois. Ja mitään perustetta sille ab-kuurille ei siis todellakaan ollut, eilen alkanut kuume, tulehdusarvo normaali, yleisvointi ok.

[QUOTE="höh";26044338]Tämä sh toivoi kysymyksiinsä vastauksia.

Ei en tiedä, että olisi semmoista kipua johon ei lepo, keskittyminen yms auttaisi itse asiassa parhaiten. Vahvatkaan opiaatit ei aina auta yhtä hyvin kuin akupunktio tai hypnoosi. Terveisin saattohoitojakin nähneenä.

Terveisin taas se höh lääkäri[/QUOTE]

Jaa, no seuraavalla kerralla, kun potilaalla on jalka poikki tai lonkka murtunu, ni täytyy käskee se meditoimaan ja vetää parit akupunktiot ja hypnoosit. Sit vois vielä vaikka tanssia noitatanssia ja syöttää vuohenjuurta.

[QUOTE="vieras";26044506]Tuo on muuten totta että nykyään kyllä ihmiset hakeutuvat sinne lääkäriin välillä aika hepposin perustein. Siis ihan oikeesti heti ollaan sitä "nappia" tai "piikkiä" hakemassa eikä yhtään osata esim kipua hoitaa kotikonstein. En nyt tarkoita ap.n migreeniä vaan esimerkiksi vaikka on kaaduttu ja vaikka olkapäässä tuntuu kipua, kättä pystytään liikuttamaan täysin normaalisti, niin heti rynnätään sinne lääkäriin. Sit kun kysytään et oletko ottanut mitään särkylääkettä niin vastaus on joko että en tai että yhden panadolin on ottanut. Pahimmassa tapauksessa ollaan vailla kortisonipiikkiä siihen olkapäähän, huoh. Toinen on nämä aamulla noussut kuume niin heti rynnätään päivystykseen ab-kuuria hakemaan. Sit kun sitä ei saada niin ovet paukkuen lähdetään pois. Ja mitään perustetta sille ab-kuurille ei siis todellakaan ollut, eilen alkanut kuume, tulehdusarvo normaali, yleisvointi ok.[/QUOTE]

Tän kuvauksen myötä muuten ei yhtään tullu ikävä takas päivystykseen töihin, tuommosiahan just about 90% potilaista oli :D Selkeesti aika kultaa muistot ku nääki on unholaan painuneet.

Jaa, no seuraavalla kerralla, kun potilaalla on jalka poikki tai lonkka murtunu, ni täytyy käskee se meditoimaan ja vetää parit akupunktiot ja hypnoosit. Sit vois vielä vaikka tanssia noitatanssia ja syöttää vuohenjuurta.

Lääkärin määräys! Samoin saavat meditoida itsensä sektion läpi nämä synnytyskivuista kärsivät vastuulliset äidit kuten ne muutkin. Ei niihin tavallisiin synnytyksiinkään koskaan troppia tarvita, sehän on täysin ja aina lapsen edun vastaista. Itsekkäät äidinperkeleet. Tulevat vielä niistä riippuvaisiksi. Siksi moni äiti yhä edelleen löytyy synnytyssalista imemässä ilokaasua, kun kukaan ei huomaa. Tökkivät itseään sunnuntaiharrastuksena kohdunkaulanpuudutuksella. :D

Terkuin: presidentti

Aaah! Kuuluisa kalikka -argumentti vedetty peliin. Luulisi lääkärin osaavan pelin säännöt. Kalikka-, kateus- ja natsikortit pitää jättää keskustelun ulkopuolelle, mikäli yrittää antaa itsestään mitenkään päin älykkään ja sivistyneen kuvan. Aijaijai. Ne eivät kuulu järkevien ihmisten viljelemiin "argumentteihin".

Terkuin: Prohvessori

on tääl parkoja. Mutta niin on elämässä yleensä.

Tämän ketjun ap onneksi hokasi pointtini, eli tunnisti ahdistuksensa ja alkoi miettiä hoitoa siihen.

Mutta monta muuta täällä on apua vailla.

terveisin se höh, edelleen.

[QUOTE="höh";26045683]on tääl parkoja. Mutta niin on elämässä yleensä.

Tämän ketjun ap onneksi hokasi pointtini, eli tunnisti ahdistuksensa ja alkoi miettiä hoitoa siihen.

terveisin se höh, edelleen.[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh:

Parahin höh, en hetkeäkään usko sinun olevan lääkäri.. ehkä jossakin mielikuvitusmaailmassa;) ja aloittaja, itsellä myös migreeni ollut vuosia, estolääkkeitä on kokeiltu monenlaisia,parhaiten on tehonnut nenän kautta otettava suihke, juurikin oksentelun takia. Minulla siis aurallinen vaikea migreeni, jossa ensiarvoisen tärkeää on ottaa ne lääkkeet heti ensimmäisten oireiden tullessa, sen jälkeen ei lääke auta ja sitten joutuukin sinne päivystykseen "inisemään"....ja ihan aina on minut siellä kyllä lääkitty tipalla.

Parahin höh, en hetkeäkään usko sinun olevan lääkäri.. ehkä jossakin mielikuvitusmaailmassa;) ja aloittaja, itsellä myös migreeni ollut vuosia, estolääkkeitä on kokeiltu monenlaisia,parhaiten on tehonnut nenän kautta otettava suihke, juurikin oksentelun takia. Minulla siis aurallinen vaikea migreeni, jossa ensiarvoisen tärkeää on ottaa ne lääkkeet heti ensimmäisten oireiden tullessa, sen jälkeen ei lääke auta ja sitten joutuukin sinne päivystykseen "inisemään"....ja ihan aina on minut siellä kyllä lääkitty tipalla.
Mullakin migreeni ollut vuosikausia, täsmälääkkeistä ei hyötyä, estolääkitys auttoi jotenkuten. Kun migreenikohtaus iskee niin se halvaannuttaa toisen puolen kropasta, tekee sokeaksi, saa oksentelemaan hullun lailla, ja aiheuttaa niin kovan pääkivun että tekisi mieli sahata puolet otsalohkosta pois, niin ei auta muu kuin mennä päivystykseen inisemään. Ovat kyllä suhtautuneet siellä hienosti, samantien vieneet lepäämään hämärään, ja laittaneet tipan joka tuo avun n. 15 minuutin kuluttua.

Pitäiskö tämä allekirjoittaa että T: Jumala, kun kaikenmaailman lääkärit, astronautit ja presidentit on jo ketjussa olleet? :D

No onpa se hienoa että sulla on migreeni. Vautsi, ansaitset varmaan kruunun ja erityiskohtelun tuosta ansiosta.
Minulla on tension neck, sekä hermopinne ja voin kertoa että siitä kuntoutuminen kesti neljä pitkää vuotta kaikkinaisine oireineen ja hoitoineen.
Päänsäryt oli niin pahoja, että oksennus lensi ja kestivät pahimmillaan neljä päivää, jotka vietin oksennusämpärin kera. Kiertohuimaus veti jalat alta. Oletko koskaan tuntenut sellaista kipua hartioissa että käsi puutuu ja samalla menee sähkösokkimaisia kipuaaltoja sormista niskaan? Ylhäällä jaloillaan pystyi olemaan vain pari tuntia kerrallaan. Päätä ei pystynyt kääntämään, nieleminenkin sattui.

Ja tuosta laiskuudesta, olin kyllä sairaslomalla niskojeni takia, mutta en todellakaan koko aikaa. Teen ruumiillista työtä, liikunnan puutteestakaan ei voi kärsiä, kun puntteja nostelen ja käyn juoksemassa monta kertaa viikossa.
Että niin, hymähtele sinä sitten vain siellä. Tottakaihan laiskuudesta tulee tension neck.

[QUOTE="höh";26045683]on tääl parkoja. Mutta niin on elämässä yleensä.

terveisin se höh, edelleen.[/QUOTE]

Kertoisitko mikä 'lääkäri' olet koulutukseltas? :)

täh. Miksi se sua vihaa se akka? ja miksi edes yrität sinne mennä jos siellä on joku huuhkaja,vartija joka sua ei aio ottaa? hankkisin lääkäripalveluni jostain muualta.

Jos niitä tarvitsisin.
Mistä tuo sen viha johtuu, sua kohtaan?

Yhteistyössä