Terveydenhoitaja käytössänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. Raskauden mahdollisuutta ei ole. Minulla on normaalistikin runsaat menkka vuodot, mutta nyt se on kyllä ERITTÄIN runsasta normaaliin verrattuna, ei pahan hajuista. Kivut on ns. normaaleja menkkakipuja, mutta minulla ei ole ollut menkkakipuja sitten teinivuosien, että ei sekään kovin normaalia ole.. voiko elimistö ns. vaan päättää puhdistautua paremmin?

Jonkinnäköinen hormonaalinen "häiriö" elimistössäsi on menossa. Voit seurailla viikonlopun yli vuotoa, mikäli vuoto runsastuu tai kivut kovenevat, ota yhteyttä lääkäriin. Jos vuoto jatkuu pidempään kuin 4 vuorokautta, on myös syytä olla yhteydessä lääkäriin

Olisi mukava saada tarkempi määritys tuosta löydöksestä, eli latinalaiset sanat mitä vastauksessasi lukee. Yleensä hyvälaatuiset solumuutokset kertovat että pieniä solumuutoksia on havaittu, mutta ne ovat niin pieniä, että paranevat yleensä itsestään. Nämä saattavat olla esim. jonkun tulehduksen aiheuttamia. Syytä ei ole huoleen esim. kohdunkaulansyövän esiasteesta tai muusta, sillä ne muutokset ovat aina huonolaatuisia. Yleisesti hyvälaatuiset muutokset kontrolloidaan noin 5-8 kk sisällä, jolloin nähdään ovatko muutokset lähteneet paranemaan. Voit siis ottaa rauhallisin mielin, tämä on hyvin yleinen löytö suomalaisten naisten keskuudessa, sillä diagnostiikkamme on erittäin kattava ja laadukas.

En saanut vastausta paperille, joten en tiedä tarkkaa määritystä. Terveydenhoitaja soitti ja sanoi, että hyvänlaatuinen solumuutos löydetty, eikä tosiaan kysymyksistä huolimatta kertonut enempää ja se sai minussa pienoisen paniikin aikaiseksi, koska ajattelin heti pahinta.. Noh, mutta kiitos tuosta vastauksesta, olen sen puhelun jälkeen täällä miettinyt soitanko jonnekin ja kysyn mitä se tarkottaa, että tyyliin kuolenko minä..hehe! No nyt tiedän, että voin rauhassa odottaa siihen kontrolliin..huh..

Valitettavasti joudun nyt poistumaan palstalta, pahoitteluni niille, keiden kysymyksiin en ehtinyt vastata. Palailen palstailemaan jälleen ensiviikolla. Hyvää viikonloppua!

Olen 23-vuotias, lapseton nainen. Elän vakituisessa parisuhteessa. Minulla on tällä hetkellä käytössä Mercilon-ehkäisypillerit. Olen kuitenkin harkinnut jossain vaiheessa siirtymistä ehkäisylaastariin. Lapsia toivoisimme saavamme parin vuoden sisällä, ihan vielä se ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Voitko suositella laastaria minun tilanteessani vai olisiko parempi jatkaa näillä pillereillä? Sivuvaikutuksia näistä ei ole tullut ajoittaista päänsärkyä lukuunottamatta.

Isäni kuoli sydänkohtaukseen vähän päälle viisikymppisenä, kyseessä kuitenkin sydämessä ollut rakenteellinen vika, eli ei mikään "tavallinen" syy. Myös yksi sedistäni on kuollut sydänkohtaukseen suhteellisen nuorena, Hänellä kuitenkin oli taustalla sepelvaltimotautia, sekä aikuisiän diabetes. Tietääkseni suvuissani ei ole muutoin sydänvaivoja ilmennyt ja esim. kaikki isovanhempani ovat kuolleet muiden syiden kuin sydänkohtauksen takia.

[QUOTE="vieras";23860006]tais osaaminen loppua terkalta[/QUOTE]

Mietin täsmälleen samaa, kyllä näistä useimmat kysymykset taitaa olla niitä, joihin tarttettais lääkärin osaamista...

Mä oon aina ihmetellyt, kun tällä palstalla ilmoitellaan, että "terkka paikalla, onko apua kaipaavia". Mitä tällä haetaan? En itse ainakaan omissa terveysongelmissani kyselisi joltain tällaiselta palstalta.

[QUOTE="vieras";23864003]Mietin täsmälleen samaa, kyllä näistä useimmat kysymykset taitaa olla niitä, joihin tarttettais lääkärin osaamista...

Mä oon aina ihmetellyt, kun tällä palstalla ilmoitellaan, että "terkka paikalla, onko apua kaipaavia". Mitä tällä haetaan? En itse ainakaan omissa terveysongelmissani kyselisi joltain tällaiselta palstalta.[/QUOTE]

samaa mieltä sun kanssa.. luulis ettei oikeilla terveydenhoitajilla olisi mielenkiintoa enää töidensä jälkeen vastailla täällä. ja tosiaan kyllä minun mielestä lääkkeistä neuvoo joko lääkäri tai apteekki, terkan työhön ei kuulu. varmaan jotain pätemisen tarvetta

Yhteistyössä