Terveydenhoitaja käytössänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terkkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on isovarpaassa kynsivallin tulehdus, kipeä ja märkii. Mitä ensiavuksi, ettei tarttis jouluna lähtee päivystykseen hakemaan antibiootteja.

Tietysti hygienia kaiken a ja o. Päivittäin noin kolme kertaa alueen huolellinen suihkutus sekä kuivaus. Ilmakylvyt myös auttavat. Buranalla saat hieman vähennettyä tulehdusta sekä helpotettua särkyä.
Suosittelisin kuitenkin antibioottikuurin hakemista ajoissa, esim. tänään ei vielä ole pyhäpäivä. Tällöin välttyy turhalta jonottamiselta pyhien aikaan.

Oletko kova stressaamaan? Oireet kuulostavat "stressivatsalta". Toimiiko vatsasi normaalisti?
Onko sinulla närästysoiretta? Oireita voisi lähteä tutkimaan perusverikokeilla sekä allergiakokeilla, lisäksi ruokatorven/ylävatsan tähytys on mahdollista suorittaa.

Olen "lähes stressitön" ihminen, peruspositiivinen ja muuten terve. Elämä on leppoisaa enkä jaksa turhia stressata. Vatsa toimii säännöllisesti ja hyvin. Ja tosiaan, en ole huomannut maidon, viljojen tms. vaikuttavan jos jättää pois. Lähes kalaton olen, koska en pidä siitä. Liekö se sitten vaikuttaa? Jotenkin en usko, hyvät rasvat saan kyllä avocadoista, pähkinöistä tms. Ei kuullosta hyvältä tuo tähystys :D on niin oksennusrefleksit herkässä!

Nyt kysyjällä on väärää tietoa tutkintorakenteesta. Terveydenhoitajan tutkinto sisältää kaksi ammattinikettä. Ensin opiskellaan sairaanhoitajan tutkinto, jonka jälkeen jatketaan vielä terveydenhoitajan tutkintoon, eli näinollen terveydenhoitajien koulutus on pidempi ja heillä on kaksi tutkintoa.

Et vastannut Turbojurpon kysymykseen, että kyrsiikö sinua, jos ihmiset eivät tiedä, että terveydenhoitaja on myös sairaanhoitaja? Turbiksella nyt tuskin on väärää tietoa teidän tutkintorakenteistanne :D

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22733373:
Et vastannut Turbojurpon kysymykseen, että kyrsiikö sinua, jos ihmiset eivät tiedä, että terveydenhoitaja on myös sairaanhoitaja? Turbiksella nyt tuskin on väärää tietoa teidän tutkintorakenteistanne :D

Itse olen sellaisessa paikassa töissä, ettei pääse kyrsimään tämä asia, sillä meille ei oteta töihin edes pelkkiä sairaanhoitajia... enkä usko että juurikaan ketään asia kyrsii, sillä yleensä terkkarit hakeutuvat sellaisiin paikkoihin töihin esim. neuvolat, työterveys ym, joissa sairaanhoitajia ei edes ole.. ja toisaalta, jos joku hoitaa asiakkaan niin ei siitä kauheaa kyrsimistä pääse syntymään, kun itse pääsee helpommalla :D Ehkä jos tutkintonimikkeiden perässä juoksis, voisi lukea tohtoriksi..

Olen "lähes stressitön" ihminen, peruspositiivinen ja muuten terve. Elämä on leppoisaa enkä jaksa turhia stressata. Vatsa toimii säännöllisesti ja hyvin. Ja tosiaan, en ole huomannut maidon, viljojen tms. vaikuttavan jos jättää pois. Lähes kalaton olen, koska en pidä siitä. Liekö se sitten vaikuttaa? Jotenkin en usko, hyvät rasvat saan kyllä avocadoista, pähkinöistä tms. Ei kuullosta hyvältä tuo tähystys :D on niin oksennusrefleksit herkässä!

En usko, että kalaton ruokavaliosi vaikuttaa asiaan. Toki tiedätkö kolesteroliarvosi?
Ei se tähystys ole niin paha, kuin miltä kuulostaa. Eli jos oire on kovin häiritsevä, pystyy menemään tähystykseen syyn selvittämiseksi :) Tsemppiä joka tapauksessa

Olen töissä yksityisellä puolella, jolla paperitöille, lääketilauksille ja kaikelle muulle "näkymättömälle" työlle on varattu runsaasti aikaa - tällöin ehtii tekemään kaikki "rästihommat" niille varatulla ajalla, eikä kiirettä synny. Suosittelen vaihtoa yksityiselle puolelle, jopa palkankin perässä :)

Ei voi yleistää. Olen ollut terkkana sekä yksityisellä että julkisella puolella. Kyllä yksityiselä oli yhtälailla kiire ja vielä tarkemmin valvottiin kuinka paljon ehti ottamaan potilaita vastaan.

Mitä voi tarkoittaa jos lapsivettä on liikaa? Eilen kävin lääkärissä supistusten vuoksi ja jotain tuollaista lääkäri sanoi että lapsivettä on liikaa. Ei kumminkaan sen kummemmin asiaa kommentoinut eikä laittanut mihinkään jatkotutkimuksiin, ja en tiedä paljonko vettä on. Olen rv 27+3.

1 vuotias tyttö herää öisin 4-5 aikoihin itkemään ja rauhottuu hetken kuluttua, tuntuu että vatsassa on ilmaa kun paukuttaa ja sitten nukahtaa. Johtuuko jostain ruuasta? Joka yö ei herää, antaisinko yöksi disfaltyl-tippoja?

Yhteistyössä