?
---
Vieras
Onko normia jos kieleen tulee aina päivässä valkoista töhnää? Vai pitääkö kielen olla kauniin punertava aina?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minulla oli 15 päivää sitten kuukautiset normaalisti ja eilen ne alkoivat heti erittäin runsaalla vuodolla uudestaan. Normaali kierto minulla on 30 päivää, eli 25 päivää kuukautisten loppumisesta kuukautisten alkuun ja menkat kestää 5päivää.
Minulla on myös nyt aivan hirveät menkkakivut, nivusiin ja alavatsaan sattuu.. Onko tämä ihan normaalia, pitääkö hakeutua johonkin lääkäriin, vai mitä pitää tehdä? Vai voinko kärvistellä ihan rauhassa kotona? ..=)
Kaikille minipillerit eivät sovellu ja niiden yksi yleisimmistä sivuoireista onkin vuotohäiriöt. Jos minipillereitä on syönyt säännöllisesti 4kk ajan ja vuotohäiriöt edelleen jatkuvat, ei kyseessä ole sinulle sopiva ehkäisymenetelmä.
Onko normia jos kieleen tulee aina päivässä valkoista töhnää? Vai pitääkö kielen olla kauniin punertava aina?
Oletko sheivaillut alapään karvoitusta? Tästä saattaa muodostua tulehdus karvatuppeen, tällöin patti muodostuu suurimmillaan noin pikkurillin pään kokoiseksi. Mikäli kyseessä on tulehdus, tulisi se hoitaa lääkärin vastaanotolla, etenkin jos patti ollut jo pitkään. Muutenkin kaikki "epämääräiset" patit on hyvä käydä näyttämässä, kyseessä saattaa hyvin olla ns. rasvapatti, jonaka poistaminen onnistuu paikallispuudutuksessa, nämä patit ovat vaarattomia.
Alkuperäinen kirjoittaja rätti;23859783:Onko ainoa vaihtoehto sitten kondomi? Yhdistelmäpillereistä nousi maksa arvot liiaksi ja kuparikierukkaa en halua kun se kuulemma lisää kuukautisvuotoa ja kipua..sterilisaatioon en ole valmis...
Aikaisempi patti oli isompi kuin kuvailemasi koko. Se hävisi itsestään.
Nyt on pienempi patti ja se tuli n. kk bikinialueen siistimisen jälkeen.
4v lapsella ollut pientä tukkoisuutta jo 1½kk , lääkäri th on korvat pariin kertaan katsoneet (pikkusisaruksen nla käynneillä). Nyt 2 päivää ollut enempi limainen ja yskii kovasti. Myös sisarus 3kk nyt ollut tämän päivän itkuinen ja räkäinen, sai just eilen 3 rokotetta. Kauano katselisi ennen lääkäriin menoa? 4v sairasti keuhkokuumeen syksyllä.
Et kerro onko käytössäsi jotain ehkäisymenetelmää (hormonaalinen ehkäisy) tämä saattaa vaikuttaa kuukautiskiertoon. Välillä meidän kuukautiskiertomme heittelee hyvinkin runsaasti, vaikka se olisi ollut jo monet vuodet säännöllinen. Jos vuoto on normaalia kuukautisvuodon tapaista vuotoa, seuraa tilannetta. Jos vuoto kuitenkin tuntuu kovasti runsaammalta tai haisee pahalle, suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin. Onko sinulla raskauden mahdollisuutta? Jos alavatsalla kovia kipuja (erilaista kuin normaalit menkkakivut) suosittelen hakeutumaan lääkäriin.
Kannattaako kuparikierukkaa ottaa jos on usein emätintulehduksia? Olen kuullut että kuparikierukka voi lisätä niitä ja jopa aiheuttaa kohtutulehduksen?