Teroluteista taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kihara

Uusi jäsen
05.06.2006
3
0
1
Minä taas täällä tyhmänä kyselen teiltä fiksuilta. En saanut jatko-ohjeita tai en muista niitä..... Milloin minun tulee aloittaa uusi terolut jakso? Reseptissä lukee vain 10pv ajan vuodon käynnistämiseen? Vuoto käynnistyi, mutta jatko on todellakin epäselvä!

Kiitos auttaneille!

Varmista lääkäriltäsi miten otat niitä Teroja! Pakkausohjeet ei päde kaikkiin tapauksiin, eikä kannata riskata matkimalla jonkun toisen annostusohjetta. Ne mitoitetaan omaan kiertoon, ainakin mulla oli aikoinaan täysin virallisesta ohjeesta poikkeava otto-ohjeistus. Jussia! B)

Osaako kukaan sanoa, että miksi joillain on kierron 15-25 päivinä ja joillain kierron 15-24 päivinä?
Osaako joku myös sanoa, että edesauttaako nämä pillerit raskautumisessa?
Saako näillä myös käynnistettyä menkat jos ei niitä kuulu?

Terolutit ovat usein kuukautiskiertohäiriöihin annetut lääkkeet. Jos menkat pois, kierto pitkä tai liian lyhyt.. Raskautumiseen niillä ei minun mielestäni ole mitään osuutta. Ainoastaan helpommin pystyy arvioimaan ovulaatioajankohdan ja sitä rataa.

Moi!

Mulla meneillää toka Clomikierto ja samalla eka, jossa lisänä Terolut (jota söin kp 15-24). Nyt kp 29/31 eikä menkoista vielä tietoakaan. Milloin teillä on Terojen jälkeen menkat alkaneet? Montako päivää viimeisen Terolut-tabletin ottamisesta on kulunut menkkojen alkuun?

Sain Terolutin, jotta kiertoa saatais lyhenemään niin että kp olis 28. No, eipä näyttäny ainakaan ekalla kierrolla auttavan.... :(

Heip!

Kiitos vastauksista valpurille ja Pietu-:lle! :) Nyt meneillään kp 31, kovasti vatsaa vääntää eli taitaa menkat olla ihan just tuloillaan. Ihmettelen vain, ettei ole tullut aiemmin, koska viimeisen Terolutin otin viime torstaina eli viikko sitten. :/

Heip. Eipä ole vieläkään menkat alkaneet Terolutin jälkeen! Söin niitä kp 15-24, nyt kp33. Testin tein aamulla, raskaana en sen mukaan ainakaan ole. Miten tämä on mahdollista?? Näidenhän piti lyhentää kiertoa, ei pidentää!! :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 13:18 Betania kirjoitti:
Heip. Eipä ole vieläkään menkat alkaneet Terolutin jälkeen! Söin niitä kp 15-24, nyt kp33. Testin tein aamulla, raskaana en sen mukaan ainakaan ole. Miten tämä on mahdollista?? Näidenhän piti lyhentää kiertoa, ei pidentää!! :o

toivotaan, että raskaus olisi syy sun kadonneisiin menkkoihin. Voihan se olla, että se ei vielä testissä näyt. eri ihmiset kun erittävät eri määriä istukkahormonia ja toisaalta voihan olla että ovis onkin ollut odotettua myöhemmin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 17:07 pietu- kirjoitti:
Onko sinulla aiemmin ollut millainen kierto? Lyhyt vai pitkä?

Joudut ilmeisesti nyt sitten ottamaan kaksi clomifenia päivässä.

Mun viimekierrot on olleet 31, 36, 32, 32, 31. Ja Terolutia ei ole ollut aiemmin. Ja Clomeista nyt oli toka kerta. Koskaan elämässäni kuukautiset eivät ole jääneet kokonaan tulematta. Ihmetyttää vaan, että nytkö ne jää tulematta tai tulee joku megapitkä kierto just, kun on ekaa kertaa ne Terolutit. Mutta niin sitten varmaan. Mun annostuksia ei nosteta ennen syksyä (Clomeissa), koska klinikka on kiinni. :(

Piti vielä lisätä, että tekisi mieli jättää nämä molemmat lääkkeet tästä eteenpäin ottamatta, kun niistä ei ole mitään apua ja voin ainoastaan entistä huonommin. :'( <br><br>

Minulla vähän samoja fiiliksiä ollut noiden nappien kanssa :( Tosin tänään sain ilmiselvän todisteen clomien toimivuudesta, tikutin näet plussaa ovistestissä :)

Teroluttien osalta myös ihmeissäni, kun viimeisin kierto (kaksi takana Terojen kanssa) meinasi venähtää pitkäksi (32 päivää).

En silti ehkä vielä hätäilisi. Voihan olla, että sinun kehosi syttyy niille lääkkeille hitaammin..

Yhteistyössä