Neuvoa ja apua tarvitseva!

Osaisiko joku auttaa kun kyse on teroluteista ja clomifeneista...

Eli sain kyseiset lääkkeet ja nyt olen aivan ulalla. Ohjeet on että teroja syön 10 pv kuurin ja clomifeneja 1 tab kierron 2-6 päivät. Nyt kierron pituus on 51 päivää ja gyne sanoi että voisin aloittaa heti terot já menkat tulevat ensi viikolla. Syönkö siis noita molempia lääkkeitä samaan aikaan jos ne menkat alkaa ennen kun kymmenen päivän kuuri on loppunut? Vai lopetanko terolutit sitten kun menkat alkaa???

Milloin alotan sitten taas uuden terolut kuurin? Heti kun menkat loppuu vai milloin?

Kiitos jos joku viitsii auttaa ja vastata kun olen "uusi tällä saralla" ja en tajunnut noita asioita kysyä silloin gyneltä.
 
siili
Hulivilille.

Mä olen aina syönyt teroluteja kans 10pvän kuurin ja kuukautiset alkaa niiden lopettamisesta noin kolmantena, neljäntenä päivänä - kerran venyi kuudenteen päivään. Sitten tosiaan kun kuukautiset on alkaneet, niin popsit lääkärin määräämät kierronpäivät niitä clomeja.

Ei ressiä! Hyvin sä selviät! Ja soita lääkärille, jos olet epävarma!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 08:13 hulivili kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa kun kyse on teroluteista ja clomifeneista...

Eli sain kyseiset lääkkeet ja nyt olen aivan ulalla. Ohjeet on että teroja syön 10 pv kuurin ja clomifeneja 1 tab kierron 2-6 päivät. Nyt kierron pituus on 51 päivää ja gyne sanoi että voisin aloittaa heti terot já menkat tulevat ensi viikolla. Syönkö siis noita molempia lääkkeitä samaan aikaan jos ne menkat alkaa ennen kun kymmenen päivän kuuri on loppunut? Vai lopetanko terolutit sitten kun menkat alkaa???

Milloin alotan sitten taas uuden terolut kuurin? Heti kun menkat loppuu vai milloin?

Kiitos jos joku viitsii auttaa ja vastata kun olen "uusi tällä saralla" ja en tajunnut noita asioita kysyä silloin gyneltä.
Hei!
Teroluteilla siis saadaan kuukautiset tulemaan ja Clomifeneilla kasvatetaan munarakkulaa/-rakkuloita.
Nyt alkuun tosiaan ota ne Terot heti 10pv kuuri, jos menkat alkaa kesken kuurin voit siirtyä Clomifeniin ohjeen mukaan ja jättää Terot kesken.

Yleensä Teroluteissa on annostuksena 1tbl kiertopäivinä 15-24.
Eli ekojen menkkojen jälkeen sitten jatkat näin.
Tarkista toki nämä päivät vielä omalta lääkäriltäsi, mutta tavallisesti Terolut annostellaan kp 15-24, silloin kierron pituudeksi tulee noin 28pv. Ohje pitäisi olla myös reseptissa ja sitten lääkepakkauksen tarrassa.

Eli nyt Terot 10pv, kp 2-5 Clomifen ja sitten kp 15-24 Terolut jne.
Tavallisesti vuoto alkaa viikon kuluessa Terolut kuurista, mutta oma hormonitoiminta saattaa sekoittaa kiertoa ja silloin vuoto voi alkaa kesken kuurin tai jopa jäädä tulematta. Joskus menee muutama kuukausi ennenkuin tämä tasaantuu.
 
syöt terolutia ohjeen mukaan yleensä menkat alkaa 2-3 päivän päästä kuurin loputtua, ja kun uudet menkat alkaa syöt taas kuurit niinä kierron päivinä kun gyne on ne sinulle määrännyt, auttoiko?
Itse olen syönyt kolmen kuukautisten aikaan terolutia, ja sitten sain pregnyl hormonin ja nyt jos menkat alkaa niin sitten tiettyinä kierron päivinä pitää syödä vielä clomifemiä..
 

Yhteistyössä