Terolut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apy77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apy77

Vieras
Ajattelin kysäistä kun nyt tässä ekaa kymmenen päivän kuuria teroja syön, että onko kukaan tullut raskaaksi jo terolutien syönnillä?
Lääkäri sanoi että pitää syödä ensin kymmenen päivän kuuri ja katsotaan tuleeko menkat. Syönnin aloituksesta kk päähän piti varata uusi aika ja katsotaan onko kuukautiset alkaneet ja jatkanko syöntiä vielä kolme kuukautta. Kun kysyin voinko tulla raskaaksi jo nyt, lääkäri sanoi että se on käytännössä mahdotonta kun terolutit estävät munasolun kiinnittymisen. Olen kuitenkin joskus kuullut ja varmaan täältäkin lukenut että joku olisi tullut raskaaksi jo pelkillä teroilla?!? Olenkohan aivan väärin muistellut?
Ajateltiin että hyvällä lykyllä meillä on vaavi jo ensi vuonna, mutta taitaa mennä v. 2007 puolelle jos ensin syön kolme kuukautta lisää teroluteja ja sen jälkeen annetaan clomeja joilla jopa voisi tulla raskaaksi! Kertokaahan taas viisaammat miten asian laita on?

Tämä on niitä kestoaiheita, joista ei voi sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin. Lääkärit tuntuvat olevan asiasta kahta mieltä. Toisten mielestä terolutit ehkäisee ovulaation, toisten mielestä ei jne...Mutta monet ovat tulleet raskaaksi pelkkien terolutien avulla, joten jokin taika niissä on :) Nyt vaan kovasti yritystä ja jos ei tärppää, niin sitten clomit mukaan :)

Minulle ainakin gyne sano et (tämä on siis vain mun tapauksessa) pelkät terot ei riitä, koska en ovuloi. Siihen tarvitaan myös clomit. Eli terot estää kyllä kuulemma ovulaation MUTTA jos ovulaatio on jo tapahtunut niin ei mitenkään estä raskautta. Ainakin mä aloitan terojen syönnin vasta kp16 eli ovis olisi jo tapahtunut jos niin sattuisi käymään.

Nyt syön ensin 2 kiertoo pelkkiä teroja, jolloin en gynen mukaan voi vielä tulla raskaaksi. Sitten seuraaviin kiertoihin otetaan mukaan clomit, eli sit syön molempia.

En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta tuskin lääkärit määräisivät teroja jos ne jotenkin estävät raskauden jos tarkoitus on kerran tulla raskaaksi ;)

kannattaa huomioida se että aloittaa terot vasta mahdollisen ovulaation jälkeen. Omalla kohdallani ovuloin n.kpvä.18-22/n.36, eli en saa aloittaa teroja ennenkuin pari päivää oviksen jälkeen, eli tälläkin kiertoa teroilen vasta kpvät21-30.
Kaikkien kohdalla ei siis päde se yleissääntö että kpvä15-24, jos kierto on pitempi tms. niin se kannattaa ehdottomasti tuoda esiin kun teroreseptiä hommaa. Tuntuu ettei lääkäritkään välttämättä ajattele naisia Yksilöinä vaan määräävät ohjekirjan mukaan vain ne tietyt päivät jotka sopii normaalikiertolaisille

No milloinkas niiden kuukautisten pitäisi tulla noiden terolutien jälkeen? Kun ei vielä ole tullut ja viikko sitten lopetin syönnin. Oireet kyllä on mutta vuotoa ei näy eikä kuulu.

Sekin vaihtelee...Joillain alkaa parin päivän päästä ja toisilla parin viikon päästä. Sitten joillain (esim. mulla) ei alkaneet ollenkaan terolutien jälkeen. Ne ei vaan olleet tarpeeksi tehokkaita ja sain sitten primolutit. Mulla syy oli liian alhaisessa estrogeenitasossa ja silloin terolutien sisältämä keltarauhashormoni ei yksistään auta. Mutta toivotaan, että sun tapauksessa ois kyse raskaudesta :)

Täällä yksi, joka raskautunut ekasta Terolut kuurista, sitä ennen raskautta yritettu vajaa vuosi. Hakeuduin gynelle ennen kuukautisia tulevan tiputtelun ja raskaushaaveen vuoksi. Hän ultrasi ja totesi ovulaation tapahtuvan lähipäivinä ja määräsi Terot aloitettavaksi samantien, koska arveli tiputteluvuodon johtuvan keltarauhashormoonin vähyydestä. Terot söin siis kp 15-24 ja raskaustestin tein kp 33, joka + =)

Yhteenvetoa, eli ovulaatio ei estynyt Teroista huolimatta. Sitä käytetään myös alkuraskauden ylläpitämiseen, jos taustalla lapsettomuusongelmaa...

Mie söin keväällä kolmen kuukauden kuurin epäsäännöllisiin kiertoihin. Noh, eivätpä hirmusti auttaneet, menkat saattoi tulla teroista huolimatta... Ja nyt kun lapsettomuusklinikalla käyn, määräsi lekuri jälleen terot, vaikka kerroin etteivät ne viimeksi juurikaan auttaneet. *huoh* :/ Nyt vain odottelen, koska pääsisin ne aloittamaan, kun kierrot ovat olleet nyt 14 ja 15 päivää... Ja eka pilsu pitäisi ottaa kp15. Mutta empä ole päässyt aloittamaan.

Toivottavasti ne sit jotain auttaisi, hölmöö syödä niitä muuten vaan. :\|

Mulla oli kierto kans 32-37 päivää, sitten kerran meni 70 päivää ja otin yhteyttä gynelle. Sain kans terot. Sain ne helmikuussa ja pilleri lopetin vuosi sitten marraskuussa. Sanoin sille että vauvaa yrtetään ja se sanoi että niiden avulla, siis terojen, se voi olla helpompaa tulla raskaaksi. No joka tapauksessa nyt on n.10kk teroja syöty. Menkat tulee päivän parin sisällä viimeisestä pilleristä ja on tullut pari kertaa sillaikin kun ois ollu vielä kaksi tablettia jäljellä. Mut vauvaa ei ole kyllä kuulunut. Joten hakeuduttiin tutkimuksiin.
Mene ja tiedä sitä sitten et voiko tulla vai ei. Kai sekin voi olla ihmisestä kiinni. En tiedä. Onnea kaikille jotka niitä pikkusia yrittää tähän maailmaan saada :flower: =)

moi! mulle sanottiin ttä munasolu irtoaa joka kuukausi kun syö terolutteja muuten vain joka toinen kuukausi. sain puolen vuoden kuurin...ensimmäisen kuukauden aikana vuosin miten sattui sitten tasaantui ja kolmannen kuukauden aikana tulin raskaaksi :) tosi sain keskenmenon ja syytä siihen ei tietysti tiedetä. nyt syon taas niitä...

Yhteistyössä