Terolut mimmit

en mä hennu jätä teitä, teroilut jatkuu ja varmasti käyn lukemassa ja kommentoimassa vaikka itsellä ei mitään piinailtavaa pariin kuukauteen tule olemaankaan ;) Tai mistäs sitä tietää jos hormonit lähtee hyrräämään teroilla katkottujen kiertojen avulla ja saisin ihan oikeaoppisen ovulaation jo ennen kevättä.. siitä ainakin haaveilen =)
 
pikkuinen12 ihanaa jos et meitä kokonaan hylkää! ehdin jo säikähtää!! :hug: *hali* sinne voimia tuomaan! koittakeehan saada nautittua joulusta kaikesta surusta huolimatta!


ihanaista joulua kaikille ja sitten toivotaan onnea ja menestystä vain ensi vuodelle meille kaikille omaa nyyttiä toivoville


ps. itse taidan testailla joulun ajan ovista, se kun saattaisi sattua 25.päivälle, mutta todennäköisesti vasta ensi viikolle kp.lle 19 (olettaen siis jos sattuisi tapahtumaan ollenkaan)... tuossa linkki tän päiväiseen ekaan testiin tälle kierrolle.. Aijaa.com - kp11 - 9236416.jpg
 
Viimeksi muokattu:
pikainen päivitys: aamupissasta tehty digi ja prechekin halpis.. clearblue ei raskaana ja prechekissä viivan paikka. Tänään dpo 10 mutta en lannistu, koska ei kerran tätiä vielä näy niin testaan uudestaan sit jouluaattona jolloin dpo13.. tai sit jos täti tulee niin päästään taas inssin yritykseen vol 2.

Onko kukaan koskaan hajottanut digiä? mä hajotin huvikseni ja siellä oli 2 testiliuskaa, joissa yhdessä 2 viivaa toinen vahva ja toinen hailakka ja sit toisessa oli 1 hailakka viiva.. ihan huvikseni hajotin kun poistin patterin :)
 
Fossiili mikään ei ole varmaa :D mäkin alotin terot niin ettei varmasti osu egyptin häämatkalle mutta kilinketut, luomumenkat pärähti siellä päälle kp 15:sta :LOL:

nelliu:lle jaksamisia anopin kanssa.
Jos anoppi tietäis tilanteenne niin tokkopa olis noin ajattelematon suustaan! Meillä onneks kummankaan suku ei vihjaile vielä(kään) mitään.

Pikkuinen12:lle kanssa jaksamisia.


Itse oon pitänyt enempivähempi palstataukoa. yritän tunnustella maaperää tuolla lapsettomuuspuolella samalla odottaen tammikuun lääkäri-aikaa.
Yritän olla ajattelematta raskaudettomuutta ja lapsettomuutta ja yritän panostaa parisuhteeseen. En halua että tää lapsi-asia on kaikki kaikessa. Tai, eihän se olekaan, mutta en halua että mies uskoo niin :)

Rauhallista Joulua teille kaikille!
 
LadyBlue > Olen hajottanut samaisesta syystä ja uteliaisuuttani sitten vilkaisin liuskat. Jännää olisi nähdä miltä näyttää plussan viivat kyseisessä testissä. :D

Pikkuinen12 > Ratkesiko tilanne?

Plussapuhureita lähetellen!
 
macy tilanne ei ole oikeastaan ratkennut kun en vielä ainakaan vuoda mitään, terot oon lopettanut. Mulla on aikas kipee alapää, pakkko mennä huomenna lekuriin alkoi menkat tai ei. Pissatulehdus tai joku muu tulehdus, pissittää koko ajan ja semmonen inha polttava paine tossa ihan alhaalla alavatsalla :/ Raskauteen en usko, tänään iltapäivällä tein tikun ja samaa haaleeta se on, eli hormoni ei tosiaan tuplaannu kuten pitäisi. Huomenna pitäisi alkaa menkat tai ihan viimeistään perjantaina. Kiva antaa pissinäyte jos menkat lorisee näytekippoon, ne varmaan soittaa perään että mulla on tosi paha verivirtsaisuus ja munuaiset posahtanu :D

Mulle ja miehelle tuli tänään postissa kutsu km-tutkimuksiin kunnalliselle polille, mahtava joululahja :) Jono ei ole hirveän pitkä, korkeintaan reilun kuukauden verran. Alkaa ihan jännittää, meille saattaa sittenkin tulla vielä vauva :) Usko ollut koetuksella kemiallisten kierteessä...

macy
sulle jo kommentoinkin tikkukuvaa, sinuna en tekisi huomenna vielä digiä vaan dippaat toisen apteekin oman niin saat verrokkitikun. Kyllä sen pitäisi dpo14 jo näyttää testiajalla selkeää punaviivaa normaaliraskaudessa. Onhan haamuplussakin toki plussa mutta jos se meinaa kemiallista niin se ei ehkä ole kovin kiva juttu, ellei aio olla iloinen siitä että on edes siittiö ja munasolu kohdanneet...

another onnea oviksen metsästykseen, nytkö alat sitten terot vasta oviksen jälkeen? Toivottavasti löytyy ja hyödyntäminen onnistuu =)

ambrosialle voimia lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin :hug:
 
Pikkuinen12 > Pissanäytettä antaessa täytyy pitää Q-kuppia tai tampoonia, ettei näytteeseen valu mitään ylimääräistä. Kysäisepä neuvolasta saisitko lähetteen verestä tehtävään hcg-määritykseen. Voisivat ottaa sen labrassa samalla ja selviäisi onko hcg normaalilla tasolla. Viivat kun eivät aina kerro vahvuudellaan totuutta. Jotenkin minusta tuntuu, että raskaana olet ja se tulisi jatkumaankin. Toivottavasti vaistoni osuu oikeaan.

Mulla ei ole muita testejä kaapissa kuin tuo digi, mutta voisin aamulla pissata purkkiin ja poiketa apteekista testipaketin, kun siellä muutenkin pitää huomenna käydä. Tuskin se näyte puolessa tunnissa pilalle menee, olettanen, ettei apteekissa ole jonoja.

Esikoisesta apteekin oma näytti haamua menkkojen ollessa pisimmästä kierrosta laskettuna pari päivää myöhässä. Viiva oli selvä, mutta vähemmän kuin puolet kontrolliviivan vahvuudesta. Nyt on tosin ovulaation ajankohta irroituspiikin vuoksi suunnilleen tiedossa ja nyt dpo:kin sen verran suuri, että viivan pitäisi olla selvä ollessani raskaana. Jännittää. Skeptisesti suhtaudun asiaan, mutta jotenkin on nyt alkanut tuntua, että ehkä plussa olisi sittenkin mahdollista. Kemiallisia on kuitenkin ollut useita, joten ennen varhaisultraa en uskalla iloita vaikka plussa tulisikin. Lohtukaan se hedelmöittymisen tapahtuminen ei ole enää tässä vaiheessa, kun raskautta on odoteltu jo kaksi vuotta ja hoitokiertojakin takana jo useampi. Toki se on silti parempi kuin ei yhtään haamuplussaa. Olen positiivinen, mutta jalat tiukasti maassa.
 
pikkuinen12 kiitos! en vielä oikein tiiä mitä teen, oon niin kahden vaiheilla että noudattaisinko sittenkin niitä lääkärin ohjeita siitä 15.päivästä aloituspäivänä vai en. kun jostain tänään lueskelin että sillä voi olla huonot vaikutukset jos itse tekee päätöksiä eikä noudata noita ohjeita.. mene ja tiedä. tosin kokemuksella voisin sanoa että valitsen joka tapauksessa väärin :D mun tuuria katsos..

macy täälläkin pidetään peukkuja teidän puolesta :) toivotaan parasta joululahjaa teille!

ambrosialle onnea matkaan tutkimuksiin! onneksi tammikuu tulee jo pian! sitten sieltä apua saatte varmasti!
 
another jos mä saisin päättää uudestaan, olisin jo pari kiertoa syönyt teroja kp15 lähtien.. olisi kaksi kemiallista vähemmän. Mutta eipä näitä tilanteita osaa kukaan ennustaa. Seuraavan kierron lopetan teroilla luultavasti viimeistään kp20 alkaen jos en ole ovista tuntenut siihen mennessä. Mun kroppa ei pysty ylläpitämään myöhäisestä ovulaatiosta tullutta raskautta, se on nyt nähty. Toisaalta tekis mieli mennä luomuna sinne ekaan polikäyntiin asti mutta en vaan jaksa uutta megakiertoa. Enkä jaksa vältellä ovulaatiota keskenmenon pelossa.
Jos sä kuitenkin ovuloit ennen kp20 niin et mun mielestäni teroja tarvitse kiertoa tasaamaan.. sinuna juttelisin lääkärin kanssa aiheesta.

Nyt on tosi hölmö olo kun en oo menny lääkäriin aiemmin näiden pissitulehdus-oireiden kanssa.. mua oksettaa, pissittää ihan jatkuvasti (voisin istua pöntöllä liruttamassa koko ajan), alavatsa on tosi kipeä ja alapäätä polttaa :/ Ei muka ehdi lääkäriin kun on joulukiireitä ja lapset.. huomenna se on mentävä vaikka kymmenen tampoonia toosassa ja lapset molemmissa kainaloissa antamaan näyte ennen kuin munuaiset oikeasti pamahtaa.
 
Pikkuinen12 jos sulla on ollut ennenkin virtsatieinfektioita niin voit pyytää suoraan antibioottia phelinreseptillä. Mulla on ollut niitä välillä kymmenenkin vuodessa ja puhelinreseptin saa pyytämällä. Selexid on toimiva useimpiin bakteereihin ja turvallinen vauvalle. Muista vain kertoa raskauden mahdollisuus. Tietenkin samalla voit pyytää sitä verestä määritettyä r-hormonin pitoisuutta.

MG
harmittaa kun en hajottanut silloin kun olin raskaana digiä, nyt tietäs miltä se sit näyttää.. :)

Täällä ei ole sen kummemmin oireet muuttunut.. lämmöt edelleen koholla, päivälläkin 37.3 joten jospa jospa..odotellaan, jospa tämä hyväksi muuttuu..
 
pikkunen12 niin.. ehkä se on parempi totella lääkäriä. tää kuitenkin on jo kolmas terokierto mikä nyt alkaa, niin tauko tulossa teroihin ensi kuussa joka tapauksessa, sittenhän sen näkee alkaako keho toimia omillaan... en siis asiaa usko, koska on tuo pco (enkä tietääkseni ole siis ovuloinut ikinä.. eikä kuukautisiakaan ollut 10kuukauteen ennen terojen aloitusta). mutta en mie tosiaan kehtaa lääkärille moisen asian takia soitella.. aloitan ohjeen mukaan. kiitos kun varmistit tuon mielipiteen ;) (vaikka taisitkin tehdä sen osin tietämättäsi..)

toivotaan ettei siun joulu menis ihan pilalle tuon mahdollisen pissitulehduksen kanssa :/ se on kyllä inhottava kaveri.
 
Terolut-mimmien toivelista 22.12.2011

Nimim.....................KP.........Ikä.....Mones?....YK....Hoito?

kultakimpale2.......70/31... .....24v.......2........10.....tauko
SL............. ........41/30-48... .29v.......1.. ......7.......tauko
marica30...... ......36/20-33....30v.......4.. .......6.......2.tero

LadyBlue.............31/?...... ....29v.......1........ 16......2.IUI
macy gray............30/31-35...31v.......2.........24.......OI4
Surya...... ...........27/23-77.....27v.......1.........10.. ...tauko

Anlii........... ........23/28-73......22v......1.........4.. .....3.tero
rae89..................18/29...... .. 22v..... .2.........9........tauko
Ambrosia85..........14/26-?... ....26v......1........12........terot

Hennu86........ .....12/35-37.... ..25v......1..........9........7.tero
another... ............12/28...........25v.......1.........3. .....2.tero
nellinu.................?/?..............23v......2.........4........1.tero
Fossiili.................?/?.............32v.......2.........tauko yrityksestä


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5............................................ ......................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5..... ...kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1.... .3.tero
SenSen.......16.5... ...kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11... ..3.tero
Namppis88...20.5..... .kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6....................... ..........................................
"Kuumeilija".20.6...... ...kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v.... .1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Pikkuinen12 dpo 13-14
LadyBlue dpo 11

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
Pikkuinen12


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
ladyblue kävi kuten sanoit, sain reseptin apteekkiin. Näytteen käyn myös antamassa kunhan oon saanut pidäteltyä sen 4h, ei ole menkkavuotoakaan toistaiseksi tullut. Ei tarvitse pelätä että sotkee näytteen. Taas sai yötä myöten käydä lirulla, inhottava vaiva kyllä :/ hcg-määritystä en alkanu pyytämään kun eilinen iltatikku oli jo puhdas nega. Koskahan tulisi se plussa joka myös säilyy...

Hennu mut saa napata pois tuolta jännälistalta. En vielä vuoda mutta ei tässä tarvii enää jännäilläkään :) Ilmotan sitten kun kp1 alkaa, toivottavasti pian ja runsaana niin puhdistuis paikat. Lämmöt oli laskenu, siitä oon iloinen eli on toivoa ettei vuodon alku pitkity enää kauaa. Rinnatkin palanneet normaaliin kuosiin ja vatsaturvotus lähtenyt. Epäreilua että kemialllinenkin tekee muutoksia kehoon, ja jotenkin vielä rajumpana kuin normaali raskaus oman kokemukseni mukaan.

another siitähän ei tosiaan haittaa ole jos aloitat terot esim. kp17, parin päivän heitto ei rytmiä sekoita mitenkään. Sillä saisit pari päivää lisäaikaa mahdolliselle ovulaatiolle ja luteaalivaiheellekin. Mutta tee kuten parhaaksi näet, kohtahan pääset koittamaan luomukiertoakin :) Toivottavasti kierto lähtee pelaamaan myös ilman teroja, se on varmaan jännä paikka.
 
Oon muuten avannut positiivisen digin kun tulosnäyttö oli sammunut, kolme viivaa siinä on kuten negassakin. En kylläkään tihrustanut vaan katsoin vaan ne selkeät kolme viivaa siitä, yksi tosi tummansininen ja kaksi vaaleamman sinistä.
 
Pikkuinen12 hyvä, että sait antibiootit.. olen todella pahoillani puolestasi. Eikä ole sanoja lohduttamaan. Toivon todella että saat vielä sen nyytin.

ON pakko oli testata.. tein apteekin oman ja myös viivan paikka, usko tässä loppuu, mutta vielähän tämä on aikaista :) Nyt kp 31 menossa ja täti tulee yleensä 32-36 joten aikaa on.. tulis jo joulu :)
 
ei löytynyt pissatulehdusta... Rintoja on taas alkanut särkemään, alavatsalla painetta ja särkyä ja pissattaa ihan jatkuvalla syötöllä yötä päivää. Tein uuden testin, tossa pari kuvaa 5min sisään otettuna
Aijaa.com - 9239574.jpg

Aijaa.com - http://aijaa.com/000969239574.jpg - 9239575.jpg

Soitin lääkäriin, haaleakin viiva on kuulemma positiivinen tulos kun testi on tehty ja luettu ohjeiden mukaan. Lääkäriin jos kivut pahenee, muutoin uutta testiä ensi viikolla jos ei ole alkanut menemään kesken.
Vielä ei vuoda yhtään mitään, runsasta valkovuotoa vain. Eilen aamulla tuli aavistuksen verran vaaleanpunaista valkovuotoa mutta sen jälkeen ei mitään punaiseen tai ruskeaan viittaavaa. Terot lopetin pari päivää sitten eli ne ei ainakaan ole ylläpitämässä enää mitään, itsekseen siellä nyt alkio yrittää sinnitellä ressukka vaikka huonosti on käymässä.

Piinaavaa joulunodotusta, niin haaleeta viivaa on ettei tämä raskaus tule jatkumaan. Sen jo tiedän ilman vuotojakin. Mä en jaksa :'(
 
Pikkunen :hug: koita jaksaa :( ihmeitä silti taphatuu, vaikka ymmärrän täysin ettet nyt jaksa uskoa niihin! :hug:

ladyblue josko varovaisesti onnittelis? :)

ambrosia siis kun anoppi tietää meidän tilanteen! sehän tästä vielä vittumaisemman tilanteen tekee! Harmittaa kun mentiin edes kertomaan :( Mutta kun sen mielestähän meidän ei edes pitäis tässä vaiheessa yrittää kun 3 vuotta on ainoa oikea lapsien ikäero mikä hänen mielestään voi olla. Ja mehän ollaan tässä sit vuosi liian aikasessa :headwall:

Tänään meni viimiset terot. Edelleen tiputtelee. Eilen ja tänään tullut vähän pönttöönkin. Milloinkohan sit vois laskee kp1? Todella niukkaa silti, mut kuitenkin. Ei toiveita tähän kiertoon siis meillä tippaakaan. Haluisin vaan saada nyt sen yk5 pyörähtää käyntiin kun tää nelonen on kestäny mulle niin kauan! (6 vk)

Kiva kuitenkin kun lunta tuli maahan, vaikka vaan vähän. En kyllä usko että jouluna olis edes tätä, mutta silti oon paremmalla tuulella kun ei oo niin pimeetä! Oikein hyvää joulun odotusta teille kaikille :) :heart:
 
Aadami
Pikkuinen: :hug: Mä niiin tiedän kuinka surkeeta se on saada vain näitä pikaisia haaleita plussia... Toivotaan kuitenkin että sulla olis nyt tilanne toinen !!

Mä tein eilen Clearcluen +/- testin ja se teki mulle temput... Tsekkasin testin noin minutin päästä dippaamisesta ja kaukaa katottuna näytti että siinä olis ollu ihan kunnon haamu. No innostuneena aloin tutkia lähemmin niin ei siinä ollut kuin kohtis tumma mutta aivan liian kapea pystyviiva. Ohjeessa sanottiin että pitää olla yhtä leveät viivat ja tää ei tosiaan ollut kun ehkä kolmasosa joten se siitä. Turhaan innostuin :(
 
voi pikkuinen12 :hug:

Aadami tuo kyseinen testi on ihan paska, se antaa aina sen ohuen pystyviivan. Olen luovuttanut noiden testien teon.. aina se hemmetin ohut pystyviiva tulee.. te jollain toisella testillä!

nellinu en usko että onnittelut on paikallaan.. tänään aamulämmöt 36.5 ja halpistesti negaa. Nyt loppu testailu. Kyllä se täti sieltä hiipii kohta paikalle, huomenna on ovulaatiosta 14 päivää ja mulla tuo luteaalivaihe on sen 14 päivää joten punainen joulu tulossa..

mulla on maailman järkevin ystävä. Soitin sille joulukuulumisia ja hän tietää tästä meidän yrityksestä, kysyi suoraan miten voin ja miten me jaksetaan. Kerroin tästä keskenmenosta ja pahoitteli tietenkin asiaa, mutta heti perään sanoi että jos vaan tarvitaan mitään tukea tai apua niin hän on aina valmiina auttamaan. Ihana kun ei tullut niitä kuulusia sanoja, että se ei ollut terve tai tms. ihanaa.. tuli tosi hyvä mieli.

Täällä on joulufiilis, joulukuusi on koristeltu kaikki ruat odottavat jääkaapissa.. joululaulut soi ja melkeen jo äsken kynttilöitä sytytin, mutta taidan odottaa vielä hetken.

Mies lupasi että tämä on viimeinen joulu kahdestaan ja aikoi tehdä madonnat jos ei saada omaa ;)

Hyvää ja rauhallista joulua teille kaikille, nautitaan joulusta ja lämmöstä ja niistä ihmisistä jotka meillä on. Ollaan muutama päivä ajattelematta vauvoja ja raskautta ja vain nautitaan elämästä. Jokatapauksessa me ollaan etuoikeutettuja, että meillä on varaa ostaa hyviä ruokia, meillä kaikilla on lämmin koti ja mies vierellä. Merry, merry christmas <3
 
SL
Rauhaisaa, iloista ja täyttävää joulua kaikille!!!! :xmas:

).( Aloitin Terolutit 19.päivä, jotta saisin uuden kierroksen alkamaan. Kävin yksityisellä lapsettomuusklinikalla ja tarkoitus on nyt saada uusi kierros alkuun jossa alan popsimaan Clomifenia. Uuden kierron alussa käyn myös verikokeissa, eli katsotaan nyt onko muuta häikkää kuin nämä ovulaatiohäiriöt/ovuloimattomuus.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkuinen12
Tulin nyt tänne joulupyhinä kyselemään, vaikka en edes oleta saavani vastausta vielä, mutta nyt kun on mielessä niin kysäisempä!
Eli kuinka monta kiertoa teillä on mennyt siihen että kierrot tasaantuu? Vaikuttaa nimittäin taas siltä että tulossa ne 3 vk kestävät "menkat". Nyt jo 9 päivää tiputellut. Välillä tulee enemmän ja sit taas saattaa loppuu puoleks päiväks ja sit taas jatkuu. Yhdellä siteellä olisin varmaan pärjänny nää kaikki päivät jos hygieeniasta en tahtois huolehtia ;)
Ja mulla siis tiputtelu alkoi silloin kun teroja söin!

Ja sit viel toinen asia mikä vaivaa mieltäni. Pitäisi varmaan soittaa lääkärille ja kysyä, mutta ei jaksais ;) Eli mun mielestä lääkäri sano että mun pitää ottaa teroja 2 päivässä ja ne molemmat aamulla. Mut nyt oon alkanu miettimään et olikohan sittenkään noin? Kun missään papereissa ei lue kuin että 2 päivässä. Miten teille muille on määrätty?

Nyt taidan lähtä mussuttamaan suklaata ja lukemaan lehteä, tai ehkä ihan päiväunille :)
 

Yhteistyössä