Terolut-mimmit ja Clomittaret

Jestas! En ees tienny että oviskivutki voi olla noin kipeitä?! :eek: mulla ei oo kyllä tuntunu yhtää mitään..hmm tai sit en oo osannu yhdistää ovikseen.. Äsken tikutin uusiks ja nyt näyttää haaleampaa. Noh, ainaki kaikkemme on tähän asti tehty että tärppäis :D olin jo ihan varma että en ovuloi ilman apuja ja clomit olis mullaki edessä ku menkat tuli miten sattui ja lekuki sanoi että en oo ovuloinu. Sit tuli terot ja laittoi menkat (ainaki tähän asti) kuntoon :) just yks kaveri laittoi facebookiin että on raskaana; "joo ekasta kierrosta nappas".. Vaikee olla vilpittömästi onnellinen kun me ollaan yritetty elokuusta asti (vaikkakin ilman ovista näköjään :D).
 
Bumpy, oon kuullut et clomeista eka kierto on ihan kaamee ja sen jälkeen helpottais :) ootan ite kauhun ja ilon sekaisin tuntein ens kiertoa ku pitäis itekin clomit aloittaa. Tosin mulle ei kyl gyne määrännyt mitään muuta seurantaakuin ovistestit näin alkuun, mut sekin riittänee varmaan^^

Sassa, ilomielin selvennetään mitä mikäkin tarkoittaa, tyhmiä kysymyksiä ei ole!! :) joo joillain voi olla ovis tosi tosi kipeekin, jotkut taas ei tunne mitään, toisrt vähän. Yksilöllistä sekin^^

missäs vaiheessa kukin menossa? :)

omanapa, täällä kotiuduttu reissusta, ranskan luonto oli kyl ihan mieletöntä! Oltiin pikkuisessa kylässä koko se aika, ja oli ihanaa ku oli oma rauha. Paluumatka alkoi sunnuntaina 11.00 ja tänään maanantaina kotiuduin vasta viiden maissa. Tylsää! kävin koeajamassa auton tampereella joka ei ollutkaan sitä mitä kuvittelin ja ajelin sit sieltä kotiin, ylimääräistä matkaa se 200km...

Kp23 vaihtui juuri vissiin eikä nyt ole oireita suuntaan tai toiseen. Viime to ja pe vihloi masua siihen malliin et jos se megakipu minkä tunsin kp12 olis ollu ovis, olis ollu ehkä kiinnittyminen mutta kun ovistestit olleet negaa, en kyllä uskalla toivoa. Vikoja teroja viedään, sit jäädään ootteleen menkkoja. Palkkaakin tulee ihan ok, joten clomien kalleus ei onneks kaada mun kukkaroa vielä ^^ aattelin pelata varman päälle ja hakee vasta ku menkat alkaa :D siihen asti elättelen pienenpientä toivon kipinää...

Prkl, flunssa iski. :(
 
Täällä vaihtui juuri kp1/26-29, nyt jäi kierto 26päiväiseksi. Clomit tuli haettua apteekista eilen, jännää! Terolutit on loppu ainakin mun vakiapteekeista, joten täytyy nyt metsästää niitä. Pari viikkoahan siihen on ku niitä taas tarvii mut silti.

Mitäkä bumpy sassa ja muut? :)
 
Tänne ei mitään ihmeellistä Korkealta pudottiin taas kun kuukautiset alkoi. Eipä se superovis sit kuitenkaan johtanut toivottuun lopputulokseen. Nyt kp 6 eli kaksi clomia taas syöty. Toivottavasti tää kierto ei oo yhtä kivulias ku viimekertainen.
 
Bumpy, pahoittelut menkoista! Toivotaan ettei tässä kierrossa kivut koettele niin paljoa, ja oon kuullut et oireet tasoittuu clomien otossa ku menossa on toka/kolmas kuuri. Yksilöllistä kyllä mut toivotaan :) täällä nollasin nyt tilannetta kaverin luona, tuli vähän oltua humalassa. Kp2, ja kohta olis itsellä aloitettavana clomit!
toivottavasti tää olis bumpy teidän kierto!!
 
Apua kaivataan nyt kuumeisesti! Mulla ei vielä clomit käytössä mutta primolut kylläkin. Nyt on dpo 6 ja viimiset pari päivää oon kärsinyt ihan kauheista menkkakivuista. Onko teillä terojen kanssa viikko ennen menkkoja alkaneet jo kivut? Mä oon siis vetänyt terojakin ja ei kyllä tälläsiä kipuja oo ennen ollut. Eikä edellisessä primolut kierrossakaan. Sit tää hassu mieli luulee olevansa raskaana joten sanokaa nyt hyvät ihmiset et tää johtuu lääkkeistä niin en toivo liikoja!
 
Lilja, mä en valitettavasti osaa auttaa. Oon ollu niin onnellisessa asemassa, että mulla ei oo ollu juuri mitään menkkakipuja :eek: ennen teroja oli aina iha hirveet..

Mulla pitäis alkaa menkat nyt torstaina. Toivon niin kovaa, että ne nyt alkais sit kans.. En oo syöny teroja tässä kierrossa ja jännittää munasinko :S jää nähtäväksi.. Ja jos ne ei alkaa nii toivottavasti sitte raskauden takia :D
 
Lilja, mä en tiedä, mulla ainakin on itsellä menkkojen aikaan runsaampi ja kivuliaampi, mut ennen on ollu vaan lähinnä nipistelyjä. Aika yksilöllistä sekin mitä kelläkin teroista/primoista tulee, mut toivotaan et se olis nyt sitä itseään! Jos ei raskautta ni limakalvon kasvua.

Sassa, toivotaan ettei siellä nyt tulis menkkoja siitä syystä et olisit raskaana! :)

omanapa, kp3 ja kivut taas mielettömät. Jipii. Runsaat on yhä, mutta enää huominen ja pitäis taas loppua jos tähän mennään. Mulla nyt yhdenkin teron kuuri oli hyödyllinen, alkuun näköjään tartti sen kaks et kroppa lähti pelittämään. Terot oli loppu ainakin kolmesta apteekista ku koitin hakee, onneks hesasta sit löyty :) tosin niitä 14kpl pakkauksia vain, mut onpa sekin onneks jotain. Nytkin söin tässä kierrossa vaan yhdeksänä päivänä teroja ku loppu kesken ja menkat tuli kolmantena päivänä lopettamisesta. Clomit pitäis aloittaa kp5, hui kääk! Onko kelleen perusteltu sitä miks syö kp5-9 tai kp3-7? noh, toivotaan että niillä toivottu tulos saadaan kuitenki aikaan :)
 
mymosa
Mulle määrättiin ekat clomit kp3-7 ja nyt tää toinen gyne kp5-9, on vissiin ihan vaan lääkäristä kii. Aijon kuitenkin ottaa seuraavat clomit tuollon kp3-7, vaikka toisin määrätty.

Torstaina gyne ja selvitellään miksi ei menkat oo alkanut.. jospa saisin sitten jotain vahvistamaan loppukierron keltarauhasta.
 
Toivotaan mymosa, että gynellä se selviää! Pitäis itsekkin nyt mennä katsomaan että mitäs nuo clomit ovat saaneet aikaiseksi. Itse syön noita kp 5-9 niinkuin gyne määräs. Nyt menossa kp 8 ja käski vaan clomikuurin jälkeen tulemaan ultraan. Mymosa tiedätkö onko se jotenkin tarkkaa minä kp:nä menee siihen folliultraan? Mietin, kun mun ovis on yleensä siinä kp 16 kohdilla että menisinkö ens ma kun on kp 15 vai jo pe kun on kp 12.
 
mymosa
Mulle sano että pitäs varata aika kp 9-11 folliultraan. Viime kerralla kävin kp 14 ja samana päivänä plussa ovistestiin. Että näyttää vaikuttavan ihan lääkärin oma käytäntö. Varaisin varmaan kp 12-14 :)
 
Mymosa, siis vaikka sulla on ollu ovis ni menkkoja ei näy? pöh :(
kaipa se on joo lääkäristä kiinni, mä meinasin nyt syyä sen mitä määrättiin kp5-9… huomenna alkais.

Bumpy, mymosan ehdotus kuulostaa hyvältä. Eipä sillä kai väliä ole vaikka meniskin kp9, näkee ainakin onko siellä folleja tai johtofollia yms. :)

Omanapa, täällä pesty pyykkiä urakalla, kappas kun kaikki muu kiinnostaa kun pitäis lukea tenttiin ^^ mieskin jo kyselee et koska nappeja pitää syödä, ja iloitsi että jee huomenna! Menkat alkaa olemaan selkeesti loppusuoralla, joten huomisesta siis clomikuuri!
 
mymosa
Kp23 kävin progesteroni kokeessa ja sillon en oo ovuloinut. Nyt mennään jo kp 37.. eikä menkkoja näy testit negaa.. gyne oli mieltä että clomit kyllä tekee myös menkat mutta eipä näy.

Torstaina ultra ja kahtoo millä suunnitelmalla lähetään ens kiertoon.
 
Mymosa, toivotaan et tuplaclomi tekee oviksen ni et tarttis ollenkaa teroja :) tsemppiä!

bumpy, ultrakuulumisia! :) oliko folleja?

omanapa, kp7, kolmas clomi napattu naamaan tänään aamulla. Mielialoissa jotain jännää, mitään muuta sivuvaikutusta ei oo tullu (tulee olo että toimiiko noi sit jos ei tunnu missään :D ). Haluja on, ja mies hehkuttaa sitä et nyt päivittäin si hommailemaan, katotaan kauanko se jaksaa. ;)

Kp10 aattelin alottaa oviksen tikuttelun, ja tässä kierrossa kyllä tikuttaa sitä kp 20 asti, tai siihen ku tulee plussaa. Tuliski nyt ovis, ni olis niin pal parempi mieli jatkaa projektia vaikkei tärppäiskään :)
 
Ultrassa käyty. Vasemmalla kysta (yhh...) mut onneks myös folli kasvamassa. Oisko ollu 18 mm ja gynen mukaan ovis odotetavissa muutaman päivän päästä. Tosin olen mä viime kierroissa ollut aika varma oviksesta kun tuntemukset ja oireet olleet niin voimakkaita. Kohdun limakalvo näytti myös normaalilta ja ovikseen valmistautuvalta. Toivottavasti tärppäis jo! Jatketaan samalla tero + clomicocktaililla. Mullahan ovis tulee yleensä siin kp 15-17 eli jo terokuurin alettua. Jostain oon lukenut joidenin huolta siitä, että terot pitäis alottaa vasta oviksen jälkeen, mutta ei tää mun gyne ainakaan ole sanallakaan maininnut sellaisesta. Sain myös hetken anelemisen jälkeen lähetteen tyksiin tutkimuksiin.
 
Bumby, hyviä uutisia (paitsi cysta, yhh) :) toivottavasti siellä tärppää nyt :) joo tuskin ne terot mitään estää, spekulointia lähinnä varmaan. Hyvä et sait lähetteen! :) toivotaan et kuitenki ennen aikaa tyksiin siellä tärppäis!
Turun seutumilta muuten minäkin ;)

omanapa, huomenna vika clomi naamaan ja odottelemaan tikuttelun kera... vähän jännää just se ku mistää mittää tiiä ja ku ei mtn ultraa nyt ole :D jotenki ootin et clomeista olis tullu enemmän tuntemuksia.
Mulla ollu ny jonku aikaa patti kainalossa, ei arista tai oo kipee, eikä liiku mihkään... äiti ehdotti et kävisin lääkärissä. Pakko se kai on ku rintasyöpää sukurasitteena... :(
 
milliliina käy ihmeessä näyttämässä pattia lekurille. Tuskin se mitään on mutta better safe than sorry :) Ja tsemppiä tikutteluun! Ei mullakaan nyt tokassa clomikierrossa oo tullu mitään tuntemuksia, ekassa vaan. Eihän kaikille mitään oireita niitä tulekkaan. Oo onnellinen siitä :D
Täällä on aika masispäivä, kun tän olis pitänyt olla mun eka äitienpäivä... :( Noh ei muuta ku anoppilaan mättämään kakkua naamaan ni eiköhän se siitä taas.
 

Yhteistyössä