Terolut-asiantuntijoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis mitä sitten jos näillä ei saa kiertoa tasoitettua? Aluksi toimi hyvin, nyt ensimmäistä kiertoa 2 tabl. Menkat alkoi eilen illalla, vähän vuotoa, sitten loppui. Viimekierrossa, jossa otin siis vain yhden tabletin, viikon kesti ruskeaa vuotoa, toinen mokoma kunnon vuotoa. Auttakaa, en tiedä enää mitä tekisi ja kun tuntuu että on hirvittävän väsynyt kokoajan... en tiedä voiko johtua Teroista???

Mulla niin tolkuttoman monta vuotta aikaa, mutta hyötyä niistä tosi minimaalisesti. Alkuun oli apuja, mutta sitten loppui sekin ilo. Silti söin niitä aikaste kauan.

Mitä sä sitten sen jälkeen teit, kun Terot ei toimineet? Vauvaa yritetään, mutta tuntuu niin mahdottomalta tämä touhu kun ei sitä joka ilta jaksa... Kun ei yhtään aavista, mikä olisi paras hetki. Ovistikut eivät näytä mainittavaa. :(

Mitä sä sitten sen jälkeen teit, kun Terot ei toimineet? Vauvaa yritetään, mutta tuntuu niin mahdottomalta tämä touhu kun ei sitä joka ilta jaksa... Kun ei yhtään aavista, mikä olisi paras hetki. Ovistikut eivät näytä mainittavaa. :(

Mulla tuli rinnalle clomit ja eipä nuokaan auttaneet, kuuppa oli sekaisin jne. Laparoskopiassa kävin, jossa röörit putsattiin ja raskaaksi tulin heti.
Laitan tähän linkin tuosta Pcosta jonka hoitoon sain metformiinit, siinä kuopuksen alkuun paneva hoito joka jatkuu mulla loppuelämän eli metuja syön hautaan saakka.

Lapsettomuushoito :: Terveyskirjasto

Mulla tuli rinnalle clomit ja eipä nuokaan auttaneet, kuuppa oli sekaisin jne. Laparoskopiassa kävin, jossa röörit putsattiin ja raskaaksi tulin heti.
Laitan tähän linkin tuosta Pcosta jonka hoitoon sain metformiinit, siinä kuopuksen alkuun paneva hoito joka jatkuu mulla loppuelämän eli metuja syön hautaan saakka.

Lapsettomuushoito :: Terveyskirjasto

Kiitos sinulle! :) Mulla myös todettu pco- tyyppiset munasarjat. Mitä nuo metformiinit on? Onko verrattavissa jotenkin teroihin vai enemmän niinkuin clomit? Goolettamallakin löytyy kyllä varmasti, mutta kysyn nyt vielä tässäkin...

[QUOTE="vieras";22005380]Kiitos sinulle! :) Mulla myös todettu pco- tyyppiset munasarjat. Mitä nuo metformiinit on? Onko verrattavissa jotenkin teroihin vai enemmän niinkuin clomit? Goolettamallakin löytyy kyllä varmasti, mutta kysyn nyt vielä tässäkin...[/QUOTE]

Metut on lääkkeitä joita diabeetikot käyttää. Eli ei siis kumpaakaan verrattavissa. Sain ne varsinaisesti ylipainon takia, mutta myös tuon pcon hoitoon lisäksi. Kaikilla eivät auta, mutta itsellä painoa putosi 35kg kahdessa vuodessa (tiedän että melkoisella viiveellä, mutta paino on pysynyt samassa jo vuoden ja kierto normaali,kivut ja kuplimiset poissa)
Ennen kuopusta pudotin noilla 16kg puolessa vuodessa ja naps olin raskaana. Suurin ongelmahan Pcossa on ylipaino jota kuitenkaan kaikilla ei ole.
Gynekolokilta olen nuo lääkkeet saanut.

Mulla terot auttoivat ekassa rauskaudessa kierron niin säännölliseksi että raskaus onnistui.
Tokaa yrittäessä tarvittiin avuksi clomit+terot ( eli se voisi olla teilläkin seuraava askel, varsinkaan jos et ole täysin varma ovuloinnistasi)
Kolmas sitten sai alkunsa yhdistelmästä clomit + öö, nyt pätkät, mikä hitto se vahvempi keltarauhas valmiste on mikä tungetaan suoraan toosaan. Sillä nyt kuiteskin. Ja se yhdistelmä olikin tehokkain kierron ja kropan toiminnan kannalta.

Jos ovistikkuihin ei tule plussaa, niin ei ole ovulaatiotakaan. Silloin ei Terolut auta. Lapsettomuuslääkärini sanoi, että jos Terolutia ei ole ajoitettu ovulaation suhteen oikein vaan otetaan aina tiettyinä kierronpäivinä, saattaa Terolutista olla jopa haittaa raskautumisen suhteen.