Termoskahvinkeittimistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuppi

Vieras
Voiko termoskeittimen pannun pestä astianpesukoneessa??

Tekisi mieli uutta keitintä, nimenomaan termarikeitintä, mutta en halua sellaista jos sen puhdistus on aina käsipelillä..

Meillä pitää kyllä lämpimänä, mutta teräspinta ei käsipesussa puhdistu. Veikkaisin, että ei saa laittaa koneeseen. Jossain malleissa vettä pääsee ainakin kahvan sisään, vaikkea teräskuoren väliin pääsisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuppi:
Mä juon kahvini muutenkin melko haaleana, joten en ole nyt kiinnostunut siitä lämpötila asiasta. Joten olisko kellään kokemusta siitä pesusta? Esim. Philips?

Mihin sitten tarviit termosta? Haaleeta kahvia saa ihan tavallisellakin pannulla jättämällä kahvin pannuun, kun keittimen pistää kii :whistle:

Mä juon kahvini muutenkin melko haaleana, joten en ole nyt kiinnostunut siitä lämpötila asiasta. Joten olisko kellään kokemusta siitä pesusta? Esim. Philips?

No,mä kyllä miettisin niitä mahdollisia vieraitakin.
Mutta jokainenhan tekee kuten tahtoo.

Meillon hilipsin termoskeitin, käsinpesu, ettei pääse vettä sisuskaluihin. Noin kuukauden välein oon laittanu konetabletin pariks tuntia likoomaan siihen, niin lähtee kahvitummentuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Kannu:

Mihin sitten tarviit termosta? Haaleeta kahvia saa ihan tavallisellakin pannulla jättämällä kahvin pannuun, kun keittimen pistää kii :whistle:

Kyllä se kahden tunnin päästä on melko kylmää tavallisessa keittimessä, ellet oo sattunut huomaamaan..

Termarissa se olis mulle juurikin sopivaa, ei enää suuta polttavan kuumaa. Olen vähän kyllästynyt tähän mikrossa lämmittämiseen kun voisin päivän toisen kuppini ottaa suoraan pannustakin keittämättä uusia sumppia. Nyt kun olet siellä niin vitsikäs, niin voit seuraavaksi tosta mikrossa lämmittämisestä repiä jotain mielestäsi tosi hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

No,mä kyllä miettisin niitä mahdollisia vieraitakin.
Mutta jokainenhan tekee kuten tahtoo.

Niin onneksi tekeekin. Mä juon joka päivä kahvia, vieraita käy maksimissaan kerran kuussa. Joten kumpihan painaa vaakakupissa enemmän?

On se niin ihmeen kumma, että mä kysyn kokemuksia termospannun puhdistuksesta niin jo pari palstamammaa alkaa arvostelemaan mun kahvinkeitin valintojani :-D Joku on tainnu varastaa kofeiinit teidän aamusumpista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Meillon hilipsin termoskeitin, käsinpesu, ettei pääse vettä sisuskaluihin. Noin kuukauden välein oon laittanu konetabletin pariks tuntia likoomaan siihen, niin lähtee kahvitummentuma.

Eli pääosin huuhtaiset vedellä pannun arkikäytössä ja sitten tehopesu vähän harvemmin?

Meillä on philipsin termoskeitin ja pois en kyllä vaihtais.. Mukava herätä aamulla ja ottaa kuumaa kahvia siitä pannusta, ilman että se maistuu palaneelle, toisin jos miekkonen jättäis melkei pariksi tunniksi keittimen päälle.

Koneessa sitä kait ei saa pestä, mutta konetiskiainetta ja vettä, jättää likoomaan niin helposti puhdistuu ilman suurempia hankauksia.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:

Eli pääosin huuhtaiset vedellä pannun arkikäytössä ja sitten tehopesu vähän harvemmin?

Jep. Käytön jälkeen vedellä huuhtasen. Päivätiskissä pesuaineella pesaisen (tiskaan aina käsin keiken) ja sit harvemmin toi tablettiliotus, sillon kun näyttää tummuneen sisusta tarpeeks.

Meillä on teräksiset kahvin- ja vedenkeittimet. Toimivat muuten hyvin, mutta kummassakin on kannun pohjalla ruskeaksi pinttynyt alue. On yritetty pestä ja putsata, mutta ruskea pohja on ja pysyy. en ole löytänyt vielä ratkaisua, no, paitsi keittimien uusiminen. Onko kellään samaa ongelmaa?

keitä vesi kiehuvaksi pannuun ja pane astianpesukonetabletti sekaan ja anna liota. kaikista toimivin keino meillä ainaski, ei oo aina tarvinnu ees harjata,ku huuhtelee vaan hyvin.

Yhteistyössä