Tekstiviesti kiusaus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Mitenköhän saisi selville viestien lähettäjän ?
Poika saa tekstiviestejä jotka on jo ihan suoraa kiusaamista. Liittymä on joko prepaid tai salainen .
Mietin jo että voisiko koulu Wilman kautta kysyä vanhemilta onko jollain oppilaalla ko. numero. Itse viesteihin ei viitsi vastata.
Onko muita ehdotuksia?

no prepaid liittymät on todella vittumaisia. me ukon kanssa saatiin tuollaisesta liittymästä 4 tappouhkaus tekstaria, mutta poliisi sano, että on ihan prosentin luokkaa saada kiinni tuo lähettäjä. eivätkä alkaneet tutkimaan asiaa. ne kyllä kirjattiin kaikki poliisin kirjóihin, mutta pitää vaan odottaa, että jotain konkreettista sattuu.
sen sä voit tehdä, että otat ne viestit ja menet ja näytät ne luokanvalvojalle, joka sitten puhuu oppilaille. tuon ikäiset saattaa säikähtää siitä niin, että lopettavat

Joo kyllä otan yhteyttä mutta mietin että tekstit on sen oloisia että olisi hyvä että ko. oppilaan vanhemmatkin ne näkee.
Toiminko itse ja pistän kyselyn luokan sähköpostilistan kautta tunteeko joku vanhemmista numeron vai koulun kautta?
Paska juttu :(

No eikö tuu mieleen soittaa siihen numeroon mistä ne viestit on tullu.. ei hyvää päivää ettei vaan tarttis ite asiaan puuttua vois vaik joutuu sanoo vähän ilkeesti jollekin, mut hui kauhee emmä sellasta uskalla tehdä vaikka omaa lasta kiusataanki. Ootko jo kakannu? Voin tulla pyyhkii persees.
Ei pitäs serkusten harrastaa suojaamattomii yhdyntöi kyllä.

No eikö tuu mieleen soittaa siihen numeroon mistä ne viestit on tullu.. ei hyvää päivää ettei vaan tarttis ite asiaan puuttua vois vaik joutuu sanoo vähän ilkeesti jollekin, mut hui kauhee emmä sellasta uskalla tehdä vaikka omaa lasta kiusataanki. Ootko jo kakannu? Voin tulla pyyhkii persees.
Ei pitäs serkusten harrastaa suojaamattomii yhdyntöi kyllä.
Joku nykynuori voi ehkä olla niin tyhmä, että omasta numerostaan noita viestejä laittaa, mutta eiköhän kyse ole vartavasten tällaista tarkoitusta varten hankitusta prepaid-liittymästä - kortti puhelimeen, haukkumisviestejä, kortti pois.

[QUOTE="aapee";25118325]Joo kyllä otan yhteyttä mutta mietin että tekstit on sen oloisia että olisi hyvä että ko. oppilaan vanhemmatkin ne näkee.
Toiminko itse ja pistän kyselyn luokan sähköpostilistan kautta tunteeko joku vanhemmista numeron vai koulun kautta?
Paska juttu :([/QUOTE]

Minä pyrkisin varmaan toimimaan koulun kautta. Jos se ei onnistuisi, sitten yrittäisin itse. Tarvittaessa ottaisin myös yhteyttä poliisiin. Kiusaamista ei tule hyväksyä.

Joku nykynuori voi ehkä olla niin tyhmä, että omasta numerostaan noita viestejä laittaa, mutta eiköhän kyse ole vartavasten tällaista tarkoitusta varten hankitusta prepaid-liittymästä - kortti puhelimeen, haukkumisviestejä, kortti pois.

riippuu vähän kiusaajan iästäkin, onko kyseessä nuori vai vasta lapsi.

opettajaan ottaisin ensimmäisenä yhteyttä ja jos sitä kautta asiaa ei saada selville niin sitten yrittäisin muuta kautta.Ja viestit kannattaa tosiaan ehdottomasti säästää.
Opettaja voisi ottaa asian puheeksi tunneilla, ihan yleisesti siis, voi meinaa olla että ap:n lapsi ei ole edes ainoa joka niitä viestejä saa.Onko lapsella mitään käsitystä kuka viestien takana vois olla?

[QUOTE="vieras";25118448]mä laittaisin tekstarin et seuraavasta häiriköinti viestistä, lähtee rikosilmoitus poliisille menee paskat housuun kakaroilta!!![/QUOTE]
V'tut mene! Kyllä ne nilkit tietää, etteivät ole vielä rikosoikeudellisessa vastuussa mistään. :O