Tekisittekö vielä viidennen lapsen kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
vai makaatko sä kuin lahna paikallaan kun ukko panee sua???

Ai niin muuten... Mulla ei ole panomiestä ;)

mullapas onkin, hähähhää käykö kateeksi.. nyt se mun panomies on töissä hankkimassa rahaa jotta se voi maksaa mun nettimaksut:)

Niin siis olisi pitänyt vielä lisätä tohon että en kyllä sellaista huolisikaan :laugh: Mutta tuskin munkaan mies huolisi mitään panotelinettä... Jokaiselle löytyy joku... ansionsa mukaan :D

ja kuka sano että se on mun mies... se on mun panomies ja siinä on kuule vissi ero:)

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Ahdasta?? Meitä on 6 henkeä 75neliössä, (kolmio ) ja hyvin mahdutaan :snotty:

Niin, kai sitä mahtuu asumaan ahtaamminkin....
Mutta kyllä minäkin tuota tila asiaa mietin, meillä 4 makkaria ja 142 m2. Tuntuu, että nyt jo ahdasta!

Rupesin just miettimään että miks nykyään joka lapsella pitää olla omat huoneet?! Ennenkin on hyvin mahtunut ihmiset saman katon alle vaikka asukkaita on ollut esim 7 ja huoneita vaan kaksi tai kolme. Ei ihme että nykyajan lapset on liian vaativia.

Alkuperäinen kirjoittaja jopo:

Rupesin just miettimään että miks nykyään joka lapsella pitää olla omat huoneet?! Ennenkin on hyvin mahtunut ihmiset saman katon alle vaikka asukkaita on ollut esim 7 ja huoneita vaan kaksi tai kolme. Ei ihme että nykyajan lapset on liian vaativia.

Niin just, meil on lapset huoneissa 2+2 ja itse nukumme olohoneessa eikä ole tilan puutetta, vain järjetelykysymys.

Niin just, meil on lapset huoneissa 2+2 ja itse nukumme olohoneessa eikä ole tilan puutetta, vain järjetelykysymys.

Kaikkeen sopeutuu jos vaan haluaa. Meillä pojat menee samaan huoneeseen kunhan pienepi kasvaa sen verran että voi nukkua eri huoneessa äitin ja isin kans.

Meillä on pari vanhinta jo sen verran isoja, että me ei saataisi ikinä hetkenkään rauhaa, jos olkkarissa nukkuisimme. Siis isommat katsoo telkkaa yms... Siksi omasta makuuhuoneesta luopuminen "lasten hyväksi" tuntuu hankalalta ajatukselta.
Mutta muuten olen samaa mieltä siitä, että ei kaikki tenavat tarvitse omia huoneita ja hyvällä järjestyksellä mahtuu pienempäänkin tilaan asumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
niin, tietää kyllä ympäristön reaktion, hulluksi leimaavat jos vielä 1 tulee :)

Meillä on neljä tyttöä että sillä verukkeella sai tehdä vielä viidennen, että kaikki luulevat tietävänsä meidän yrittävän poikaa, tuolla periaattella pitää varmaan toivoa että tulis tyttö niin sais tehdä vielä yhden ilman hulluksi leimautumista, jos sattuu vauvakuume iskemään. :D

Mites kun meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa, ja yksi sais vielä joskus tulla? :whistle: Mut me ollaankin oltu hulluja jo tuon neljännen saannin aikaan... kaikki ihmetteli, minkä takia vielä tulee vauva, kun saatiin jo se poikakin kahden tytön lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma*4:

Meillä on pari vanhinta jo sen verran isoja, että me ei saataisi ikinä hetkenkään rauhaa, jos olkkarissa nukkuisimme. Siis isommat katsoo telkkaa yms... Siksi omasta makuuhuoneesta luopuminen "lasten hyväksi" tuntuu hankalalta ajatukselta.
Mutta muuten olen samaa mieltä siitä, että ei kaikki tenavat tarvitse omia huoneita ja hyvällä järjestyksellä mahtuu pienempäänkin tilaan asumaan.

oisko mahdollista isompien huoneeseen hankkia omaa televisiota? Itse en ajatuksesta tykkää, mutta vaihtoehto sekin:)

Äitti-83:
Mut me ollaankin oltu hulluja jo tuon neljännen saannin aikaan... kaikki ihmetteli, minkä takia vielä tulee vauva, kun saatiin jo se poikakin kahden tytön lisäksi.

Meillä oli sama homma, paitsi toisin päin, ensin pojat ja nyt on sit saatu myös kaks tyttöä ja koska meidän tytöillä on melkein 7 vuotta ikäeroa, niin nyt samat ihmiset, jotka sillon kieku, että nyt riittää lapset, vaahtoaa , että pitäähän pienelle kaveri saada... Eli niin tai näin, aina jonkun on pakko saada puuttua |O

meillä ei kyllä ole tukiverkostoa lähellä mutta tarvittaessa saadaan kyllä hoitaja. 8v ja 10 jo helppoja vahdittavia, sitten on 4v ja 2v. 3v tulisi ikäeroa jos pian raskautuisikin, joka on kyllä aina tapahtunut parissa kuussa pillereiden lopetuksesta. mutta eihän sitä tiedä vaikkei nyt oliskaan helppoa kun vuosia koko ajan tullut lisää
meillä 3poikaa ja 1 tyttö, pitäisi vissiin vedota että tytölle saatava kaveri, kröhöm ;)

Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
meillä ei kyllä ole tukiverkostoa lähellä mutta tarvittaessa saadaan kyllä hoitaja. 8v ja 10 jo helppoja vahdittavia, sitten on 4v ja 2v. 3v tulisi ikäeroa jos pian raskautuisikin, joka on kyllä aina tapahtunut parissa kuussa pillereiden lopetuksesta. mutta eihän sitä tiedä vaikkei nyt oliskaan helppoa kun vuosia koko ajan tullut lisää
meillä 3poikaa ja 1 tyttö, pitäisi vissiin vedota että tytölle saatava kaveri, kröhöm ;)

Tsemppiä teille ja rohkeutta vauvaprojektiin ;)!
Minä jään ainakin hetkeksi vielä pohtimaan omaa mielipidettäni ja vihjailemaan tuolle miehelle!

vai makaatko sä kuin lahna paikallaan kun ukko panee sua???

Ai niin muuten... Mulla ei ole panomiestä ;)

mullapas onkin, hähähhää käykö kateeksi.. nyt se mun panomies on töissä hankkimassa rahaa jotta se voi maksaa mun nettimaksut:)

Niin siis olisi pitänyt vielä lisätä tohon että en kyllä sellaista huolisikaan :laugh: Mutta tuskin munkaan mies huolisi mitään panotelinettä... Jokaiselle löytyy joku... ansionsa mukaan :D

ja kuka sano että se on mun mies... se on mun panomies ja siinä on kuule vissi ero:)

Niinpä...

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Swing, tunnut aika rasittavalta tyypiltä! Harmi, että keskustelu kääntyi ihan muuhun kuin itse ap:n aloittamaan aiheeseen!

Niin mä olenkin :)

Ethän ole..... Sä olet vaan IHANAN VITTUmainen nainen :heart:

Pikkuinkkuli, mun sielunkumppani :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma*4:

Juu, eiköhän se ole ihan vaan järjestelykysymys. Sitä paitsi vauvahan nukkuu varmasti aluksi vanhempien huoneessa. Pienimmät voi mun mielestä olla ihan hyvin samassa huoneessa, koululaiset haluaa ehkä jo sitä omaa rauhaakin. Ja sitten kun ajattelee vähän pitemmälle, niin voihan se olla että vanhemmat lapset alkaa jo muuttaa pois kotoa siinä vaiheessa kun pienimmäinen kouluun lähtee!

Yhteistyössä