Viidennen lapsen kaipuu puristaa sydäntä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvanen

Vieras
Meillä neljä lasta syntyneet kaikki reilun vuoden välein. Nyt nuorin kohta kolme ja mulla alkanut valtava kaipuu vielä yhdestä. Mies oli aluksi innostunut mutta ei enää. Lapsille ei riittäisi omia huoneita, rahaa olisi vähemmän ja aikataulut kiristyisi ennestään. Mutta...miten tästä pääsee yli kun koko ajan vaan mietin, että vielä yksi puuttuu meidän joukosta. Muita jotka samassa tilanteessa. Mulla alkaa kyllä ikäkin jo tulla pahasti vastaan kun täytin just 37, mutta silti. Miten saada ajatuksesta muualle? Meillä monta lasta mutta kaikki on kilttejä ja ollaan jaksettu hyvin näiden kanssa, vaikka valvomista on ollut paljon. On mahtavaa seurata kun sisarukset on toistensa parhaat ystävät ja yksi pienempi sopisi niin hyvin vielä porukkaan. Mies halusi sitä myös aiemmin, mutta ei enää.

mulla on kans kaipuu viidennestä lapsesta. nuorin nyt 1v. mutta tuntui että kaikki oli sitä vastaan. sukulaiset, kaverit, tilan puute, rahan puute ym... laitoin sitten kierukan ja luovuin haaveesta. nyt tuntuu että olen päässyt siitä kaipuusta yli. ikää mulla on vielä tehdä se viides vaikka myöhemmin. olen "vasta" 29v.

Meillä kuopus täytti kesällä 3v ja useamman vuoden on ollut vielä sen yhden lapsen kaipuu.. nyt siis tulossa seitsemäs ja ehdottomasti se viimeinen. Niin suuresti odotettu ja nyt jo niin rakas. Keväällä syntyy. :) Niin ja minä olen 33 v.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Population_curve.svg/550px-Population_curve.svg.png

Puuttuu? Hanki harrastus, jotakin tekemistä itsellesi. Lue, opiskele, sivisty.

Teiltä mitään puutu.

Minulla vähän sama tilanne. Tosin neljäs on vasta 2v. Minä olen jos 36v, että ei tässä enää pitkää aikaa ole asiaa miettiä.

Tällä hetkellä tilanne näyttää kuitenkin siltä, että lapset on tässä. Kai tämä tunne sammuu ajan kanssa. Haaveilla kuitenkin voi siihen asti, että vaihdevuodet alkaa ;)

Mullakin oli tuollainen tilanne. Mä "kuulin" sen viidennen vauvan itkevän toisinaan kaiken metelin keskellä ja välissä säikähdin kaupungilla, että missä viides lapsi on. Nyt meillä on viisi lasta ja välissä tulee mieleen, että vielä yksi vauva voisi olla kiva, mutta enää ei ole tuollaista pöhköä sätkyilyä. Koskaanhan ei voi olla varma siitä, että raskautuu, mutta yrittää voi.

Sinä viidettä lasta kaipaava: nauti neljästä olemassa olevasta. Tutustu heihin ja rakenna syvä ihmissuhde. Ovat kultaakin kalliimpia. Olet paras äiti heille, keskity siihen. Ei määrä ole tärkeää perheessä vaan elämän laatu ja rakkaus.