Minkä ikäisenä tunsit itsesi vanhaksi? Vai etkö tunne vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei wielä wanha ollenkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei wielä wanha ollenkaan

Vieras
Tunnetko itsesi vanhaksi? Itsellä ikää 34 enkä ole ollenkaan vanha oikeastaan mihinkään asiaan; en näytä vanhalta,enkä tunne itseäni vanhaksi millään mittapuulla. Voisin hyvinkin pyöräyttää vielä pari muksua jo olemassaolevien lisäksi tai tehdä suuriakin muutoksia työuran suhteen ( jos tuntisin tarvetta).Joskus tunnen itseni väsyneeksi kylläkin, mutta se johtuu elämäntilasteesta. Rupesin miettimään asiaa kun jälleen täällä on parikin keskustelun aloitusta joissa himpun verran yli 30 vee henkilö miettii jotakin asiaa"vieläkö elämässä ehtisi...."

No en nyt sillain itseäni vanhaksi tunne, mutta välillä naurattaa viikonloppureissuja varten pakatessa.. Onko mukana särkylääke, kipugeeli, närästyslääke, laastareita, sidetarpeita, kosteustipat silmille ja nenän limakalvoille ym. ym. :laugh:

Ennen sitä vaan lähti reissuun sen enempiä miettimättä tämmösiä.

En tunne itseäni vanhaksi vaikka 40 paukahtaa kohta rikki. Pientä fyysistä kolotusta iskee helpommin kuin ennen mutta yritän ottaa ne haasteena. Nyt esim hartioissa tykyttäää (olen kolannut ison pihan kahdesti tänään), mutta ajattelen, että se on vain ns. hyvää kipua. lihakset ovat saaneet liikuntaa. Huomenna ajattelin aamusta sännätä 15 kmn lenkille. Eli minä tarvin kyllä säännöllistä liikuntaa tässä iässä.

Olen tuntenut itseni vanhaksi kun täytin 30.

Alanvaihto edessä ja se ahdistaa koska olen näin vanha. Minulla on pieni lapsi ja tunnen että olen ikäloppu äiti muihin verrattuna.

Olen hyvinkin ahdistunut iästäni välillä.

Joskus mä aattelen, että tässä nyt sitten oli, mun elämä. Ja kaiken vaan sössin.

Välillä sitten tajuan, että elämää on luultavasti aika hemmetisti vielä edessä - eli voin sössiä vielä lisää. :D

Mä tunsin itseni vanhaksi kun isoveljeni täytti 40.. En ollu aiemmin varsinaisesti ajatellut omaa ikääni,mutta kun tajusin että "se" on 40v niin onhan mullakin jo aikalailla ikää..

En tunne itseäni vanhaksi ja ikää on 43 v. Tuskin tunnen itseäni vanhaksi vielä kuusikymppisenäkään. Sama mieli se ihmisellä on, kroppa vain ympärillä rapistuu.

Yhteistyössä