Tekisitkö näin (hoidon aloittamisesta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Noviisi kyselee...

Mulla on kohta 5 v ja 2,5 v lapset (nuorempi täyttää helmikuussa 3). Olen ollut kotona siitä lähtien kun jäin ekasta äitiyslomalle, työpaikkaa ei ole odottamassa. Työnhakua olen tässä hiljalleen alkanut suunnitella ja ajattelin että jos vuodenvaihteessa palailisin töihin, nuorempi olisi jo lähes kolme ja pääsisi varmaan samaan ryhmään päiväkodissa kuin isompi (täällä 3-5 v samassa ryhmässä).

Niin kannattaako mun hakea hoitopaikkaa nyt jo? Kun sitä työpaikkaa ei tosiaan ole odottamassa ja enhän mä voi tietää, löydänkö sellaisen juuri vuodenvaihteessa. Mutta olisi iso murhe pois harteilta jos lapsilla olisi hoitopaikka valmiina ja jos vielä pääsisivät samaan ryhmään kun ajoissa hakisin.

Jos sitten saan hoitopaikan enkä saakaan heti töitä, niin mitä tekisitte, ottaisitte paikan vastaan ja pitäisitte vaan lapsia siellä lyhyttä päivää kunnes työpaikka löytyisi?

Paikkaa kannattaa hakea hyvissä ajoin, jotta saatte sen haluamastanne ryhmästä. Jos saatte paikan ja töitä ei vielä ole löytynyt, voisi sen varmaan ottaa osittain vastaan (kannattaa ihan rehdisti vaan kysyä päiväkodista mikä olisi paras vaihtoehto ja takaisi kokopäiväpaikan sitten kun töitä löytyy).

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Paikkaa kannattaa hakea hyvissä ajoin, jotta saatte sen haluamastanne ryhmästä. Jos saatte paikan ja töitä ei vielä ole löytynyt, voisi sen varmaan ottaa osittain vastaan (kannattaa ihan rehdisti vaan kysyä päiväkodista mikä olisi paras vaihtoehto ja takaisi kokopäiväpaikan sitten kun töitä löytyy).

Täytynee laittaa sähköpostia päivähoidon johtajalle ja kysellä. Mun ylivoimaisesti suurin murhe töiden aloituksessa on juuri se että saisin lapset samaan ryhmään ja hoidon aloitettua lempeästi, joten täytyy varmaan alkaa järkkäämään. Kääk...

Hakisin päiväkotipaikkaa ja tekisin sopimuspäivät tai pitäisin osapäiväisinä sen 5h päivässä.
Toki kysyisin olisiko mahdollista saada kokoaikainen paikka jos töitä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hakisin päiväkotipaikkaa ja tekisin sopimuspäivät tai pitäisin osapäiväisinä sen 5h päivässä.
Toki kysyisin olisiko mahdollista saada kokoaikainen paikka jos töitä löytyy.

Täytyy kysäistä tuosta osapäiväisyydestä. Jos vaan voi sitten muuttaa tarvittaessa täyspäiväiseksi.

Yhteistyössä