Tekisi mieli ruveta keräämään jotain uutta astiasarjaa. Onko muita astiafriikkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Mulla nyt pari Pentikin aika kattavaa sarjaa, mutta jotenkin olen vähän kyllästynyt niihin. Nyt tekisi mieli ihan kauheasti yhtä Arabian sarjaa. Mutta mihin nuo vanhat sitten kun en kuitenkaan raaski niitä myydäkään.
Muutenkin minulta saattaa kaapista löytyä muutama yksilö eri sarjoja, mukaanlukien myös jotain halpahallimukeja. Ihastun aina johonkin ja sitten heräteostoksena saatan jonkun ostaa.
Onko muita tälläisiä höyrähtäneitä ja säilytättekö kaikki astiat vai laitatteko vanhat esim. kiertoon?

On tosi iso sarja kerättynä ja haluisin jotain muuta, ennen kaikkea värin puolesta. Mutta olen ajatellut kerätä siihen rinnalle toista eri väriä samaa sarjaa niin pystyy sit yhdisteleen niitä. Eikä tarvi alihinnalla myydä. Tilaa on kuitenkin säilyttää niin olkoon tuolla kaapissa, niitä käytetään kyllä ihan arkiastioina...

olen tässä viime aikoina miettiny pääni puhki että mitä sarjaa alkaisin keräämään. Lapsiperheeseen tulis arkikäyttöön ja minusta jo arabian perusastiat kamalan kalliita vai kestääkö ne niin paljon paremmin kuin nuo halppis astiat? Ei ainakaan vielä ole mitään sopivaa halpaa sarjaa tullut vastaan ja niissä se ongelma että niitä ei enää myöhemmin saa lisää.
Kaverini myi keräämänsä astiat pois ja osti niillä rahoilla sit uutta sarjaa. Se oli jo kyllästynyt niihin edellisiin.

:wave: Toinen astiafriikki ilmoittautuu. Sarjoja on vaikka kuinka montaa, ei yhtään täydellistä. Ja koko ajan tulee jotain uutta kaunista, jonka haluaisin. Meillä on nyt vain säilytystila loppu, joten jostain on luovuttava jos uusia haluaa.
Seuraavaksi on löydettävä kivat syvät ruokalautaset, entistä sarjaa ei saa enää täydennettyä.

Friikki nyt en kai ihan oo, mutta joskus keräsin hullunlailla Kerman Saven Heinää, johon sitten kyllästyin ja myin kaikki pois.

Nyt on arkikäytössä ihan Ikean halpistavaraa, mutta kaapissa juhlaan ja pyhään Apilanlehdeltä ostetut Kulta-aika- ja Sininen Kartano-sarjat. Sininen Kartano oli ennen Eleonora-sarja.

PS. Voisin vielä tuota Sinistä Kartanoa täydentääkin, jos jollain on tarjota edullisesti...

Minä olen ihan sekopää astioiden kanssa. Tällä hetkellä himoitsen Paratiisi-sarjaa, jota meillä on muutama tarjoiluastia (käytetään Teemojen kanssa). Lisäksi löytyy:

- Pentikin Halla-teeastiasto noin kymmenelle sekä Vihreä lehdykkä -sarjaa lisäksi
- Arabian valkoista Teemaa arkiastioiksi kuudelle, tarjoiluastioita muitakin värejä
- Muumi-mukeja ja muita Teema-mallisia mukeja paljon (väh. 30)
- 24 h-astioita valkoisena ja tummanruskeana
- vanhempaa Arabian Kekri-sarjaa petroolinsinisenä
- Nuutajärven lasisia Apila-astioita
- englantilainen yksinkertainen valkoinen teeastiasto, Stockan halpisposliinia
- paljon laseja: Ote-sarjaa, Tapio-sarjaa, Essenceä ja italaialaisia Bormiolo Roccon halpiksia

Näistä en raaski luopua mistään, vaan ostelen lisää, jos näen halvalla jossain. Olen luopunut Villeroy ja Bochin Casa Look -sarjasta sekä suuresta määrästä sekalaisia astioita, arvokkaita ja arvottomia. Totta puhuen olen sitä mieltä, että toimivin astiasto on tuikitavallinen Teema, sitä tulee usein käytettyä juhlapäivinäkin.

Yhteistyössä