Tekisi mieli perua koko päiväkotipaikka...sieppaa niin

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
Huomenna alkaa hoito ja kaikki hoitosoipimukset allekirjoittamassa.
Emme tiedä mitä mukaan, kun eivät toimittaneet listaa, vaikka viime viikolla johtaja sanoi näin.Ei ole ollut mitään keskusteluja lapsesta, muuta kuin nimi, osoite jne perustiedot. Että sieppaa ! Niin ja tämä siis päiväkodin vika, kun ei ollut silloin saatavilla lomakkeita, sanoivat että kyllä ne kerkiää.
 
ai
siis mitkä laput ja listat ym? :)
en minä kyllä muista kirjoittaneeni mitään kummempia sopimuksia tai saanut mitään listoja, ja jo neljäs lähtee päiväkotitielle huomenna.
kai te olette käyneet tutustumassa?
ja kai nyt maalaisjärki sanoo mitä sinne varataan mukaan.
 
Ota nyt vaihtovaatteet reppuun. Ei kai sitä muuta aluksi tarvitse, jos ei ole sadetta luvassa. Ehtii myöhemminkin toimitella tarvittavia tavaroita. Keskustelut on hyvä tehdä vasta sitten, kun hoitoa on kestänyt pari kuukautta, että hoitajat ovat ehtineet tutustua lapseesi ja muodostaa hänestä myös oman käsityksensä.
 
vieras
Siis häh :D ??? Mikä nyt mättää ? Kait sinä lapsen äitinä osaat ajatella ihan itsekin, mitä siellä tarvii matkassa ;) Tokihan voit perua, ilm. ei sit ollu todellista tarvetta edes hoidolle.
 
ap
jaa mä luulin että kai tässä nyt jokin päiväkoti sopimus allekirjotetaan, ihan valuutuksienkin takia?
raha asiat niillä oli kiire sopia, muilla ei näköjään niin väliä. sinne kun pitää viedä petivaatetta ja sen semmosta...ois ollut kiva olla tarkkaa listaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ai:
siis mitkä laput ja listat ym? :)
en minä kyllä muista kirjoittaneeni mitään kummempia sopimuksia tai saanut mitään listoja, ja jo neljäs lähtee päiväkotitielle huomenna.
kai te olette käyneet tutustumassa?
ja kai nyt maalaisjärki sanoo mitä sinne varataan mukaan.
Meillä ainakin ainoa paperi, minkä vanhemmat paikan vastaanottamisen jälkeen allekirjoittavat, on lapsen varhaiskasvatussuunnitelma. Se tehdään n. 1kk hoidon aloittamisen jälkeen. Hoitopaikka otetaan vastaan yleensä kotiin tulevalla kaavakkeella, jonka ap varmaan on jo palauttanut koska hoitopaikan on lapselleen saanut.

Ja mitään listoja ei meilläkään jaeta, toki voi olla ryhmän oma kirje, missä mainitaan varavaatteet, kuravaatteet jne.
 
Vieras
Me ollaan 2 viikkoa käyty pk:ssa ja mitään lappuja ei ole kirjoitettu. Keväällä käytiin tutustumassa ja kesän jälkeen aloitti lapsi pk.ssa normaalsiti kokopäiväisenä. Lpasella on mukan reppu jossa vaihtovaatteet ja unikaveri. Hyvin on pärjännyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaa mä luulin että kai tässä nyt jokin päiväkoti sopimus allekirjotetaan, ihan valuutuksienkin takia?
raha asiat niillä oli kiire sopia, muilla ei näköjään niin väliä. sinne kun pitää viedä petivaatetta ja sen semmosta...ois ollut kiva olla tarkkaa listaa.
Petivaatteet päiväkotiin ??? Onko joku yksityinen vai ?

P.s. sulla on tosi kiva asenne jo etukäteen hoitopaikkaa kohtaan ja kunnioitus lapses hoitajiin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaa mä luulin että kai tässä nyt jokin päiväkoti sopimus allekirjotetaan, ihan valuutuksienkin takia?
raha asiat niillä oli kiire sopia, muilla ei näköjään niin väliä. sinne kun pitää viedä petivaatetta ja sen semmosta...ois ollut kiva olla tarkkaa listaa.
Onpa kumma päiväkoti, jos sinne pitää omat petivaatteet viedä :0
 
poikia3
Missä ihmeessä on päiväkoti, johon pitää petivaatteetkin viedä? Mun 3 lasta, ovat olleet yhteensä neljässä eri päiväkodissa, viidessä, jos lasketaan kesällä päivystänyt päiväkoti, eikä yhteenkään ole tarvinnut petivaatteita viedä.

Viety on sadevaatteet ja kumpparit, sisätossut, vaihtovaatteita, unilelut ja purkkaa.
 
poikia3
Meillä kyllä allekirjoitetaan hoitosopimus, jossa on sovittuna lapsen hoitoaika, ne ihmiset nimettynä, jotka saavat lapsen hakea hoidosta, ja vanhempien yhteystiedot. Tuon sopimuksen perusteella määräytyy päivähoitomaksu.
 
x
ihan tiedoks vaan et on olemassa yksityisiä ja vuoropäiväkoteja joissa lapset saattaa olla myös yötä ja sellaiseen on pyydetty viemään omat petivaatteet että lapsella on mahdollisimman kodikas ja turvallinen olo.
 
Sopimukset tehdään monesti vasta esim ekan viikon aikana ainakin meillä oli näin. Kerran teimme ne kun vein keskimmäistä sinne tutustumaan. Mutta ei niitä ole koskaan ennemmin tehty sopimuksia. Listaa tai muuta ei olla saatu mitä pitää ottaa mukaan.Sitten kun hoito jo alkanut laittavat tietoa ja infoa että mitä milloinkin ja esim että nyt voi huomenna tuoda sitä sun tätä.
 
pk täti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaa mä luulin että kai tässä nyt jokin päiväkoti sopimus allekirjotetaan, ihan valuutuksienkin takia?
raha asiat niillä oli kiire sopia, muilla ei näköjään niin väliä. sinne kun pitää viedä petivaatetta ja sen semmosta...ois ollut kiva olla tarkkaa listaa.
Kunnallisissa sopimuskäytännöt ovat erilaisia kuin yksityisissä. Meillä yksityisessä päiväkodissa hoitosopimus tehdään jo silloin aina, kun vanhemmat päättävät ottaa paikan vastaan. Tutustuessa sitten puhutaan, että mitä pitää ottaa mukaan yms. Tosin en ole ikinä kuullut päiväkodista, johon viedään itse petivaatteet! Meillä tarvitaan vaihtovaatteet, sadevaatteet, ulkoiluvaatteet, hattu/huivi päähän, unilelu jos lapsi sellaista käyttää, vaippoja käyttäville omat vaipat.

Menkää huomenna aamulla ajoissa, niin ehdit kysellä hoitajilta nämä asiat. Ota nyt mukaan vaihtovaatteet ja ulkoiluun vaatteet. Hyvä olisi tietysti jos olisit mukana huomenna jonkun aikaakin ja lapsella olisi lyhyt päivä, jos kerran olette tutustunut vain yhden kerran? Me aina toivomme, että vanhemmat tutustuisivat monesti, ja järjestäisivät pehmeän laskun lapsen hoidon aloitukseen. Se on todella tärkeää lapsen turvallisuudentunteen kannalta.
 
Lania
Meillä kyllä kirjoitettiin hoitosopimus. Listaa tosin siitä, mitä lapsi tarvitsee ei ollu, kun se olisi jo typerää. Me harjoiteltiin viikko tytön kanssa siten, että ma-ke olin mukana ja to ja pe jätin lyhyeksi ajaksi yksin päiväkotiin.
 
muumio
No kyllä minä vähän ap ymmäränkin. Itsekin olisin jotain tietoa halunnut, kun kukaan lapsistani ei ollut aikaisemmin päiväkodissa. Esimerkkinä mainittakoon, että olin toimittanut lapsen allergioista lääkärintodistuksen, no tieto ei ollutkaan mennyt perille vaikka tutustumisessakin (yhden kerran kävi) sitä kyselin. Ja vielä toisenakin päivänäkin oli ruoka "hukassa".

Liian myöhään on siinä sitten kysellä kun lasta ekaa kertaa vien, että mitä ne olikaan ne allergiat. Vaatteissa yritin käyttää sitä maalaisjärkeäni (kun tieto en saanut mitä pitäisi olla) ja ajattelin, että jos ostan vedenpitävät ulkoiluvaatteet ei tarvitse ostaa kuravaatteita. No ne pitää nyt sitten kuitenkin ostaa.. Jne jne.

Paperit saatiin täyttäväksi vasta kun lapsi oli ollut pk:ssa samoin paperi jossa kerrottiin jotain pk:sta (olisi voinut antaa aikaisemmin esim. tutustumisreissulla niin ei ois ollu niin pihalla itse).

Ja ihan kiva jos joku suomentaisi mikä on esim. vasu keskustelu, milloin sellainen on, ketkä siihen osallistuvat. Kaikki voi olla uutta ja outoa jos ei ennen ole asian kanssa joutunut tekemisiin.
 
muumio
Alkuperäinen kirjoittaja pk täti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaa mä luulin että kai tässä nyt jokin päiväkoti sopimus allekirjotetaan, ihan valuutuksienkin takia?
raha asiat niillä oli kiire sopia, muilla ei näköjään niin väliä. sinne kun pitää viedä petivaatetta ja sen semmosta...ois ollut kiva olla tarkkaa listaa.
Kunnallisissa sopimuskäytännöt ovat erilaisia kuin yksityisissä. Meillä yksityisessä päiväkodissa hoitosopimus tehdään jo silloin aina, kun vanhemmat päättävät ottaa paikan vastaan. Tutustuessa sitten puhutaan, että mitä pitää ottaa mukaan yms. Tosin en ole ikinä kuullut päiväkodista, johon viedään itse petivaatteet! Meillä tarvitaan vaihtovaatteet, sadevaatteet, ulkoiluvaatteet, hattu/huivi päähän, unilelu jos lapsi sellaista käyttää, vaippoja käyttäville omat vaipat.

Menkää huomenna aamulla ajoissa, niin ehdit kysellä hoitajilta nämä asiat. Ota nyt mukaan vaihtovaatteet ja ulkoiluun vaatteet. Hyvä olisi tietysti jos olisit mukana huomenna jonkun aikaakin ja lapsella olisi lyhyt päivä, jos kerran olette tutustunut vain yhden kerran? Me aina toivomme, että vanhemmat tutustuisivat monesti, ja järjestäisivät pehmeän laskun lapsen hoidon aloitukseen. Se on todella tärkeää lapsen turvallisuudentunteen kannalta.
En ole ap. Meillä yritin tuota tutustumista, mutta kun päiväkoti oli kiinni niin ei siinä oikein voinut tutustua. yhden kerran ehdittiin piipahtaa pari päivää ennen kun jäi. Keväällä ei taas ollut vielä tietoa mihin pääsee niin ei voinut tutustua.
 

Yhteistyössä