Alkuperäinen kirjoittaja Niina:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla kyseessä ap:n miehen sukulaisperhe esim. siskon perhe, jota ap syystä tai toisesta ei voi sietää... lapsellista vääntöä kutsusta.

No ei minusta ole kohteliasta tuppautua ilman selkeää kutsua.
no jos olet kuullut teistä puhuttavan kutsuvieraina niin eikös se silloin meinaa et teidät lasketaan kutsutuiks..??
aikamoista saivartelua kyllä...
Miksi mä en saisi saivarrella?
no jos ei sulla muuta ole.. ihan turhaa mielipahan hankkimista niin itselle kuin mahdollisesti kutsujalle.
No, asiahan on niin, että kyllä minäkin tunnen mielipahaa siitä, että meidän oletetaan tulevan automaattisesti noihin juhliin ilman, että meitä sinne edes erikseen pyydetään. Toisekseen, ihan perusasioista, niin emme tiedä edes kellonaikaa.
Ja kyllä, voisimme sitä myös kysyä, mutta ei kai se meidän tehtävämme ole. Kuitenkin ainakin minun ja tietääkseni yleisenkin käsityksen mukaan juhlan järjestäjät kutsuvat vieraat juhliin, jolloin ilmoittavat myös päivämäärän, kellonajan ja mahdolliset muut oleelliset tiedot.
ja tääkin.. musta sä teet oikeesti asiat hirveen hankaliks. Sä saisit tietää varmuuden asiaan YHDELLÄ kysymyksellä, mutta jos toki haluat asiat tehdä vaikeiksi nii.... siinäpähän pähkäilet.
Kyseletkö sä itse perään jos et tiedä oletko kutsuttu? Siis jos ei ole edes mitkään läheiset ihmiset kyseessä? En mä ainakaan kehtais, hyvin ymmärrän ap:ta..
No kyllä minä siinä tilanteessa, varsinkin jos sama tilanne on toistunut yli 1 kertaa (että sukulainen kertoo ketä on tulossa), kysyisin, että onko meidät kutsuttu ja milloin ja monelta.
Ehkä jos yhden kerran vain olisin kuullut listat, olisin niin hämmästynyt (siitä että me olemme vieraita mutta kutsua ei ole tullut), että en heti osaisi reagoida.
Siis ei kaikkea juuri synnyttänyt ymmärrä tai tajua, ja voi olla masennustakin, jota mulla toisen lapsen jälkeen.